Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • oalex

    senior tag

    válasz iknight #3 üzenetére

    Ha ez így, ebben a formában igaz lenne, akkor senki nem ért volna meglepetésként (itt a konkurensekre gondolok) az iphone sikere. Nem lehet tagadni, hogy az volt (mármint meglepetés) és azóta kicsit feljebb kötötték a gatyát aminek örülök mint WM fan. Bármelyik nagy gyártó készségek bele pumpálta volna ugyan azt a pénz vagy akár többet mint az apple tette, hogy ha tudta volna, hogy ekkor kaszálás lesz. És igazából semmit ujja nem talált fel az Apple.

    A mobil gyártók nagy része sajnos nagyon makacsul követik a saját irányzatait és csak sajnos nehezen lépnek a nép igényeire. Ergo nagyon kevés piackutatást végeznek: ez tény. Ha végeznek, akkor is olyanokat, hogy mi kell még a mobilodba?: MMS, kamera, stb. és így próbálnak labdába rúgni, ahelyett, hogy a meglévő eszközöket/lehetőségeket vasalnák össze rendesen. Csak akkor kezdenek el kapkodni, mikor veszély van, na és ekkor jobban meg nézik, hogy mi is kell a népnek, hogy tuti siker legyen.

    Pár példa erre:

    Kizárt, hogy a Samsung (ha volt rendes piackutatás) bárkitől (bármelyik célközönségtől) azt kapta volna, hogy igen, szeretné, ha a PDA-n "lifegő" stylus lenne vagy azt, hogy oldalt legyen az az egy darab csatalakozója ami minden praktikusságot nélkülöz (pld aktív bölcső, vagy az, hogy nem lehet egyszerre zenét hallgatni és tölteni, stb.). És migis nézd csak meg az i900-at

    Az utóbbi 10 éveben tuti, hogy szintén nem volt olyan piackutatás, aminek az lett volna az eredménye, hogy bármelyik cél közönség jobban preferálta volna a 2.5 a 3.5 jack dugóval szemben. Ehhez képest ugye nem kell ecsetelnem, hogy milyen lassan, nehézkesen hajlandóak ebbe az irányba váltani.

    Annak ellenére, hogy óriási ere van a piackutatásnak, továbbá nagyon fejlett módszertanai, mégis kevéssé alkalmazott (részben szakma béli vagyok, csak azért mondom itt a tutit :DDD ). A legnagyobb ereje pont az innováció és nem a feltalálásban rejlik. Azaz, hogy hogyan alkalmazunk jobban (új csomagolásban), már meglévő technológiákat/termékeket. Az iphone pont erről szólt.

    Ezt már csak érdekesség képen íróm le:
    Például nagyon kevesen tudják azt, hogy a "három az egyben kávé" az csak és kizárólag piackutatás eredménye volt. Aki irodában dolgozik/zot az tudja, hogy mekkora sikere volt mikor meg jelent, pedig egy teljesen új termeként került be a köztudatba. És nem úgy jött létre, hogy egy nagyokos (vagy nagyokosok) ült az asztalán és megálmodta, hogy ez ütni fog. Hanem gondos piackutatás alapján (ami ennél sokkal nyitottban indult, magyarul fogalmuk sem volt róla, hogy mit csináljanak), az jött le, hogy ha valami ilyen létre jönne arra nagyon nagy igény lenne. És ügye innováció, mert sem a kávét, sem a cukrot, sem a tejport, de még a csomagolást technikát sem mostanában találták fel.

    [ Szerkesztve ]

    !!!Légy jó mindhalálig!!!

Új hozzászólás Aktív témák