Új hozzászólás Aktív témák

  • nkmedve

    őstag

    Egy fecske nem csinál tavaszt. Bármekkora HL rajongó is lennék (kb. 2000 óta), egy darab játék ami nagyjából 15 óra alatt letudható szerintem esélytelen, hogy megmentse a VR-t.
    És attól függetlenül, hogy hány VR fan szólalt itt meg, a VR igenis haldoklik. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az Alyx eladási adatai. 300ezer példány egy ilyen játékból hatalmas bukás akárhogy is nézzük. Ezek közül is mennyi lehetett az aki csak azért szerzett egy használt headset-et , hogy a játékot végigtolja, majd pedig meg is szabadult tőle rövid úton? Én is gondolkoztam ilyesmin, úgyhogy szerintem sokan lehetnek akik konkrétan így jártak el.

    Persze a Valve nem is várt sikert, valószínűleg az Index eladásaiból simán befolyt annyi pénz nekik, hogy fedezzék a játék veszteségeit, így nekik ez az eredmény vállalható lehet. A kérdés inkább az, hogy hány másik kiadó fog merni ezek után bármilyen AAA VR kontentbe belevágni úgy, hogy neki nincs egy eladó VR headsetje amit árukapcsolni tud? Szerintem nem sok. A Valve még esetleg kiad 1-2 VR exkluzív címet az elkövetkező években, mások viszont továbbra is inkább olyan címeken fognak dolgozni amelyeket minél több (sok milliós) példányban el tudnak adni, ez pedig kizárja a VR exkluzivitást (így pedig a VR-re kihegyezett irányítást is).
    Ahhoz, hogy a casual réteget meg tudja fogni a VR, minimum az kéne, hogy 2-3 havonta jöjjenek Alyx szintű alkotások (de inkább valami sok óra szórakozást adó open world cucc), és ez szerintem esélytelen a közeljövőben.

    Hogy valami pozitívat is írjak, talán most a kijárási korlátozások miatt kicsit felkapottabb lehet a VR, kaphatnak egy kis löketet a 4 fal között használható digitális eszközök (pl. ebook olvasók úgy tűnik jól fogynak :) ). Bár kérdés, hogy a jelen gazdasági helyzetben az átlagos játékosnak lesz-e még pénze VR-re.

Új hozzászólás Aktív témák