Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    "Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat :U"

    Ha arról van szó, hogy melyik az elterjedt benzines autó (így, minden egyéb nélkül), akkor igen.

    "Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában?"

    A Porsche az olyan működőképes volt egymagában, hogy nem sok választotta el attól, hogy megvegye a komplett VW-t meg a Ferrari is elég nyereségesen működik.

    [ Szerkesztve ]

    DRM is theft

  • Cifu

    nagyúr

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    Ja, a BWM 530i és a VW Golf 1.6 is benzines autó, így teljesen egy kalap alá lehet venni az eladási statisztikákat

    Egy elektromos autó statisztikáit hasonlítottuk össze egy csak elektromos autót gyártó komplett cég statisztikájával. A Nissan Leaf-ét és Tesla adatait.

    Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek.

    Miért csak most kezdték volna el reklámozni. A 2014-es VW reklámanyagokban ott volt a többi modell mellett. :F
    Akkor még sehol sem volt a dízel-botrány.

    Nem azt mondom, hogy a Tesla találta fel az elektromos autókat, de messze tőlük hallani a legtöbbet erről, és arról nem is beszélve, hogy ők teszik menővé az elektromos autózást, mert olyan kocsikat csináltak, amit akarnak az emberek.

    A Model S több, mint 70 ezer dolláros autó, az Audi S6 és a komolyabban motorizált BMW 5-ös osztállyal konkurál. Azok sem kevésbé vágyott autók. Ugyan ez Model X -> BMW X5 / X6, Audi Q7.

    Hovatovább az Audi a gyártás megkezdése előtt kaszálta el az R8 e-Tron sportkocsit. De még egy Audinál is dönthetnek úgy, hogy ha valami nagyon nagy veszteséget hozhat, akkor nem erőltetik. Ennyi.

    A menővé tenni megint olyan dolog, hogy marketing. Semmi több - de nem vitatom, hogy a Tesla ebben nagyon jó...

    Szemben a Priusszal, ami a közízlés szerint ciki és lenézett (igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija).

    A Toyota szétnézett, és azt látta, hogy aki hagyományos kocsikba szerelt hibrid vagy alaktromos meghajtást, az nem tudott igazán labdába rúgni. A Toyota azt az utat választotta, hogy egy jól felismerhető gnóm kasznit rakot a Prius-ra, hogy a környezettudatosnak tartott felhasználók jól elkülönülhessenek a "hétköznapi" autósoktól. Ez is marketing, és jé, célhoz értek vele. A hibrid divatos lett, népszerű lett.

    Ja, hogy a macsóknak ciki. Na bumm. Ettől még mindig csak marketingről beszélünk, amit a Tesla esetében szóbahozni is bűn, mert hát ők a villanyautózás úttörői, míg a Toyotát le lehet sajnálni és cikizni a Prius miatt, ami a hibrid autók úttörője volt. Akkor hogy is van ez? :U

    Illetve részben tudják, mond valamit a SolarCity? Kihez tartozi? Ja, Musk

    Mond valamit, hogy áll anyagilag? Kutyául. Ezért vásárolja fel Musk a Tesla-val, mert hát ha olyan jól menne neki, akkor ez nem lenne probléma.

    Továbbá hogy is fog a napelem feltölteni egy Tesla Model S mondjuk félig lemerült 90kW-os aksiját New York államban? Észak-Amerikában az északibb régióban egy négyzetméternyi napelem átlag 2kW-tnyi energiát termel egy nap. Kelljen tehát 45kW elektromos energia: 45/2 -> 22,5 négyzetméternyi napelemre lenne szükséged. Ez hozzávetőleg most 60-100 ezer dollár, alsó hangon. Igen, ha Hawaii-n vagy Floridában élsz, akkor sokkal kevesebb elég, de ott is alsó hangon 30-40 ezer dollár csak a napelem ára.

    Kell mellé ugyebár egy aksi. Elég nagy, ha nincs otthon a kocsi, hogy töltsed. A 14kW-os Tesla Powerwall 2 elviekben 5500 dollár, ebből nem ártana akkor legalább három, ez további ~15 000 dollár.

    Anyagilag hogy is éri így meg a Tesla / SolarCity páros a hagyományos energiaforrásokhoz képest? Hát leginkább sehogy.

    Na ezért kell a marketing, mert pénzügyileg nem versenyképes...

    De már az is sokat segít egy nagyvároson, ha nem a városmagban pöfögi ki a sok káros anyagot az autó.

    Erre egy plug-in hibrid is tökéletesen megfelel. Plusz azzal akár elindulhatsz egy 1000km-es útra is, menet közben majd tankolsz 5 perc alatt. Tán ezért mozdult a hagyományos autógyártók elsöprő többsége ebbe az irányba, nem? :U

    Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg.

    Az nem tűnik macerásnak, hogy egy Tesla Model S / X ha el akarna jutni Budapestről mondjuk Dél-Olaszországba, per pillanat mennyire macerás lenne bármilyen hagyományos belsőégésű motorral táplált alternatívához képest?

    Én a hidrogént inkább látnám életképes alternatívának, és pont ezért zavar, hogy amíg a BMW, Toyota, Honda, stb. gyártó próbálna életet lehelni a hidrogénkút hálózatba, jön a Tesla, és egy brutális lufit fújva ellopja a rivaldafényt az olyan autók elől, mint a Toyota Mirai. Ami mondjuk bűn ronda, nem vitás, szegény japánok technikai szinten ott vannak a toppon, marketing szinten kevésbé... :(((

    Egy Alfa Romeo, Ferrari vagy Porsche működőképes lenne önmagában?

    A Porsche önállóan tök jól működőképes volt a 2000-es évek elején, amíg ki nem találta, hogy felvásárolja a VW-ét. Aminek a végén a VW vásárolta fel a Porschét, ugye.

    De hogy a problémára rámutassak - pontosan ez a probléma. Egy Alfa Romeo-t felvásárolt a Fiat, amely elviekben (akkor) nyereséges cég volt. Na, akkor a Tesla hogy fog itt dolgozni? Felhatják a cég értékét, holott a cég maga masszívan veszteséges. 2015-ben bő 700 millió dolláros veszteség? A 2016-os számokat nem tudjuk, de várhatóan 1 milliárd felett lesz. A SolarCity megvásárlása nélkül, amivel együtt ugye akár még 4 milliárdos is lehet a vesztesége.

    Ennek kell tapsikolni? :U

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz #16820480 #50 üzenetére

    "Miért van az, hogy az e-Golfot most kezdték el reklámozni egyáltalán, amikor a dízelbotrány miatt kicsit kellemetlen helyzetbe kerültek. "

    Ez így konkrétan hazugság.

    "(igen, tudom, milyen sokat eladtak, de mondjuk az USA-ban kb a hónaljkutyás háziasszonyok bevásárlókocsija)."

    DiCaprio hónaljkutyás háziasszony.

    "Lehet, hogy egy-egy városban, ahol demonstráció szinten kiépítették az infrastruktúrát hozzá, ott működik, és jópofa, de szélesebb körben nagyon macerásnak tűnik jelenleg."

    Pont mint a Tesla. ott ezt miért nem akarod észre venni?

    #53 sheratan: Hol tudod rendesen tölteni az autódat? Otthon, vagy ha a munkahelyed kiépíti neked. Mi a jellemzö a gazdagok és a szegényebb/átlag emberek lakhatási viszonyaira? Ki van olyan helyzetben, hogy autó töltési egyéni privilégiumokat ki tudjon szedni a munkáltatójából, vagy otthon tudja tölteni az autót? A gazdag. kinek tud racionálisabb alternatíva lenn egy elektromos autó? A gazdagnak, mert van infrastruktúrája, vagy ki tud építeni magának. A tizediken hogy töltöd az elektromos autódat a lakótelep parkolójában?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák