Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz .DLL #57 üzenetére

    40K-ért az elég olcsónak tűnik, gondolom azért nem lítium akku van hozzá.
    Valóban sokan azt hiszik, hogy ha rásegítéssel mész akkor az kb 0 erőkifejtés. Én is jártam már úgy számtalanszor, hogy azon kaptam magam, jobban taposom mint a normál hajtású kerékpárt. Valóban néha vissza kell fognia az embernek saját magát, mert élvezetes ahogy adja a nyomatékot és közben egyre erősebben tekered.

    f27: Ha jól látom, neked egy Haibike Xduro fullseven s pro van. Ez 120mm-es rugóúttal rendelkezik, gyárilag is egy Fox 34-es villával szerelik, aminek 120mm a rugóútja. Amiről te beszélsz az a Haibike xduro downhill. Ennek a váznak meg 200mm a rugóútja, mivel downhill váz, teljesen más geometriával, csőhosszokkal, szögekkel. Maximum csak hasonlít első ránézésre a két váz, de amúgy nem sok közük van egymáshoz, azon kívül, hogy mindkettő alu és ugyan attól a gyártótól származik. Tehát nem, nem szerelik gyárilag dupla vállas DH villával azt a vázat ami neked van! Aki ezt mondta, minden bizonnyal nem ért a bringákhoz!
    A Te 120mm utas vázadba a 200mm-es DH villa teljesen vakvágány! Én azt javaslom vedd ki belőle és tegyél bele egy maximum 140mm-es szimpla vállast, még az is kicsit megemeli a fejcsövet, és sportosítja a geometriát. Lehet, hogy sík úton gurulva ezt így jónak érzed, de ha terepre vinnéd, egy technikásabb lejtőre, iszonyú bizonytalan lenne az a bringa, illetve ilyen rugóút különbségekkel lehetetlen összehangolni az első és hátsó rugózást. Így ránézésre is látszik, hogy fura kicsit most a geo.

    Amit a Fox 36-ról írtál, az is lehet abból adódott, hogy túl nagy volt a vázadba. A Fox 36 egy Enduro villa, 160-170mm rugóúttal bír. Ez is hatalmas és értelmetlen a 120-as Trail vázba. Amúgy brutál jó villa a Fox 36.

    Az a motor ami a Haibike-ba van, a sima Performance line. Nem 80Nm hanem 60, nem véletlenül érzed kicsit erősebnek a CX-et, mivel az meg 75Nm. A CX is egy megbízható motor, csak kicsit ki lett könnyítve és feljebb csavarták a nyomatékot, tuningolva rövidebb lehet az élettartama mint a nem kikönnyített sima 60Nm-es performance-nak. Gyárilag 45-ös bringába épp ezért teszik a nem kikönnyített motort, mert az valóban tartósabban bírja a tuningot. Viszont a CX kicsit erősebb. Nekem CX van, és tuning is van benne, nincs semmi baja a motornak egyelőre, az előző bringámban is CX volt és az is tuningolva volt. De valószínű hamarabb megy tönkre mint a nem kikönnyített performance.

    joysefke:Igen német a YT is, MTB-ban a németek a legerősebbek, ez kétségtelen. Azért cserélnék a Németekkel dombügyileg. :D

    csongi:Melyikre gondolsz konkrétan? Elég jól kitalált rendszerek ezek, megbízhatóak.

    mdav88:Nem is mondtam azt, hogy csak a pénzen múlik, de egy jelentős visszatartó tényező. Biztos vagyok benne, hogy ha nálunk is 1500-2000 eurós fizuk lennének átlagban, meg több, akkor a kínálat is egész máshogy nézne ki Magyarországon. Lenne sokkal több tesztcenter, tesztbicaj, sokkal több emberhez eljutna, megismernék, és biztos, hogy sokkal többen is vennének. Pár évet lehúztam a kerékpár bizniszben, látom nagyjából, hogy állnak a dolgok idehaza kerékpárügyileg.
    Az emberek vennének, nagyon sok ember bejön a boltba, nézegetik a bringákat, de nincs rá pénzük. Még a 200K értékű gépeket is sokan csak úgy nézik mintha egy elérhetetlen álom lenne. Euróban ezek vicc árak, 500-600 eurókról beszélgetünk. Hoztunk be néhány 2000-3000 eurós bringát, szinte eladhatatlan.
    Egy komolyabb pedelec meg kb 2-3 ezer eurónál kezdődik.
    Még a gyártók is leszarják a magyar forgalmazókat, mivel annyira jelentéktelen az eladásuk. Én is dolgoztam forgalmazónál idehaza, hatalmas teszt centerek vannak Németországban, rengeteg tesztbicaj, azt hiszed egyet is küldtek nekünk a gyárból, hogy csináljunk egy tesztet? Nagy sz@rt, le volt ejtve magasról a magyar piac. Pedig a szeptemberi mozgásvilág tesztnapon is nagy az érdeklődés, alig tudsz időpontot foglalni egy tesztbringára, azonnal elfogynak. Érdeklődés lenne itt bőven, csak nincs miből megvenni a bringákat!
    Ettől függetlenül nem azt mondom, hogy abban amit írsz nincs igazság. Valóban sokan lenézik a kerékpározást, bár azért sokat javult a helyzet az elmúlt években. Sportolni is egyre többen kezdenek el, már azért itt is javulás figyelhető meg. Kerekedői oldalról van azért támogatottsága, van jó pár hozzáértő kereskedő. 2 kiemelt is van, akiket a cikkben említettem, ők elektromossal foglalkoznak. De az tény, hogy sok kereskedő nem annyira ért a pedelechez, nyilván kevesen jönnek be magyar üzletekbe, hogy 3-5 ezer euróért akar venni egy pedelec bringát. De azért elég sok üzletbe látni belépő és közép kategóriás pedelec bringát. 300-700k körül mozgolódik azért a piac, de nyilván nem jelentős.
    A közbiztonság szerintem egyáltalán nem rossz idehaza, de az tény, hogy nem tanácsos drága bringát magára hagyni. Azért már külföldön is sokat romlott a helyzet, amióta tömegével jönnek az ellenőrizetlen tömegek. Hozzánk nem jönnek, előbb utóbb a közbiztonság kérdése még meg is fordulhat. Lehet eljön hamarosan az idő, hogy nálunk lesz az egyik legjobb Európában!

    Vesa: Hungarian reality? Akkor nézd meg milyen most a Swedish reality, meg a German reality. :D Lehet meglepődnél.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák