Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    LOGOUT blog (1)

    válasz Szabi® #107 üzenetére

    Van meg egy faktor: Alapvetoen jatekokrol beszelunk. Pl a Nintendo eredetileg tarsasjatekokat gyartott a Donkey Kong / Super Mario elott. FPSeknel az iD a Wolfeinstein 3d elott Super Mariot portolt volna, aztan ahogy nem kaptak licenszet megcsinaltak a Commander Keent. Tehat alapvetoen szamitogep a platform, de alapvetoen jatekokrol beszelunk. Kb 2008-2010 korul ertuk el azt a pontot, amikor a HW mar jo kozelitessel barmi kreativ jatekmechanikai otletet elbirt (Crysis, Stalker, Far Cry 2, Half-Life Episode 2, Just Cause 2) es egy ponton a "mi technikailag megvalosithato" mellett bejott a masik kerdes is, hogy "mit szeret a jatekos".

    2020ra ez annyiban valtozott, hogy gyakorlatilag a hardver elbir egy fotorealisztikus open-world jatekot. Van meg ami megoldhatatlan, de az jellemzoen mind 50+ eves matematikai problemakra vezetheto vissza (pl strong AI NPCknek, ultra scale RTS avagy oda a kombinatorialis robbanashoz, rombolhatosag avagy exponencialis funkciok hard limites helyzetben).

    Utobbi evekben ahogy nottek a featureok, ugy lett fontosabb a jatek design. Egyszeruen nem mukodik minel tobb featuret berakni, mert osszeakad a mechanika. Fozeshez hasonlitva: Jo dolog a lazac, a steak, a porkolt es a zserbo, de egy foetelen belul nem fog egyutt mukodni.

    A legjobb pelda a Doom 2 amit altalaban olyan otevente egyszer elo szoktam venni: Mai szemmel ronda (bar szerintem megjeleneskor is az vot), de jatekmechanikailag tokeletes. Nincs ugras, minimalis az AI, kezdetleges a motor, de a teljes mechanika ezeket figyelembe, a tokeletessegig lett integralva. Rossz peldanak meg ott az elso 3ds Mario, ami utan vissza is tert 2dre, mert egyszeruen jobb.

    Plusz a kutatas fejlodik, jatekdesign egyes elemei aktiv kutatasi terulethez tartoznak. Bonyolitja a helyzetet, hogy maganal a jateknal par dolog az alfaig vagy betaig nem derul ki, pl mi van, ha van egy csomo feature, de a jatekos nem elvezi? Erre egy remek pelda volt a Cyberpunk 2077 E3 demoja: Az osszes eleme bekerult a vegso jatekba, csak eppen mas formaban. Korai footagek alapjan a sztoriba is ott biztosan belenyultak, ez valoszinuleg igy tortent a Far Cry 6nal is.

    Neha ki kell venni featureoket, mert vagy nem megvalosithatoak, vagy nem skalazodnak, vagy siman nem mukodnek. Megvalosithatosagra pl ott a strong AI, Stalkernel pl evekig probalkoztak vele, eredmeny nelkul. Skalazodasra ott a rombolhatosag, Just Cause 3 mai napig modern hardveren is atmegy diavetitesbe nagyobb robbanasoknal ahogy elszall egy ponton a szamitasi igeny. Nem mukodesre pl ott van az autos uldozes barmilyen FPSben, ahol a fedezekre epitett mechanika rail shooterkent totalisan be szokott fuccsolni (Far Cry 5 intro, CP77 intro).

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák