Új hozzászólás Aktív témák
-
Szingapúrban mondjuk leginkább drónnal v akármilyen repülőeszközzel közlekednék, abból is reszelnek már aputomatát tudtommal.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Noigen, a sebesség kulcsfontosságú, ha én 60perc alatt eljutok A-ból B-be, akkor ezt az új+jó drága, önvezető járgánytól is elvárom. Ebben persze lehet az is necces, hogy egy hosszú 50km/h-s szakaszt 60-al teszek meg, ill autópályán is "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé. A piaci verziónak minimum tudnia kell majd megengedett limit+toleranciával mennie, még így is kétlem, hogy pl a német autópályákon nagyon népszerű lenne a 130-al szüttyögő robotautó...
Inkább azt tartom reálisnak, hogy választható legyen a robotpilóta, és kocsmából hazavigyen, ha "behuppanok mellé" az anyósülésre. (Hogy a rendőr ne tételezzen fel "belenyúlást", akkor lenne aktiválható a hazavivő funkció, ha nem a kormánynál ülne az ember). Ez sztem tök hasznos, pl a vezetéstől irtózó nejem is mehetne kocsival/esetleg segíthetne neki a gép a kormánnyal való újrabarátkozásban.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Az tegye fel a kezét, aki autópályán, egyenes szakaszon a brahiból kintfelejtett 100-as táblánál 95-tel (=sebességmérőn 100-nak olvasod) megy
De persze értem, egyértelmű: ha engedélyeztetni akarsz egy ilyet, 100%, hogy a limit hard limit lesz felelősségvállalási okokból, ergo tényleg 130-al fog szüttyögni a München-Salzbug-on a robot.
Az árokból leginkább ezeket szedik ki:
#1: idióta =messze nem "pár centivel" optimalizálja a sebességét, hanem a kanyargós úton 60 helyett 90-el megy
#2: álomszuszék/fáradt sofőr
#3: kütyülő, telefonáló
#4: tapasztalatlan, autóját havi 1x látó zöldfülű
#5 részeg[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nyilván nettó szabálytalanságot nem lehet beleprogramozni, mert akkor a gyártót veszik elő a szabálysértés miatt. Viszont azt is át kéne gondolni, hogy mi van, ha hirtelen lelassul xy szakaszon az ilyen járművek miatt a forgalom, ill kellene még pár apróság:
#1: "aktív" táblák, amik közlik az autóval az aktuális terelést, balesetet, stb
#2: szuper kátyú/úthibadetektor
#3: minden autón+biciklin(!!!!) rendszeresített kommunikációs chip, pl a rendszámokba építve, ami kommunikál az előttem-mögöttem haladóval pl füstben/ködben, jelenti a központnak, hogy "túl sűrűn vagyunk" v túl lassan megyünk (=dugó)[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ok, erre vajon leránt 80-ra ha az előttem haladó ablakot mos?
Ill a szöveges kiegészítések értelmezése is meg van oldva? Ez komoly segítség lenne olyan helyeken, ahol az ember nem tudja elolvasni az alkalmasint "életmentő" infót (pl európaiként arab országok, kína, oroszország).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Komplikato #48 üzenetére
Meglesz az a 10$ gyártási ktg, mihelyst az autógyártók döntenek, hogy világítós mikiegér meg 0.1°C-onként állítgatható klíma helyett tényleg hasznos az önvezető funkció, amiért "természetesen" a bekerülési költség 10x-esét gomobolhatják majd le a vásárlóról (vö. beépített navi és PNA árak).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A város-vidék kontraszt miatt egyértelmű, h nem lehet még egy jó ideig "robot only" autókat piacra dobni. Jól kitáblázott, civilizált környezetben persze megy, de ha kiugrasz nagyiékhoz a tanyára, elmész az idén újrahúzott földúton a présházhoz behozni az idei termést, más tréning kell, mint amikor azt mondod neki, hogy a Berlin xy kerületből meló végén vigyen haza a gps-térképeken tökéletesen dokumentált címedre.
Olyat el tudok képzelni, hogy a dugóminimalizálás miatt a megapoliszokban lesznek "robot only" zónák, ahol kötelező lesz átadni az irányítást a robotpilótának (vagy egyenesen egy központi forgalomszervező AI-nek).
Töltés: ez a robottól föggetlen dolog, az elektromos autó kérdésköre. Önjáró simán lehet benzines-dízeles jármű is tudtommal. Akksis autóknál persze, még gáz a hatótáv nagyon, fosszilisből se veszek olyat, ami 900km-nél kevesebbet fut egy tankkal. Viszont rajta vannak a témán, sztem 20éven belül simán nagyobb lesz az e-autók hatótávja mint a fossziliseké, 30éven belül pedig mindezt konzumer áron meg is fogjuk kapni. - hacsak vmi nagy baromságot nem csinálunk ezzel a világgal, de ez a rész már a poltopikhoz tartozik.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Igen, az akksigyártás egyelőre "bétaverziós", azaz egységnyi kapacitásra csúnyán környezetszennyező. De optimista vagyok, és a 20-30év időtáv elég megengedő, annyi idő alatt csak összekapnak valami használható technológiát, amivel nem kell csernobilt csinálni az akksigyárak környékén.
#66
#67: leszoktam róla: nem vagyok nagyon száguldozós típus (a fentebbi HSZ-ekkel ellentétben, max kicsit "optimalizálok" néha) és inkább a 94-esen megyek, ami ugyan nagyrészt csak főút és 80-al lehet menni, de rövidebb és nem jellemzők a csúnya dugók
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
2félét látok: 120 alatt (mondjuk 110) és 180 felett, ami ha a 110est előzöm tizedmp alatt a fenekemben van. Őszintén populációt nem számoltam, régiónként változó, mintha a francia határ irányába a gyorsabbak lennének többen.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- MIUI / HyperOS topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- RAM topik
- Linux kezdőknek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Házimozi haladó szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...