Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    Érdekes cucc, de ez is kb olyan egyelőre, mint a csodabusz, ami az autók felett megy. Ha még az utastérbe sem lehetett benézni, akkor akár egy román vendégmunkás is pedálozhatta belül, mint a Grand Tour saját "gyártmányú" változatát :)

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Raymond #24 üzenetére

    Nem csak náluk ilyen a helyzet. Dolgoztam (nagy) kínai cégnél, és kb a csótányokat és a zsúfoltságot leszámítva szóról szóra ugyanezt el lehetett mondani nálunk is az irodáról.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Raymond #26 üzenetére

    Igen, tudom, hogy a zsúfoltság is jellemző, nekem ezzel szerencsém volt, mert marha nagy irodánk volt, rengeteg hellyel. De az életvitel az pont ilyen volt: késő estig munka, csak a munkaórák növelésére, mert igazán hasznosat már olyankor senki nem csinált. Volt olyan kolléganőm, aki kb hétvégente látta csak a néhány éves gyerekét, mert annyit túlórázott, stb stb. Pont mint amiket a videóban mondanak.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz wertigo1984 #34 üzenetére

    Vezethetsz te attól még, hogy van ilyen funkciója a kocsinak. Viszont az emberek jelentős része nem szeret, és nem is igazán tud vezetni. Nekik idővel könnyebbséget fog jelenteni. Nem is beszélve az automatizálható teher és személyszállításról.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #43 üzenetére

    Azért azt is nézd meg, hogy a Leaf feleannyiba kerül, mint egy Tesla. Ráadásul a hatótávja is fele a legkisebb Model S-nek, és közel harmada az S 75 és 90-nek. Ez eléggé komolyan behatárolja a használhatóságát mondjuk városon belülre.
    BMW i3 eredetileg 80 mérföldes hatótávot tudott, most a 2017-es verzió már 114-et tud, ami még mindig elég satnya, bár városban elmegy. De még így is alig adnak el belőle.

    A többiek meg amikor lehetett látni, hogy egyre több régióban az a tendencia, hogy a 0 emisszió felé közelítsenek a szabályokkal, akkor a válasz ugye mi volt? 3 cilinderes dízelek, meg a motorok teszteredményének meghamisítása. Aztán most meg már kapálózhat sok csaló cég, hogy ja, van neki amúgy elektromos autójuk is, csak éppen évekkel a többiek mögött kullogva.

    A Tesla szerintem nagyon jól csinálja, hogy folyamatosan hírekben vannak, pörgetik a marketinget, és nyomják az elektromos autókat. Jelenleg ez is nagyon kell az elektromos hajtásnak, mert hype nélkül nehéz meggyőzni egy embert, hogy miért fizessen dupla árat egy elektromos autóért.

    QwErTy42: Igen, szerintem is ott lesz először jelentősége. Remélhetőleg megszűnnek ezzel az olyan balesetek is, amikor a sofőr elaludt vezetés közben, mert be akart érni időre a kamionnal/busszal. Aztán meg idővel jöhetnek az olyan Über jellegű megoldások is, amikor a saját önvezető kocsidat kiadod bérbe, amíg mondjuk az irodában ülsz nap közben.

    Kopi31415: Az a linkelt hír a Model X-ről szól, nem 3-ról :U

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #49 üzenetére

    Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat :U

    Augusztusi számot néztem, mert elsőre az ugrott fel: [link], ezek alapján havi 1000 körül adnak el belőle, pedig ez is, és a Leaf is felébe kerül a Tesla S-nek.

    Igen, a többiek kvázi ültek a fenekükön. 80-as években volt? Igen? És azóta mi történt? 30 év alatt mennyit léptek előre ezzel? Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. A GTE meg hibrid, azt ne keverjük már ide, ahogy a Priust sem. BMW i8 tisztán elektromos hajtással elmegy 30km-t a gyártó szerint. Az még a közértbe járni sem elég :U
    Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek. Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).

    Az emisszió persze, hogy két lépcsős, mert az elektromos erőműveket is át kell állítani tisztára, de ezt az autógyárak nem tudják megtenni. Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk :) De a nagyobbik rész az állami kézben van mindenhol, amire egy privát cégnek nehéz hatni. Majd idővel az is változik. De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.

    A hidrogén meghajtás nekem régóta a kedvencem, de azért azt látni kell, hogy az üzemanyag kezelése ott sem egyszerű, és nem veszélytelen. Amióta kijött a Hondának az a tanulmánya, azóta várok rá, hogy valami nagyobb dobásuk legyen, terjedjen, de kb semmi nem történik az utóbbi években. Oké, a Toyotának is vannak hasonló próbálkozásai, de ezek nem elég érettek, hogy világszerte forgalmazzák. Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.

