Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem biztos, hogy pontos amit írok:
A Google prototípus autói esetén a városban 40km/h -ban szabták meg a limitet, városon kívül pedig 56km/h-ban. Ezek azok a mini autók, amikben nincs se pedál, se kormány.
A normál önvezető autóik esetén nem tudom, hogy mik lehetnek a limitek. Annyit találtam, hogy mindenhol betartják a sebességhatárt a GPS alapján. Szóval lehet hogy ezek még gyorsabban is mehetnek, mint a prototípusok. Ezek azok az átalakított Toyoták, Lexusok, Audik.
Úgy tudom, hogy 2020-ig még továbbra is "csak" tesztelnek. Az USA-ban már több állam is engedélyt adott nekik a forgalomban való tesztelésre (pl. Nevada, Florida, Kalifornia, Idaho...) A rossz időjárás még talán probléma. Gyakorlatilag egy lidar hatékonysága pont úgy lecsökken, mint a látás esőben, ködben, havazásban, illetve egy repülő nejlon szatyort, vagy újságpapírt is akadálynak vesz a rendszer. Ez azért jól mutatja, hogy még bőven van teendő.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#16820480
törölt tag
Viszont ha minden autó ilyen lenne az utakon, akkor lehetne mindenféle egyéb módszerrel javítani a közlekedés folyamatosságát és optimalizálni a forgalmat, fogyasztást. Elég csak mondjuk egymással kapcsolatba hozni az autókat, hogy tudják a másik merre fog menni, így nem lenne szükség olyan követési távolságra, mintha bármit csinálhat, mert nem látod előre. Az autó pedig a forgalmi rendszerre csatlakozva optimalizálhatná a sebességet, hogy úgy érjen oda a lámpához, hogy lehető legkevesebbet kelljen fékezni, legtöbb energiát spórolja meg, és a folyamatos haladás miatt gyorsabban érjen a célba. Gyanítom ez hatékonyabb lenne, mint a 80 helyett 90-ne megyek mentalitás.
-
#16820480
törölt tag
Azt mondjuk elég olcsón lehet orvosolni, például egy kerítéssel az út mellett. Városban (belvárosban) ez működhet, külvárosban és vidéken persze más a helyzet, de ott is előbb-utóbb beválhat az automatika, főleg ha képes tanulni a forgalmi helyzetekből.
Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.Az meg dicséretes, ha így közlekedsz, de biztosan látod, hogy sokan az utakon meg nem ezt csinálják. Az is egy probléma, hogy mondjuk idősebb korában az ember reakcióideje lassul, a látás és hallása csökken, így egy gép sokkal jobb döntéseket lehet majd képes hozni mondjuk egy 60-70 éves sofőrnél, és sokkal gyorsabban reagálhat.
-
Noigen, a sebesség kulcsfontosságú, ha én 60perc alatt eljutok A-ból B-be, akkor ezt az új+jó drága, önvezető járgánytól is elvárom. Ebben persze lehet az is necces, hogy egy hosszú 50km/h-s szakaszt 60-al teszek meg, ill autópályán is "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé. A piaci verziónak minimum tudnia kell majd megengedett limit+toleranciával mennie, még így is kétlem, hogy pl a német autópályákon nagyon népszerű lenne a 130-al szüttyögő robotautó...
Inkább azt tartom reálisnak, hogy választható legyen a robotpilóta, és kocsmából hazavigyen, ha "behuppanok mellé" az anyósülésre. (Hogy a rendőr ne tételezzen fel "belenyúlást", akkor lenne aktiválható a hazavivő funkció, ha nem a kormánynál ülne az ember). Ez sztem tök hasznos, pl a vezetéstől irtózó nejem is mehetne kocsival/esetleg segíthetne neki a gép a kormánnyal való újrabarátkozásban.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#16820480
törölt tag
Persze, nem azt mondtam, hogy ezek már most tudják, csak hogy ebbe az irányba haladunk
Nem lenne amúgy olyan drága a kerítés. Nem olyanra kell természetesen gondolni, mint ami most a déli határon épül, de elég egy bő derékmagasságú is, hogy ne legyen az embernek kedve átugrálni rajta. Hidd el, működik, mert ha két oldalon van ilyen, meg esetleg középen, akkor már nem fognak a gyalogosok átrohangálni, biciklisek meg főleg nem. A belvárosban a legtöbb út szélén ott figyelnek már ezek a heremagasságban álló zöld póznák, csak ki kellene húzni rájuk vízszintesen egy-két sínt, és meg is van a kerítés.
Egyébként, hogy példát hozzak, Kínában így van, persze nem minden út mentén, de a forgalmasabbaknál igen, és elég jól működik, nem engedik a gyalogosokat be az autók közé, és a nagyobb kereszteződésekben pedig nincs is zebra, csak alul-/felüljáró. Igen, fejlesztésbe kerül, de megoldható azért. Ráadásul a bicikliutakat is meg kellene normálisan oldani, nem csak szélességben és kialakításban, de a forgalmi rendszerbe integrálást is. Szerintem óriási veszélyforrás az, hogy többsávos utaknál van olyan (pl.: Lurdy ház előtt a Hungárián), hogy a 70-nel egyenesen menő sávól lehet telizöldnél jobbra kanyarodni úgy, hogy közben jobbra ráfodul az átkelő gyalogosokra. A gyalogost könnyű észrevenni, mivel ugye lassan mozog, és csoportosan felsorakozik az átkeléshez, de ugye ugyanitt megy keresztben a bicikliút is, ahol simán jönnek lendületből 30-40-es tempóval. Na most a biciklis csak azt látja, hogy zöld, mehet, nem néz körbe, a kanyarodó autós meg benéz a kereszteződésbe, látja, hogy nincs gyalogos, nincs előtte biciklis, mehet, de fordulás közben simán előbukkanhat a holttérből egy lendületből jövő bringás. Az ilyen forgalmi helyzetet nem lenne szabad engedni eleve, mert ez olyan majdnem mintha a belső sávból próbálnál jobbra kanyarodni, miközben melletted jöhetnek egyenesen is.A tilosban közlekedők meg olyan dolog amúgy is, hogy nem hozzájuk kellene tervezni az autót, mert ők a szabálytalanok, nekik kell alkalmazkodni, és szabályosan közlekedni. Tudom, a szabálytalan gyalogost sem lehet elütni, de engedni sem kellene. Ez majdnem olyan lenne, mint a +10% sebességet beleprogramozni az automata autóba, hogy annyi szabálytalanság belefér még
-
dabadab
titán
1. Önvezető autó balesetéből nem nagyon volt "nagyon sok".
2. A gyakoriságnak mi köze bármihez is?(#108) optikus: "ha egy haz osszedol ott valami gond van, hibas tervezes, vagy a tulaj kicsit atfurkalt ezt azt kidontott egy ket fofalat hogy jobban lassa a plazma tv-t, vagy nem tartotta karban (hagyta hogy az az azas meggyengitse a talapzatot, stb)."
Igen, ha egy önvezető autó balesetet okoz, akkor ott is kb. ugyanezek vannak (illetve még pár dolog, ami szintén ugyanúgy megvan házaknál (tervezési paramétereken kívüli elemi kár, stb).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
optikus
senior tag
-
dabadab
titán
Amiket felvetettél, egészen pontosan nulla hatással vannak a dolog jogi oldalára, amiről eddig szó volt.
"ha ennyire tuti a dolog, akkor miért csak 10-20 km/h-val tesztelik"
Ami önvezető autós projektek vannak, azok mind maximum béta szakaszban vannak, azért (mondjuk pl. a Google autói ennél azért jóval gyorsabban mennek). Ez még az a rész, mint amikor piros zászlós embernek kellett futnia az automobilok előtt
"És amikről te beszélsz ott is mindig van ember aki, ha gebasz van bele tud nyúlni a dolgokba"
Nincs igazán. Ha a vasúton komoly gebasz van, akkor az embereknek jó eséllyel csak annyi a szerepe, hogy ők takarítanak fel a baleset után.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari
- i7-es PC, i7-4790 CPU, 16 GB DDR3 RAM, 1030 2 GB VGA, 240 GB SSD