Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    válasz R.Zoli #246 üzenetére

    Túl sok a ha... és ahogyan te is írtad, az AMD-nek MOST van szüksége pénzre, nem majd 3-4 hónap múlva, majd akkor amikor R600-hoz való kódok lesznek és nem is akkor, amikor majd rendben lesz a driverük. Ráadásul ott van a fránya NV is aki, az AMD/ATI-val ellentétben nyereséges évet zárt és több mint fél éve elkésztítette már a G80-at, piacon van a középkategóriája (AMD-nél még 1 hónap), elstartolt a mobilos vonala (AMD-nél még nem). Nézd meg a 320 MB-os és 640 MB-os GTS közötti 30%-os árkülönbséget. Kétlem hogy a plusz 320 MB memória durván 30 000 forintba, vagyis az NV árban lazán a HD 2900 XT alá mehet a nagyobb GTS-sel is (persze most a piacon a kisebbik a nyerő), és még tovább véreztetheti az amúgy sem stabil AMD-t. És mindennek tetejébe ott van az Intel is a CPU-s vonalon...

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • dezz

    nagyúr

    válasz R.Zoli #264 üzenetére

    A 2-3 hónappal ezelőtt bemutatott, 2db CF-be kötött OEM R600-as kártyát tartalmazó setup pont 1 TFLOPS-os volt.
    Az a 80-magos Intel cucc egy dolog (inkább csak érdekesség egyelőre), viszont nemrég indítottak egy komolyabb GPU-tervezési projektet is, amihez alaposan kibővítették a GPU-tervező gárdájukat is. Persze nyilván nem csak a GPGPU-s alkalmazásra hajtanak (hanem az AMD-hez hasonlóan takarékosabb irodai és mobil platform létrehozására is, bár ehhez eddig is megvolt ott a know-how, ha szerényebb GPU-s képességekkel is), de a hírek szerint erre is.

  • Raymond

    félisten

    válasz R.Zoli #261 üzenetére

    Csak hogy kicsit visszatereljem a diskurat az ertelmetlensegbol:

    ''Azért az is sokat elmond ,hogy a PS3-nál a folding ha GPU-n megy akkor sokkal nagyobb a számítási teljesítmény mintha a Cell-en nyomnák''

    Ez ugy hulyseg ahogy van. A PS3 folding kliens kizarolag a CELL-en futtatja a szamitasokat. A GPU csak a csicsa vizualizaciot csinalja amit egyebkent ki lehet kapcsolni. A masik dolog hogy a PS3-ban kb egy GF7800-nak megfelelo GPU van 8 ROP-al (a shader egyseg 24 ott is) amire nem tudnak folding@home klienst irni mert az architektura nem felel meg.

    ''De szerintem az R600-ra ez nem igaz ,itt én nem látom ,hogy túl nehéz lenne egy optimális klienset kiadni hozzá egyszerűen...''

    Nem is az, nemsokara kilyon. A puszta szamitasi teljesitmeny a keszitok szerint kb. a 2x-ese egy 1950XT(X)-nek de mivel mas is tortenik ott a gyorsulas olyan 30%.

    ''Legalábbis az X1800/1900-as szériát ha be tudták fogni foldingra...''

    Letezik a kliens mar tavaly ota mint beta es ezev februarjatol megy elesben. A legkiseb kartya amin fut az az X1600-as.

    Szoval csak annyit akartam hogy mielott irsz valamirol nezz utana ;)



    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • rudi

    nagyúr

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    Szerintem a PS3 kilens azért van meg, mert Cell-re már jóval korábban összehozák, és azt alig kellett módosítani, a GPU-kra kódolás meg keményebb diónak tűnik.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • Raymond

    félisten

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    ''Rosszul fogalmaztam kicsit...Nem a utánanézéssel volt gond szóval nem kell a másikat hülyének nézni maradjunk ennyiben''

    Figyelembe veve hogy az egesz hsz-edben nem volt egy helyes allitas sem ez egesz langyos megfogalmazas. De egye fene, maradjunk ennyiben :)

    Nos a tobbihez ennyit:

    ''Az azért tök jó ,hogy Te előre tudják mennyit fog menni az R600zal a folding''

    Nem en tudom, hanem maguk a program keszitoi: [link] Az elso hsz mhouston-tol aki a csapat tagja. A 30%-ot osszekevertem valami massal, de a lenyeg maradt.

    '' A PS3-nál arra akartam csak utalni ,hogy a Cell ki van kiáltva az über high-tech cuccnak mindig mikor egy mezei GPU amilyen az R600 is pl. leveri teljesítményben egy ilyen programban...''

    Ehez csak 2 dolgot:
    1) Az R600 nem mezei GPU
    2) A GFlops eredmeny a statisztikaban nem olyan egyszeru. Van amit a GPU-n ketszer kel lefuttatni es egy CPU-n (mindegy hogy Intel, AMD vagy CELL) csak egyszer ezert a flops magas de az elvegzett munka nem annyival nagyobb. Nem beszelve a GPU limitaltsagatol de ezt mar leirtak itt neked elottem is. Mielott valami marhasaggal jonnel vissza megint: ezt sem en talaltam ki de meghagyom neked a lehetoseget hogy megkeresd magad a floding@home oldalan.

    ''Illetvearra akartam utalni ,hogy mennyire örülnek a folding projektesek ,hogy a PS3-mas tulajok beszálltak sokan a projektbe mikor ha egy R600 szintű GPU-val szállna be mondjuk 7000 ember akkor az kb kiadnáa mostani 30000 PS3 számítási teljesítményét...Kb. ez az arány...''

    Csak a helyzet az hogy nem szall(t) be ennyi ember. A kliens tobb mint fel evvel a PS3 kliens elott elerheto volt es teszteltek de nem jonnek az emberek. Epp az a lenyeg a PS3-ban hogy egyszerubb a hozzaferes a project-hez egy mainstream felhasznalonak igy nagyobb az eselye hogy csatlakozik. Es ez meg is tortent ahogy lathatod.

    ''Nem értem mért a GPU kliens a másodlagos a folding projektnél és arra gyúrnak kevesebbet mikor itt van éppen a nagy potenciál...''

    A GPU kliensen dolgoznak eleget (tobbet mint pl. a PS3 kliensen) mert egyszeruen muszaj nekik. Nemsokara jon az R600 tamogatas es ha minden igaz akkor a G80 is amivel sokat szivtak de az utolso kijelentesek alapjan megoldodott a legnagyobb akadaly.

    ''Ez lenne a lényeg remélem most már érthető...''

    Ja, meg mindig arrol irsz amirol vilagos hogy nem sok fogalmad van. Raadasul valaki olyannal allsz le vitatkozni rola akirol mar az elso valasz utan lathattad hogy picit tobbet foglalkozott a temaval mint te ;)

    Szerk: par eliras, de biztos maradt meg...

    [Szerkesztve]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • dezz

    nagyúr

    válasz R.Zoli #272 üzenetére

    Olvasd el légyszi, amit a #262-esben írtam(*) neked erről! Nem csak a nyers FLOPS számít. Ja, kiadja majd a 7000 R600 (a 3-4 feladat-bonyolultsági kategóriából a legegyszerűbbet tekintve!), de mikor lesz 7000 olyan R600 tulaj, akik napi 24 órában foldingot futtatnak? Ugyanis az a 30000 PS3 az az aktuálisan foldingot futtató gépek száma az összesen ~128000-ből... Ehhez képest a GPU-val időnként résztvevők száma most összesen ~3200, amiből egyszerre most épp 940 megy, és ezek sem épp mind a legkomolyabb kártyákkal.

    (*) Annyit még hozzátennék, hogy a G80 már sokkal inkább alkalmas a dologra, talán jön is majd ki rá kliens.

    gbors: GF7 vs. X1: a másik esetet kevésbé ismerem, de ennél ugye az volt, hogy mind az 19xx, mind a 1650 igencsak későn jött, ezért túzott el az NV.

    ''Az extra MUL-t nézd meg a cikkben, nem vállalkoznék a visszaadására, ''Case of the missing MUL'' oldal közepén van valahol. A gond az, hogy generikus shader kódban nem lehet használni, jó ég tudja, miért.''
    Azt írják, hogy sehogy sem sikerült előcsalni, és hogy most vagy az interpolátor egységek működésének része (akkor végülis csak PR fogás volt külön emlegetni), vagy ott van, de a driverek jelen pillanatban nem használják ki.

    ''eztet nem értem. Mitől lenne 2x gyorsabb?''
    100%-osan kihasználva a független superscalar végrehajtást 4x gyorsabb -> 50%-osan kihasználva 2x gyorsabb lesz.

  • Raymond

    félisten

    válasz R.Zoli #279 üzenetére

    ''Szóval koncentráljunk a tárgyilagosságra''

    OK

    ''A GPU támogatásnak úgy érzem nincs megteremtve a normális interface a legtöbb esetben ezért nem jönnek az emberek, ennek reklámot is kell csinálni egy szinten nem csak kirakjuk a honlapunkra ''oszt csá''...

    A kliens ugyanugy megvan mint evek ota a tobbi. A lenyeg hogy a PS3 klienst sokkal konyebb emeszthetove tenni a kornyezet miatt ahol fut. Ez a GPU kliensnel teljesne mas es a program keszitoi nem csinalhatnak vele sokat (vagyis semmit). Reklam van, a folding@home nem ma indult es a legismertebb DC project, de ezt tudod te is.

    ''Ez a szomorú ,hogy csak 1 csoport foglalkozik vele igazán, ezért nincs is tere a dolognak...''

    Ha magara a GPU szamitasokra gondolsz akkor az ma a nagy divat. Foglalkoznak mar vele eleg sokat. Pl. AMD - CTM, NV - CUDA, Peakstream es meg van par ceg aki ezzel foglalkozik. Csak azok amikre a GPU hasznalhato nem eppen mainstream dolgok, inkabb a HPC agazatban vannak otthon. Medical visualization, financial statistics, data processing stb. Ezek egyike sem olyan kategoria ahol lehetseges lenne vagy valaki akarna otthon ingyen futtani valakinek az applikaciot.

    '' A mezei GPU-t úgy értettem ,hogy bemész a boltba és bármikor megkapod nem is olyan nagy pénzért közel sem mint egy PS3-mat...''

    Kihagytad a szamitasbol hogy a grafikus kartyahoz kell egy PC is ami azert dob az aron eleg sokat es nem csak az a 400 EUR lesz a csucs kartyaert :) Egy PS3 meg 600. Ha nezegeted meg a folding forumot ott talalhatsz elemzeseket hogy a kulonbozo kliensek kozul melyik adja a legjobb ar/teljesitmeny aranyt.

    Most mar ez nagyon OFF itt ugyhogy ha akarod mashol fojtathatjuk vagy hagyjuk az egeszet ahogy van.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Új hozzászólás Aktív témák