    Amúgy meg az, hogy ki nyereséges és ki nem. Ez egy jó kérdés, de nem kell Detroitig menni, hogy bebukott gyártókat találj. Az egész angol autógyártás lényegében megbukott, a skandinávok dettó, és egyre inkább csak a bekebelezésekkel, átszervezésekkel tudnak talpon maradni a nagyok is. Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában? Nem, és már évtizedek óta nem is azok.
    Azért azt is nézd, hogy a Tesla most építette ki azt az egész infrastruktúrát, ami a többiek számára ezer éve készen van. De még ott sincs semmi kőbe vésve, ugye a VW mekkora cég, mégis megütheti a bokáját.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz dabadab #51 üzenetére

    De ekkora árkülönbséggel sokszor annyit kellene eladniuk, ahogy Golfból is nagyságrendekkel több fogy, mint 530-ból. Ehhez képest egy alig 30% különbség szerintem nem olyan jelentős.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #54 üzenetére

    Igen, két tök más kategóriába tartozó autót hasonlítunk. De tessék, ott a 400e Model 3 előrendelés, amit ki tudja hogyan tudnak teljesíteni majd. A Leaf tömeges előrendelése is ilyen meggyőző, ugye? Azt bárki vehet, bármikor, csak éppen alig kell valakinek.

    A Toyota a Supra óta egyetlen értelmes autója a GT86, az összes többi az említésre sem méltó és unalmas tucattermék :U Az elmúlt 20 évben kellemesen felépítették azt az imázst maguknak, hogy ha egy megbízható, de tök unalmas és relatív drága tucatautót akarsz, akkor ők a megfelelő megoldás. Erre jött ugye a Prius, ami rendkívül megosztó, és mint olyan, nem tudja levetkőzni a mai napig a negatív megítélést. De ha már a Top Geart hoztad fel korábban, akkor az megvan, amikor Priusról kihozták, hogy átlag használattal kb annyi a fogyasztása (és ezzel arányosan a káros anyag kibocsájtása), mint egy átlag dízel Golfnak, csak sokkal drágább? Akkor ehhez kellene talán tapsikolni? :)

    Amúgy a marketingben tökéletesen egyetértünk, csak te a Tesla ellen szurkolsz, én meg nekik. Marketing kell, mert anélkül nem jutsz sehova manapság. Ezt minden értelmes ember és főleg cég be kell lássa. Amelyik cég pedig erre képtelen rájönni (khm... Toyota... khm), az nem lesz sikeres. Komolyan, ha a Mirai lényegét betették volna egy LFA kaszniba, akkor lehet, hogy most ódákat zengene az autós sajtó a gyártóról, és nem érdekelne senkit, hogy milyen drága, és mennyire használhatatlan még valós életben. Ennyire vakok ülnek ott a vezetőségben, hogy ilyet nem látnak? Jajj, pénzügyileg kockázatos lépés. Ezért kellene tapsikolni nekik? :)

    Amúgy igen, egy SolarCity házat összehozni jelenleg drága. Egy Model S-sel leautózni a riviérára jelenleg nem praktikus. De ezek nem állnak meg a fejlődésben, folyamatosan tolják, és folyamatosan fejlesztik. Vagy szerinted mondjuk egy Mirai hogy menne le innen Olaszországba? És utána hogy jönne vissza? Hol tankolnál? Mert azért töltő van út közben, még ha lassú is. De a cél ugye az, hogy levigyék pár percre a töltési időt, ami már simán vállalható valós életben is, főleg egy 1000km-es útnál, ahol úgyis megállsz pihenni, még ha autopilótával tolod is, mert kell wc, kell séta, cigi, akármi. De ha nem promótálják, akkor nincs miből fejleszteni, sosem lesz nyereséges, ha nem veszik a termékeket. Ezeknek a megtérülés a gyártó részéről is hosszabb távú, nem 1-2 éves projekt, és a vevő részéről is az early adopterek jóformán sosem látják megtérülni, sőt, még eleinte kényelmetlen is akár kicsit, de így fejlődik a technológia.

    Az meg, hogy egy cég egy felvásárlás után (is) veszteséges, az ROFLOL. Ha veszel egy autót 5 millióért, akkor arr az évre mondjuk 2 milliós veszteséged van? És ezért sajnálni kéne, meg a halálhíredet költeni? Komolyan? De hát vettél valamit, van egy autód, amit használhatsz!! :U Nekik meg van egy cégük, amire építhetnek, ami üzleti profilba vág, és lehet vele építkezni. És mondjuk 10 év múlva tudnak majd komplett ökoszisztémát nyújtani, amiben ott az elektromos autó, napelemes ház, meg még ki tudja milyen egyéb, automatizált cuccok. És nem kell az egész elektromos fogyasztásodat otthoni napelemről megoldani, da ha mondjuk a felét megoldod róla, akkor az nem segítség? Azzal nem lesz tisztább, és "zöldebb" a város? Mert ha nem, akkor a hibrid sem lesz zöldebb attól a kis elektromos motortól...

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #60 üzenetére

    Nem hazugság, több helyen is volt róla cikk, hogy a VW a dízelbotrány fényében fontolgatja, hogy dobja a dízelt, és megpróbálja tolni az elektromos autókat.

    Ja, mert néhány celeb vett, hogy a bulvársajtóban el lehessen adni, hogy milyen környezettudatos, közben meg ott a garázsban még pár sportkocsi, meg SUV, biztos, ami biztos.

    A 4-500km hatótáv már nem igazán csak városi cirkáló, azzal simán elmész Bécsig. Egy Leaf elmegy addig? Vagy i3? Hát az e-Golf?

    Most tényleg azon megy a vita, hogy a jelenlegi magyar viszonyok közt mennyire használható egy elektromos autó? Hát, eléggé nehézkesen. Sajnos. Egy hidrogénes, vagy metános meg kb semennyire, mert nem kapsz bele üzemanyagot egyáltalán.
    De ez most olyan, mintha annak idején azzal érvel valaki a lovaskocsi mellett, hogy az mennyivel jobb, hiszen hol tankolnál meg egy benzines autót, meg milyen drága már, bezzeg lovak mindig lesznek, és fogatot cserélni gyors, bárhol lehet. Technikailag akkor igaza volt, de az az állapot sem tartott örökké, a mostani benzines infrastruktúra sem fog.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #62 üzenetére

    Azt nézted, hogy az előrendelés amúgy 1000 dolláros foglalót igényel? Nem hiszem, hogy ezt csak úgy kipengeti olyan, akinek aztán lehet, hogy mégsem kell majd. De talán tényleg túl sok olyan ember van, aki dobálja jobbra-balra a pénzt.

    Hát, az elmúlt években egyre unalmasabbak és rondábbak a Toyoták. Amúgy 10 éve a Nokia volt a világ legnagyobb mobilgyártó cége. Sok maradt belőle :N Nyilván elsőkből soha nem lesznek utolsók. A Toyotának projektjei vannak az alternatív üzemanyagos problémára, közben a Tesla meg már megvehető és egész sok helyen használható terméket árul.

    Igen, 10 éve én is megőrültem azért a Hondáért, és alig vártam, hogy legyen belőle valami. És vártam, és vártam... És sehova nem jutott. Ez is olyan, mint az a csuklóra tekerhető Nokia telefon koncepció, meg a smart home koncepciójuk, amiről fantasztikus demó videó volt, aztán hol van azóta...?

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #65 üzenetére

    Jó, igen, volt e-Golf, és? Mi van vele? Miért nem azt tolták már ezer éve a manipulált dízel kocsik helyett? Mert nyilván nekik könnyebb, olcsóbb így.

    [link]: "A CNG itthon értelmetlen."

    Nem tudom te miről beszéltél, de Cifuval a vita abból indult többek közt, hogy itthon nem jó egy elektromos kocsi, mint a Tesla, mert egy úton nem tudod hol tankolni. De itthon ugyanúgy nem jó a CFG sem, mert azt sem tudod. Meg az üzemanyagcellát sem.

    Ja, ebben igazad van, pont DiCaprio csak elektromos autót használ. Többek közt egy Tesla Roadstert :)

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #67 üzenetére

    Azért a Tesla még egy feltörekvő gyártó, a Toyota meg egy ezer éve létező mamutcég, aki nem utolsó sorban egy rakás bevételt szed be olyan üzletekből, hogy a kelet-ázsiai városokban sok helyen a rendőrségi és taxis flotta kizárólag őket használja. A MS sem az egyéni Windows felhasználókból szedi a bevételét, hanem a céges gépparkokból.

    Azt majd valóban meglátjuk, hogy melyik módszer lesz jó hosszabb távon, de az üzemanyagcellák előállítása sem olyan egyszerű és "zöld" folyamat azért. Mindkét technológiának vannak problémái, de egyelőre az elektromost most éppen jobban tolják.
    Én is azt hittem, hogy ez ilyen elérhetetlen, meg használhatatlan dolog még jelenleg, de Shanghaiban tudod mennyi Model S-t láttam? Mindennapos volt az utakon. Oké, nem úgy, mint egy VW Passat, de ahhoz képest, hogy Miraiól egy darabot nem láttam még soha, elég gyakori.

    Igen, nyilván visszamondanak páran előrendelést, de azért azt nehezen hinném, hogy a 400 ezres számból 50 ezer lesz a végére. Azt még inkább, hogy 50 ezren lemondják, de még az is elég sok szerintem.

    szerk.: Amúgy még egy másik dolog, amit még nem láttam sehol az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, hogy ugye mindig úgy emlegetik, hogy a környezetre és klímára semmilyen hatással nincs. Nos erről azért néznék egy komolyabb tanulmányt, amiben mondjuk azt modellezik, hogy az összes jelenlegi autó hidrogén-üzemanyagcellát használ. Az így kipufogott vízgőz az például hogy viselkedik télen, amikor talaj menti fagy van, fagyos az út, és a sok kocsi gőzölög az utakon. Illetve mondjuk 2 millió kocsi egy nagyvárosban milyen párát/ködöt okozhat akár. Oké, ezek nem feltétlenül olyan volumenű dolgok, mint a globális felmelegedés, de érdekes lehet odafigyelni rá.

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #73 üzenetére

    Az üzemanyagcellák szerintem akkor lesznek igazán jók, ha találnak olyan módszert, ahol mondjuk hulladékból (műanyagból például) tudnak hidrogént előállítani, de még akkor is ott a tárolás, szállítás biztonságos és gazdaságos megoldása.

    Akkumulátorra mindig szükség lesz szerintem, mert sok eszköznél az üzemanyagcella nem igazán opció, így azt mindenképpen fejleszteni kell. Nem mondom, hogy pont az ilyen fém-polimer akksikban van akkora potenciál még, de 50 éve még a mai elterjedt technológiák jelentős része és sci-fi volt, szóval én optimista vagyok, hogy előbb-utóbb jön egy olyan találmány, ami kis méretben és súlyban képes nagy energiasűrűséget tárolni, és nem lesz sem drága túlságosan, sem környezetszennyező az előállítása.
    Az elektromos meghajtásnak az az előnye, hogy elektromos áramot ezer módon lehet nyerni: nap, szél (és egyéb mechanikus megoldások, akár atomenergia is), stb. Ezért a környezetnek megfelelően lehet előállítani, és nem kell oxigén (vagy egyáltalán légkör) a működésükhöz.

    dabadab: Azt ne mondd már, hogy nincs egy olyan kesztyűd, amivel lehet kezelni egy érintőképernyőt :U :D

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #80 üzenetére

    Mondjuk a 2000-es években én sem szerettem annyira az érintőképernyőt :N Főleg ha nem az okostelefonokra gondolunk (de még ott is dögivel akkoriban), hanem az ilyen kültéri rezitsztív érintőpanelekre, meg a repülőkön található pontatlan és megbízhatatlan képernyőkre.

    Ettől függetlenül nekem például tök mindegy lenne igazából, hogy érintőképernyő, vagy fizikai gomb. Ugyan a kresz megkívánja, hogy úgy ismerd az autó kezelését, hogy ne kelljen elvenned a tekinteted az útról, hogy mondjuk a fűtést, vagy rádiót kapcsolgasd, de szerintem gyakorlatban a legtöbben odanéznek azért. Ami nem a kormányon van, azért már a karomat kell nyújtani, és oda kell nézzek, hogy biztos jót kapcsolok.
    Talán amúgy egy jól működő hangvezérlés még jobb lenne, de egyelőre ilyen nem nagyon van.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #86 üzenetére

    Hát, lehet, hogy nem a legjobb ergonómia, de tényleg oda kell nézzek. [link]
    A kormányhoz közeli két kör alakú gombhalmaz kapcsolja a klímát, de nem az a gomb kapcsolja be, amivel kikapcsolod, meg például az ablakra fújást alul lent a 4 gomb közül a baloldali kapcsolja, teljesen függetlenül a többi gomb használatától.

    Amúgy meg érintőképernyőbe is lehet visszajelzést tenni, haptic feedback, hangjelzés, akármi. Illetve az érintőképernyőn nem kell egyfolytában minden gomb kint legyen, hanem lehet mondjuk egy-egy nagy gomb a klíma, rádió, navigáció, teljesítménybeállítás, és ha rányomsz, akkor jelenik meg a hozzá tartozó kezelőfelület.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz #06658560 #90 üzenetére

    Igen, ezek lehetnek problémásak, de egy részüket egy szoftvermérnök könnyedén javítani tudná.

    A gyors reakciójú szoftver szerintem manapság nem nagy elvárás, egy közepes okostelefon is tudja simán. A digitális klíma esetén is nézni kell, hogy mennyi éppen a beállított hőfok, és hova tekered, vagy nyomkodod, csak annyival jobb normál autókban, hogy érzed, ahogy kattan a gomb, de az értéket úgyis képernyőről kell leolvasni.
    De hangos visszajelzés is jó lehet, ha mondjuk állítasz valamit, és bemondja a eredményét. Mondjuk benyomod a klímát, és "AC on", állítasz a hőmérsékleten, és "Temperature: 21°C", stb. Egy elektromos autóban ez már nem olyan problémás, még autópályán sem, mert halkabb sokkal.

    Én arra várok majd, amikor lesz szélvédőre vetített HUD :K

    [ Szerkesztve ]

  • #16820480

    törölt tag

    válasz Cifu #96 üzenetére

    Ezt az érintőképernyőn is meg tudod tenni, kopogtatsz párat, melegebb lesz. Ha nem kell pontos hőmérséklet, akkor még kevésbé problémás szerintem. De meg lehet úgy is csinálni, hogy egy 10-20 centis csúszka az érintőképernyőn, azt elég könnyű odébb húzni, vagy bökni egy mozdulattal. Főleg úgy, ha nem a tizedekre pontos hőmérséklet érdekel :)

    Az érintőképernyő amúgy szerintem legfeljebb az idősebbeknél lehet problémás. Látom a szüleimen, hogy ők ugyan tudják használni, de nem olyan ügyesen, mint a fiatalok. Látszik az érintéseiken a bizonytalanság, hogy nem érzik, mikor milyen erővel érnek hozzá, és mennyire van szüksége a reagáláshoz. Olyanoknak viszont, akik okostelefonokon nőttek már fel, szerintem semmi gondot nem okozna egy ilyen kezelőfelület. És ilyenekből több lesz már csak, kevesebb nem.

    Attól függ, hogy milyen autó. Nekem mondjuk a Jazz az 130-nál már ötödikben is olyan 4000 fordulat körül pörög, ami hangos. Igen, van szélzaj és gördülési zaj is, de a motor is nagyon zajos. Oké, ez nem egy Model S kategóriája, de mondjuk egy Model 3, vagy Leaf már kb méretben hasonló.
    Amúgy meg a szélzajt is lehet csökkenteni, ha áramvonalasabb az autó. Nem tudom mennyire igaz, csak pont a múltkor néztem a TED videót Muskkal, és ott emlegette, hogy az egyik leginkább aerodinamikus karosszéria kialakítást használják a Model S-en. Szóval figyelnek ilyenekre, mert ezzel is többek közt fogyasztást csökkentenek, de egyben zajt is. A gördülési zaj pedig a kerékaknák zajszigetelésével megoldható, ez másoknak sem akkora gond, mondjuk egy Mercinél. Nem lehetetlen feladat.

    Kopi31415: Engem nem zavar a hang, zene, beszéd vezetés közben. Amikor vezetni tanultam, akkor az oktatóm folyton bekapcsolta a rádiót, ráadásul valami olyan adót, amin (számomra) idegesítő pop-zene ment mindig. Kérdeztem egyszer, hogy ő ezt szereti hallgatni? Azt mondta, hogy nem, de ha megszokom, hogy szól valami ilyesmi, akkor később sem fog zavarni, és pontosan így történt. Navigációt is úgy használok, hogy kikapcsolom a képernyőt, és csak hallgatom, hogy mit mond utasításnak.
    Vagy veled akkor beszélgetni sem lehet, amikor vezetsz? :) Az sem több inger, mint időnként egy hangos visszajelzés, hogy mennyi a hőmérséklet, ha állítottál rajta.

    HUD: oké, akkor úgy mondom, hogy általam megfizethető kategóriába nem csúszott még le sajna.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz vicze #99 üzenetére

    Sebességet, hőmérsékletet, esetleg rádióállomást, meg leginkább AR-ben a navigációt :K

Új hozzászólás Aktív témák