Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kansas

    addikt

    válasz aginor #35 üzenetére

    Ha valaki a legdrágább 3050-eket hasonlítja a legolcsóbb 3060-akhoz... akkkor még annyi sincs... ;]
    Pl. iponnál a 3050-ek 166e->191e-ig mennek, a 3060-ak pedig 210e->279e-ig.
    Az más kérdés hogy ha átlagolod az árakat akkor a 3050 átlagára 170e fölött picivel, a 3060 átlagára pedig 240e körül, de technikailag van olyan 3050 aminek az árához ~20e-t hozzátéve 3060-at kapsz... :D
    Gondolom nem is csak abban az egy boltban...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Fitzgerald #47 üzenetére

    Szóval nagyjából ugyanaz, mint a DLSS-sel... azt is mindig olyan játékokba teszik, amik engem speciel nem érdekelnek, meg a FSR-t is. Az egy játékban amit játszok is, és van is benne FSR(World of Warships), ott az van ahogy mondod, 4K-ban is megvan az fps FSR nélkül is, semmi szükség rá...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz PuMbA #51 üzenetére

    És vajon miért mind multis lövölde, ahol a népek amúgy is hullára butítják a grafikát, hogy minél több fps-ük legyen, de amúgy is elfutnak szinte már egy Raspberry PI-n is...? :F Jó, hogy nem egyből a CS:GO-ba rakták...
    Ez 3-ból 3 olyan játék, amivel én soha nem fogom tolni, de a 150-ből szerintem egy kézen(de max kettőn) meg tudnám számolni, hány olyan van, amit egyáltalán megvettem, még ha nem is tolom aktívan(ilyen pl. BF V, SoTR, Control, Dirt 5, Hellblade), a WoWs-ban levő FSR1.0 meg olyan katasztrofálisan szar(mármint a játékbeli implementációja), hogy inkább nem használom, különösen hogy nélküle is megvan a framerate. A vicc az, hogy pl. a SoTR, amit azért vettem meg(leárazva, valami €5 körül), hogy lássam, mit tud a RT, sokkal komolyabb élményt ad Playstation 5-ön, ahol nincs is RT benne...

    Az meg, hogy mivel játszanak milliók, baromira hidegen hagy, nem tényező abban, hogy én akarok-e játszani egy adott játékkal - nem kis részben azért, mert a WoWs-t leszámítva kizárólag single-player offline tolom.

    Sokszor, sok helyen elmondtam már, hogy ezek a skálázgatós trükközések engen alapból eléggé hidehen hagynak, csak legvégső esetben használnám őket(ami bekapcsolt RT-nél azért könnyen előjön AMD kártyákon, annyira gyenge az első generációs RT-megoldásuk).
    Jobban tenné az NVidia/AMD/Intel/Microsoft, ha inkább azzal törődne, hogy a DXR rezsiköltségét csökkentené, és akkor talán nem lenne szükség skálázgatni... ehelyett a VGA-gyártók brute force megközelítést alkalmaznak(ha igazak a következő generációs VGA-k erejéről szóló hírek), az MS meg nem tudom, csinál-e egyáltalán bármit ezen a téren...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz copass #50 üzenetére

    A NIS ugyanaz mint az RSR 1.0, csak zöldben... talán még az eljárás is ugyanaz... talán csak a paraméterezés nem. Az RSR kicsit jobban műxik... nagyon kicsit. Hibája, hogy csak RDNA-alapú kártyákon.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz AxBattler #92 üzenetére

    RSR(Radeon Super Resolution)-nek hívják(marketing leírás itt), egyelőre azt hiszem, az FSR 1.0-ra épül(tehát nem temporal, hanem spatial), és driverből aktiválható. Bekapcsolsz egy tickboxot a beállítások közt(globálisan is van és játékprofilban is), és onnantól amelyik játékban alacsonyabb felbontást állítasz be a monitorod natív felbontásánál, ott aktiválódik, és a natív felbontásra skáláz fel arról amit beállítottál.

    RDNA/RDNA2-es Radeon kell hozzá, GCN-en vagy régebbin nem működik.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz AxBattler #94 üzenetére

    Már miért ne lehetne aktiválni RX6400-on? Az is RDNA2.
    Az az infó honnan van, hogy az RX5xx(és akkor már persze a 4xx) is támogatva lesz egy következő verzióban?
    Mert ha igaz, hogy a Polarisokig visszaviszik a támogatást, akkor elvileg az IGP-ket is Raven Ridge-ig(GCN5) illik majd nekik támogatni... ami potenciálisan jó hír az R3 2200GE-mnek...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #129 üzenetére

    Tudod, mit válaszolnak egy random Linux fórumon a tieidhez hasonló kérdésekre?
    Azt, hogy RTFM. És igazuk van.

    "a cikk nem tér ki ezekre az aprobetus részekre"
    Nem bizony. Nem is dolga. Ott a wikipédia/gugli vagy az egyes VGA-k specifikus leírása. Nem lehet minden cikkben minden szükséges háttérismeretet újra és újra a közönség szájába rágni.

    #122 repvez
    "Amugy tök , jó , hogy tesztelitek, meg leirjátok az eljárást , sokszor olyan modon, hogy az átlagfelghasználo semmit nem ért belöle."
    Nem is átlagfelhasználóknak íródik, hanem a PH közönségének, akiknek minimum némi érdeklődése/affinitása van a dologhoz(páran túl is tolják), meg tudja kezelni az Internetet ha információt kell keresni. Mindenki másnak RTFM. Aztán lehet idővel újra próbálkozni...

    Arról is volt többször szó, hogy az FSR a DLSS-hez hasonlóan nem driver feature, hanem a játékokba kell beépíteni. Komolyan, "őstag" létedre mintha most olvastál volna először ezekről a feature-ökről, és most is csak ezt az egy cikket... pár tucat cikk már volt róluk az évek során, mióta megjelentek.
    Kár, hogy a PH nem linkeli oda a cikk alá a korábbi hasonló témájú írásokat... ja, de.
    Ebben az esetben is(neked ebből a legalsó érdekes, abban majdnem minden ott van amit ebből hiányolsz):

    "Meg ez a funkcio, pont arra lett kitalálva, hogy azok a hardverek amelyek nem tudják a nagyobb felbontást akkor az alacsonyabb felbontást renderelve felskálázzák a nagyobbra."
    Nem, nem arra lett kitalálva. Arra lett kitalálva, hogy ha bekapcsolod a raytracinget és beszakad a framerate-ed a felére, akkor némi minimális képminőségért cserébe vissza tudj szerezni valamennyi teljesítményt, így játszhatóbb lesz a játék a középkategóriás VGA-kon is RT-vel, illetve a 4K+RT-hez kell a legnagyobb vasakon is.
    Senki nem gondolt a régebbi VGA-kra ennek a feature-nek a kidolgozásakor(DLSS esetében a feature nem is működik nem-RTX VGA-kon). Azokon mellesleg működik/működhet.
    A régebbi kártyák életben tartása nem célja egyik gyártónak sem, főleg nem új feature-ökkel.
    NV esetében:
    - DLSS nem megy régi kártyákon, csak RTX-eken, plusz játékba építendő
    - NIS-ről az NVidia annyira kussol, hogy ha nem nézel bele a driveredbe vagy egy ilyen cikk nem említi, az NV-től az életben nem hallasz róla
    AMD esetében:
    - FSR játékba építendő és bár elméletben régebbi kártyákon is mehet, az AMD nagyon kussol róla, mennyire régieken, hivatalosan csak a GCN4.0-ig visszamenőleg(RX480/470/460)
    - RSR driverből megy és ha nem RDNA-s kártyád van, meg sem jelenik a driver opciók közt

    "Az meg megint egy fura érv, hogy a régi VGA-k csak 1080p-re jok. mert mi van ha veszek egy 3090est, de a monitoron meg csak 1080p-s akkor is nativan kell hajtanom, hiába van overkill a VGA hozzá." Aki 1080p-re 3090-est vagy 6950XT-t vesz, annak(amellett, hogy egy állat) baromira nem lesz szüksége egyik skálázós trükkre(DLSS, NIS, SFR, RSR) se, az inkább a VSR-en vagy DSR-en fog gondolkodni(ahogy FLATRONW is írta feljebb), míg összeszedi a lét egy a VGA-jához passzoló monitorra(bár egy 3090 és egy 3090Ti közt simán ott figyel egy gamer monitor ára).
    Egyébként a régi VGA-kra is van olyan megoldás, ami kivétel nélkül mindegyiken működik: vedd le a felbontást a játékban natív alá, és kész is vagy. A monitorba és a VGA kijelzőmotorjába is van építve felskálázó, csak az eredmény lesz láthatóan rosszabb, mint ezekkel a trükkösekkel - cserébe viszont semmilyen hardverkövetelménynek nem kell megfelelni. Vagy ha van némi pénzed rá, beszerezheted a Lossless Scaling nevű kis progit, az posztprocesszben lefuttatja a kódot, bár kicsit komplikáltabb a használata, de azért nem agysebészet.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #133 üzenetére

    Nem, nem az a dolga egy cikknek sem, hogy nulláról magyarázzon el olyan dolgokat amiről már alsó hangon féltucat cikk született. TFM-től függetlenül.

    "Valoban bizos velem van a gond, hogy nem olvastam, hogy a PH-ra csak olyanok jöhetnek fel cikket olvasni akinek minimum IT doctorija van és szabadidejében VGA kat tervez vagy programoz drivert hozzájuk." Ilyet sehol nem írtam, de nyugodtan csépeld a szalmabábod, ha az neked a szórakozás.

    "Írja a cikk, hogy a kód minden olyan legalább DirectX 12-n támogató VGA-n lefut, aminek a meghajtója le bírja fordítani a shader modell 6.0-s kódot."
    Ennek baromira semmi köze ahhoz, hogy driver feature, vagy játékba kell építeni. Ez egy elméleti dolog, ahogy a cikkben is fogalmazva van: "FSR 2.0 elméletben minden olyan grafikus vezérlőn futtatható, amely támogatja a DirectX 12-t, illetve a meghajtóprogram képes lefordítani a shader modell 6.0-s kódot". A gyakorlatban pedig linkeltem az AMD oldaláról a cikket a hivatalosan támogatott VGA-król(ott a cikk végén a lista, nem kell angolul tudni az értelmezéséhez).

    "Meg utána olvasok dolgoknak hidd el, és pont azért irom, mert magyar nyelven miért nincs meg ez a fajta tájékoztatás" Szerinted. Pedig de.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Kansas #134 üzenetére

    Szerk. ha már lejárt az a francos időkorlát:

    Nem, nem az a dolga egy cikknek sem, hogy nulláról magyarázzon el olyan dolgokat amiről már alsó hangon féltucat cikk született, a jelen cikk után linkelve. Máshol se tartanak alapismeretek órát egy cikknél sem, vagy már tudod az értelmezéshez szükségeseket , vagy utánajársz.

    TFM? Itt a PH-n is le lett írva(+ driveres feature-ök kontextusában is). Ez meg a hivatalos leírás átlagnépeknek, illetve a szakembereknek, valamint a dokumentáció(FSR2 még nincs kint, Q2 végéig ígérték, de ez tényleg nem átlagembernek szól).

    Nem régebbi kártyákra van szánva a feature, csak van esély rá, hogy azokon is működhet(ha az AMD engedi). Ha a tiéden működik, örülhetsz, ha nem, akkor ott van a két módszer amit írtam és tuti működik, nyilván kevésbé optimális módon/eredménnyel.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Kansas #135 üzenetére

    Definitív support listát is találtam, de ehhez tényleg ásni kellett az AMD blog 2. lábjegyzetéig:
    AMD FidelityFX Super Resolution is “game dependent” and is supported on the following AMD products. FSR 1.0: AMD Radeon™ RX 6000, RX 5000, RX 500, RX Vega series graphics cards, RX 480, RX 470, RX 460, and all AMD Ryzen™ processors with Radeon™ graphics if the minimum requirements of the game are met. FSR 2.0: AMD Radeon™ RX 6000, RX 5000, RX Vega Series graphics cards, and the Radeon™ RX 590 graphics card if the minimum requirements of the game are met.AMD does not provide technical or warranty support for AMD FidelityFX Super Resolution enablement on other vendors' graphics cards.

    Magyarul egyrészt az FSR "játékfüggő", másrészt az egyes feature-verziók a listázott AMD termékeken támogatottak, amennyiben a játék minimum hardver követelményeinek a rendszer amúgy megfelel. Más gyártók termékein való futtatáshoz az AMD nem ad technikai támogatást és nem vállal garanciát.

    Hogy Abu honnan vette, hogy elég hozzá a SM6 támogatás, azt tőle kérdezd, gondolom az AMD-s ismerőseitől.

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz repvez #139 üzenetére

    Szerintem nyugodtan szállj le a földre az elvárások tekintetében, ez nem így működik ahogy te elképzeled, soha nem is így működött.
    Akit komolyan érdekel az IT, az (tetszik vagy sem) fel kell szedjen egy konyhanyelvi angolt, különös tekintettel az IT szlengre. Akit meg nem érdekel, azt az FSR működése sem...

    Nincs semmi átverés, a feature megjelenése óta lehet tudni, hogy ez játékba építendő, ugyanúgy ahogy a raytracing is, attól még hogy nem tolják az arcodba az összes cikkben.
    Ha nem nézed hogy melyik játék mit támogat, akkor az FSR-ről való lemaradás lesz a legkisebb bajod...

    Aki meg csak a kötőszavakat ismeri fel, az annyira nem ért hozzá, hogy tök mindegy is neki a jelentésük.

    "DE ha azt látja, hogy a funkcio az rx480astol aktiválható akkor azt a következtetést vonja le ,hogy müködik vele."
    Ezt funkcionális analfabétizmusnak hívják, ha valaki képtelen szöveget értelmezni. Azt meg önsorsrontó lustaságnak, ha mindent a szádba akarsz rágatni minden egyes cikkben. A kettő kombinációja halálos...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • Kansas

    addikt

    válasz Abu85 #144 üzenetére

    És ha átírják GCN-hez, akkor az az összes GCN kártyára engedélyezné a működést, vagy függene a GCN verziótól(GCN4-5 van ugyebár támogatva az aktuális driverekkel) vagy konkrét GPU-kra lehet engedélyezni? Tehát mondjuk külön kell engedélyezni GCN5 Vega64 -re és GCN5 Vega 8 iGP-re, vagy egy füst alatt az összes GCN-es GPU támogatná onnantól?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

Új hozzászólás Aktív témák