Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • repvez

    addikt

    Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle.
    DE arról egy árva mondat nem hangzik el, hogy a gyakorlatban milyen játék és milyen VGA-kkal lehet egyáltalán hasznáűlni.
    Mert mikor leirjátok, hogy az FSR 2.0 mindenen lehet használni ami DX12 re képes. érdekes modon akkor miért nem lehet használni mondjuk DCS alatt ? Legalább is nem láttam még semmilyen példát, hogy ezeket az eljárásokat be lehetne vettni azért, hogy több FPS-t kapojunk.

    Vagy mondjuk egy régebbi VGA-val egy RX480assal, hogy mennyire lehet használni ezzel az eljárással, hogy az ujabb játékoknál is lehessen még használni.

    Jok a tesztek meg a cikkek, azoknak akik jobban benne vannak a programok lelkivilágában, de sokkal több részlet kellene azoknak is akik egyáltalán csak azt akarják tudni, hogy az adott hardverrel és az adott játékkal képesek e kihasználni ezeket vagy sem.

  • repvez

    addikt

    válasz repvez #122 üzenetére

    Ja és arról sem találtam infót, hogy ezek az eljárások mennyire használkhatók VR használatra is, tehát ha ilyen eljárást használnák, akkor meglenne a hiányzo FPS szám ahhoz, hogy nativ képrissitéssel játszak és ne kelljen a dupla képkockás megoldással ?

  • repvez

    addikt

    válasz Abu85 #125 üzenetére

    igen ez benne van , de a gyakorlatban ,meg ha a driverbe bekapcsolja az ember akkor bizonyos játékok amik amugy beleillenek a leirásba , nem is reagálnak rá és nem igen lehet felfedezni semmilyen változást , mintha nem aktiválná magád a driver.

    Akkor ilyenkor mi a helyzet?
    Meg aVR-nél hogy használ, ha egy közbenső aplikácion fut a VR és nem magába a játék ?

  • repvez

    addikt

    válasz FLATRONW #128 üzenetére

    pont ez az, a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre, azt irja, hogy minden olyan VGA ami képes DX12-t és SM6ot driverrel kezelni az ki tudja használni valamilyen szinten ezt a funkciot.
    nem irt semmit , hogy de ha és ez meg ez a feltétel fennál vagy ilyen és ilyen hardvered van. vagy ,hogy a játéknak is támogatni kell .

    Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá.
    Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra.
    Tehát ahogy mondon, egy régebbi kártya, még mindig jo lehet 1080p-re vagy akár feljebb is, ha a felbontást vissza veszem 720p-re és azt scálázom fel 1080pre. vagy ha elbirja az 1080p-t a régebbi kártya akkor meg 2k vagy 4k-ra. Igy máris tovább lehet életbe tartani a régebbi kártyát.

    Legalább is a cikk szerint ezt igy minden további nélkül meg lehetne tenni minden játéknál és minden VGA-nál amelyik :
    Idészem :
    "Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."

  • repvez

    addikt

    válasz Kansas #132 üzenetére

    Szóval egy cikknek nem az a dolga, hogy tájékoztassa az olvasoját és felvilágositsa felhivja a figyelmét arra amit esetleg nem mondanak el vagy nem kötik a cégek az orrunkra ?
    Nem is kell minden egyes alkalommal a szájba rágni csak egyszer érthetően.

    Kérlek mutasd meg az TFM-ben, hol vannak az ide vonatkozo részek ?

    Valoban bizos velem van a gond, hogy nem olvastam, hogy a PH-ra csak olyanok jöhetnek fel cikket olvasni akinek minimum IT doctorija van és szabadidejében VGA kat tervez vagy programoz drivert hozzájuk.

    A linkelt további cikekben is pont ugyan ilyen "érthetően" van minden megfogalmazva , hogy az átlagoz felhasználo is tudja, hogy az miért is lesz jo neki és mit is kap majd a pénzéért ha egyik vagy a másik gyárto technologiáját választja.

    Meg utána olvasok dolgoknak hidd el, és pont azért irom, mert magyar nyelven miért nincs meg ez a fajta tájékoztatás

    "Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni"
    Ez meg annak fényében vicces hogy ezt irod, mikor a cik iroja másodszorra is ezt irta:
    "Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."

    Nem volt szo benne sem a cikkben sem a hozzászolásban ,hogy a játékoknak kell támogatnia , az volt odairva, hogy minden olyan hardver ami a dx12ot támogatja, semmi több.
    DE biztos nekem rossz a szövegértésem.

    A többit már általánosságban irtam ,nem erre a konkrét esetre.
    ÉS az is látszik, hogy nem értettétek mire mondtam az 1080p-s hasonlatot, mert egyáltalán nem mondtam olyan ,hogy downscale-ingelve használnám ha csak 1080p-s motintorom lenne. Mert ugy a monitor felbontása határozná meg , hogy hogy használom, nem a VGA tudása.
    DE a régebbi kártya, ha csak 1080pre jo és visszaveszem 720pre a felbontást akkor 1080pre felscálázva több FPS-t kapnék mint nativba hajtva. mig egy erős VGA--val meg csak feleslegesen erőltetném a 4k-t vele, ha a monitor nem tudná fizikailag megjeleniteni hiába is tudná azt a VGA.

  • repvez

    addikt

    válasz Kansas #135 üzenetére

    Ezzel akkor elismered te is amit én mondtam, hogy a cikk nem tért ki arra, hoyg ez játékfüggö lenne , mert ezt nem emlitette, csak, hogy driver függö. És , hoyg a manuálok vagy még nnincsenek kiadva vagy nem átlagembereknek szolnak, illetve nem abból tájékozodnak az emberek.
    Senki sem olvassa ki az internetet egyvalami miatt , vagy regisztrál másik oldalakra, föleg ha van egy olyan magyar oldal ami cikket is ir rola, akkor gondolhatja, hogy majd tájékoztatva lesz arrol amit a manuál és a szakma mond, de a PR ba nem kerül bele vagy csak felületesen.

    Nem azt állitottam, hogy az amit te mondasz az nem igaz, mert én nem te ellened reagáltam mert nem vagyok gondolatolvaso, én a cikkre reagáltam és a cikk a mostani , nem a régiek az azt állitotta amit te is megemlitettél , hogy nem pontos vagy nem igaz .

    Az AMD is azt állitja, hogy az FSR az RX480tol kedve támogatott, ha mákod van és olyan játékkal játszol ami tudja. DE ez igy eléggé átverés, mert az átlag user nem fogja nézni, hogy melyik játék mit támogat.
    DE ha azt látja, hogy a funkcio az rx480astol aktiválható akkor azt a következtetést vonja le ,hogy müködik vele.

    ÉS vannak olyan cikkek amikor valami uj funkcio jön be egy uj hardverrel , hogy abbol a cikkbol sztem a legtöbb ember csak a kötöszavakat ismeri fel, anynira szakzsargonos hunglish és szakmai , hogy képtelenség kiatlálni, hogy az miért is lesz jó nekunk. Igy hiába hivatkozol, hogy számos cikk készült , ha a nagyobb része nem hétköznapi modon van megfogalmazva.

    És a VR-ról meg nincs szó, hogy ez segithet e benne vagy hogy aktiválható, ha a driver a desktop felbontást nézi és nem a kiterjesztett monitorét vagy épp egy köztes programon keresztül indul a játék.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák