Új hozzászólás Aktív témák

  • Magyarfarkas

    tag

    válasz Timer #149 üzenetére

    Most gondolhatod én mennyire szívtam a fogam,mikor 2017-ben 1450 euróért megvettem az első vive-ot! egy vagy két hónap múlva lett 990 euro! De csak azért vettem azt mert a cikkek, vélemények azt mondták hogy az a legjobb...a legtöbb vásárló azt mondta hogy az a legjobb...de mást nem próbáltak és úgy mondták a töbi headsetre hogy szar...aztán mikor már a tököm kivolt hogy a bázisállomásokat bezavarják a tükrök és tükröződő felületek vettem egy riftet 450 euróért három szenzorral összesen 520EURÓÉRT és láss csodát...jobb követést, fresnerr lencsékhez lépest szebb képet, fejlettebb szoftvert és könnyebb headsetet kaptam. Na innentől kezdve kezdtem el nézegetni őket...mert valami iszonyat átverve éreztem magam a közösségnek és az újságoknak köszönhetően. lassan egy tucat vagy több headset van mögöttem a lenovotól a samsungig a rifttől a pimaxig...ez nem ugyanaz mint a drónozás, mert a DJI-ről alapvetőnek lehet jelenteni hogy menő cucc, de drága és azért jó, de vr esetén a drágaságot össze lehet vetni a menőséggel, az tuti ,de a minőséggel nem. Jelenleg nagyon úgy néz ki a vonal hogy a kevesebb pénzedért többet kapsz, mint a többért, mert olyan parasztvakító plusszokkal szórják ki az emberek szemeit,amit még be is vesznek hogy hihetetlen :D vesz az ember egy headsetet, csinál egy fórumot, facebook csoportot és amíg nem jön egy okosabb, addig azt a headsetet hirdeti, amit már ő megvett, de akikre meg rátukmálta az előzőt, néznek mint marci hevesen hogy milyen ostobák voltak(a legtöbb meg persze be sem akarja ismerni) Ha mondjuk questet veszel viszont ne gondold hogy megáll 450 euróba, mivel ha sportolni akarsz vele kell egy szilikon védő,ami felfogja az izzadtságot, a hosszú távú játékhoz kell egy első hátsó bőr betét a vrcover oldaláról, ami kb 50 euró, de amazonról vannak olcsóbbak is, meg persze a link kábel,illetve tölthetős elemek a kontrollerekhez. De ha bármi kérdésed van a többiek is meg tudják válaszolni itt: https://discord.gg/KtsyyFJ

    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Magyarfarkas #148 üzenetére

    ja de erted meg csak az a feature se uj :DDD

    ja, en vegul maradtam a fenekemen a haromszenzoros rifttel, mert nem voltak egyertelmuek a felhasznaloi tapasztalatok se.

    foleg, hogy pl az Alyx nekem tul horror ami nekem sose mukodott a Half-Life szeriaban. elvittem a feleig, most jonne a "hangos" palya, de inkabb visszamentem tolni az uj Arizona Sunshine DLCt, aztan meg a Serious Samet, mert utobbiban nem a szegeny torekeny no szerepet osztottak ram, hanem Duke Nukem urbeli delszlav alteregojat akinek VRben ija es lezerkardja is van. egy karanten kozepen nekem tolteny szamolas es a Fear kislanyanak iteracioja helyett inkabb arra volt szuksegem, hogy en legyek a raid boss sajat power metal alafesto zenevel. csak a lancfuresz mellett dualwieldelheto hajoagyukkal.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Magyarfarkas

    tag

    válasz proci985 #152 üzenetére

    Hajnali kettőkor ezt elolvasva remélem a szomszéd nem ébredt fel a röhögésemtől😁

    Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/magyarvr/ Discord:https://discord.gg/qTQ8SC8DhQ Bigscreen magyar mozi: https://www.facebook.com/groups/385665283175091

  • ceia

    őstag

    A grafika szép, talán az eddig látott legélethűbb (nekem). De a játék lehetne ugyanilyen szép VR nélkül is. Nem kell ide headset. Ez így, anélkül is teljesen jó, és elég. Nem vonz, hogy egy kesztyűvel imitálgassam, amit csinálok. A kezet, és a trükköket ugyanúgy meg lehetne csinálni egérre is. De ha csak sima FPS ezzel a grafikával, nekem már az is tökéletes!

            it's more fun to compute

  • Timer

    veterán

    válasz Magyarfarkas #151 üzenetére

    Köszönöm az infót, ezek tényleg hasznos kommentek vásárlás előtt. Nem a jelenlegi helyzetben fogok beugrani a VR-ba, de ez a Quest elég vonzó ahhoz, hogy néhány hónap múlva, ha még meglesz a munkám beszerezzek egyet próbaképp.

  • a2d2

    addikt

    válasz ceia #154 üzenetére

    Ha tényleg azt hiszed hogy erről szól a VR akkor vegyél egy GearVR-t 10e-ért és cuppanj le a Hellblade vagy Robinson the jouney elé elé egy gamepad-el vagy Elite Dangerous elé egy joystick-kal. Én is így kezdtem.

    [ Szerkesztve ]

    A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt

  • Chapel

    addikt

    Az egész cikk - már cím is :DDD - és ilyen mondatok, amik paradoxonba zárják saját magukat a hsz elején rögtön "Én egyelőre nem vagyok elájulva a VR-től, mondom ezt úgy, hogy még nem próbáltam élőben..." hát kész.

    Várom a cikket (de szigorúan ilyen abszolút alkalmas szakiktól) bármiről.
    Pl: "Én még sosem repültem, de tuti szar.."
    "Nincs autóm, de vezeti valami undorító lehet..."

    Mennyi jósunk van...valamelyik dobjon már egy aktuális, heti 5-6-os lottó számsort előre, a többi 51 hétben viheti Ő :C

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • Tigerclaw

    nagyúr

    Én a könnyebb standalone verziókban látom a jövőt, mint az Oculus Go, Quest és hasonlóak. Kicsivel jobb hardver kellene alá, hogy a nagyobb felbontású videokat is lejátssza és a böngészés, menüben való mászkálás is lehetne smooth-abb. A felbontás és látószög is lehetne jobb, ofc.

    Tartalmak esetén engem nem a játékok, hanem a videok érdekelnek. Ritkán lehet találni nagyon jókat. Legutóbb pár 8k-s 360 fokos youtube videot néztem meg, pl. New York felülnézetből, vagy épp az egyik főutcán végighajtva. Az utóbbinál csak az nem tetszett hogy az úthibák miatt rázkódott kicsit a kép, de amúgy nagyon profin torzítás és illesztési hiba mentes volt. Ezért nem is zavar hogy a Go csak 3DOF-os.

    Rá kell gyúrni a 3D-s kamerákra, főleg szoftveresen.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ceia #154 üzenetére

    VR-hez és monitorra teljesen más logika szerint kell felépíteni egy játékot.
    A játékos mozgását, a tárgyakkal való integrációt, a pálya designt, stb. mind VR-re kell alapból tervezni.
    A legtöbb VR átirat pont azon bukik meg, hogy nem építik újra az alapoktól az egészet, hanem kap egy VR menürendszert, meg kicsit átalakítják az irányítást és VR letudva. Na az ilyenek kb. az első fél órában érdekesek, hogy "benne lehetsz" a kedvenc játékodban, aztán hamar immerzió rombolóvá válnak a hiányosságok, hogy pl. gomb nyomogatással tudsz csak tárgyakat felvenni, hiába nyúlsz értük a kezeddel, stb.
    Ez olyan, mintha színművet akarnál moziban nézni vagy mozit színházban. Hiába hasonlóak, egyszerűen más műfaj a kettő.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz #54625216 #159 üzenetére

    szimulatoroknal egyebkent annyira nem nagy a kulonbseg, de ott eleve az interakcio ugyanaz. max arra kell ugyelni, hogy miert ulok hatul.

    Doom3nak van unofficaial VR modja aminel majdnem biztos vagyok, hogy gyakorlatilag hivatasosok epitettek. az tokeletesen megmutatja, hogy VRben mi mukodik, es mi nem.

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • Alchemist

    addikt

    válasz #54625216 #159 üzenetére

    Valójában mindenki a Holodeck-re vágyik, csak addig még várni kell egy keveset. :) A mai VR messze nem tökéletes, de kis lépés ebbe az irányba.
    Már nem látom értelmét, hogy monitor előtt az ujjaimmal kontrollert nyomogatva szerezzek "játékélményt"...

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Jim Tonic

    nagyúr

    válasz Sinesol #71 üzenetére

    Kb. én is ezt írtam volna le. Hardcore userek nem ilyen cikkekből szoktak tájékozódni. Nekem, kívülállóként tökéletes ízelítő.

    Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

  • ForRedGlory

    félisten

    Egészen addig, amíg a pixeleket nem tudják eltüntetni, számomra a VR nem létezik. Oculus Riftet próbáltam, új értelmet nyert a minden csoda 3 napig tart.

    A cikk amúgy nevetséges, süt belőle a negatív látásmód. Mintha pisztollyal fenyegették volna, hogy márpedig ezt meg kell írni.

  • stfx

    aktív tag

    válasz ForRedGlory #164 üzenetére

    A pixeleket eltuntettek, csak 2020-ban nem egy 2016-os oculus riftet kellett volna kirpobalnod. Az meg pentile matrixos (kevesebb subpixel) es kisebb felbontasu mint a mostaniak. Mar az utodja is nagyon szep kepet ad, de egy HP Reverb az utos.

  • Chapel

    addikt

    Valaki segítsen már, hol vannak pixelek?
    Lone, Echo, HL Alyx, Robo Recall, Distance, Blade and Sorcery, AirCar, Climb,Distance, Serious Sam VR, Subnautica stb. stb. és sorolhatnám, mivel játszom napi szinten...hol vannak a pixelek?
    Utoljára 2000-es évek előtt 3-5 évvel láttam :))

    Azt érzem, hogy nem minden maxon van (nv exp. mindent közepesre vesz, fel kell húzgálni vagy uninstall) vagy a szokásos élből utálom mert "csak" jön le.
    Senki nem mondta hogy VR mindenkinek való, oké, sokan nem bírják 3 percig se, én órákig és erről álmodtam gyerekként, hogy egyszer benne leszek. És ott vagyok és ég és föld.
    Ez olyan mint a minden Crysis techdemo...nem, csak nem ment mediumon se és sikk volt fikázni.
    Tolj egy Climbot maxon 60fpssel hiába régi a Rift és hiába a legtöbb game még UE3 - ez spec Cryengine -, de semmi köze a YT videónak meg az 5 percre volt a fejemen valami plázában valami hulladék hullámvasutas szemét.
    Arról nem beszélve hogy én a Riftet felskálázva 150%ra használom sokszor, így 27xx szer valami, főleg jobb.

    Ismétlem, semmi gond ha valaki nem bírja, de a látatlanban fikázás meg sikkből, az szánalmas, önmagát minősítő dolog. A válasz egyszerű hagyd és told maxon minden mást.

    Fogok váltani, szettet de csak ha:
    Lesz olyan ami ilyen támogatást élvez és nem 2-3-5 ezer dollár
    Illetve ha majd megint lesz új gép, egyenlőre amíg megvan a jelenlegi "öreg vas" ami ezeket viszi, nem látom értelmét.

    [ Szerkesztve ]

    Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

  • ForRedGlory

    félisten

    válasz stfx #165 üzenetére

    Hát persze. Szerintem kissé eltérőek az igényeink vagy máshoz vagy szokva. Maradjunk is ennyiben.

    Amúgy nem tudom hol olvastad, hogy most próbáltam a Riftet, de ügyesen olvasol a sorok között... Ugyanakkor mivel érdekel a téma, egy rakás tesztet nézek róla. Inkább annak és a szememnek hiszek, mint egy önigazoló VR felhasználónak.

    [ Szerkesztve ]

  • arn

    félisten

    Az egesz vr, mint ahogy x eve is, azon all vagy bukik, hogy lesznek e olyan cimek, amik nem egy alternativat nyujtanak egy adott jateknal, hanem olyan elmenyt, ami mas eszkozzel nem elerheto. Az alyx lavina elinditoja lesz, vagy hattyudal?

    anno en baromira vartam a vrt, de csalodas volt par eve, mind arazasban, mind swek szintjen. Az 500 eur alatti ar, es a dedikalt aa cimek mar joval vonzobbak... szvsz a kov egy ev fogja megvalaszolni, hogy elhal, vagy felfut.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • stfx

    aktív tag

    válasz ForRedGlory #167 üzenetére

    Teljesen mindegy mikor probaltad ki a 2016-os headsetet, ha az alapjan iteled meg az ujjakat. Abban teljesen igazad van hogy a szemednek hidj, ezert javasoltam a reverbet.

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz stfx #165 üzenetére

    Ez a HP mennyi szabadságfokot tud? Van hozzá külső szenzor?
    Valamint azt lehet tudni, h a 2160p mellé mekkora ppi társul?
    Nem aktuális. Hmm. Ez már egész pofás kis cucc.
    Árban is versenyképesnek tűnik.

    [ Szerkesztve ]

  • 6absbulldog

    tag

    válasz arn #168 üzenetére

    A lavina már elindult, mikor bejelentették, hogy az új Medal of Honor only VR lesz, közben pedig megjelent egy Asgard Wrath (oculus exclu), ami egy sok-sok órás akció RPG szép graffal és minden olyan tartalommal, amit egy RPG-nek tudnia kell. Mikor a HL alyx-et bejelentették már elindult az a lavina.

  • Jacek

    veterán

    válasz Teasüti #170 üzenetére

    Mi az a szabadságfok? Nincs külső szenzor, sajnos a WMR vezérlők vannak hozzá .
    PPI lényegtelen, ég és föld a jelenlegi többi cucchoz képest, de a vezérlők miatt inkább simhez ajánlott oda viszon nagyon.

    pixelezoknek emg a hitetleneknek :) kamerával bele videozva reverb [link]

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Jacek #172 üzenetére

    A degree of freedom magyarul szabadságfok.
    6 tengelyes ahogy olvasom. Gondolom a két kamerával követi a tengelymenti mozgásokat.

    Egy kérdésem van még:
    Ezekben már nem probléma a giroszenzor driftelése, ugye?
    Gear VR-nél tapasztaltam a hozzá való kontrollernél, h az csúnyán elmászik. A komolyabb cuccokban már 9 tengelyes szenzorok vannak remélem.

    [ Szerkesztve ]

  • stfx

    aktív tag

    válasz Teasüti #170 üzenetére

    WMR-es tehat inside out trackinges, nem kell kulso szenzor hozza. VR-ben PPD (pixel per degree, latoszog fokonkenti pixelszam) van megadva, a Reverbe 18.94. Azt azert meg kell emlitenem hogy a WMR-es tracking nem a legjobb, az oculus szenne alazza benne, es a kontrollerek is eleg benak, de szimulatorokhoz a legjobb valasztas.

  • Raymond

    félisten

    válasz Teasüti #173 üzenetére

    Nincs mar 3DOF headset PC-hez, minden 6DOF. Annyi a difi hogy az eredeti CV1, Vive (Pro) es az aktualisak kozul az Index na meg most ennek a Cosmos-nak ez a konkret verzioja kulso szenzoros. A tobbi mind inside-out (beepitett kameras) kovetes es a kemarak mennyisege es mukodese mas. Ebbol adodik hogy a terulet lefedes es a kovetes minosege is mas. A WMR cuccoknal ket kamera van elol, a Quest-nel 4 a sarkakban, a Rift S-nel osszesen 5 - ketto elol kettlo lent a sarkakban egy felul, a Cosmos-nal pedig 6 - ketto elol, egy-egy fent/lent es ketto az oldalakon. A lefedes a WMR-nal legkisebb, utanna Quest, Rift S es Cosmos novekvo sorrendben.

    Viszont itt megint elojon az hogy a nagyobb szam nem feltetlenul jobb mivel a Cosmos-nak hirhedten a legrosszabb a kovetese az osszes kozul. A nagy kulonbseg az hogy a Rift S es a Quest infra-t is vesz igy tok sotetben is mukodik ha van infra vilagitas. A WMR es a Cosmos viszont csak a lathato fenyt veszi ezert se sotetben se tul vilagosban nem mukodnek vagy nem mukodnek jol. A Cosmos-nal eltartott par honapig amig ugy-ahogy hasznalhao szintre lottek be a kamerak erzekenyseget, mert eloszor nem hogy sotetben hanem normalis fenynel se mukodott rendesen. Aztan tultoltak a beallitast es akkor meg napkozben nem mukodott rendesen. Aztan lassan hasznalhatobb lett.

    Aztan meg ott a szoftver amiben az Oculus merfoldekkel a tobbiek elott jar es ez megintcsak olyasmi amit a spec sheet-bol nem olvasol ki. A szoftver alatt itt a firmware/driver/runtime dolgokat ertem, viszont jatekoknal is szinten messze a legtobbet koltenek content-re.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • MeszesKPT

    őstag

    Régen olvastam ennyire nívótlan cikket PH-n.

    Ennek a vélemény rovatban lenne a helye, mert ott még elnézhető lenne, hogy egy termékből von le a szerző általános következtetéseket, lelke rajta. Tesztnek nem állja meg a helyét, mert az eszköz alkalmatlanságánál csak a cikkíró inkompetenciája domborodott ki. Nagyon remélem, hogy a jövőben alkalmasabb embert találtok VR témában, mert ennek ebben a formában semmi értelme.

  • arn

    félisten

    válasz Raymond #175 üzenetére

    Nincs erre kozositett api? Az egesz meg a kezdeti 3ds gyorsitok korszakara emlekeztet.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • arn

    félisten

    válasz 6absbulldog #171 üzenetére

    En csak az alyxnal ereztem, hogy megindult vmi, a vrt nem erdemes rahuzni mindenrele jatekstilusra - fpseknel es szimulatoroknal adja magat, de meg ez utobbinal sem egyertelmu. Meg egyseges vr platform kell minden szempontbol pchez, egy ceg reven nem lesz forradalom.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Raymond

    félisten

    válasz arn #177 üzenetére

    Ez nem API kerdese, ezek kulonbozo hardveres megoldasok amihez megfelelo firmware/driverek kellenek. Van aki jobbat van aki nem annyira tud csak irni.

    (#178) arn
    Az Alyx-nal azert erzetel valamit mert ez egy mainstream brand es olyan visszhangja is volt. Azon kivul a masik dolog amit hozott az a minosegi art direction es a vele jaro latvanyvilag. Az viszont nem VR specifikum hanem a fejlesztocsapat sajatossaga.

    Egyseges platform van most is - Steam es SteamVR - az iden/jovore meg az OpenXR is normalisan elerheto es implementalva lesz. Abbol viszont nem lesz tartalom, ahhoz penz kell es penz egyelore az Oculus nyomott es nyom bele legtobbet.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • kiskuplung

    őstag

    válasz arn #178 üzenetére

    Gondolom, az Alyxnál azért érzel valamit, mert az ez első VR játék, amiről hajlandó hírt adni a hazai "sajtó".

    Erre jó példa a Gamestar VR rovata , csak az utolsó 11 hír az Alyx-ről szól, előtte hetekig, hónapokig semmi. Pedig szinte havonta jelenik meg minőségi játék, csak az nem jut el a mainstream rovatokba.

    A PH VR fórumozoknak amúgy szerintem szinte egységes véleménye, hogy az Alyx nagyon-nagyon jó, de nem az a megváltó, mint aminek mindenki gondolja az értékelések és a hazai/külföldi sajtó hozsannázása miatt.

    Amiben szerintem VR-ban előremutatóbb az átlagnál, az a fizika. De igazából ebben is van nála "hardcore"-abb (Boneworks), és van hasonlóan, bár egyszerűbben kivitelezett (Walking dead), amiben nagyon élvezetes a közelharc. Az Alyx-ben sok olyan dolog van, amin már túlhaladtak a VR játékok (pl. a kézhez ragasztott fegyver, amit egy menüből kell kiválasztani, ahelyett hogy egy tokból húznád elő)

    Nálam még mindig az Asgard's Wrath a legjobb VR játék, ami hónapokra lekötött. Gondolom az itteni olvasók nagyrésze nem is hallott róla.

  • arn

    félisten

    válasz kiskuplung #180 üzenetére

    Csak vr szinten jo, vagy mas szinten is megmozgatja az emberek fantaziajat? Ez a kerdes... mi az a jatek, amiert az emberek beruhaznak egy headsetbe?

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • Yany

    addikt

    válasz kiskuplung #180 üzenetére

    Gondolom, az Alyxnál azért érzel valamit, mert az ez első VR játék, amiről hajlandó hírt adni a hazai "sajtó".

    Mint szakmabeli, bizton állíthatom, hogy koránt sem erről van szó. Nem a sajtó öncélú hype-ja okolható ezért, külön cikkek taglalják, azt, ami apróságnak tűnhet, ugyanakkor nagyon is tudatos, a korábbi játékok hibáit orvosló/javító megoldásoktól hemzseg a játék. Erre csak segíti az amúgy is végletekig fokozott HL-széria okozta hiány ráfordítani a megszokottnál nagyobb tömegek figyelmét.

    A magam részéről két dolgot vélek fontosnak: noha a stílus korábbról már ismert (FPS), mégis egy érezhetően már alapjainál VR-ra készített játékról beszélhetünk, miközben nem egy kizárólag VR miatti öncélú eszközhalmaz felsorakoztatása zajlik játék közben.

    Vagyis nem is egy VR techdemó és nem is egy oroszról átképesített angoltanár, ahol megerőszakolva a már ismert játéktechnikai elemeket VR-osítottak valamit. Ez végre egy nagybetűs TRIPLA-A játék ízig vérig.

    Vannak még nem véletlenül népszerű VR játékok (ld. Beat Saber), ami mondjuk úgy, hogy technikailag és műfajilag is a VR-t aknázza ki, csak ezzel részben az átcsábítási faktor lesz kicsi. Az Alyx épp azt találja telibe (ha most távolabbról nézzük), hogy mindenki, akinek már ismerős a hagyományos gameplay, az lát egy olyan VR "átültetést", ami végletekig a VR piac sajátosságait veszi figyelembe, de közben nem feledkezik meg arról, hogy ismerős legyen azoknak, akik nem a VR világában játszanak. És itt határozottan nem a szereplőkre/sztorira gondolok, bár ez is beleszámít, hanem tényleg a játékmechanikára.

