Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rottenbull

    senior tag

    válasz QwErTy42 #1 üzenetére

    Az Index cikke tobb mint pontatlan, tipikus hirados minoseg. Elon papa is ugyanilyen pokerarc, sot az osszes tech startupos, ez egy ilyen kultura, kockaztatnak es vagy bejon, vagy eltunnek a fold szinerol kb. A mezei kismiskak, mint az indexes tech szakujsagirok es piaci elemzok, maradjanak meg az olvasasnal, a hatter nem nekik valo.

    Az auto pedig igen jonak tunik eddig, remelem osszejon.

  • rottenbull

    senior tag

    válasz QwErTy42 #4 üzenetére

    Elo is alltak olyanokkal, mint az euro 6 dizel specifikaciok nak megfelelo motorok. Meg amirol nem tud az atlagember.

  • Raymond

    félisten

    válasz QwErTy42 #56 üzenetére

    Csak per pillanat az a helyzet hogy Europa autoipari alphamale orszagaban (DE) mar uton vannak megszuntetni az atomot es mar most messze a legragabb az elektromos energia otthonra (Daniaval egyutt) mert persze az adofizeto kompenzalja az valtassal kapcsolatos koltsegeket es az energiaipar ebbol adodo vesztesegeit is: [link] 0.297 EUR/kWh ami Mo-n csak 0.111 EUR.

    Bonusz balfaszsag - az orszag eszaki reszen tultermeles van, de a deli reszen ahol szinten nem artana tobb aram (autoipar is ugye ott van) meg kulfoldrol importaljak (FR, olcso atomos aram) mert a halozat olyan szar hogy nem tudjak eszakrol leszallitani.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz QwErTy42 #77 üzenetére

    Ebben valamennyire mindkét oldalnak van igazsága, a Tesla beltere alapvetően egy tákolt és innen-onnan összelegózott valami egy bazi nagy tablettel, de mondjuk az a szó biztos nem jutna róla eszembe, hogy "igényes". Ettől még szerintem menő, de csak azért, mert én is abba a kategóriába tartozom, akinek nem okoz gondot egy érintőképernyős felület.
    Ahogyan a Volvo S90-nél sem okozott, pedig ott is tapicskolással állítod a klímát, de azt azért mindenképpen látni kell, hogy az S90 beltere nem egy, nem kettő, nem három kategóriával van feljebb, hanem konkrétan egy totál más szint. Már-már míves, mégis letisztult, irgalmatlanul minőségi és finom, ezt nevezzük prémiumnak. Ahhoz képest a Tesla egy Dacia.

    Úgy hiszem, hogy az eddigi eszmecserében mindkét oldalnak van igazsága. A Tesla egy lufi, amit nagyon nagyra fújtak nagyon ügyesen és nagyon sok trükkel nem hagyják kipukkanni addig, amíg magától is megmarad benne a levegő:-) Előrerohannak, egyrészt kényszerből, másrészt mert megtehetik, hiszen olyan mázat építettek a brand köré, amiben ez a normális, ők a techcég, akik folyamatosan fejlesztenek és innoválnak, noha nyilván inkább csak arról van szó, hogy egyrészt muszáj is, hogy köztudatban maradjanak, másrészt olyan fejlesztéseket marketingelnek óriási erővel, amelyek alapvetően már léteznek és készen vannak, csak nem okvetlenül vezették be őket, vagy nem ennyire drasztikusan, egyik pillanatról a másikra.

    Ugyanakkor viszont én is úgy hiszem, hogy a Tesla mégiscsak elősegíti azt a folyamatot, ami ahhoz vezet, hogy az autógyártás megváltozzon. Nem véletlen, hogy egy csomó, klasszikus gyártó is a bemutatókon a Teslához méri a modellek tulajdonságait, valahogyan úgy, ahogyan még mindig a mobiliparban is mindenki az iPhone-t akarja leverni. Pedig már rég le lett verve egy csomó dologban, de a köztudatban az van, hogy az iPhone az etalon.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Cifu

    nagyúr

    válasz QwErTy42 #105 üzenetére

    Pedig ha pl. nem akarunk belefulladni a szmogba, akkor bizony váltani kell.

    Nézd, ezt a problémakört már párszor körbefutottuk. Akkor ismét idézzük fel őket:

    1.: Energiaforrás. Hiába nincs az állítások szerint káros anyag kibocsátása az elektromos autóknak, valójában van, hiszen nagyon-nagyon ritka az az ország, amely tisztán megújuló energiából termel áramot. Linkeltem be képet - még Németország is döntő többségében fosszilis energiából és atomenergiából nyeri az áramot.
    2.: Amennyire az elektromos autó erre megoldást nyújt, annyira a plug-in hibrid is megoldást nyújt. A belvárosban szépen megy aksiról, viszont ugyanakkor bármikor el lehet menni vele egy több száz kilométeres túrára. Tehát a hibrid > elektromos autó. Most még legalábbis.

    Másrészt sokan elsiklanak afölött a tény felett, hogy a kőolajat nem kellene elégetni, mert akkor nem lesz vegyipar (amire többek között az elektronikai ipar, hadipar, bútoripar, építőipar, ruhaipar... épít) és gyógyszeripar (nem lesz szívgyógyszer a nagyinak) sem. Mert mindkettőnek a kőolajszármazékok jelentik az alapot.

    A kémiai mókás dolog, mesterségesen is lehet előállítani szénhidrogéneket, legfeljebb drágább lesz. A kőolaj azért népszerű alapanyag, mert olcsó. Nem csak közlekedési járművekben elégetni, de vegyipari / gyógyszeripari felhasználásra is...

    Ettől függetlenül egyetértek, valóban bölcsebben fel lehetne használni a kőolajkészleteinket...

    Már akkor is beljebb lennénk, ha a kőolajat valamilyen erőműben égetnénk el nagyobb hatásfok mellett és kevésbé környezetszennyező módon és az azzal megtermelt árammal hajtanánk a villanyverdákat.

    Bocsi, de ez nem picit marhaság. Hiába tudnál jobb hatásfokkal elektromos energiát előállítani egy erőműben, mint egy autómotorban, azt utána el is kell juttatni a fogyasztókhoz. Ez pedig veszteségekkel jár, amit sajnos szokás kihagyni a képletekből. Élnék a gyanúval, hogy még egy sima (nem plug-in) hibrid is jobb hatásfokot mutatna fel, mint a hőerőmű / elektromos autó megoldás...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz QwErTy42 #107 üzenetére

    Egyrészt nem kötelező fosszilistot égetni, ha mégis, akkor lásd az aláhúzott részt.

    Pontosan. Itt a probléma. Gazdaságosság. Lehet marhadrága megoldásokhoz folyamodni, amik környezetkímélők, de akkor ugrik a gazdasági versenyképesség. Ez a nemzetközi károsanyag kibocsátást korlátozó egyezmények rákfenéje.

    Képesek lennénk "zöld", minimális környezetszennyező megoldásokat használni egy-egy ország szinten, csak éppen leköröznének a gazdasági versenytársak, akik nem törődnek a környezetszennyezéssel.

    Norvégiát folyton felhozzák például, mint a zöld mintaállamot, tele vízerőművekkel, a környezetbarát technológiák élharcosát. Csakhogy azért képes erre, mert az ország betegre keresi magát a környezetszennyező fosszilis energiahordozók kitermeléséből...

    hanem ha már kellő energiasűrűséggel, alacsony költséggel állnak rendelkezésre.

    Pardon, akkor ezt eddig még nem vettem ki, nálam pattog akkor a félreértés labdája.

    Nem csak hogy drágább lesz de honnan veszed hozzá az energiát? Jó buli lesz majd a maradék szén felét elégetni, hogy a másik feléből ipari szénhidrogének készülhessenek.

    Én a gazdasági oldalára kívántam rávilágítani. Nem csak a közlekedésben népszerű a kőolaj alapú energiahordozó, mert olcsó, hanem a vegyiparban és a gyógyszeriparban is. Ők is használhatnának más alapanyagot, de az drága lenne. Pont úgy, ahogy az elektromos autózás jelenleg a közlekedésben.

    Az alternatívák pedig megint gazdaságossági kérdést vetnek csak fel...

    Míg az autóknál kemény 25%-os hatásfokot karcolunk addig ennek cirka dupláját tudják az erőművek.

    A modern benzinüzemű autóknál van 25-30%-os hatásfok (állítólag már a 35%-ot karcolgatják), Diesel-motoros autóknál 40-45%-ot érhetünk el.
    Amíg csak benzinüzemű autókhoz méred, igazad van. Ha a diesel-motoros opciót is ide veszed, akkor nincs...

    Továbbá tegyük hozzá, hogy az elektromotorok hatásfoka sem 100%...

    @fattyu: Értem, de gondolom te is érted, hogy mégis miért nem érte meg egy csomó helyen a pálya villamosítása. Plusz hogy miért olyan nehéz gazdaságilag életképes kereskedelmi vasutat üzemeltetni.

    Gazdasági szempontból megvan a ráció a belsőégésű mozdonyokról való áttérésnek, de ez megint összetett kérdéskör...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz QwErTy42 #107 üzenetére

    Egyrészt a dízel motorok de a mostani direkt befecskendezéses benzinesek is már felette vannak, dízel esetén egész harmincöt százalékig - elérhető az ötven is, csak ahhoz fejleszteni kell a befecskendezést még - az elektromos áram szállítása és az akkuba töltése, onnan kinyerése nincs ingyen. Well to wheel nem jobb az elektromos áram.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz QwErTy42 #105 üzenetére

    Csakhogy ott a két hátrány, amiket nem tegnap óta próbál legyőzni az emberiség: a pocsék energiasűrűség tároláskor és a lassú töltés. S ezekre még nincs gyakorlatban alkalmazható megoldás.

  • #06658560

    törölt tag

    válasz QwErTy42 #114 üzenetére

    Én nem szeretem a belsőégésű motort. De nem nevezném zsákutcának. Hisz a kőolaj ötven éve húsz éven belül kifogy. Az elektromos hajtás hamarabb létezett és eleinte eredményesebb volt, csak elbukott. A független elektromos hajtás mind a mai napig életképtelen, kell a madzag.

Új hozzászólás Aktív témák