Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • toBIN

    tag

    válasz kisza25 #36 üzenetére

    "...gondolom még sose láttál tilosban átmenő gyalogost, egy irányú utcában szembejövő biciklist, zebrán áttekerő biciklist ..."

    Erre miert ne tudna reagalni egy onvezeto auto? Hamarabb venne eszre ezeket mint te

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz kisza25 #36 üzenetére

    Noigen, a sebesség kulcsfontosságú, ha én 60perc alatt eljutok A-ból B-be, akkor ezt az új+jó drága, önvezető járgánytól is elvárom. Ebben persze lehet az is necces, hogy egy hosszú 50km/h-s szakaszt 60-al teszek meg, ill autópályán is "ráhagyok" 10km/h-t, tudva, h nem figyel a jard és 100%-ban biztonságos arrafelé. A piaci verziónak minimum tudnia kell majd megengedett limit+toleranciával mennie, még így is kétlem, hogy pl a német autópályákon nagyon népszerű lenne a 130-al szüttyögő robotautó...

    Inkább azt tartom reálisnak, hogy választható legyen a robotpilóta, és kocsmából hazavigyen, ha "behuppanok mellé" az anyósülésre. (Hogy a rendőr ne tételezzen fel "belenyúlást", akkor lenne aktiválható a hazavivő funkció, ha nem a kormánynál ülne az ember). Ez sztem tök hasznos, pl a vezetéstől irtózó nejem is mehetne kocsival/esetleg segíthetne neki a gép a kormánnyal való újrabarátkozásban.

    [ Szerkesztve ]

    Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

  • #16820480

    törölt tag

    válasz kisza25 #36 üzenetére

    Persze, nem azt mondtam, hogy ezek már most tudják, csak hogy ebbe az irányba haladunk :)

    Nem lenne amúgy olyan drága a kerítés. Nem olyanra kell természetesen gondolni, mint ami most a déli határon épül, de elég egy bő derékmagasságú is, hogy ne legyen az embernek kedve átugrálni rajta. Hidd el, működik, mert ha két oldalon van ilyen, meg esetleg középen, akkor már nem fognak a gyalogosok átrohangálni, biciklisek meg főleg nem. A belvárosban a legtöbb út szélén ott figyelnek már ezek a heremagasságban álló zöld póznák, csak ki kellene húzni rájuk vízszintesen egy-két sínt, és meg is van a kerítés.
    Egyébként, hogy példát hozzak, Kínában így van, persze nem minden út mentén, de a forgalmasabbaknál igen, és elég jól működik, nem engedik a gyalogosokat be az autók közé, és a nagyobb kereszteződésekben pedig nincs is zebra, csak alul-/felüljáró. Igen, fejlesztésbe kerül, de megoldható azért. Ráadásul a bicikliutakat is meg kellene normálisan oldani, nem csak szélességben és kialakításban, de a forgalmi rendszerbe integrálást is. Szerintem óriási veszélyforrás az, hogy többsávos utaknál van olyan (pl.: Lurdy ház előtt a Hungárián), hogy a 70-nel egyenesen menő sávól lehet telizöldnél jobbra kanyarodni úgy, hogy közben jobbra ráfodul az átkelő gyalogosokra. A gyalogost könnyű észrevenni, mivel ugye lassan mozog, és csoportosan felsorakozik az átkeléshez, de ugye ugyanitt megy keresztben a bicikliút is, ahol simán jönnek lendületből 30-40-es tempóval. Na most a biciklis csak azt látja, hogy zöld, mehet, nem néz körbe, a kanyarodó autós meg benéz a kereszteződésbe, látja, hogy nincs gyalogos, nincs előtte biciklis, mehet, de fordulás közben simán előbukkanhat a holttérből egy lendületből jövő bringás. Az ilyen forgalmi helyzetet nem lenne szabad engedni eleve, mert ez olyan majdnem mintha a belső sávból próbálnál jobbra kanyarodni, miközben melletted jöhetnek egyenesen is.

    A tilosban közlekedők meg olyan dolog amúgy is, hogy nem hozzájuk kellene tervezni az autót, mert ők a szabálytalanok, nekik kell alkalmazkodni, és szabályosan közlekedni. Tudom, a szabálytalan gyalogost sem lehet elütni, de engedni sem kellene. Ez majdnem olyan lenne, mint a +10% sebességet beleprogramozni az automata autóba, hogy annyi szabálytalanság belefér még :)

Új hozzászólás Aktív témák