Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Most akkor hogy is van ez? Írod:
''Nyilván az R600 nem lassult, csak úgy lett tervezve, hogy általánosan teljesítsen jól, és ne csak pár (minő véletlen, hogy a jelenben) igen elterjedt esetben.''.
Ennek ellenére a mezei (jellemzően kétkomponenses) SM2.0 RightMark kódban sehol sincs (R580-hoz képest is!), holott a neki passzoló VS kódba még szárnyal, aztán SM3.0-ban sem hozza a teljes G80 szintjét. LUT-os körökben meg... Akkor ez az általánosan jó teljesítő R600 mindenben jó lenne, csak az aktuálisan domináló kódokban nem?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Most semmi újat nem mondtál és a kérdésemre sem válaszoltál, ezért felteszem újra. Az R600 annyira általános lenne, hogy alap DX9 kódtól behal? NEM, nem csak a G80-hoz képest, hanem az R580-hoz képest is! Új kérdést is tesztek fel: Szerinted milyen gyakran van Ved4 MAD pixel alapú számolásnál? Szerintem nem túl gyakran, még DX10-ben sem, mert ott ugyanazok az árnyalási képletek érvényesek mint a korábbi verziókban.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ezt honnan veszed:
''A fordítóprogramnak kell arra ügyelni, hogy az R600 már eleve megfelelő kódott kapjon, a G80-nál a végrehajtás sorrendjéről a hardver dönt.''
A Ultra-thred Dispatch Processzor meg csak ül és malmozik? A soron kívüli szálvégrehajtást meg viccből találták ki? Most akkor masszív párhuzamosításra tervezték, vagy csak neki megfelelő kóddal tud rendesen futni ez az R600?
Szerintem az FX akkor kapott valamekkora löketet, amikor az NV35-ben kivették az integer alut és egy floatot raktak be helyette, a memvezérlőt meg 128 bitesről 256 bitesre emelték.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Komplikato #189 üzenetére
De arról + kell hozzá legfrissebb DX Vista és XP alatt is.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Egy kicsit pontosabb felvázolása a G80 architektúrának, ami a stream processzorok kapcsoltságát illeti [link]. Nem véletlen, hogy a blokk diagrammokon is 8 blokk van fejenként 16 (vagyis 8+8) processzorral. A textúra samplerek is így kapcsolódnak hozzájuk, szóval látatlanban mondható, hogy nem teljesen függetlenek (bár senki nem állította, hogy azok lennének).
Az R600-nál fejenként 16 barab 5 komponenses (összensen 80) számoló van egy tömbben, hozzájuk tartozik két-két arbiter és sequencer. Szerintem emiatt van a 16-os SIMD jelleg. Érdekes az a megjegyzés, hogy egy ilyen tömb egyszerre 2 szálat tud vinni. Ez talán éppen amiatt kell, hogy a 4+1-es blokk szükség eseténe (jelenlegi SM kódoknál elég gyakran) 2+2+1-es felállásban is tudjanak szálakat végrehajtani. Lehet, hogy amiatt van kihasználatlanság egyes shaderkódokban, hogy az a +1 komplex shader csak az egyik szálhoz társítható (vagy sok erőforrást igényel a váltogatása szálak között), szóval, ha mind a két szálnak kellene, akkor visszaesik a számolási sebesség.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Gondlom, nem véletlenül gyúr az NV float2-re, hiszen jelenleg ez a meghatározó utasításformátum a pixel shadereknél, és szerinem az árnyalási képletek jellege miatt ez is marad. Persze VS és GS-nélmár a float4 a gyakoribb, csak nagy kérdés, hogy egy modern kódban ezek a shaderek milyen arányban lesznek.
Ezt a ciklusos dolgot hogy érted az R600 kapcsán? Nekem elég bizarrnak tűnik.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Majd talán év végére tisztázódik pár dolog mindkét oldalon és a DX10 körül is, de szerintem az ATI most nagyon rohan előre. Az R5xx-es architektúra is csak az életciklusa vége felé kezdett beérni, akkor meg jött rá a G8x. Könnyen lehet, hogy az R6xx-szel is ugyanez lesz.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Lost Planet kapcsán, DX9-es tesztek [link] - olyan sebességviszonyok mint a DX9-es játékok többségénél, csak a DX10-es vonal lett komolyabban elizélve. A cikk finoman utal arra is hogy a DX10-nek sokkal nagyobb a füstje mint a lángja.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Nekem az a fura, hogy a két architektúra annak ellenére mennyire eltérő, hogy elvileg ugyanarra a feladatra találták ki őket. Még korábban az ATI egyik sajtótájékoztatóján szó volt arról, hogy egy-egy új architektúra esetében komolyan mérlegelik, hogy mit érdemes és mit nem érdemes implementálni (asszem a VS textúrázás kapcsán jött szóva). Az ATI most nagyon sok mindent meg akart oldani, lehet, hogy ez lesz a veszte. Úgy tűnik, NV jelenleg az aktuális kódösszetétel sikeres végrehajtását tűzte ki célul, és talán majd akkor valósítanak meg komolyabb (vagy inkább más) dolgot, ha előkerül az alkalmazásokban. És innentől 22-es csapdája. Ha nem kerül elő, nem kell implementálni a hardverbe. Ha nem implementálják a hardverbe, akkor alkalmazásban sem kerül elő.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Hát, a fene tudja... Nekem úgy tűnik, hogy PS vonalon ezek az ''egyszerű'' float2 kódok mindenre elegendőek, ott nem látom, hogy float4 jellegű kódra kellene váltani. VS-nél és különösen GS-nél viszont már erőteljesen bejöhet a float4 formáció, de nagy kérdés, hogy ezek milyen arányban lesznek, lehetnek játék szinten a PS kódokhoz képest. Szép szöveg az, hogy a DX10 és az új ATI hardver esgítségével sokkal komolyabb geometriát és animációt lehet csinálni, csak nagy kérdés, hogy erre vannak-e erőforrásai (animátorai, 3D tervezői, ideje) a játékfejlesztőknek. Mert ugye OK, hogy egy Shrek szintű animáció most már akár PC-n, valós időben is reális, csak az adott játék eladásokból visszatárül-e az a sok munka?
A nagy DX10 hájpnak is el kell ülnie, hogy tisztán lássunk, és ott van még a másik oldal, a GPGPU-s. Lehet, hog az R600 már elsősorban pro clustereket verő számoló állatnak készült, amivel az AMD majd a nagygépes konkurenseket akarja csapkodni, és csak mellékesen használhatzó DirectX kód futtatására, a G80 meg egy ''játékchip''.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Túl sok a ha... és ahogyan te is írtad, az AMD-nek MOST van szüksége pénzre, nem majd 3-4 hónap múlva, majd akkor amikor R600-hoz való kódok lesznek és nem is akkor, amikor majd rendben lesz a driverük. Ráadásul ott van a fránya NV is aki, az AMD/ATI-val ellentétben nyereséges évet zárt és több mint fél éve elkésztítette már a G80-at, piacon van a középkategóriája (AMD-nél még 1 hónap), elstartolt a mobilos vonala (AMD-nél még nem). Nézd meg a 320 MB-os és 640 MB-os GTS közötti 30%-os árkülönbséget. Kétlem hogy a plusz 320 MB memória durván 30 000 forintba, vagyis az NV árban lazán a HD 2900 XT alá mehet a nagyobb GTS-sel is (persze most a piacon a kisebbik a nyerő), és még tovább véreztetheti az amúgy sem stabil AMD-t. És mindennek tetejébe ott van az Intel is a CPU-s vonalon...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Dr. Romano #305 üzenetére
Nem árt, ha néha FPS-elnél és MHz-eknél komolyabb témáról folyik a vita. Ha nem teccik érteni vagy nem kell vele foglalkozni, vagy utána kell olvasni
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz Dr. Romano #310 üzenetére
tudod mennyi moderátori munkát igényelne egy olyan topic tisztán tartása...?
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem tökmindegy mi a topic címe. Végre valahára egyszer kezd kialakulni egy értelmes társalgás komolyabb témában mint az FPS-ek meg a MHz-ek meg a flémelés. Aki érintett a társalgásban az már idetalált, szóval nem szeretnék új topicot nyitni valami mélyvizes címmel, mert akkor odatéved még egy rakás magát támában jártasnak képzelő nagyokos, aki elindítja majd a flémlavinát, amibe örömmel kapcsolódnak majd be a tényleg hozzá nem értők, és akkor pucolhatok törölhetek naphosszat (a'la tápos mélyvizes topic). Egyszer majd csinálok egy VGA-s mélyvizes topicot, de most nincs rá kapacitásom.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
válasz venember83 #328 üzenetére
de-de, le kell őket írni, nagy kamugépek. talán 10% igazságtartalma van annak, amit írnak, és az csak utólag derül ki, melyik 10% az igaz. Persze türelmetlen valamit (mindegy mit, csak legyen valami) tudni akaróknak nagyszerű forrás, jó alap flémeléshez meg ilyenekhez. Inkább nézegesd a Beyond3D fórumát.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
Új hozzászólás Aktív témák
- Geforce GT 520 1GB Videokártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- Elkelt, értékelésre vár! ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC Edition
- GIGABYTE RX 6600 XT 8GB GDDR6 EAGLE - 3 ventis hűtés - Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest