Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16820480

    törölt tag

    válasz kisza25 #30 üzenetére

    Viszont ha minden autó ilyen lenne az utakon, akkor lehetne mindenféle egyéb módszerrel javítani a közlekedés folyamatosságát és optimalizálni a forgalmat, fogyasztást. Elég csak mondjuk egymással kapcsolatba hozni az autókat, hogy tudják a másik merre fog menni, így nem lenne szükség olyan követési távolságra, mintha bármit csinálhat, mert nem látod előre. Az autó pedig a forgalmi rendszerre csatlakozva optimalizálhatná a sebességet, hogy úgy érjen oda a lámpához, hogy lehető legkevesebbet kelljen fékezni, legtöbb energiát spórolja meg, és a folyamatos haladás miatt gyorsabban érjen a célba. Gyanítom ez hatékonyabb lenne, mint a 80 helyett 90-ne megyek mentalitás.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz kisza25 #34 üzenetére

    Azt mondjuk elég olcsón lehet orvosolni, például egy kerítéssel az út mellett. Városban (belvárosban) ez működhet, külvárosban és vidéken persze más a helyzet, de ott is előbb-utóbb beválhat az automatika, főleg ha képes tanulni a forgalmi helyzetekből.
    Egyébként gyalogosnak járdán a helye, biciklisnek meg bicikliúton. Tudom, jelenleg nem ez a bevett szokás, de erre kellene törekedni.

    Az meg dicséretes, ha így közlekedsz, de biztosan látod, hogy sokan az utakon meg nem ezt csinálják. Az is egy probléma, hogy mondjuk idősebb korában az ember reakcióideje lassul, a látás és hallása csökken, így egy gép sokkal jobb döntéseket lehet majd képes hozni mondjuk egy 60-70 éves sofőrnél, és sokkal gyorsabban reagálhat.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz kisza25 #36 üzenetére

    Persze, nem azt mondtam, hogy ezek már most tudják, csak hogy ebbe az irányba haladunk :)

    Nem lenne amúgy olyan drága a kerítés. Nem olyanra kell természetesen gondolni, mint ami most a déli határon épül, de elég egy bő derékmagasságú is, hogy ne legyen az embernek kedve átugrálni rajta. Hidd el, működik, mert ha két oldalon van ilyen, meg esetleg középen, akkor már nem fognak a gyalogosok átrohangálni, biciklisek meg főleg nem. A belvárosban a legtöbb út szélén ott figyelnek már ezek a heremagasságban álló zöld póznák, csak ki kellene húzni rájuk vízszintesen egy-két sínt, és meg is van a kerítés.
    Egyébként, hogy példát hozzak, Kínában így van, persze nem minden út mentén, de a forgalmasabbaknál igen, és elég jól működik, nem engedik a gyalogosokat be az autók közé, és a nagyobb kereszteződésekben pedig nincs is zebra, csak alul-/felüljáró. Igen, fejlesztésbe kerül, de megoldható azért. Ráadásul a bicikliutakat is meg kellene normálisan oldani, nem csak szélességben és kialakításban, de a forgalmi rendszerbe integrálást is. Szerintem óriási veszélyforrás az, hogy többsávos utaknál van olyan (pl.: Lurdy ház előtt a Hungárián), hogy a 70-nel egyenesen menő sávól lehet telizöldnél jobbra kanyarodni úgy, hogy közben jobbra ráfodul az átkelő gyalogosokra. A gyalogost könnyű észrevenni, mivel ugye lassan mozog, és csoportosan felsorakozik az átkeléshez, de ugye ugyanitt megy keresztben a bicikliút is, ahol simán jönnek lendületből 30-40-es tempóval. Na most a biciklis csak azt látja, hogy zöld, mehet, nem néz körbe, a kanyarodó autós meg benéz a kereszteződésbe, látja, hogy nincs gyalogos, nincs előtte biciklis, mehet, de fordulás közben simán előbukkanhat a holttérből egy lendületből jövő bringás. Az ilyen forgalmi helyzetet nem lenne szabad engedni eleve, mert ez olyan majdnem mintha a belső sávból próbálnál jobbra kanyarodni, miközben melletted jöhetnek egyenesen is.

    A tilosban közlekedők meg olyan dolog amúgy is, hogy nem hozzájuk kellene tervezni az autót, mert ők a szabálytalanok, nekik kell alkalmazkodni, és szabályosan közlekedni. Tudom, a szabálytalan gyalogost sem lehet elütni, de engedni sem kellene. Ez majdnem olyan lenne, mint a +10% sebességet beleprogramozni az automata autóba, hogy annyi szabálytalanság belefér még :)

Új hozzászólás Aktív témák