Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • haruspex

    aktív tag

    Mindig lenyűgöz a koncepció, hogy városi autó, amihez kertesház kell (Tudom, éppen ez jár mindenkinek, ezért betonozzuk még le a fél világot, aztán autózzunk sokat vissza avárosba, mer' nehogy már tömmegközlekedjünk, nem vagyunk mi csövesek). Meg még egy autó, ha el akarsz menni valahová, merthogy ezeket bevallottam 2. autónak tervezték. És mindezt a környezetvédelem jegyében persze .

    [ Szerkesztve ]

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #139 üzenetére

    Olcsóbb, a felhasználónak. Akinek van pénze megfizetni mind a kettőt. És ők azért laknak az elővárosban, mert szintén ki tudják fizetni. Az egyetemi oktató nem fog napelemet, 12 millás játékautót, és érdi házat venni-elég jó eséllyel. Meg persze a szép dolog a napelem, de ha este töltöd-merthogy nappal dolgozol- akkor megint a nem megújulóról megy.

    Kicsit sem a környezetvédelemről szól összetákolni egy 1,6 tonnás dolgot amit mikor nem éri meg javítani majd pár év múlva egy az egyben a kukában végzi. Az egyetlen előnye hogy ha már beingázol a városba, akkor nem oda füstöl (mondjuk ez nem elhanyagolható), kibocsátásban kb, egy sima gázüzemre átállás is ugyanennyi lenne szerintem. Ez arról szól, hogy a tehetős ingázó réteg zöldnek érezze magát, meg nekik tényleg olcsóbb legyen-valamivel. Ennek az anyagai, és az valszeg alkatrészei többet utaztak, mint amit az autóval összesen menni fognak.

    Zöld, a tartós fogyasztási cikkek lennének, a környezetbarát szállítmányozás, a házak szigetelése, a tömegközlekedés nem mészáros gazdagítására szolgáló fejlesztése, az autók visszaszorítása, és amúgy az elővárosi terjeszkedés leállítása lenne (Egy lakópark, rendes zöldberuházásként töredéke környezeti terhelésnek terhelésnek).

    Akinek létszükség lenne az autó, az nem fog ilyet venni nagyrészt, mert pl nem teheti meg, mire elterjed valszeg meg elfogy a hozzá kellő nyersanyag, amit rendkívül zöld és emberbarát módszerekkel állítanak elő a harmadik világban...Plussz mivel az akkut nem éri meg cserélni ezek nem lesznek 20 évig az utakon.

    [ Szerkesztve ]

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #149 üzenetére

    Azt, hogy elektromosan jártok be, azt köszönöm, az itt lakók nevében, akik szeretnének lélegezni a kiköltözőktől.
    De ugye érted, hogy ettől a többi probléma nem szűnik meg, és az elektromos autózás nem lesz környezetbarátabb. Ugye maga a dolog itt nálatok is ott bukik meg ugye, hogy ketten jártok két autóval tömegközlekedés helyett. Az, hogy lustaságból, vagy kényszerből, és hogy városon belülről, vagy egy másik településről azok további kérdések. Merthogy szép dolog a családi ház, meg értem én, hogy kell, de szerinted minek a kisebb az ökológiai lábnyomoma,. egy élhetőre, modernül megcsinált 10k fős lakótelepnek, vagy 10k fő elővárosi kertes övezetnek. És most ugye főleg az utóbbiak épülnek ki, ahonnan tömegek ingáznak és ezért vált létkérdéssé az alternatív üzemanyag. Merthogy maga az autók kibocsátás még mindig viszonylag kisebb rész az összes környezetszennyezéshez képest, csak rossz helyen van. De erre pl. az eautónál környezetbarátabb koncepció a távmunka. MOndjuk akkor is ott figyelne a legtöbb udvaron a két kocsi szerintem.

    AZ akku újrahasznosítás éppen illúzió, amivel pl a Bűvész úr hiteget, miközben olyanokat mond, hogy majd belepréselik az alvázlemezbe. Biztos onnantól remekül cserélhető, és újrahasznosítható lesz...Meg persze ultrabiztonságos. Közben a többi szemetünk nagy részével is kb. két dolot csinálunk: 1. elássuk, 2. kivisszük külföldre, de biztosan ez majd másképp lesz pont az akkuval.
    AMúgy maga az eautó lehetne tartós, lévén elvben egyszerűbb szerkezet, csak a rakás elektronika, a drágán pótolható akkuk, és a korrózió miatt nem lesz az, ami persze nyilván megfelel a gyártóknak.

    Picit talán személyesnek hat, de nem annak szántam, csak úgy érzem nagy kavar van am. erről a fejekben,

    Ez az egész eautózás divat, ami a tesla nyomán nőtt ki, semmire nem megoldás, "szexi" mint az iphone, ettől, és más miatt (kevés vonzó befektetési célpont van) dől bele a pénz, ezért sok mindent meg is tudnak csinálni, aztán vagy jó lesz vagy nem, de a környezet problémáira kicsit sem megoldás. A hidrogén sokkal inkább az minden problémájával, mint az akkumulátor.

    [ Szerkesztve ]

  • haruspex

    aktív tag

    válasz axioma #154 üzenetére

    Mint írtam, hogy nem személyes. "Sokakat körbenőtt" az agglomeráció, a kiköltözéses trend miatt. Ettől függetlenül a probléma adott, és ez ami erősen növeli a környezet terhelését, mind a városét, mind a természetét amúgy.

    De pl. amúgy Pomázról pont jár HÉV, ami kb gyorsabb a belvárosba mint a kocsi, csatlakozással 1-4-6-m2höz, és a fonódó villamoshoz. Más kérdés, hogy Pomáz is nagy, és miért nincs hozzácsapva egy bicikliszállító, vagy hasonló a szerelvényekhez. Ezek közül mind zöldebb mind a kocsi. De ehhez persze parkoló infrastruktúra kellene, meg szemléletváltás. De amíg derogál tömegközlekedni, és kitör a lázadás a pár biciklisáv miatt, pedig pont a forgalomcsillapítás az egyik út, a másik persze az új modernebb városközpontok felépítése, hogy elvigye a forgalmat a rég 120 éve tervezettől. (Pár stadion helyén pl, meg a régi szisztematikus lerombolása helyett. )

    De eltértem a tárgytól, nem arról van szó, hogy kőolaj alapú autózás környezetbarátabb lenne, hanem, hogy az elektromos autózás sem az, csak egy divat, amit mint icemad
    is írja költségcsökkentésre vesznek inkább mint környezetvédelemre, pláne a támogatásokkal. (Bár már legalább a Teslára nem jár...). A co kibocsátás sztem ugyanott lenne pl. egy sima benzingázas átálással. Szal nem old meg semmit, de elviszi a finanszírozást, és az erőforrásokat azoktól a technológiáktól amik esetleg igen, de közben boldog fejet vághatunk, hogy zöldek vagyunk.

    sheratan: Sok gond van a tömegközlekedéssel, de konkrétan BP-n ami az előző vezetés szerint túlságosan tömeg közlekedésorientált volt, a mostani alatt meg csak az a kérdés mikor vérzik ki teljesen csodák nem lesznek. Jó irány lenne, ha főbb vonalakra fel lehetne rakni rollert/biciklit, és a keresztirányú közlekedést úgy megoldani, opcionálisan, és akkor szárazon hazaérne az ember, ha esik akkor is. Többen is használnák. Persze itthon pl. Fehérváron is nyáron is mindenki a dugóban ül, miközben kb nem tudsz 5km-nél többet menni 2 célpont között.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák