Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    válasz repvez #122 üzenetére

    Ja és arról sem találtam infót, hogy ezek az eljárások mennyire használkhatók VR használatra is, tehát ha ilyen eljárást használnák, akkor meglenne a hiányzo FPS szám ahhoz, hogy nativ képrissitéssel játszak és ne kelljen a dupla képkockás megoldással ?

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz repvez #122 üzenetére

    Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot.

    Benne van a cikkben az AMD információja a teljesítményről. Főleg a gyorsítótár szervezése határozza meg a teljesítményt, tehát a régebbi architektúrák ebben nem lesznek annyira jók. De bekapcsolható.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • FLATRONW

    őstag

    válasz repvez #129 üzenetére

    Ha van egy erősebb VGA-d és 1080p-s monitorod, akkor mindkét gyártónál van arra lehetőség, hogy beállits 4k-s felbontást, ami le lesz méretezve 1080p-re. Persze ilyenkor 4k-n számol a GPU, tehát a teljesítmény igénye is annyi lesz a játéknak, mintha 4k-s monitoron játszanál. Ez pont a fordítotja, mint amit az FSR csinál. Ezt hívják downscaling-nek.

    Azt sem mondtam, hogy a régebbi GPU-k ne lennének alkalmasak az FSR-ra. A lényeg annyi, hogy a jelenlegi játékokat nagy átlagban épphogy tudják 1080p-ben futtatni. Tehát ha jelenleg beállítom 1080p mellett Quality módra az FSR-t, akkor a 720p-s kép lesz felskálázva 1080p-re. A tesztek alapján szerintem nagyon rossz minőségű ez a kép.

    Vegyük még a támogatott RX 570-et. 1440p Performance módban elhanyagolható a teljesítmény növekedés, pedig 720p-n számol a GPU. link
    Az is igaz, hogy ha régebbi a GPU, akkor a hatékonyság is kisebb, tehát még ennyi növekedésre sem számíthatsz.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #129 üzenetére

    Tudod, mit válaszolnak egy random Linux fórumon a tieidhez hasonló kérdésekre?
    Azt, hogy RTFM. És igazuk van.

    "a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre"
    Nem bizony. Nem is dolga. Ott a wikipédia/gugli vagy az egyes VGA-k specifikus leírása. Nem lehet minden cikkben minden szükséges háttérismeretet újra és újra a közönség szájába rágni.

    #122 repvez
    "Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle."
    Nem is átlagfelhasználóknak íródik, hanem a PH közönségének, akiknek minimum némi érdeklődése/affinitása van a dologhoz(páran túl is tolják), meg tudja kezelni az Internetet ha információt kell keresni. Mindenki másnak RTFM. Aztán lehet idővel újra próbálkozni...

    Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni. Komolyan, "őstag" létedre mintha most olvastál volna először ezekről a feature-ökről, és most is csak ezt az egy cikket... pár tucat cikk már volt róluk az évek során, mióta megjelentek.
    Kár, hogy a PH nem linkeli oda a cikk alá a korábbi hasonló témájú írásokat... ja, de.
    Ebben az esetben is(neked ebből a legalsó érdekes, abban majdnem minden ott van amit ebből hiányolsz):

    "Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra."
    Nem, nem arra lett kitalálva. Arra lett kitalálva, hogy ha bekapcsolod a raytracinget és beszakad a framerate-ed a felére, akkor némi minimális képminőségért cserébe vissza tudj szerezni valamennyi teljesítményt, így játszhatóbb lesz a játék a középkategóriás VGA-kon is RT-vel, illetve a 4K+RT-hez kell a legnagyobb vasakon is.
    Senki nem gondolt a régebbi VGA-kra ennek a feature-nek a kidolgozásakor(DLSS esetében a feature nem is működik nem-RTX VGA-kon). Azokon mellesleg működik/működhet.
    A régebbi kártyák életben tartása nem célja egyik gyártónak sem, főleg nem új feature-ökkel.
    NV esetében:
    - DLSS nem megy régi kártyákon, csak RTX-eken, plusz játékba építendő
    - NIS-ről az NVidia annyira kussol, hogy ha nem nézel bele a driveredbe vagy egy ilyen cikk nem említi, az NV-től az életben nem hallasz róla
    AMD esetében:
    - FSR játékba építendő és bár elméletben régebbi kártyákon is mehet, az AMD nagyon kussol róla, mennyire régieken, hivatalosan csak a GCN4.0-ig visszamenőleg(RX480/470/460)
    - RSR driverből megy és ha nem RDNA-s kártyád van, meg sem jelenik a driver opciók közt

    "Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá." Aki 1080p-re 3090-est vagy 6950XT-t vesz, annak(amellett, hogy egy állat) baromira nem lesz szüksége egyik skálázós trükkre(DLSS, NIS, SFR, RSR) se, az inkább a VSR-en vagy DSR-en fog gondolkodni(ahogy FLATRONW is írta feljebb), míg összeszedi a lét egy a VGA-jához passzoló monitorra(bár egy 3090 és egy 3090Ti közt simán ott figyel egy gamer monitor ára).
    Egyébként a régi VGA-kra is van olyan megoldás, ami kivétel nélkül mindegyiken működik: vedd le a felbontást a játékban natív alá, és kész is vagy. A monitorba és a VGA kijelzőmotorjába is van építve felskálázó, csak az eredmény lesz láthatóan rosszabb, mint ezekkel a trükkösekkel - cserébe viszont semmilyen hardverkövetelménynek nem kell megfelelni. Vagy ha van némi pénzed rá, beszerezheted a Lossless Scaling nevű kis progit, az posztprocesszben lefuttatja a kódot, bár kicsit komplikáltabb a használata, de azért nem agysebészet.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #133 üzenetére

    Nem, nem az a dolga egy cikknek sem, hogy nulláról magyarázzon el olyan dolgokat amiről már alsó hangon féltucat cikk született. TFM-től függetlenül.

    "Valoban bizos velem van a gond, hogy nem olvastam, hogy a PH-ra csak olyanok jöhetnek fel cikket olvasni akinek minimum IT doctorija van és szabadidejében VGA kat tervez vagy programoz drivert hozzájuk." Ilyet sehol nem írtam, de nyugodtan csépeld a szalmabábod, ha az neked a szórakozás.

    "Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."
    Ennek baromira semmi köze ahhoz, hogy driver feature, vagy játékba kell építeni. Ez egy elméleti dolog, ahogy a cikkben is fogalmazva van: "FSR 2.0 elméletben minden olyan grafikus vezérlőn futtatható, amely támogatja a DirectX 12-t, illetve a meghajtóprogram képes lefordítani a shader modell 6.0-s kódot". A gyakorlatban pedig linkeltem az AMD oldaláról a cikket a hivatalosan támogatott VGA-król(ott a cikk végén a lista, nem kell angolul tudni az értelmezéséhez).

    "Meg utána olvasok dolgoknak hidd el, és pont azért irom, mert magyar nyelven miért nincs meg ez a fajta tájékoztatás" Szerinted. Pedig de.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #139 üzenetére

    Szerintem nyugodtan szállj le a földre az elvárások tekintetében, ez nem így működik ahogy te elképzeled, soha nem is így működött.
    Akit komolyan érdekel az IT, az (tetszik vagy sem) fel kell szedjen egy konyhanyelvi angolt, különös tekintettel az IT szlengre. Akit meg nem érdekel, azt az FSR működése sem...

    Nincs semmi átverés, a feature megjelenése óta lehet tudni, hogy ez játékba építendő, ugyanúgy ahogy a raytracing is, attól még hogy nem tolják az arcodba az összes cikkben.
    Ha nem nézed hogy melyik játék mit támogat, akkor az FSR-ről való lemaradás lesz a legkisebb bajod...

    Aki meg csak a kötőszavakat ismeri fel, az annyira nem ért hozzá, hogy tök mindegy is neki a jelentésük.

    "DE ha azt látja, hogy a funkcio az rx480astol aktiválható akkor azt a következtetést vonja le ,hogy müködik vele."
    Ezt funkcionális analfabétizmusnak hívják, ha valaki képtelen szöveget értelmezni. Azt meg önsorsrontó lustaságnak, ha mindent a szádba akarsz rágatni minden egyes cikkben. A kettő kombinációja halálos...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák