Új hozzászólás Aktív témák
-
LámaZ
addikt
Lobbizzatok ti is, hogy a waze off-line is működjön!
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz zoo8800 #5661 üzenetére
Na, jó, akkor ne gebbedjetek meg, de...
Olyan érveket felhozni, hogy ha off-line navigáció kell valakinek, akkor használjon másik progit, furcsa.
A cél a felhasználók megtartása, nem eltanácsolása, és ezért svájci bicskává kell tenni a waze-t.
Az okostelefonoknál sem az a tendencia, hogy ha fényképezni akarsz, akkor vegyél külön digitális fényképezőgépet, hanem próbálunk minél több funkciót integrálni a kis okostelefonba, amelyeket ráadásul fejlesztenek is a mérnökök, szóval nem is értem ezt a maradiságot itt, de túl van tárgyalva, ezen már ennél jobban nem fogunk összeveszni.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz winotto #5737 üzenetére
Üdv az Okoskodók Klubjában!
Szerinted a Google navigációjában van felhasználói visszajelzés, hogy eldugult egy út?
Mert a waze-ben vannak visszajelzések.
A gugli csak fővinform meg esetleg a mozgó járművek adatai alapján statisztikázhat (bár ebben nem vagyok biztos), és ott nyilván kevés út jelenik meg zsúfoltként.A waze valóban levisz a főutakról néha, akkor is, amikor nem tűnik indokoltnak, de én azt tapasztalom, hogy ezt a dugók miatt teszi. Persze, van olyan nagy forgalmú út, amit eldugultnak vesz, de azért öregesen el lehet ott is döcögni.
Valamit valamiért!A másik:
Már nem volt kedvem írni a másik okoskodónak, hogy a waze lényege az on-line-ság, minek akarok én off-line-ságot ide bele.
Egy biztonsági funkcióról van szó, ha pl. épp valakinek nincs mobilnetje, mert elfelejtette feltölteni a kártyát, akkor haljon meg? Vagy kezdjen kutakodni arra a kis időre off-line app után? Mert velem fordult már elő, hogy egyszer csak elfogyott az adatmennyiség – és ott nem volt netforgalom lassítás, ilyesmi, amivel még elnavigálhatsz az első benzinkútig – és kopp, nincs navigáció. Ez menet közben is előfordulhat. Vagy: kiugrom Bécsbe egy fél napra bevásárolni, kávézni, és nem müxik a waze, mert nincs mobilnetem? Jó, tudom, lehet okoskodni a klubtagnak, hogy vegyek netet, meg roaming, meg anyámtyúkja, de nem érdekel. Nekem tuti dolog kell, amely nem hagy cserben akkor sem, amikor baj van.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz #79335424 #5746 üzenetére
Természetesen van PNA-m, az a tartalék. Ritkán veszem elő.
@apaszka:
Én is tapasztaltam pici anomáliát a legfrissebb waze-zel, de újraindítva megszűnt, és a telefonom hibájának tudtam be.
Az, hogy mennyire jó a te készüléked GPS-vétele, azt a tesztelőprogramok mellett úgy tudod meghatározni, hogy keresel valakit, akinek van külső Bluetooth GPS vevője, és egy nap azzal közlekedsz, és figyeled, hogy van-e különbség. Persze, ez sem tuti módszer, mert egyik nap lehet felhős az ég, másnap derült, tehát igazából hosszabb idő kell a teszteléshez, nem egy nap. A legjobb az lenne, ha naplóznád, hogy mikor van problémád, hátha van összefüggés a felhőtakaró és a hiba között.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz junkpod #5763 üzenetére
Kipróbáltam ezt a ##rawgps trükköt, és eléggé meglepődtem, mert átrakott engem az utca másik felére, ami testvérek között is kb. 10-15 méter különbség. Pedig ez a Snapdragon-csipes Lenovo agyon van dicsérve ilyen szempontból. Bár az tény, hogy itt előttem fák vannak, így nem lát rá tökéletesen a műholdakra, de autózás közben azért jobb kilátása van.
Jut eszembe az iGO-nál alapból ugrál a helymutató nyíl (katonai rontás ez, tehát a GPS-ünk többet tudna), ha nincs bejelölve az „Útra illesztés” opció (bár a primóban, úgy tudom, alapértelmezés már az útraillesztés). Emlékeim szerint az amerikaiak épp 10 métereket „ugratnak” civil készülékek esetében, és a szoftverre hárul a feladat, hogy az ide-oda ugrálást – nyilván átlagolással – megszüntesse. Azoknál, akik a Glonass vagy más műholdakat is fognak, ez a feladat könnyebb.
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Terveztetés nélkül az én androidos készülékemen sem jelzi az eseményeket. Én is hiányolom, hogy ha nincs már lehajtó, és van előttem 300 m-re valami, miért nem jelez, de nem jelez, ez tény. Lehet, arra számít, hogy megállok, még az esemény előtt.
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz sztanozs #5815 üzenetére
A korábbi 100 m-es rontás 10 méteresre csökkentése még mindig problémás, a GPS-jelen tehát kisebb mértékben ugyan, de rajta van a rontás.
Ezt lehetne kiküszöbölni a Galileo, a Glonass és a kínai „Hanzsunmenzsun-csing” (magyarul kb.: Jáde Nyuszi vagyok, kapj el ha tudsz! ) egyidejű használatával, de gyakorlatilag egyetlen navigátor sincs felkészítve az összes elérhető műhold jeleinek vételére.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz sztanozs #5822 üzenetére
Én mindent elhiszek, de a mai navigátorok többsége 5 méternél jobb pontosságra nem képes. Az pedig probléma a sávváltásnál. Lehet, hogy a műholdjelek már pontosabbak, de akkor a navigációs-műholdak jeleinek vételére tervezett csip+antenna kombók a gagyik. Amúgy, még az is lehet, hogy akkor a hardvert tartják ilyen bután, szintén katonai megfontolásból, mert én nem hiszem el, hogy véletlen vagy gazdasági oka van annak, hogy a mai drága mobilokba kerülő GPS-csipek még akkora pontosságra sem képesek, mint a kb. 15 éve létező Sirf Star II-as technológia. Ha a gyártó akarja, simán le tud gyártani jó minőségű csipet is, ezen a szakterületen akkora árkülönbség nem lehet a fejlett és a maradi között. A CPU-k meg a RAM-ok terén biztosan sokat számít a gyártó, de a GPS-csipekbe nem hiszem, hogy annyira hiperszuper technika kéne, ami nincs meg a kínaiaknak.
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
És hogy tovább ragozzuk a dolgot:
Ezért mondom én, hogy ma már meg lehetne azt csinálni, hogy városban – mert ugye a sűrűn magas épületekkel behálózott környék a necces mindig – az útkereszteződésekben – elsőként csak a lámpás útkereszteződésekben – lehetnének wifis „bólyák”, amelyek nem csak az adott hely földrajzi koordinátáit sugározzák, hanem a láthatáron már közeledő okosautókat egyéb infókkal is ellátják, gyakorlatilag betöltenék a tükrök, közlekedési lámpák szerepét is, sőt, nem kellene nekem nyújtani a nyakam egy nem lámpás, vagyis jobbkezes kereszteződésben, mert a fedélzeti PC-m tudná, hogy honnan jön autó, amelynek elsőbbséget kell adnom. Szóval, a továbblépés feltétele az infrastruktúra továbbfejlesztése, és én itt nem beszélek az utak okosításáról, mert ezeket a kütyüket, a bólyákat jelzőlámpa- vagy világításoszlopokra fel lehetne szerelni. Nyilván lenne bennük kamera is. :-)Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Nos, igen, én is a waze-t csak akkor használom, ha valahol nagyvároson belül vagyok. Hosszabb utakra meg az iGO.
Amúgy, meg kell nézni a felajánlott útvonal variációkat, és kiválasztani azt, amely tapasztalatból a jobb, mert sokan beadják a célpontot, elfogadják a legelső alternatívát, és utána panaszkodnak. Mondjuk, ez az iGO-nál is így van, én ott is megnézem az alternatív útvonalakat, és általában nem az első a jó.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
A semminél az is több. Fapados navigátor. :-)
A waze-zel szemben annyi előnye biztos van, hogy jobban ismeri a házszámokat, és talán több cég van benne.
Amikor a gugli megvette a waze-t, azt hittem, hogy egyesítik a térképet, de ez nem történt meg. Talán csak annyiban, hogy használható lett wazeben a Google-keresés.
A waze sokszor budapesti házszámokat sem ismer.
Csak egy példa: Budapest XVIII. kerületében a Nefelejcs utca 10 neki a Lakatos út kereszteződése. Mondjuk ez így van a Google Térképén is.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz viktorhu #6001 üzenetére
Akkor, szerintetek, próbáljuk ki? Soha nem navigáltam a Google Térképekkel.
Alul mindenféle tippek vannak:Népszerű tippek
• Pontosabb helymeghatározás: http://goo.gl/OgnOsv
• Hangnavigálás javítása: http://goo.gl/bDMK6P
• Hibás útvonalterv jelentése: http://goo.gl/hyOG6mTovábbi tippek
Látogassa meg a súgót: http://goo.gl/zganXzMost jut eszembe:
Anno azért nem tetszett, mert földutakon akart vinni.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz Juditta_56 #6022 üzenetére
„elvesztette a jelet...a hátul ülő lányom kezében volt a teló - a szélvédő alatt melege van”
Jó hogy nem dugtad el a csomagtartóban.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz Juditta_56 #6044 üzenetére
Te ugye a tipikus szőke nő vagy?
Ha igen, ha nem, álljon itt túltengő konstruktivizmusom újabb megnyilvánulása.A műholdas navigáció úgy működik, hogy a készüléknek rá kell látnia a műholdakra, minimum 3 (három) db. műholdra. A rálátást még a fák is akadályozzák – sűrű erdőben barangolva ezért nem igazán működik a GPS –, de a fém (az autók tetejének többsége ilyenből van) aztán pláne. Természetesen az ablakokon bekukucskálhat azért pár műhold, és ha jó a készülék vételi képessége (erős az antennája), akkor még szerencsénk is lehet.
Akkor fogalmazzuk is meg mindjárt az első ökölszabályt, illetve a kiegészítését: A GPS-navigátort ajánlott az elülső szélvédő mögé szerelni, mert ott van a legjobb rálátás az égre. (Erre még visszatérek, amúgy.)
Na, és mi ennek a kiegészítése?
Az – kérlek szépen! –, hogy lenne ennél jobb megoldás is – különös tekintettel arra, hogy egyes autógyártók olyan szélvédőket rendszeresítettek, amelyek anyagában árnyékoló anyag, magyarán fém van, emiatt maga a szélvédő üveg árnyékolja le valamennyire a GPS-jeleket. Akkor pedig logikusan következik, hogy olyan megoldás kell, ami ilyen dolgoktól nem függ, vagyis, mi? Hát a GPS-jelismétlő („repeater”). Ugyanúgy, mint a tetőre szerelt rádióantenna, ugye. Az autógyártóknak ma már kutyakötelessége lenne, hogy az autó tetejére felszereljék a rádióantenna mellé a GPS-műholdjel fogó és ismétlő antennát is (esetleg egyéb antennák, pl. GSM-antenna) mellé. Kint lenne az antenna, és bent, a mennyezeten befelé sugárzódna a megismételt, jó erős GPS-jel.
Tehát a lobbista feladat adott: piszkálni kell ez ügyben az autógyártókat, odáig elmenve, hogy autóvásárláskor lenézően elutasítjuk azokat az autókat, amelyeket a gyártó nem szerelt fel ilyen kütyükkel (nem extra, alapfelszerelés!), hanem - eléggé el nem ítélhető módon – ezt a feladatot, mint utólagos barkácsolást, rálőcsöli a gépjárművezetőkre.
Elég részletes voltam?[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
GPS-tartó ügyben is tudnék mesélni, amúgy.
A fentiek/lentiek közül Spett14 megoldása tűnik a legkreatívabbnak, bár van egy komoly szépséghibája.
Ha van rá igény, esetleg majd írok erről is egy körbejárósat.Addig is álljon itt saját gyűjteményem.
Megjegyzem, mindegyik egy-egy elvetélt kísérlet, egy-egy zsákutca.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz Spett14 #6072 üzenetére
A szépséghibája az, hogy ezeket a kütyüket nem tesszük az előre néző fej/szemek vizuális befogó szögén kívül.
Ha oldalra, sőt még lefelé vagy felfelé is kell nézni, akkor az nálam ki is esett a pályázatból. (Ezt akár kinyilatkoztatásnak is lehet venni. )
Ugyan a visszapillantó tükröket (belső, oldalsó) is csak úgy tudjuk befogni a szemünkkel, ha elfordítjuk a fejünk, de ha valaminek van hátránya, azt nem muszáj továbbvinni más eszközökre is.Jut eszembe: láttam egy idős maszek antennaszerelőnél egy irtó aranyos megoldást.
A pasas maga készített GPS-tartót, méghozzá fémből, amelyet odacsavarozott az ősrégi Ladája műszerfalára. Olyasmi, mint egy íróasztali lámpa, amelyet csuklós karízületeivel ide-oda tudsz forgatni/mozgatni, csak merevebb a szerkezete (pillangócsavarokkal rögzítette, csak semmi öntapadó korong), hogy magától ne tudjon lötyögni. Természetesen a a műszerfal fölött pár centivel, a kormány előtt használja, így vezetés közben tekintetét nem kell levennie az útról, amikor rápillant a térképre. Na, nekem az a csúcs! (Kár, hogy nem fényképeztem le.)Ui.
Aki mobiltelefonnal navigál és melegszik, legyen szíves, vegye már le a mobiltokot ilyenkor.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Nagyon érdekesek az utóbbi hsz-ek, jófejek vagytok, és én ezt ritkán mondom.
Csak egy melléktémára szeretnék reagálni: mindenki gürcöl fizetésért, bérért, jövedelemért. Aztán keres, amennyit keres. Hogy nem vesszük észre magunkat, hogy ebből, mármint a pénzért való munkából nem lehet kőgazdag lenni? Én ahány multimilliárdosról tudok - Facebook, Google, Amazon, eBay, Aliexpress tulajdonosai... – mind úgy gazdagodott meg, hogy az általa nyújtott szolgáltatás ingyenes. Na, erre varrjatok gombot! OK, én már varrtam, és tudom a választ, de akkor is érdekes.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz csabyka666 #6261 üzenetére
Legyünk őszinték gyerekek (jaj meg ne hallja egy waze-fanatikus!):
A waze egy édes kis cuki naviprogi, de nem egy vérprofi navigátor.
Arra ott van ugye a három betűs magyar fejlesztés, csak azért:
1. fizetni kell(ene),
2. nem tették szociálissá, sajnos, és a TMC rohadtul macerás a legtöbb gépen (kínaiak pl. azt sem tudják mit jelent a TMC).Hát, így állunk!
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz Dolphine #6332 üzenetére
Cikk: „merev tartóval felszerelt szivargyújtó csatlakozóból áll” → Hány szivargyújtótöltő van szerinted a kocsiban? Alap kellene, hogy legyen, hogy ezek USB-portról töltődjenek!
Koment: „jobban örülnék az USB töltőnél 1A helyett 1,5A-2A-es töltőnek” → Az én telefonomnak 1 A biztos nem elég!
Innentől → gagyííí!Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz istvankeresz #6335 üzenetére
Én ezt ennyire nem bonyolítottam el.
A rádió teljesen önálló, az mindig megy, és régen ugyan FM átjátszóval kiraktam rá MP3-lejátszóról zenét, de már nem érdekel, nekem a rádióadók bőven elegendők, pláne, hogy közben mondanak forgalmi infókat is, ugye. Ráadásul, ha nem a Petőfi adón vagyok, akkor Útinform közleményekkor a rádió odakapcsol, majd vissza.A másik: a telefonom a belső visszapillantó tükörbe integrált Bluetooth egységre tudom kihangosítani (sajnos a hívásfogadó gombja nem a kormányon van, hanem a tükör alján, elől, középen), és a waze futásakor a navigálási utasítások is azon hallatszanak. Ez akkor jó, ha egyébként halk a waze, mert a teló hátát (hangszóróját) letakarja a tartó. A telefon és a visszapillantó tükör egy USB-elosztóról kap áramot, amit pedig a szivargyújtó-töltő táplál.
Ez ilyen egyszerű.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz #79335424 #6447 üzenetére
Van olyan GPS-navigátor PNA, amelyet DVR-kamerával szerelnek fel, de a kamera ide-oda, le-fel forgatható, beállítható. Annak esetleg lehet értelme.
A fix hátoldali kamera, beleértve az okostelefon hátlapi kameráját is, értékelhető DVR-re teljesen használhatatlan. Nekem ezt nem kellett kipróbálnom, mert egyértelmű volt, amikor böngésztem a DVR-kínálatot. Amúgy az önálló DVR-eknél is sok keskeny látószögű van, amelyek szintén gagyik, mert ha valami probléma van tutira kívül fog esni a látótéren.A múltkor (fél éve?) egy piros lámpánál álltam külön balra kanyarodó sávban. Egy kis furgon állt mögöttem, amely korábban is a fenekemben loholt, valamiért nagyon türelmetlen volt az iparos.
Amikor mi, balra kanyarodók, zöldet kaptunk, előre hajtottam, de megálltam, hogy a szembejövő forgalom (egy vagy két személygépkocsi) először el tudjon menni előre. A pasas a furgonnal a hátam mögül kihajtott, mint az őrült, és a szembe jövő első autó előtt balra kanyarodott, és elhúzott a zebrán keresztül (szerencsére épp nem volt rajta gyalogos). Gondoltam otthon megnézem a felvételt, hátha a kép szélén majd látok valamit. Semmi nem volt. Mondjuk, ahhoz kellett volna olyan 170°-os látószög, és az enyémben - ha jól emlékszem - csak 130° van. Ha a kocsim bal hátsóját megütötte volna, a bizonyításkor segített volna egy felvétel, bár mondjuk az ilyen koccanást egyértelműen a hátulról jövő számlájára írják.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Az okosnavigációnak 3 összetevője van:
1. A navigációs szoftver intelligenciája IQ1
2. A felhasználók (a közösség) egyesített intelligenciája IQ2
3. Az egyedi felhasználó egyéni intelligenciája IQ3
Ezeket az IQ-kat lehet súlyozni (w1, w2, w3), majd átlagot számolni.A képlet:
IQtotal = (IQ1×w1 + IQ2×w2 + IQ3×w3) / 3
ahol:
IQ1, IQ2, IQ3: 0 és 200 közötti egész szám
w1, w2, w3: 0 és 1 közötti valós szám
A fentiekből következik, hogy IQtotal ≤ 200[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Telepítettem a waze-t egy új eszközre, letöltöttem a magyar hangfájlt, és Andris nyekergett. elharapta a mondatok végét.
Csillára váltottam, ő kimond mindent.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Akkor nemzetközi – nagy távú – utaknál mégiscsak jobb az iGo?
Ez meg marad helyileg.Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
No, a tegnap csúnyán megjártam a waze-zel.
A Soroksári úton jöttem északi irányba, és a XVI. kerületbe akartam eljutni.
A Rákóczi híd előtt a waze úgy gondolta, hogy nem a közismert Boráros tár - Ferenc krt. irányba visz, hanem közben letérít jobbra, kikerülve a belvárost, de sajnos végtelen hurokba kerültem. Szóval, lehajtás, majd megint jobbra, megint jobbra a Kvassay Jenő útra, visszahajtás a Soroksári útra, és kezdhettem volna elölről az egészet, ha rábízom magam.(Azon gondolkodom, hogy talán a mostani készülékem rossz GPS-vétele is oka lehet ennek; 6 m-es pontosságot tud.)
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
A 6 m azért lehet érdekes, mert előtte ha a Kvassay úton jobbra lekanyarodok, semmi gond.
Valószínűleg nem szólt – a 6 méteres pontosság miatt – nekem közvetlenül a kereszteződés előtt, hogy kanyarodjak jobbra (bár 2-300 méterrel előtte biztosan szólt, csak arra nem figyeltem), de akkor már késő volt, túlfutottam a kereszteződésen, és akkor a következő lehetőségnél akart levinni jobbra, de ott meg – a térképen látható módon – végtelen hurokba szaladtam bele.
Szerintem hibás az algoritmus, mert ha másodjára csinálja meg az ember ugyanazt a kört, ki kellene vinnie belőle automatikusan. Nem nagyítottam ki a térképet, de egyértelműen látszott a hurok.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
Amúgy, nagyon imádom a Google Térképeket is (amivel a waze együttműködik, állítólag): tankolnék az ÖMW kúton, de elvisz az úttest másik oldaláig, és mivel nincs behajtó, azt javasolja, hogy menjek át gyalog (végülis, ha van nálam kanna, abba is tankolhatok, majd visszamegyek a kocsihoz, és beletöltöm az üzemanyagtartályba). :-)
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-