Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz tiborv #16 üzenetére

    Biztos, hogy lehetne ezen javítani, de az is, hogy pokoli nehéz lesz. Mert egyáltalán, honnan kezdesz hozzá? Mivel nincsenek NPC-k és küldetések, nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán az engine támogatja-e az ilyesmit. Új területet meg fegyvereket meg szintlimitet meg ilyesmit biztos nem nehéz beletenni (mármint viszonylag), de hát ezekkel igazán nincs is baj.

    Szerintem már az gáz, hogy ez elvileg egy több évre tervezett játék, de a konkrét tervekről még semmit nem közöltek legjobb tudomásom szerint. Nincs meg, hogy mi lesz a decemberi, januári, februári patch-ben vagy DLC-ben. Még azt sem tudni, hogy ingyenes bővítések vagy fizetős csomagok lesznek. Sok kisebb pakk, vagry évente 1-2 nagyobb. Lényegében semmit nem lehet tudni a játék jövőjéről, és az első, konzolon 47 gigás patch pár teljesen obskúrus dolog kivételével semmit nem javított ki.

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz nonsen5e #18 üzenetére

    Azt dühömben írtam oda, mert a cikk megírása előtt pont elbuktam egy küldetést mert a játék nem érzékelte, hogy megcsináltam egy lépést. Kiléptem, hátha megjavul, de nem engedett vissza, mert szerverkarbantartás volt. De objektíven nyilván ez egy negatív pont lenne...

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz Plazmacucci #35 üzenetére

    Hát speciel a YouTube-dologgal mellélőttél, mert nem élek ilyesmivel, de legyen: szedd össze kérlek, hogy miben jó a Fallout 76, mit tud (sokkal?) jobban, mint riválisai, mit csinál kiemelkedően nagyszerűen? Mi az, ami a cikkben leírt objektív dolgokat elfeledteti veled?

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz D4M13N #31 üzenetére

    Nézd, elképzelhető, hogy a Bethesda valahogy ezt helyrehozza és mondjuk 2 év múlva ez egy nagyszerű játék lesz. Nem tartom valószínűnek, mert ehhez FF14-jellegű akcióra lenne szükség, és arra nem látok esélyt, de tételezzük fel. Ettől még a most írott cikkek a játék mostani verziójáról kell, hogy szóljanak. Még az első nagy patch-et is megvártam, hátha bármi megváltozik.

    A cikkben is leírtam, hogy a "haverokkal tök jó" érv teljesen valid, csak épp lényegében mindenre igaz.

    Plusz nehéz kérdés lesz a modokat az online-nal összeegyeztetni, mert mi van, ha az egyik játékosnak nincs meg egy mod? Letölti neki? De mi van, ha ő nem akarja azt a modot játszani? Mi van, ha nekem van egy modom és felmegyek valahová? Az kikapcsolódik, tehát lehet, hogy a karakterem elveszít valamit? Minden egyes mod-kombinációnak nem lesz külön szervere, mert az teljesen scifi. Mi lesz azokkal a modokkal, amik a fejlődést, a harcrendszert akarják átalakítani? Hogy lehetne egy online, a hackelést-cheatelést kiszűrő rendszerekkel telirakott programot mondjuk új területekkel kibővíteni? Roppant nehéz kérdések ezek, és szerintem az lesz a válasz, hogy csak kozmetikai változásokat hozhatnak az első modok - minden más elképesztő flexibilitást tételez fel erről az engine-ről.

    [ Szerkesztve ]

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz Plazmacucci #43 üzenetére

    Az egy objektív, valós tény, hogy a játékban nincs párbeszédrendszer. Hogy elképesztően bugos. Hogy végtelenül primitív a harcrendszere. Hogy az építkezésnek nincs igazi értelme, mert a bázisod azonnal eltűnik, ha kilépsz. Hogy nincsenek igazi NPC-k. Hogy a küldetések rendkívül primitívek. Hogy a VATS szinte használhatatlan. Hogy az ellenfelek végtelenül ostobák. Hogy teljesen mindegy, hogy mi ellen harcolsz, ugyanazt a "taktikát" használod. Hogy a PvP ebben a formában értelmetlen. Hogy a játék ronda és még szaggat is. Hogy a szerverek még a 24 játékost sem mindig bírják el. Hogy 50. szint után csak a végtelen, ostoba grindelés van.

    A szubjektív vélemény az, hogy a fentiek alapján nekem nem tetszik a játék.

    A lore az lényegében a szemenköpése minden korábbinak: szupermutánsok nem lehetnének a játékban, mert ekkor még nem léteztek. A Brotherhood of Steel nem lehetne a játékban, mert ekkor még nem voltak errefelé.

    Szerintem közel sem eltévelyedett dolog egy Fallout 76-tól azt várni, hogy legyenek benne Fallout-elemek. Pontosan ez volt az egész ígéret: Fallout (4), csak már a barátaiddal - vagy akár vadidegenekkel.

    De mivel arra nem válaszoltál, amit kérdeztem: egész pontosan mi az a játékban, ami neked tetszik? Mi az, amit jól csinál? Mik azok a nagyszerű dolgok, amire nem tértem ki?

    Én senkit nem vetek, meg, akinek a játék tetszik. Az, hogy valamiről tudod, hogy nem jó, de ennek ellenére élvezed, teljesen valid álláspont. Csak ha így van, nem kell meglepődni, hogy a játék kritikáiban ez felmerül.

    Azt pedig fenntartom, hogy ha az értékelési skálát valaki 1-től 10-ig használja, ahol az 1 egy szó szerint játszhatatlan program, a 10 pedig egy korszakos klasszikus, akkor ez, illetve a RDR2 is annyit érdemel, amennyit kapott. Nyilván ha valaki azt szereti, hogy ha a pontozás 7 és 10 között zajlik, akkor ezen meglepődik, de véleményem szerint az egy teljesen értelmetlen rendszer lenne.

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz Plazmacucci #47 üzenetére

    De az, hogy együtt harcolsz a lényekkel, azt minden multiplayer játék tudja. Ez nem feature, ez nem játékdesign, ez nem teljesítmény. A Division például ugyanezt nagyságrendekkel kidolgozottabb harcrendszer, picit jobb küldetésdesign és jelentősen több specializációra lehetőséget adó módon tudja úgy, hogy ott fantasztikus a PvP és a grafika. És az egy két és fél éves játék. Amikor ezek után megjelenik egy Fallout 76 és mindenben sokkal gyengébb, mire kellene jobb pontszámokat adni?

    A hozodd példádban engem több dolog is zavar: 1) a lore szerint nem lehetnének itt szupermutánsok 2) a szupermutáns pont úgy harcol mint minden más ellenfél - megáll és lő. 3) te ugyanúgy vagdalkozol vagy lősz a világ egyik legprimitívebb harcrendszerében, mint minden más ellenfélnél 4) nincs semmi érdekes variáció, csavar rá - nincsenek sehol magányos jófej szupermutánsok, nincs NPC, aki mondjuk gyűlölné őket és már átmenne túl gonoszba, nincs semmi. Csak egy randa poligonhalom értelmetlenül sok HP-val és zéró AI-val. Ezt 4 éve elhagyatott early access játékok is tudják.

    A gyönyörű világon és a lenyűgöző grafikán kívül egész pontosan mi klasszikus a Red Deadben?

    Még egyszer mondom, teljesen elfogadom, hogy neked tetszik a játék. De az nem egyenértékű azzal, hogy jó játék lenne, hogy érdekes játékdesign dolgozna mögötte, hogy hozott volna bármi újat a játékvilágba, hogy maradandó, érdekes, értékes lenne.

    Te kéred számon rajtam az objektivitást, pedig a te érveid nagyságrendekkel szubjektívebbek.

  • Grath

    HÁZIGAZDA

    válasz Cobra652 #49 üzenetére

    De nincs lehúzva, a 75 egy tök jó játék. A Red Dead például néhány tekintetben fantasztikus, egy csomó más tekintetben viszont legfeljebb átlagos. A harc például, ami dominálja az aktív játékidőt, kifejezetten gyenge. Ráadásul megdöbbentően sok benne a passzív játékidő, amikor értelmetlenül lovagolsz át a tájon, hogy ne 50, hanem 80 óra legyen egy végigjátszás.

    Ugyanezt kaptam meg néhány éve, amikor szinte egyedüliként adtam csak 7 pontot a Fallout 4-re, eltelt alig 3 év, és a legtöbben azt mondanák, hogy az a valós, és a 88 százalékos metaérték elképesztő túlzás.

    A Horizon egy sokkal szűkebb profilú játék, mint a Red Dead, de ami benne van, azt mind sokkal jobban csinálja. Jobb és hasznosabb benne a crafting, sokkal élvezetesebb a harc, és mind küldetései, mind története jóval érdekesebb. Ez összhatásában sokkal jobb eredményt hoz. De igen, ha ma jönne ki, csak 85 pontot adnék rá, pont azért, mert az utána megjelenő Zelda nagyságrendekkel feljebb emelte azt, hogy mit lehet egy nyitott világtól elvárni. Ez így működik.

    Az első Red Dead nem volt se jobb, se rosszabb a maga korában, mint a 2. Viszont nyolc éve teljesen más volt az, amit ettől a stílustól elvárt az ember, így az sokkal többet ért. Az elmúlt nyolc évben azonban sokkal feljebb került a léc, és erről például a Rockstar is "tehet", hisz a GTA5 sok tekintetben köröket ver a Red Dead 2-re. Nézd csak meg például a küldetések változatosságát, azok felépítését - hogy mekkora különbség van egy bankrablásban a két játék között. Az egyikben kétórás felkészülést és tervezést igényel, eltérő megközelítésekkel, a másikban meg bemész és kiraboltad.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák