Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityak

    tag

    válasz #68487936 #24 üzenetére


    ott a pont kérem
    aki akarja megoldja, van némi átfedés, meg az 1200mm-es Newton cső nem fért rá a képre, de én ennyivel elvagyok és mindent megoldok amit kell

    bocsánat, még egy Samyang Tilt-Shift 24mm hiányzik

    http://legipanorama.hu

  • Aldaris

    csendes tag

    válasz #68487936 #24 üzenetére

    SZVSZ a fő probléma, hogy nincs rendes zoom úgy egyáltalán. 24 megapixeles gépen mind a 16-50 mind a 18-55 rossz optikai minőségű, i.e. sokkal rosszabb, mint egy átlagos kitobi. A Zeiss-nél már bocsánat, de ki akar egy F/4-es zoomért 1000 dolcsit adni? Ennyiért 2.8-as obit szoktak adni... (Canon 17-55 F2.8 "csak" 950 usd)

    Persze lehet, hogy van aki alapból csak fixeket vesz a gépéhez, nekem jól esne a fixek mellé egy amolyan használható zoom. A Fujifilmnél ez adott, nem is akármilyen...

  • .mf

    veterán

    válasz #68487936 #24 üzenetére

    Ott van a kutya elásva, hogy felsoroltál jónéhány obit, majd ezek közül 3-ra mondtad, hogy korrekt, és egy negyedikre, hogy nem rossz. Pedig a rendszer majdnem annyi ideje van piacon, mint a m4/3. Közben kiadtak majdnem annyi vázat, mint ahány obit, pedig a vázak már eleve jók.

    Inkább a Fujit hoznám fel ellenpontnak. Nincs sok üvegük, de azok szinte mind jók optikailag, és tényleg olyanok, mint amilyeneket az ember használna is.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Aldaris

    csendes tag

    válasz #68487936 #30 üzenetére

    Lehet, hogy az zavar engem a Sonyban, hogy túlzottan konzumerre lőtték be az egész termékvonalat. Az, hogy obik helyett vázakat mutatnak be is ezt támasztja szerintem alá. A vásárlóközönség nem jutott el odáig, hogy az obi ugyanolyan fontos majdnem, mint a váz.

    A Zeisshez meg megismétlem önmagam, lehet, hogy drága, ha azt mondom, nekem nem számít a pénz, akkor sem éri meg egy F4-es obit venni annyiért. Nem érdekel, miért kerül ennyibe. És megint a Fujifilmhez jutottunk.

    Egyéb érdekesség, alig nagyobb a Fujifilm a kitobival, mint a Sony a6000 a 1855-el.
    http://camerasize.com/compact/#535.88,493.359,ha,t

  • Aldaris

    csendes tag

    válasz #68487936 #33 üzenetére

    De ott tudsz jobbat venni több pénzért. Sonynál nem. Egy mondjuk átlagos és egy rossz kitobi és néhány fix nem alternatíva.

  • .mf

    veterán

    válasz #68487936 #40 üzenetére

    "Azért legyünk öszinték profi vonalon a Sony-nak is van ütőkártya a zsebében."

    Pl a FF MILC-vonal, ahol megintcsak az obikkal van gond? ;]
    Az 55 jó, csak nagy. A 35 jó, de sötét (f2.8, komolyanmár, igazán megerőltethették volna jobban magukat).
    A gyári 28-70 f3.5-5.6, olcsó kitobi, szódával elmegy (inkább csak a szenzornak köszönhetően), nagy, vignettál.
    A Zeiss 24-70, ami sötét (f4 könyörgöm...), drága (mások az f2.8-t olcsóbban mérik), nagy.
    SLT-s obik adapterrel? Az adapter méretével pont agyonvágta az A7 méretbeli előnyét.

    Oké, bejelentettek jövő meg azutáni évre pár új obit, amik már végre gyútáv és blende alapján jobban néznek ki; de teszt, még méret és tömeg sincs róluk, aztán ki tudja, hogy mikor kerülnek piacra.

    A legnagyobb vicc az egészben, hogy anno megvették a Minoltát, akik kiváló obikat gyártottak, és nem tudtak ezzel a lehetőséggel semmit kezdeni.

    De mindegy, ez van, reméljük az érkező obik már végre jobbak lesznek.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #39 üzenetére

    Na de azt magyarázd el, hogy ha az APS-C a konzumer vonal, akkor hol vannak a konzumer objektívek? :D

    Mert itt mindenki a Zeiss objektívekkel érvel, amik előtt egyébként leteszem a hajam annyira beszarás jó némelyik, de ha már ennyire erőteljesen és agresszívan nyomul a Sony a konzumer kategóriában, akkor hol vannak hozzá az üvegek? Mert a Zeiss abszolút pro szint, ennek megfelelő árcédulával. Én enném a kefét ha vennék egy olcsó konzumer gépet, aztán jószerivel alig találnék hozzá megfizethető objektívet (megfizethető alatt nem az 50 ezer forintos budget kategóriát értem, nem kell félreérteni). Messze sokkal több hobby/amatőr/konzumer gépet dobott már piacra a Sony, mint profit, mégis csak utóbbihoz készülnek objektívek... nonszensz.

    Ez egyébként a Fujifilm esetében is hiánycikk, nincs mit rajta tagadni, de ők nem is nagyon erőltetik ezt a belépő/olcsó vonalat, így az elvárások is mások (Sony "konzumer" gépek: 14 db, Fujifilm "konzumer" gépek: 2 db). Fujihoz olcsóért csak átlagos fényerejű zoomok vannak messze átlag feletti képminőséggel. Egyelőre, mert amilyen tempóval rohamosan, következetesen fejlődik a rendszer, hamarosan már csak az olcsóbb XC széria felé lesz tér terjeszkedni. Mondhatni a Fujinál pont annyi konzumer objektív van piacon, amennyit a piaci jelenlétük indokol. A Sony esetében meg egészen agyalágyult aránytalanságról beszélhetünk.

    [ Szerkesztve ]

  • .mf

    veterán

    válasz #68487936 #43 üzenetére

    "Az FE vonal novemberben lesz 1éves..., miről beszélünk. 10hónap után melyik rendszernek volt 20 obi a tarsolyában?"

    Na azért ekkorát... Adapterezés nem számít. Akkor a Nikon 1 vagy EOS M nyerne.

    "A 35f28 igen érthetetlennek tűnik, de mekkora is az-az obi?"

    És? Attól, hogy nem túl nagy, attól még nem lesz fényerősebb.
    De ha már felhoztad a méretet: mekkora egy filmes full frame 35 f2.8, 35 f2, vagy 50 f1.8 vagy akár 50 f1.4? Leica milyen mütyür üvegeket gyártott kiváló minőségben, "mirrorless" filmes FF-re?

    "valószinüleg nem véletlen, hogy azoomok tekintetében f4-el kezdtek."

    Hiába van két kisebb-könnyebb sötét alapzoom, ha cserébe nincs fényerősebb. Canon, Nikon, Sigma, Tamron is gyárt 24-70 f2.8-at. Vagy lehetett volna legalább f2.8-4, mint a Nikon 24-85 (119 g-mal több, méretben kisebb) vagy az Oly 4/3-os 12-60 (24-120) szintén f2.8-4.

    "A fanyalgók minden rendszerben találnak hibát, legyen az Canon, Nikon, Olympus, Fuji, Sony. Ők naphosszán keresztül nézik a tesztábrákat és nagyítóval a sarkokat, majd ezek alapján hoznak egy verdictet anélkül, hogy a kép egészére vetnének egy pillantást."

    Hagyjuk ezt a demagóg dumát. Igen, ideális körülmények között bármilyen géppel lehet jó képet készíteni, ha a kép egészét nézzük, leméretezve, távolról, hunyorítva -- akár egy mobillal is. De most nem erről van szó. Fényerős széles, fényerős tele, fényerős alapzoom. Attól még ezek nem lesznek, akárhányszor is hozod ezt fel. Ha neked bevált és megfelel az obi-kínálat -- örülj neki, használd egészséggel; de ne próbáld megmagyarázni, hogy nincs itt semmi gond.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • fattyu

    veterán

    válasz #68487936 #55 üzenetére

    van ilyen is.

    nyilván egy fotós fórumon már eleve az igényesebbje válogatósabbja lesz jelen.

    Canon rendszerről tudok beszélni. Kipróbáltom sok natív obit jöttek mentek. kettőt sírok vissza. kettőt. SOK volt. azért számoknál és annál hogy van több egy obi azon a lelkes hobbista szinten ahol mi vagyunk.

    Szerintem.

    Szerintem a jelen sony kínálatban számomra 2.5 üveg van mindössze ami minőségben ott vna amire egy obiban én vágyok. zeiss 24. minőség fasza. ekv 35 nekem nem ad semmit.

    35 ös. Fasza. kéne. igazából egy ilce6000+35 nekem elég is lenne.

    a fél meg az 50es. jó jó. de az 50et apscn semennyire sem kedvelem.

    Szóval számomra egyetlen értelmes natív obi van
    a 35. kicsi korrekt jó. nem is megfizethetetlen.

    na ebből kéne még jópár alternatíva.

    a 24es nem kicsi de drága mint az állat.

    a 16os kicsi olcsó, inkább egy kólásüveg talpa.

    és a többi stb

    [ Szerkesztve ]

    a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #48 üzenetére

    Najó, hagyjuk az objektíveket, látszólag a Sony fanokat nem zavarja a teljes logikátlanság és aránytévesztés (13 db belépő/konzumer váz, 1 db konzumer/haladó, 3 db Full Frame, ezzel szemben pont a konzumer réteg van a legjobban elhanyagolva).

    De a D5xxx sorozat esetén számomra teljesen érthetetlen, hogy miért a néhai NEX-3 vázába kellett belerakni ekkora tudást. Én tökre szerettem a NEX-5R (vagy 5T) kezelését a dupla tárcsával, erre ezt teljesen kukázták, hogy még lejjebb nyomják az amatőr-konzumer irányba a belépő kategóriát (csak árban nem, persze).

    Nálam nem fényképezőgép az amin nincs egy nyomorult vakupapucs sem, a NEX-5 vonalon adapterrel fel lehetett rakni, erre már sehogy. A kezelésen még túl tudok lépni az érintőképernyő miatt ami kicsit segít, de ettől még tök gáz, hogy itt egy erős belsővel ellátott gép egy gyermekjátékra emlékeztető vázban.

  • tailor

    őstag

    válasz #68487936 #58 üzenetére

    Erre csak azt tudom mondani, hogy minden szavaddal egyetértek :)
    Engem még egy dolog zavar - de nagyon - a Sony stratégiájában: a FW frissítések hiánya, illetve azok "egyszerűsége": ha van is, csak az objektívjeik szoftveres támogatását jelenti vázon belül (korrekció), a Fuji szintű (ó, és már megint a Fuji! ;] ) újításokat, mint a képminőség-javítás, zebra pattern (vagyis érdemi frissítések) stb. teljesen hanyagolják. Ha új funkció kell, vegyél új vázat. Az új vázakból meg kihagynak pár olyan funkciót, ami az elődben benne volt... Szóval megértem az abajgókat, mert a Sony tényleg lehetne figyelmesebb is a felhasználóival szemben - de inkább ezt érzem problémának, mint az évek óta szajkózott "nincs-obi-a-rendszerhez" mantrákat...

  • tailor

    őstag

    válasz #68487936 #66 üzenetére

    Bizony, újabb csemege az FE felhasználóknak:

    Arany árú MF Zeiss fixek - pont, amire vártunk! ;]

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #65 üzenetére

    Menne a beszélgetés csöpögő demagógia és mellébeszélés nélkül is? Mert egyébként Tőled ebben a topikban még egyetlen egyszer sem olvastam olyan posztot amivel nem olyan dolgokat akarsz a kritikusok szájába adni amit nem mondtak.

    iPhone? Telefonos fotózás? f/1.2 objektívek? Nem elég az f/1.8?

    MIVAN?

    Ember, pont arról beszélek, hogy a Sony TÚLNYOMÓRÉSZT konzumer, belépő vázakat gyárt, ezzel szemben az objektív kínálat TÚLNYÓMÓRÉSZE a professzionális felhasználóknak szól. Te itt azt akarod előadni, hogy mi az f/1.2 objektíveket hiányoljuk, de ilyet senki nem mondott, sem én, sem más. A Sony legnagyobb baja, hogy vázból FŐLEG amatőr szintűvel van tele, míg objektívből meg FŐLEG profival. A kettő valahogy nem áll össze.

    De már látom, erre is mindjárt jön a repost, hogy mi azért vartyogunk, hogy miért nem adnak ki inkább több f/1.2 objektívet, sőt inkább legyenek f/0.95 objektívek és az is kerüljön maximum két rekesz sör árába, mert ami drágább az szar. Hát persze, ezt akarjuk mondani. Igaz nem írjuk le, de Sherlock Holmes átlát a szitán, kiszimatolja, hogy valójában erre célozgatunk.

    Utálom egyébként amikor valaki ki akar provokálni egy kövér személyeskedést. Szóval ha nem megy az értőolvasás meg a demagóg bullshit mellőzése, akkor inkább csukd be az internetet.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz #68487936 #70 üzenetére

    Én leírtam már többször is, hogy az én bajom a kiegyensúlyozatlanság.

    14 db amatőr-konzumer fényképezőgép áll szemben 3 db közép-felső kategóriással. Van egy-két megfizethető darab az előbbi csoporthoz, de a többi valamilyen 1000+ dolláros Zeiss csodabogár. Azt mondod, hogy ez a rendszer tökéletes az amatőröknek, hiszen ők nem akarnak f/1.2 objektíveket vásárolni. Csak az utolsó kijelentéssel tudok egyetérteni, ez való igaz, csak éppen az is, hogy az amatőrök 1-2 ezer dolláros Zeiss objektíveket sem akarnak vásárolni.

    Én úgy fogalmaznék, hogy ez a rendszer azoknak az amatőröknek jó, akiknek untig elég az az egy-két megfizethető üveg amit kínál a Sony (eddig mindenki ugyan azzal a 3-4 objektívvel példálózott). Ők még véletlenül sem egyenlőek a "mindenki" nevű halmazzal, amire a legjobb példa a többi MILC/DSLR rendszer népszerűsége, elvégre ha ez lenne a legalkalmasabb rendszer, akkor erre ruháznának be a legtöbben. A Sony jó helyen áll a MILC piacon eladott példányszámban, amit leginkább az amatőr-konzumer gépeinek köszönhet (hiszen valósággal floodolja a piacot), majd ezt a rengeteg embert elegánsan levegőnek nézi és a Zeiss-el karöltve dobálja ki az APS-C/FF objektíveket (mostanában csak utóbbi van napirenden) 1000+ dolláros árcédulákkal, amit ez a réteg garantáltan a büdös életben nem fog megvenni.

    Jók ezek a 35mm f/1.8, 50mm f/1.8 objektívek, nem is drágák. Na ezekből kellene több, hogy érezni lehessen, hogy ha már ennyire sok vázat ad ki alájuk, akkor a rácsavarni valóból is bővíti a kínálatot. De az FF mellett ez esélytelen, tipikus Canon-Nikon szindróma, prioritást az FF élvez, APS-C meg letojva.

  • konyi79

    addikt

    válasz #68487936 #70 üzenetére

    ÉN már kezdem is! Kellene egy fényerős tele aps-c vázra, ami legyen félúton méretben az 55-210 és a 70-200 között. Legyen bitang éles a végén, nem bánnám a 9 lamellát ha megtartják, a többi 7-es aps-c obival szemben. Dobják 800 tojró környékén és vevő leszek, egyből bosszantanám Parcit vele, a kedvéért az 5n-en mutogatnám (bocs Parci :)) )
    Persze akkor valaki hiányolna egy 85mm fixet stb. De az egész dolog annyira szubjektív már kinek mi kell, mi a sok árban, tiszta felesleg ennyire erőlködni rajta.
    Nagyjából minden megvan, de mind kompromisszumos. A 16 jó 24 meg elég fényes, de iszonyat a minőségbeli szórása. A 30 makró rövid is meg nem éles, a 20 az ugye 30 nem 35; a 35 ugye 53 nem 50; az 50 ugye 75 nem 85; a tele vége meg akkora fekete lyuk, beszippantja a napot is; stb leszarom... Van aki nem szarja le, az nem veszi.
    Jó cuccok a nexek, de vannak jobbak is. Meg aztán sokkal rosszabbak. Eladó mind, a milcek nem lesznek olcsóak mostanában. Ha valaki budget akar építeni rendszert, vegyen egy d5300-at, meg bagóért felépíti magának a dolgot használt kiváló obikból.
    Ami sokkal inkább elkeserítő nekem, mi a f***é' szutyok műanyag az 5100 is, az 5n óta nincs egy igazi frankó fémvázuk.

Új hozzászólás Aktív témák