Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Stauffenberg #12 üzenetére

    :))

    S sajnos milyen igaz... amilyen kiváló szenzoraik és jó vázaik vannak, annyival fájóbb, hogy ennyire elrontják az üvegekkel a helyzetet. Még a tavaly megjelent FE-nek is jobb kilátásai vannak. Olyan mostohán kezelik az APS-C-t, mint a CaNikon is. Egyedül a Fuji az, akik rendesen odateszik magukat.
    De továbbra is egy FF OMD a szívem vágya, az OMD-k kiváló vázstabijával, és egy modern, 16-24MP-es, hibrid AF-os, AA-szűrő nélküli, jó dinamika-átfogású szenzor... meg kéne egy halszem, 18 f2.8, 35 f2 pancake, 50 f1.8 pancake, kompakt 85 f1.8, 180 f2.5, 24-120 f2.8-4, pancake kizoom sor csupa jó és éles üveggel, és akkor egy pár évig rá se néznék a fotós hírekre...
    Tudom, már a lábam is bilibe lóg :DDD

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #44 üzenetére

    "Én enném a kefét ha vennék egy olcsó konzumer gépet, aztán jószerivel alig találnék hozzá megfizethető objektívet (megfizethető alatt nem az 50 ezer forintos budget kategóriát értem, nem kell félreérteni)"

    35 és 50 f18
    18-55, 55-210
    Ez a négyes mit nem fedd le, mi a gond? Oké a nagylátót, elsimerem, a 16f28 palacsinta megossztja a társadalmat, így ezt szándékosan kihagytam.
    Az 55-210 konkrétan 110ezer ft, 50f18 80ezer Ft A 35f18 135környékén, valóban azt lehet mondani, hogy drága az 50f18 összehasonlítva. Igen a Canon 55-250mindössze 60ezer ft, ezért a SOny csak rossz lehet.

    Nem értem az ilyen kérdéseket. Mi az igény? Azért azt ne magyarázza már meg senki, hogy ezek az árak magasak. Én valahogy azt látom, hogy mindenki negatívan lehúzza ezt a rendszert annélkül, hogy használta volna (tisztelet a kivételeknek). Emellett, hogy mit szeretne, azt valahogyan nem tudja senki megfogalmazni.

    Esetleg A7r vázat 300ezer Ft + obikat max 120ezerért, de mínőségben üsse a Canon/Nikon f2.8 lencséit. Esetleg APS Nex-ket max 100ezerért + obikat max 80ezerért?

    Álatlában ilyenkor jön elő, hogy minden rendszerrel csak a probléma van, gyártmánytól függetlenül. Attól még nem rossz egy rendszer, hogy nem felel meg az igényeimnek....

    [ Szerkesztve ]

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #57 üzenetére

    Zárógondolatként annyit tennék hozzá, hogy az A5100 nem egy profi gép, azt hiszem, ebben egyetérthetünk, tehát ne is fényképész szemmel vizsgáljuk.

    Ha megnézzük ennek a modellnek a leendő vásárlókörét, akkor biztosan egy számjegyű (közelebb a nullához mint tízhez) lesz azok köre akik f1.8 fényerősebb obit és külső vakut szeretnének használni ezen a vázon. Már az is erősen kérdés, hogy hány százalék fog egyáltalán fikszet vásárolni. Ennek a rétegnek rossz vétel? Hiányozni fog nekik a vakupapucs? Jobb lenne egy m43, vagy belépő szintű DSLR? Miben tudnának ezek a típusok többet adni ennek a rétegnek? Szinte semmiben....

    Profik szemével nézve:
    Ha egy profi vásárol egy ilyen gépet, akkor biztos vagyok benne, hogy csak azért kell neki mert nem kíván egy súlyos nagyméretű szettet magával vinni, ahová egyébként nincs szüksége. Valószínűleg nem én vagyok az egyetlen akinek van olyan fotós (nem hobbyfotós) ismerőse aki ha nem munka céljából kell útra, nem viszi el a nagy felszerelést, hanem valamilyen kisebb szettel kell útra.
    Ez esetben ott az A6000, vagy ha nagyon pici kell az RX100 széria, ha Sonyról beszélünk. Itt az illető mérlegeli, mit akar és mit vár el a géptől (hiszen ezért profi mert ez a szakmája) és az alapján még akár az A5100 is szóba jöhet, hiszen azt ne feledjük kis méretben APS-C szenzor, széles szolgáltatások, DSLR képminőség.

    Hobbyfotós, amatőr vagy nevezzük akárkinek
    Az a kör aki egy rendszerrel akar mindent megoldani, mert vagy nem tud, vagy nem akar több rendszert fenntartani, illetve szüksége sincs rá.