    De most ezzel én is csak egy apró szeletet ragadtam ki. Az Alyx-szal (akár csináljon forradalmat, akár nem) a készítők egyértelműen nem egy "csináljunk pénzt mi is a VR-ból" projektet tettek le az asztalra, hanem meg akarták mutatni. És ezt lehet érezni minden játéknál, amikor a készítők adni akarnak valamit, nem csak a zsebedből kiemelni a pénzt. Van, akinek van erre radarja és tudja, hogy mire gondolok, van, akit ez nem is érdekel.

    Visszatérve a hsz.-ból idézett részre, egy picit demagógnak és flegmának is hat számomra ez a gondolat, mert arra épít, hogy az alany csupán a sajtóban élő hype miatt gondolja valódinak saját érzéseit egy termék kapcsán. A fenti soraim tükrében (legyen egy játékos akár szakmabeli, akár nem) igenis rendelkezhet olyan ítélőképességgel, amivel meg tudja állapítani egy játékról, hogy számára egy prekondícionált helyzet okozza-e a csalfa érzést, vagy valódi értékeket fedez fel a játékban, ami egyedi (mértékű) élményt nyújt a számára.

    A Ph cikk egyébként szerintem is rossz vonal mentén hoz meg egyetemes(nek ható) megállapításokat és már a kérdés feltevése is ezt a téves tétet teszi az asztalra, azért a VR piac betegségeire rávilágít és jól is teszi, mert extrém csőlátó fannak kell lenni ahhoz, hogy ne fogadjuk el, hogy még van hova fejlődni ahhoz, hogy tényleg tömegeket érjen el ez a világ. És ha nem is jó alapokra helyezve hoz konlúziókat a cikk, tévedni nagyon nem téved... szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

  • Raymond

    félisten

    válasz Yany #182 üzenetére

    "...nagyon is tudatos, a korábbi játékok hibáit orvosló/javító megoldásoktól hemzseg a játék."

    Peldaul?

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • arn

    félisten

    válasz Yany #182 üzenetére

    Erre celozgattam :) ez egy forradalmi jatek, mint anno a doom volt pl. hiaba nem ez volt az elso fps, az elso, amihez mindeki merte magat. Ha beut a vr, ez lesz az a cim, amit emlegetni fognak, hogy elinditott vmit. En kivarok, hogy lesz e folytatas - ez donti el, hogy a vr egy retegtermek marad, vagy tenylegesen megreformalja a jatekipart.

    oszinten szolva en szivesebben jatszom mar a retro cimekkel, annyira nem hozott semmi erdekeset az elmult evtized, tobbnyire csak vminek a feltupirozott valtozata volt. A vr viszont annyira mast hoz a kepbe, hogy ezert szivesen beleszagolnek az uj vilagba ismet.

    Lehet idovel az is a helyere kerul, hogy mi lesz az a jatekstilus, aminel adja magat, hogy egy ilyen eszkozre van szukseged hozza. Mert meg az sem dolt el, hogy ez hasznos kiegeszito, mint a kormany a szimulatorokhoz, vagy egy 3ds gyorsito, ami minden jatekhoz kell, nem csak opcio. Ha az elobbi, akkor helyre kell tenni az egesz sulyat, arilag, stb.

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • kiskuplung

    őstag

    válasz Yany #182 üzenetére

    Én pedig, mint játékfüggő :D, bizton állíthatom, hogy erről van szó, ezt már akkor is lehetett tudni, mikor ki se jött a játék, de már akkor több cikket hoztak le róla, és egymásnak eső emberek kommentáradatait generálta.

    Tudnál nekem még mutatni az elmúlt 3 évben egyetlen olyan VR játékot, amiről 3 hétig naponta cikkeztek ?

    Amúgy pontosan mire gondolsz, mik azok a forradalmi megoldások, amik hemzsegnek az Alyxben? Lehet, hogy itt egy kicsit félreértjük egymást.

    Nekem az utolsó nagyobb VR címem a Walking dead volt, és ahhoz képest én (kizárólag a VR megvalósítást nézve!) visszalépésnek éreztem az Alyxet. Idegesítő volt a lámpa elhelyezése, zavart, hogy nem lehet felmászni semmire, rossz volt a holster rendszer, nincs közelharc, és valahogy a célzás se az igazi....

    Természetesen minden egyéb másban az Alyx magasan a legjobb VR anyag, ehhez kétség sem férhet. Most nyomom végig másodszor a legnehezebb fokozaton, és csak bámulok néha, hogy milyen jól néz ki, és milyen jól működik (az indulás óta kicsit patchelt) fizika.

    A Beat saber nálam határeset, az én szememben olyan, mint az Angry birds volt mobilon. Ha ez kell ahhoz, hogy az emberek elkezdjék felvásárolni a maradék Questeket, hát legyen. :C

    Csak attól félek, hogy pont az ilyen Beat saber-szerű anyagok erősítik meg az emberekben azt, hogy a VR csak bohóckodásra jó.

    Miközben én a járványkitörése óta VR-ban tartom a kapcsolatot a kollégáimmal/barátaimmal, így járunk moziba, sportolunk a tengerparton. Ez meg fogja változtatni a világot. Nem most, de hamarosan.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Yany #182 üzenetére

    igazabol az AAA "igy kene csinalni" dolog stimmel, viszont abban nem ertek egyet, hogy korabban ez masnak mar nem sikerult. az Alyx folytatja azt az utat, amit anno a Killing Floor Incursion, Arktika.1, Robo Recall, Superhot VR, Sairento, Lone Echo, Arizona Sunshine, a Walking Dead es a Boneworks kitaposott. az egyetlen ami tenyleg forradalmi volt benne, az elso ot percben a varos bemutatasa, az WoW faktorban siman az elso Crysis befagyott dzsungele, a Far Cry 2 vizesese, a Dishonored 2 "kilatas a varos folott" vagy a DX: Mankind Divided Utulek complex szintjen volt.

    kb mostanra latszik mi az ami mukodik, es mi az ami nem, de kicsit hasonlo a helyzet, mint mondjuk a 2000es evek elejen az FPSeknel: nem minden recept van kiprobalva es van ami jobban mukodik, van ami kevesbe.

    az Alyxnal egyertelmuen kezdokre fokuszaltak es tenyleg vegigprobaltak, hogy mi az ami mechanikailag mukodik. ezt ossze lehet vetni pl a Sairentoval aminel orakba telik mire az ember elsajatitja az alapokat es ezzel kb meg a Climbnal is bonyolultabb, cserebe az talan jelenleg a legjobb Matrix szimulator, de kezdoknek nem ajanlott. az Alyx inkabb egy horror jatek, kb ahogy Ravenholm is volt, es ez egy teljesen ertheto dontes a fejlesztok reszerol.

    gyerekbetegsegek vannak, a Cosmos pedig tenyleg szornyu vetel az araert. utobbi ket evben egyebkent azert felhasznaloi oldalrol eleg sok tortent, a haromszenzoros CV1 lehet kezkovetesre verhetetlen, de iszonyatosan maceras infrastruktura szempontbol (kell minimum ket usb host controller meg nemi speci usb hosszabbito kabel ahhoz, hogy mukodjon es nagyon nehez debugolni).

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

  • #33253120

    törölt tag

    válasz t72killer #98 üzenetére

    Igen, minőségi tartalom jó lenne nagyobb mennyiségben. A tartalomfogyasztás erős mostanában.
    Vannak jó kezdeményezések, pl a vimeo-n, youtube-on is vannak olyan 360 fokos videók, amiket pc-ről egerészve tudsz nézni, de egy első generációs Ocolusba rakva egy Samsung Galaxy S7-et már teljesen más élmény. Főleg valami vezeték nélküli fülessel.
    De persze a rossz kivitelezéssel simán el is lehet rontani.
    Ez mondjuk élvezetes lenne, de gagyi a felbontás. [link]
    Pozitív példát meg talál mindenki.
    Én mondjuk valami olyasmit várnék, hogy egy VR játékban mondjuk Twitchen VR szemüveggel visszanézve körbe tudjak nézni ha akarok....

  • andor80

    senior tag

    válasz 6absbulldog #171 üzenetére

    Lavina?..Lavinának azt lehetne mondani,ha az új játékok 60 de inkább 80 %a jönne vr verzióban is.Amit leírtál hó szállingózás de inkább havas eső...

    Tartsd tisztán a képernyőd ne engedj a digitális szennyezésnek.Blokád alatt tartom én is!

  • #33253120

    törölt tag

    válasz #54625216 #147 üzenetére

    Ez jó felvetés. Láttam jó néhány speedrun-t, és valahogy az az érzésem volt, mint amikor valami filmben Bud Spencer a szerep szerint féktelenül zabálni kezd az ízélmény elérése helyett...
    Látom, hogy van, hogy jó, hogy népszerű, de oda van a játékélmény.

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz #33253120 #187 üzenetére

    "Én mondjuk valami olyasmit várnék, hogy egy VR játékban mondjuk Twitchen VR szemüveggel visszanézve körbe tudjak nézni ha akarok...."

    Ez a dolog több szempontból is problémás. Az egyik az, hogy ez esetben 360-ban ki kellene renderelni mindent, azt is ami nem látszik a scene-en. 110 fok körüli most a horizontális fov (a vertikális hirtelen nem is tudom mennyi, de közel sem 180...). Jelenleg még a 2080 Ti is kevés ekkora látótérhez, nemhogy teljes 360-hoz. És azt a képet még kiküldeni streamben. Hát sok sikert kívánok az erőforrások felkutatása című expedícióhoz.

    A másik problémás dolog, az a figyelem irányítása. Ha elbámészkodsz és nem az akcióra fókuszálsz, lemaradsz a lényegről. Persze twitchen vissza lehetne tekerni és megnézni mi volt merre, de akkor azzal töltenéd az időd egy részét, hogy keresgéld az akciójelenetet a hatalmas scene-ben. Ha hiszed ha nem, hamar megunná ezt a néző és nem tetszene neki a 360-as megvalósítás. A figyelmet irányítani kell minden esetben. Hardcore Henry.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • nkmedve

    őstag

    Egy fecske nem csinál tavaszt. Bármekkora HL rajongó is lennék (kb. 2000 óta), egy darab játék ami nagyjából 15 óra alatt letudható szerintem esélytelen, hogy megmentse a VR-t.
    És attól függetlenül, hogy hány VR fan szólalt itt meg, a VR igenis haldoklik. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az Alyx eladási adatai. 300ezer példány egy ilyen játékból hatalmas bukás akárhogy is nézzük. Ezek közül is mennyi lehetett az aki csak azért szerzett egy használt headset-et , hogy a játékot végigtolja, majd pedig meg is szabadult tőle rövid úton? Én is gondolkoztam ilyesmin, úgyhogy szerintem sokan lehetnek akik konkrétan így jártak el.

    Persze a Valve nem is várt sikert, valószínűleg az Index eladásaiból simán befolyt annyi pénz nekik, hogy fedezzék a játék veszteségeit, így nekik ez az eredmény vállalható lehet. A kérdés inkább az, hogy hány másik kiadó fog merni ezek után bármilyen AAA VR kontentbe belevágni úgy, hogy neki nincs egy eladó VR headsetje amit árukapcsolni tud? Szerintem nem sok. A Valve még esetleg kiad 1-2 VR exkluzív címet az elkövetkező években, mások viszont továbbra is inkább olyan címeken fognak dolgozni amelyeket minél több (sok milliós) példányban el tudnak adni, ez pedig kizárja a VR exkluzivitást (így pedig a VR-re kihegyezett irányítást is).
    Ahhoz, hogy a casual réteget meg tudja fogni a VR, minimum az kéne, hogy 2-3 havonta jöjjenek Alyx szintű alkotások (de inkább valami sok óra szórakozást adó open world cucc), és ez szerintem esélytelen a közeljövőben.

    Hogy valami pozitívat is írjak, talán most a kijárási korlátozások miatt kicsit felkapottabb lehet a VR, kaphatnak egy kis löketet a 4 fal között használható digitális eszközök (pl. ebook olvasók úgy tűnik jól fogynak :) ). Bár kérdés, hogy a jelen gazdasági helyzetben az átlagos játékosnak lesz-e még pénze VR-re.

  • 6absbulldog

    tag

    válasz nkmedve #191 üzenetére

    "a VR igenis haldoklik"
    2013 óta ezt sokan említették már. Bejött nekik....ja, mégsem. :)

    Ahhoz képest, hogy haldoklik, már járvány előtt is alig kaptál szemüveget, plusz egyre nagyobb, jobb, szebb játékok jönnek. Nem a steam <5 dollár/eur alatti játékaiból kell kiindulni.

    A 300.000 eladást egy cikk említi, ami megjelenéskor íródott és azt írja, hogy addig ennyit adtak el belőle. Ez egy hónapja volt. A másik, hogy ha rákeresel angolul, akkor kb, minden cikkben sikerként van elkönyvelve. Egy VR game jelenleg nem fog 5-6 millió példányban elkelni, felesleges a hagyományos A+ játékokhoz mérni.

  • arn

    félisten

    válasz 6absbulldog #192 üzenetére

    alyx elott?

    facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

  • nkmedve

    őstag

    válasz 6absbulldog #192 üzenetére

    "2013 óta ezt sokan említették már. Bejött nekik....ja, mégsem."

    Hát nagy siker sem lett, vagy ha szerinted igen akkor valami nagyon eltérő valóságban élünk. Itt nem arról van szó, hogy teljesen halott lenne a VR (nyilván nem az, ezt ez a topik is bizonyítja), hanem, hogy még ennyi idő után sem tudta kinőni magát a rétegtermék kategóriából. Sok év után is csak várjuk, hogy mikor jön az igazi áttörés.

    "A másik, hogy ha rákeresel angolul, akkor kb, minden cikkben sikerként van elkönyvelve."

    A Valve-nak az Index eladásokkal együtt lehetett siker, ezt én is említettem. Attól még ha más fejlesztő (aki nincs benne a headset bizniszben és nincs annyi pénze min a Valve-nak) adna ki egy ilyen kategóriás játékot, és az első héten 300K-s eladást produkálna az rosszabb esetben a rolót is lehúzhatná. Ez itt a gond, hogy az ilyen drága és minőségi VR exkluzív címek fejlesztését nagyon kevés cég fogja tudni megengedni magának, így nem tudom a jövőben is mennyi kontentre számíthatunk.
    Emiatt a hiányzó perspektíva miatt is a magamfajta átlag játékos nehezen tudja rávenni magát, hogy befektessen egy headsetbe, és lehetőleg nem valami elavult modellbe amitől aztán az egész VR-t megutálja.

  • Jacek

    veterán

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Én nem várom pl, nekem szenzációs most is. Én álltalában ott látom a fikázást aki sajnos nem tudja megtenni, aki nálam volt és próbálta mind el volt ajulva :) Pl a üzlet társan 12 fia na annak nem lehet lehuzni a fejéről, qustre gyüjt..
    B&S game kicsit más amikor te fogod a kezeddel a pajzsot meg a fejszét pl. és úgy harcolsz, ezútán szerinted milyen klattyogtatni az egérrel? :D :D
    Durva esetet vázolok de pl. az is más interakcióban hogyha bele lösz egy nyilvesszőt a páciens szemébe aztán oda ugorva kihuzod és azzal a mozdulattal bele vágod egy másik fejébe( tom beteg vagyok :D) na de ezt itt megcsinálod és nem a+b és lefele nyíl kétszer...

  • 6absbulldog

    tag

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Felesleges a Vr-tól akkora sikert várni, hogy elérje a hagyományos gaming méretét. Igen, réteg eszköz (de messze van a haldoklástól) és vélhetően réteg is marad még évtizedekig. Ennek nem csak anyagi és hardver oldali oka van, hanem:

    - sokan nem bírják a vr-t, rosszul lesznek tőle. Van, aki hozzá szoktatható, van aki nem.
    - sok műfajt nem VR-osítható érdemben. Stratégiai játékok, TPS nézetű game-k, stb.
    - sok emberben nincs arra igény, hogy többet mozogjanak, mint hogy az ujjukkal kattintsanak. Mert a VR játékokban azért kell mozogni, még ha ülsz és csak kézzel hadonászol, akkor is.

    Ezekhez hozzá lehet még venni, hogy drága és erős hardver kell hozzá, de ez csak ideiglenes. Előbb utóbb olcsóbb lesz ez is és lesz hozzá elég erős hardver elérhető áron, de a fent felsorolt dolgok nem igen fognak változni. Ezért marad ez réteg cucc, de ilyet leírni, hogy halott, vagy haldoklik, nem érdemes, mert nem igaz,

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz nkmedve #194 üzenetére

    Abban valóban igazad van, hogy a fejlesztőknek nem olyan jó biznisz. Viszont a hardvergyártók (Valve, Oculus tutira de szerintem a HTC is) támogatják a fejlesztőket hardverekkel és pénzzel is a minőségi, exkuzív címekért cserébe.
    De jelen van amit mondasz, ha jól emlékszem a Croteam is adott erről interjút és olyasmit mondtak, hogy ha a VR bevételekből akarnának megélni akkor éhen halnának. Pedig jó címeket tettek le az asztalra, nem azzal van a gond, hanem azzal, hogy még nem eléggé elterjedt a technológia - a PC gaminghez képest...
    Azért szerintem az fontos, hogy mit mihez viszonyítunk.

    De fogyasztóként téged miért érdekel, hogy éhen halnak-e a fejlesztők? Egyre komolyabb címek jönnek VR-ban. És sokan azt sem értik meg, hogy a VR-ban eltöltött idő, más, mint PC előtt. Sokkal intenzívebb az élmény, sokkal hamarabb elfáradsz. A HL Alyx 15 órája így kimondva édes kevésnek tűnik de élményben felér egy háromszor ennyi idejú monitor előtt ülős kampánynak. Persze vannak akiknek egy nap után is alig lehet lerángatni a fejükről de ez tipikusan olyan játék, amiben fizikailag is elfáradsz.

    Ott van például a No Man's Sky. Órák százait de akár ezreit lehet beletolni VR-ban. Az Assetto Corsa, Project Cars, Dirt Rally, Elite Dangerous, Fallout 4 VR, Skyrim VR is ilyen meg a Subnautica a maga sandbox játékmódjával, csak hogy párat említsek. Rengeteg multiplayer cím is van, mint a Pavlov VR, a Contractors, az Echo arena, a Recroom de vannak már Battle royale címek is, mint a Stand Out és a Virtual Battlegrounds. Persze, a minőség itt-ott hagy némi kívánni valót maga után.

    Akik régóta követik, azok látják a fejlődést évről évre a hozott címekben, csak az nem látja, hogy fejlődik és egyre jobb a buli, akinek nincs VR cucca, mert miért is követné az eseményeket. Ezek az emberek néha elolvasnak egy-egy cikket és beírják kommentben, hogy haldoklik a VR, úgy, hogy fogalmuk sincs arról, hogy hol tart a technológia és milyen tartalmak érhetőek el.

    Tudod milyen új tartalmakról és iszonyatos fejlődésekről volt szó a tavalyi Oculus Connecten? Már van prototípus gondolattal irányítható controllerre... De persze, ez egy zsákutca... Ha így álltok hozzá a technológia elmegy mellettetek és olyanok lesztek, mint azok az idősek akiket nem érdekel az okostelefon és az internet sem. Nincs ezzel gond, csak ők nem irogatnak butaságokat szakmai témában.

    (#196) 6absbulldog :
    - sok műfajt nem VR-osítható érdemben. Stratégiai játékok, TPS nézetű game-k, stb.
    De vannak már terepasztal szerű stratégiai játékok, pl Tabletop Gods. Third person is van, Pl: Chronos, Hellblade Senua's Sacrifice. Xbox controllerrel csodásan működik. Konkrét Third person shootert nem tudok hirtelen de biztosan van az is.

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

  • Alchemist

    addikt

    válasz Jacek #195 üzenetére

    Ehhez az élménybeli különbséghez még VR se kell... elég sokat játszottam a Wii asztalitenisz játékával. Vendégségben srác mutatja, hogy a PC-jén milyen klassz grafikájú pingpong játéka van... demózott is egyet, a székben ülve rángatta az egeret... kiröhögtem. :))

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • nkmedve

    őstag

    válasz Dyingsoul #197 üzenetére

    "Ha így álltok hozzá a technológia elmegy mellettetek és olyanok lesztek, mint azok az idősek akiket nem érdekel az okostelefon és az internet sem. Nincs ezzel gond, csak ők nem irogatnak butaságokat szakmai témában."

    That escalated quickly :DD Pedig azokkal amit azelőtt írtál még egyet is tudtam volna érteni, nem tudom minek kellett egy ilyen beszólással lenullázni a teljes érvelést.

    Sehol nem mondtam, hogy szar a VR ("elveszi a munkát" :D ) vagy semmi ilyen ostobaságot amit ezzel a kommenttel sugallni próbáltál. Egyszerűen üzleti és praktikai szempontból vizsgáltam azt hogy jelenleg mennyi kontent van és a jövőben mennyi várható az alapján, hogy az Alyx mint exkluzív játék és húzócím mennyire volt sikeres vagy bukás a fejlesztőnek.

    Lehet hozni millió példát a jól ismert játékok jobb vagy rosszabb VR változatáról, de ezek nem tartoznak a minőségi VR exkluzív termékek közé amiről beszéltem, legtöbben az ilyen "portok" miatt biztos nem költenének VR szemüvegre, ahogy én sem.
    Pl. egy mezei Fallout/Skyrim-et nem fogok headsettel a világtól elszigetelve játszani ha ugyanúgy megtehetem egy minőségi, magas frekvenciás monitoron is ahol majdnem ugyanolyan jó immerziót ad, de közben nem kell a VR semmilyen hátrányával szembesüljek. Ha már ráveszem magam, hogy felrakjam azt a kényelmetlen headset-et (nálam többszörösen is az, már csak azért is mert nagyon érzékeny a fej és arcbőröm) ami sokkal jobban kifáraszt, esetleg hosszabb idő után fejfájást is okoz, akkor elvárom, hogy valami egyedi élményt kapjak.
    Ez az amit nem tudom, hogy milyen mértékben fogok megkapni a jövőben, még ha az Alyx egy jó kezdet is lenne. Ennyi évnyi VR után kicsit furcsa kezdetnek nevezni, de nekem tényleg az, HL Alyx előtt soha eszembe sem jutott volna VR-re költeni, pedig futólag próbáltam már néhány headset-et a múltban.

  • Cooper911

    senior tag

    válasz GreatL #19 üzenetére

    Játékteremben 2000Ft /15 perc.
    Ha ki akarod próbálni, tökéletes. Ha valamivel komolyan akarnál játszani (Pl végignyomni az Alyx-et) akkor otthagyod a cucc árának kb felét .... :C

    [Ha ezt a kupont kivágod, tönkremegy a monitorod]

Új hozzászólás Aktív témák