    Annak ellenére, hogy aláírom, hogy az alacsony tudásszint differencia több esetben érthetetlen pl Nex-3n , Nex-5t esete (szinte minimális differencia tudásban, árban annál inkább), de a mai objektív kínálattal a legtöbb feladatott meg tudja oldani a Sony Nex sorozat, mindezt kis méretben.
    Több Ca/nikon fórumon olvassa az ember, hogy jó a szettem, de nagy, nehéz sokszor problémás, kellene egy kiseb... Erre egy alternatíva a Nex-

    És itt szeretném kihangsúlyozni, hogy 24/35/50 f18 adott 1018, 1670z, 18105g f4 adott, 55-210 f4.5-6.3 70200f4 adott, 12/f28 és a 30f3.5 Macro (ami lehetne fényerősebb, de a hírek szerint hamarosan jön egy G macro, illetve a Zeissnek már van egy 50 f2.8 macroja) adott. Ami ezekkel az üvegekkel nem megoldható, ott már az illető vagy specialista, vagy nem amatőr.

    Talán ezzel a logikával kellene ehhez a rendszerhez és a többihez is viszonyulni.

    A fényerős obi hiányhoz annyit, hogy aki f1.2 és 1.4 fikszekben és konstans f2.8 zoomokban gondolkodik az biztosan nem Eos1xxx, Eosxxx vagy Nikon D3xxx és 5xxxx vázakra tekeri fel. Azt se felejtsük ezek az obik már nem a budget olcsó-jános kategóriát képviselik…., hasonlóan mint a Zeiss a Sonynál….

    Amúgy nem vagyok Sony fan. Használok más márkák mellett Sony termékeket és kész. Azt is el kell ismerni, hogy a 2000-es évek eleje óta csökkent a minőségük a termékekinek a piaci és az árverseny végett, hasonlóan mint a több márkánál.

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #57 üzenetére

    Sony fan :DDD -Nem gondoltam volna az leszek egyszer :U

    Valójában nem a te érveid ellen védem a sonyt, csak a nincsensemmirákompaktjobb dumát azért lassan kinőtte a rendszer szerintem.
    Amivel nagyon egyet tudok érteni, az aps-c vonalat nem feltétlen olyanoknak csinálják, akik többet látnak a fotózásban. A konzumer elnevezésed itt talán elég helytálló. A ff vonalon meg nincs konkurenciájuk jelenleg, szóval nem erőlködnek.
    Te látsz egy vázat ami jó, annál is jobb szenzorral. És keresed az eléképzeléseidhez a tökéletes üvegeket. Meg többen itt a Ph-n.
    Én elmegyek túrázni, és csinálok egy nap akár 150 képet, te lehet ültél volna 2 órát a hegytetőn 3 képért várni a legideálisabb fényeket. És erre nekem messze elég a sony, ritkán terhelem magam RAW-al, elég nekem az sRGB. Nem keresem a milimétereket, ha az 50f18 rövid a gyerek ballagásán, rálépek az előttem álló sarkára addig bámulom a keresőt. :B
    Amire neked kell lehet jobb a fuji, viszont árban is megkérik ezt a különbséget, amit a konzumer gondolkodás helyetti art hozzáállásért meg egyedi stílusért gondolnak.

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #63 üzenetére

    Nem vettem magamra.
    És lehet attól sony fan vagyok (TV, hifi, PS3-4; nexhegyek az üveghegyeken túl stb... :B )
    Azzal meg amit TE írsz nagyrészt egyet is értek, csak beszélünk róla (otthon senikit nem érdekel :F ) Erre jó a fórum.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #63 üzenetére

    Azok akik Sony rendszert használnak jogosan hördülnek fel ha olyan véleményeket olvasnak, hogy ez a rendszer semmire nem jó, használhatatlan és még az almás telefon amiből kiharptak egy kis darabot is jobb képet készít, hiszen abban legalább van objektív....
    Ez egy lejárt recsegős lemez és sok esetben ráadásul olyanok szájából/tollából hangzik el akik a hírekben szerepeteken kivül semmit sem tudnak Nex családról.

    Azt el kell fogadni az APS-C nex a FF megérkezésével, hétköznapi, konzumer kategória lesz, már az is.
    Globálisan nézve ennek a vásárlórétegnek nem az f1.2 f1.4 obikra van igénye, az egy nagyon-nagyon szűk réteg játékszere lenne…., nem véletlenül nincsenek és nem is lesznek…., azért az 1%-ért nem fognak ebbe pénzt, energiát ölni. Nem akarom ismételni magam de APS-Cre miért nem elegendő f1.8?
    Ellenben apró, nagy tudású és globálisan nézvbe megfizethető.

    Aki fényképésznek valja magát, vagy igényes amatőrnek az nem fogja ezt elfogadni és a rendszer nem lesz számára vonzó, ezzel nincsen semmi probléma.

    Amit írsz el kell ismerni így van, de ahogyan konyi79 is írta nem mindenki lát többet a fotózásban.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #68 üzenetére

    Én nem kívánok senkit és semmit sem provokálni, pusztán, mint a rendszer felhasználója próbálok véleményt alkotni, hozzászólni. Az én véleményem egy a sok közül, ami nem belemagyarázás, hanem reagálás a már elhangzottakra, akár a te, akár más szájából.

    Többedmagammal elfogadhatatlannak tartom azt, hogy jópár fórumon gyakorlatilag legagyizzák ezt az egész rendszert…, és a legtöbben megmagyarázzák, hogy igen is nincs létjogosultsága és konkrétan használhatatlannak tartják.

    Ha visszaolvasol egy-két hangos véleményalkotó fényerős obikat (ebből én azt a következtetést vonom le, hogy az f1.8 fiksz és az f4 zoom nem elég fényerős, nem megfelelő) hiányol és konkrétan egyesek egy bridge géppel és kompakt gépekkel próbáltak párhuzamot vonni. Emellett hangosan ordítja a fentebb leírtakkal egyetemben….

    A Iphonos példám egy irónia kívánt lenni azok véleményére akik azt mondják, hogy nincs objektív ehhez a rendszerhez….

    Kár ezt itt ebben a formában az internet faliújságján folytatni, mert itt úgy is mindenkinek óriási az önbizalma és könnyen kiforgatják az ember szavait.

  • #68487936

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #71 üzenetére

    Ha összeszámoljuk az APS-C kínálatot (szigorúan a Sony objektívekkel, kihagyva a 3-3db Zeiss Touit (saját) és Sigma) darabokat, akkor a következő drágább üvegeket találjuk: 24f18 (800Euro) és a 1670z (900Euro) az-az a 2db Zeiss üveg. Ezen kívül van 3db relatíve drágább darab: 1018f4 (700Euro), 18105PZG (500Euro) és a 18200PZ (1000Euro). Az utóbbi 2db motoros obi és a 18200-nek van egy 600 és egy 700Euros, nem motoros verziója.
    A 18200PZ örült áron van, elismerem. Külön nem nagyon lehet eladni max mint kit-objektív a VG kamerákhoz, esetleg egy-két korai VG tulajnak, mint upgrade. A 1018/f4 és a 18200-ak a többieknél is hasonló árakon fut.

    Erről az oldalról nézve a DSLR tulajok előnyben vannak, mert a rendszer is öregebb, szélesebb körben elterjedt és ezáltal a darabszámok is nagyobbak, melyek kihatással vannak az árakra. Ez tény, ellenben a Milc vázak kompaktabbak, ami mindig is a kulcsot jelentette a témában.

    Ha így vizsgálom a kérdést, akkor nem tudok veled 100%-ban egyetérteni. Megvannak a szükséges darabok, amelyek valóban kiegészítésre szorulnak, de ettől egy igen széles körnek használhatóvá válnak. Egy esetleges 18135f3.5-5.6 (erre a 18105Gf4 után kevesebb esélyt látok, remélem tévedek) nem videós obi jól jönne, és ahogyan konyi79 írta egy fényerősebb tele az 55-210 és 70200 mellé. Egy esetleges 85f18 vagy nagyobb gyújtótávolságú fiksz létjogosultságán lehetne vitatkozni, hogy mennyire van erre igény. Sztem nem a fontos darabokhoz tartoznak, legalábbis APS-C Nex-en. Ha lenne, jó lenne, de nem emiatt sír leginkább a többség.

    Ha viszont a 35f18 alatti üvegeket nézem, egyet kell, hogy értsek, részben, de nem teljes egészében. A nagylátó kínálat végül is adott, de egyik oldalról magas árazású Zeissel (24f18 és a 12f28 saját Zeiss Touit), részben „elfogadható” minőségben 16/20 f28, de olcsón. A 1018 pedig jól sikerült obi, de fiksz f4 ami árnövelő (ellenben hasonló árfekvésben a többi hasonló üveggel) tényező.

    Ide valóban kellene több, nem Zeiss objektív, minőségben a 35/50f18-al megegyezővel, mert kiegészülve a 1018f4-el nem lenne rossz. Egyedül a különc a 12f28 a Zeiss saját obija, mert kifejezetten APS-Cre ilyen fiksz nagylátó nincs (én legalábbis nem találtam,legközelebb a Fuji 14/f14 található, hasonló árban), ahol pedig van, csak FF-re, így hát 12f28-at ki is venném a hiánylistáról.

    Ahol viszont nem tudok vitára kelni veled és el kell ismernem az érveidet az a macro vonal A 30f35 rövid, nem fényerős, ellenben olcsó a maga 200Euros árával. A másik véglet a Zeiss saját Touit 50f28 darabja a 900Euros árával.

    Én egy gondot látok ebben a kérdésben, hogy aki kifogásolja a rendszert, azt kihagyja a számításból, hogy a Nex 100%-ban nem azokra épít, akik vesznek egy vázat és kiépítenek egy obi parkot annak minden finomságával, hogy lefedhessenek minden területet (mint pl DSLR tulajok) és maradéktalanul hódolhassanak a szenvedélyüknek. Inkább azokra, akik vettek egy DSLR szettet egy-két népszerűbb fixszel, nagy ritkán nagylátóval, de elégedetlenek voltak a mérettel és a súllyal. Az alapkoncepció biztosan ez volt.
    Itt kellene dönteni a Sonynak, hogy a különböző vázaival (E-A bajonett, APS-C, FF) kit is célozz meg, mert a vázakban elég nagy a tartalék és a hiányzó objektívekkel egy szélesebb kört lehetne megszólítani a kompakt mérettel.
    Nem reménytelen eset ez a rendszer, viszont lehetne jobb, de lehetne ennél rosszabb, is, mint ahogyan más gyártóknál látni. Ebből a szempontból a Fuji csinálja a legjobban, lassan, de biztosan lépkedve építi fel a rendszerét, minden igényt kiszolgálva, ott viszont még inkább gondot jelent a magas ár.

  • Balli

    őstag

    válasz Stauffenberg #78 üzenetére

    Esti-szürkületi kültéri fotózásra, elsősorban a vaku miatt gondolnám, hogy a D90 + Nikon SB900 szett azért jobb választás lehet ha eseményt fotózok, azaz embereket (ezek a témáim álltalában)... és itt jöhet szóba, amit még az elején irtral, hogy a vaku papucs hianyzik az 5100-rol.
    Mert ha az meglenne, akkor akar ki is valthatna teljes egszeben a D90-t? Nappali, illetve esti csendélet fotózásánál gondolom igen, de beltéri, esti eseményfotózásnál is?
    Neked melyik gép lett az, ami kiváltotta az öreg csattogót?

    Athens 2004

  • Balli

    őstag

    válasz Stauffenberg #80 üzenetére

    Vajon ezzel az a5100-hoz működhet a rádiós kioldóval elsütött vaku? Nem akarok minden áron Sony-t, de ebben a MILC kategórában eléggé elöl vannak a konkurenciához képest, ha mind a fotózás és videózás fontos szempont, nem nagyon van alternativa ahogyan en most latom. Ennél nagyobb méretet meg nem szeretnék, ezért nem is szimpi a G6. Az A6000 még nagyon elgondolkodtató, az egy jó választás lehet..

    Athens 2004

  • konyi79

    addikt

    válasz Stauffenberg #82 üzenetére

    Az a multi izé az usb távvezérló, amibe egyelőre az RM-SPR1 távvezérlő való, vagy PC-ről lehet távvezérelni a sony honlapjáról letölthető programmal usb kapcsolaton keresztül.

  • #31733248

    törölt tag

    válasz Stauffenberg #12 üzenetére

    Végigolvastam a vitátokat és részint egyetértek azokkal, akik lyukasnak tartják az objektív kínálatot. Bár nem ismerem a piaci igényeket, gyanítom, hogy a legtöbben a SEL 16-50-et fogják a gépen hagyni, a vevők többségének szerintem nincs igénye annál többre, jobbra. Főleg itt, Magyarországon.

    A saját példám: jó képminőségű, tisztességes szolgáltatásokat kínáló, nagy szenzoros, de kis méretű fényképezőgépet kerestem, lehetőleg fémvázas kivitelben. Egy használt (mégis új, cserekészülék volt) NEX-5N lett belőle, az egyik fórumtársunktól vettem 65 ezerért. Egy SEL 16-50 lett az a kompromisszum (jó állapotú, használt, 38 ezerért), ahol a méretet és a minőséget egyben el tudtam fogadni (ez utóbbinál azért nyeltem egyet). Három fix f2.8 Sigma objektívet (19, 30, 60) szeretnék hozzá venni, amit képminőségben azok tudnak, az a magamfajta hobbifotósnak bőven elég lesz. Ha megnőnek idővel az igényeim (mondjuk 26 megapixeles vázat akarok), akkor talán veszek egy jobb Zeisset használtan, addig jó így. Egy-két régi, olcsó adaptert veszek még hosszabb méretben, egy Helios 44-2-t hobbi célból, nekem ennyi elég lesz, hiányérzetem egyáltalán nincs.

    Úgy érzem, jól döntöttem, a géppel elégedett vagyok. Jobb (szintén Sony E) vázat majd csak akkor veszek, ha megjön az étvágyam, :) lesz fémvázas és leesik az ára, a NEX-5N az igényeimet bőven kiszolgálja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák