Hirdetés
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Call of Duty: Black Ops 6
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Úgy tűnik, hogy elkészült a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl
- Bestbuy játékok
- Assetto Corsa Competizione
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
válasz Runner_fxr #450 üzenetére
minjárt jön f27 és elmondja, hogy a bionx egy szar
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Örni
senior tag
válasz Runner_fxr #450 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy meg is venném Viszont elég lenne bejáráshoz az is. Ha ott vennék, akkor az original 700-ast, 289-ert, 36V 8,8Ah. Az sem egy erőmű persze
Amiket mondasz azok nem magyar ember pénztárcájának valók, bérből és fizetésből élek az én világom a használt piacThere's too many men, too many people, making too many problems!
-
Vesa
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
Mondjuk én sem rajongok az agymotorért, de azért a Bionx elég jó cucc.
Örni: Bejáráshoz, 10km távolságra egy kb bármilyen, normál műszaki állapotú kerékpár jó.
Tehát ha ebből indulunk ki, akkor nem kell sokat költeni.
Nem pontosan értem, hogy milyen nem magyar ember pénztárcájához mért árakról beszélsz, mert amiket ajánlottam azok nem sokkal drágább megoldások mint amit néztél a dekában. Biztos ismerős a számítástechnika világából is, hogy néha érdemes egy kicsivel megtoldani a keretet, mert egy sokkal jobb gépet tudsz építeni. Kb itt is ez a helyzet. Ezért ajánlottam. A 24V-os dekás pedelecket megvenni kb semmi értelme, pénzkidobás kategória.
Használtat is ajánlottam. De azért azt hozzáteszem, hogy a használt gépekhez érteni is kell, különben pórul lehet járni.Visszatérve az árra, szerintem mindenkinek arra van pénz amire szeretné. Azt megértem, hogy milliós kerékpárokra kevés ember tudja összerakni a pénzt, magyar fizetésből, de 250-300 at össze lehet szedni. Nézz be az iphone topikokba, hány ezer hsz gyűlik össze, rengetegen kiadnak 250-300k-t egy szaros telefonért is, Magyarországon. Vagy azt is meg lehet nézni hány ember vesz 100-200 ezres VGA kártyát és sorolhatnám. Mindenkinek van egy fontossági sorrendje, az alapján vásárol.
-
Örni
senior tag
válasz Runner_fxr #454 üzenetére
Napi 8km-t setalok a munkahelyen, plusz a rengeteg pakolaszas. Munka utan nem mindig elvezetes hazatekerni, szoval neha jol jonne egy kis plusz energia.
Ugy erzem az elektromos es a sima bringak is rohejesen tul vannak arazva, ennyit nem ernek, legalabb is nekem nem. Jofogas tele van alig hasznalt pedelecekkel, onnan is lehet valogatni.
A telefonom nemreg vettem, 47 volt Ennyit adok max. egy telefonert is, mert 200-at az se er Gyonyoru bicajok vannak, persze, de nem ernek ennyit, egy hasznalt auto arat. Van az a kabare jelenet, mikor Markus Laszlo szetszed egy fotelt: de mi kerult ezen a fotelon ennyibe??? Na kb. igy erzek.There's too many men, too many people, making too many problems!
-
Runner_fxr
Ármester
Jó hát persze ez mindenkinek a saját élethelyzete, döntése, hogy milyen bringával érzi kényelmesnek az adott távot. Néha én is be szoktam menni a melóba pedelec montival, hazudnék ha azt mondanám, hogy ezzel nem élvezetesebb mint a hagyományossal. De én inkább akkor használom ha gyorsabban akarok beérni mert késésben vagyok.
Visszatérve a túlárazásra. Szerintem kicsit túlreagálod. Illetve nem veszel figyelembe bizonyos dolgokat.
Konkrétan milyen bringa van túlárazva?
Az ebikeshop-ban, konkrétan 160 ezertől indulnak a pedelec bringák: [link]
Persze az ár megy a csillagos égig, de most az téged miért zavar? Megveszed azt amelyik olcsóbb kategória, és bőven jó lesz általános felhasználásra, melóba járni például rövidebb távokon.
Ha viszont az igények magasabbak, és egy komolyabb bringa kell, akkor ne csodálkozzunk, hogy az ár magasabb. Új autót is lehet venni 2,5 millióért meg 300 millióért is.
Ha most a bringa túlárazás alatt arra gondolsz, hogy a tescoban és társaiban lehet venni bringa utánzatokat 30-40 ezerért, és ehhez képest gondolod túlárazottnak a minőségibb bringákat, akkor azt javaslom gondold át, hogy még is miért hasonlítasz egy szemetet a minőségi termékekhez.
Egyébként ezelőtt 30 évvel is kb egy átlag havi bér volt egy normális bringa, csak akkor mások voltak az arányok. A nagyáruházak hozták be azt a köztudatba, hogy fillérekbe kerül egy bringa. Ezzel megtévesztve, és átverve az embereket, ami még sajnos mindig él sok ember fejében.
Hogy a saját példámmal éljek. Anno 95 körül vettem az első komolyabb mtb kerékpárom, amikor versenyezni kezdtem. Ez a bringa egy középkategóriás, versenyzésre is alkalmas, minőségi bringa volt, levegő rugózású, olaj csillapított villával (bár akkor még ez a technológia gyerekcipőben járt), teljes deore LX szettel, canti fékkel, minőségi cro-mo acél vázzal. Egészen pontosan 122 ezer ft volt az ára. És akkor egy havi átlag kereset Magyarországon, kb havi netto 20-25 ezer ft volt! Ha ezt kiszámolod akkor kb 5-6 havi magyar átlag bér volt ez a bringa akkor. Ma egy ugyan ilyen szintűt, sőt jobbat, mert már hidraulikus fékkel, és jobb, megbízhatóbb villával, ugyan olyan szintű váltó szettel, de nyilván abból is jobbal, fejlettebbel, mai kornak megfelelő, nagyjából 300-350 ezer ft. Ez meg kb 2 havi átlag kereset. Akkor most drágábbak vagy olcsóbbak lettek a bringák az elmúlt évek alatt? Az egy másik kérdés, hogy irdatlan komoly fejlődésen ment keresztül a kerékpár ipar, és vannak feljebb is kategóriák. Egy mai csúcs pedelec, 2,5-3,5kg-os motorból akár 70-120Nm nyomatékot is képes kihozni. Mellé 1KWh akkuval, még is mit gondolsz ez mennyi mérnöki munka eredménye? Persze, hogy milliókat kérnek érte. A mai szintű csúcs karbon vázak, csúcs felfüggesztések kifejlesztése is hosszú évek mérnöki munkája. És persze nyilván keresni is akarnak rajta. Én úgy gondolom, hogy mindenki megtalálhatja a pénztárcájának megfelelő bringát manapság. Ha viszont az igények a plafonon, akkor nyilván az összeg is annak arányaiban nő. Egyébként mindettől függetlenül vannak jobb és kevésbé jó ár/érték arányú kerékpárok, de az egy másik téma.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Runner_fxr #456 üzenetére
azért a 9-10 ezer eurós Specik motor nélkül már nem csak arról szólnak, hogy mennyi mérnöki munka van benne, hanem a presztizsről is. de a mondandód 99%-ával teljesen egyetértek.
az első montim '98-ban 62500 forint volt, merev villával és STX/Alivio szettel. anyámnak elmondtam és majdnem szívinfarktust kapott, hogy majdnem kéthavi tanári fizetésének megfelelő összeget költök (gyerekként) kerékpárra...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Örni
senior tag
válasz Runner_fxr #456 üzenetére
Na, itt a probléma, te versenyzői szemszögből vizsgálod a bringákat, én meg hétköznapi emberként, aki el akar jutni A-ból B-be. A problémám inkább az, hogy 300 alatt alig van valami értékelhető újonnan. Amit linkeltél azok konkrétan gyerek biciklik Nem a milliós bringák árával van gondom, hanem a tucat, egyszerű pedelec árakkal.
Én 92-ben kaptam egy mountenbike-ot, azóta azt használom, semmi baja, kopó alkatrészeket leszámítva, le lehet nézni ezeket az olcsó bringákat, de teljesen használhatóak a hétköznapokban. De most már azért leváltanám lassan Olyan 10 éve meg 30-ért vettem bicajboltban akkori barátnőmnek egy új 26-os nőit, annak sincs semmi baja.
No mindegy, egy év múlva visszatérünk a témára, most úgy sem aktuális számomra. Talán az árak is jobbak lesznek. Különben is már teljesen szétoffoljuk a topicot
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
Vesa
veterán
válasz Runner_fxr #456 üzenetére
Tökéletes írás és érvelés! Egyetértek mindenben!
A tudomány a valóság költészete!
-
Runner_fxr
Ármester
A Specialized mondjuk azért bőven az átlag felett van. Ott már sok mindent letettek az asztalra, és nyilván a névnek is van egy felára. Viszont ilyen prémium márkáknál kapsz is némi pluszt, gondolok itt a vázak igényes kivitelezésére, és a nagyon precíz, saját tervezésű geometriára.
De abban egyetértek hogy az ilyen 9-10 ezer eurós kategória már tartalmaz egy jó adag presztízst is, mint csúcsmodellek. Nekem például nagyon tetszenek a Santa Cruz, Intense és Yeti bringái, de ott tényleg egy olyan felár van, amit már nem szívesen fizetnék ki, pedig ha megnézel egy olyan vázat közelebbről, akkor azért bőven látszik a különbség, még akkor is ha egy felső kategóriás, de kevésbé presztízsmárkához hasonlítod.
Rám is érdekesen néztek, amikor 95-ben bemondtam egy 120 ezres árat a bringámra.Örni: Szerintem még mindig nem értjük egymást. Nem, én nem versenyzői szemmel nézem, hanem szakmai szemmel. Egy pedelec, pláne egy belépő kategóriás pedelec, már eleve nem versenyzésre való kerékpár.
Én csak azt az állításod próbáltam cáfolni, hogy úgy zusammen a kerékpárok túl vannak árazva, ez így egyáltalán nem igaz!
Ha az elektromos kerékpárokat (pedelec) bringákat nézzük, akkor még is mi csodálkozni való van azon, hogy 300 alatt nem igazán vannak értékelhető darabok?
Egy minőségi pedelec eleve lithium akkuval van szerelve, ami már önmagában sem tud olcsó lenni ekkora kapacitásban. Tudod mennyibe kerül egy új, 50 köbcentis kis robogó? 1 milla! Yamaha Aerox
Ha meg normál hajtású, új bringákat nézünk, akkor már 150-ért kapsz kiváló kerékpárt általános használatra.
Ez szerintem teljesen rendben van, még magyar bérhez mérten is.Egyébként a 92-es montidat ne egy mai, legalja bringához hasonlítsd, 92-ben a legolcsóbb mountain bike is bőven belekerült 18-20 ezer ft-ba, ami akkor bőven elérte az átlag havi fizetéseket. Tehát lefordítva, az olyan volt akkor, mintha most besétálsz egy boltba és veszel egy 150-180 ezres bringát. Én nem nézem le az olcsó bringákat, mindig attól függ mire kell a gép. Amit lenézek, és mélységesen megvetek azok a nagyáruházi teszkós és társai hulladékok.
Egyébként hol láttál gyerek bringát azok között amit linkeltem? Talán a 20"-as kerekűre gondolsz? Erre? [link] Ez egyébként egy folding bike, és ez nem gyerekkerékpár, csak a kereke kicsi, hogy könnyen lehessen szállítani.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Korábban volt itt egy hasonló felvetés, akkor is azt kérdeztem, hogy miért nem vesz robogót ilyen célra?
Egy jó pedelec-hez képest filléres tétel, használtan már 150k-ért jót lehet kapni. Minimálisat fogyaszt, tekerni sem kell, csak bevisz melóba és kész.
Célszerűbb szvsz, de nyilván mindenkinél mások az elvárások.
Egyébként éppen az előbb említett, korábbi esetnél linkelt a kolléga valami kínai csodát, 120k körül, mondjuk én azt a szemméttelepre vinném az üzletből, de azt bemutatni jó, hogy fizikailag létezik olcsó megoldás. De az olyan is!A tudomány a valóság költészete!
-
Örni
senior tag
Robogó azért nem jön szóba, mert az elektromos dolgok tetszenek Persze, hogy olcsóbb egy benzines Csak utálom a hangját, a füstjét, meg a benzint
Néztem ezeket a kínaiakat. Az ólom akku és a súlyuk nem tetszik, amúgy vannak szép darabok is köztük. De még sosem próbáltam óket
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
Játékos
addikt
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a cikkben említett közvetlen, illetve bolygóműves motorokról hogy derül ki "ránézésre" (vagy a webshopban), hogy melyik melyik? Mert erről egyik gyártót se láttam nyilatkozni. Vagy esetleg a "kefenélküliség" ezzel összefügg? Mert olyat már láttam a motorok leírásában.
Elsősorban a rendszer "finomsága" miatt érdekelne, mert nem szeretem, ha bármi is hangot ad ki, esetleg a szükségestől jobban rezeg, vagy neadj' Isten, kopik...
Előre is köszönöm a segítséget!Ja, még egy kérdés megfordult a fejemben: mennyire veszélyes az eső ezekre az utólag beépíthető szettekre?
Nyilván nem özönvízre gondolok, hanem enyhébb esőre, amikor még muszáj tető alá érni, mert a világ végén vagyunk a pusztában/hegyen/bárhol...Köszi még egyszer!
[ Szerkesztve ]
Ha szeretet van az életünkben, az pótol ezernyi dolgot, ami hiányzik. Ha nincs szeretet, mindegy, mink van, sose lesz elég...
-
F-ECT$
titán
Tök új vagyok a témában, mielőtt elmerülnék benne kérdezném, hogy van-e olyan e-bike (tehát ami pedál hajtás nélkül is megy), ami a következőket tudja:
-40 km hatótáv max sebességgel
-városi közlekedésre
-max sebesség legalább 30 km/h
-1M Ft alatt van
-lehet vele kerékpárúton is menniVagy ez egyelőre még felejtős?
(Robogó nem érdekel, mert nem szeretnék az autók között minden nap az életemmel játszani.)
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
-
andrisbandi
őstag
https://ebikeshop.hu
itt ki tudod képezni magad a témában.
Vásárlás elött próbálni/bérelni is lehet. -
F-ECT$
titán
-
Runner_fxr
Ármester
Szia! Általában max 25km/h sebességig, csak gázkarral, pedálozás nélkül mennek az elektromos robogók. Ezek ugyan úgy kerékpárnak minősülnek, tehát mehetsz vele bringa úton is.
Viszont ezek elég gagyi szerkezetek. Ha ilyen igényeid vannak, akkor én a helyedben átépítésben gondolkodnék. Sokféle átalakító szettet lehet venni, ami gázkaros, és nem is kell tekerni.
Alapnak választhatsz egy minőségi trekkinget vagy montit, és olyan akku pakkot teszel rá ami bírja a fent említett hatótávot, ilyen felhasználás mellett.
Ha ezt nagyjából sík úton szeretnéd megtenni, akkor a 40km táv és 30km/h, pedálozás nélkül, kb egy 600-700Wh-s akkut igényel. Bőven ki lehet hozni 1M alatt.[ Szerkesztve ]
-
F-ECT$
titán
válasz Runner_fxr #468 üzenetére
Köszi, közben ők is írtak egy második levelet, ami picit elvisz a szürke zóna felé ("kütyüvel felhúzható a 25 km/h 40 km/h-ra is"), majd elugrok hozzájuk szétnézni.
Dive ever, work never.
-
mdav88
aktív tag
Ha valahova, akkor hozzájuk érdemes.
Mondjuk a gázkaros problémádra nem valószínű, hogy találsz megoldást pedelec rendszer esetén, hiszen itt a pedálozás segítése a motor feladata.Vagy vehetsz gyárilag 350w motorral szerelt speed-pedelec-et ami 45km/h ig segít rá, ám itt már nem árt némi gyakorlat a kerékpár irányításával kapcsolatban (igaz ez a tuning kütyüre is)
-
Runner_fxr
Ármester
Azért egy modern középmotoros rendszer, korlátozás nélkül, elég komoly segítség. Ha turbóba kapcsolod, és sík úton mész, kb ellenállás nélkül forgatva a pedálokat, csak úgy alibiből, simán tartod a 30-35 km/h-t. Akár 40km-en keresztül is egy 500-as akkuval. Ez is megfontolandó. Használt piacon kell nézni valami Bosch performance vagy CX motorosat. A km óra állással nem tudnak csalni, mert egy motor diagnosztika megmutatja mennyit futott. Az akkuról is pontosan megmutatja a számítógép, hogy hányszor töltötték, és milyen az állapota, akár cellánként. Ezt a műveletet 3000ft-ért megcsinálják pl az ebikeshop-ban.
-
F-ECT$
titán
Feltételeknek megfelenek?
Dive ever, work never.
-
f27
senior tag
válasz Runner_fxr #475 üzenetére
Az enyem 15km/h sebeseggel tud menni folyamatosan a start segito gombal,de gondolom teid is.
f-ect
Gyarilag nyitott verzio 45km/h ig segit,es a start gombal ami nem igazan arra valo hogy folyamatosan hasznald,de folyamatosan 15km/h val viszi a bringat.
Amugy meg nem lehet megalni hogy az ember ne tekerjen egy ilyen bringat[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
félisten
600km?
Miota van meg?En az enyemmel tavaly November ota 2100 milest mentem
Az laza 3380km....
Mondjuk en munkaba jarasra hasznalom, azert is vettem.
De nagyon erosen kinottem mar szegenyt.
Nagyon keves az ereje, es foleg a max 30km/h rasegites.
Majd megnezem ev vegere merre visz a sors London belvarosatol, ha ugy alakul tovabbra is bejarnek meloba bicoval, de akkor mar szeretnek kicsit gyorsabban......
-
Devid_81
félisten
Nekem a varosi hasznalat miatt, es a nem-dugoban-ules miatt kell vmi ketkereku.
Es amig nincs rajta rendszam, addig nincs piroslampa, gyorshajtas, semmi
Majd lehet most evvegen be kell ujitsak, ha tenyleg sikerul kikoltozzunk innen.
12-15 miles nem fog menni 30km/h max tempoval.
Otthon es meloban is tudom majd tolteni, szoval max a toltesi szammal kell szamoljak, tobbi nem erdekes...
-
Devid_81
félisten
Az eleg durva azert
Mondjuk par lepcsofokkal feljebb is van kategoriaban mint az en kis beugros elektromos kecskemViszont sokszor a 20M/h is "gyors" itt Londonban.
Egyszeruen annyi az idiota vak/suket/b@lfasz sofor, hogy siman kifordulnak elem.
Egyszeruen nem tekintik sz@rba sem a bicosokat, ma reggel is kb 2 ember akart megolni...
Egy buszba bele is durrantam hatulrol...
Kifordul elem, majd meg savot is akart valtani, de elotte bedugult a forgalom en meg becsattantam a hatuljaban satufek utan ugy kb 12M/h oraval, mindez vizes aszfalton, dombon lefele...
Persze uvoltottem utana, de sz@rta le magasrol, O a buszos, en meg a puhatestu bicos...Mar gondolkodtam paintball fegyo vasaron, ha korbelovom az ablakat festekkel ha idiota velem, akkor csak meggondolja magat legkozelebb
Vagy vegyek vonat kurtot a biciklire?
Vagy egy AK47?Brutalisan sok a barom az utakon, sokszor csak a csodan mulik, hogy tulelem a mindennapokat...
...
-
Devid_81
félisten
Az a baj vele, hogy bicikliskent eleg nehez vinni "eszrevetlenul"
Raadasul kell neki vmi szuper hely ahonnan konnyen kiveheto fel kezzel
De nagyon sokan megerdemelnek azt az par pillanatnyi sokkoat amikor radobennek, hogy meg kell alljanak es ablakot kell mosni torolni
Itt Londonban a napi utamon kb heti 5-6 sofor erdemelne meg az extra szelvedomosast.
Nemelyik azt is, hogy 5 centirol lojjem oket homlokon...
-
Devid_81
félisten
Nem hiszem, hogy sokaig bicikliznek itt egy paintball fegyoval
Viszont erdekessegkeppen, igen van hangosabb duda bicora.
Bar sztem ezek legtobbje vmi brutal gagyi hangot adhat ki, se mento se tuzolto auto nem akarok lenni.
Egyszeruen csak kell valami a b@rmok ellen.
Az egyik legrosszabb resz belvarosi resz, kocsi sorok kozott atmenni, es a sok buta telefont nyomkodo kozott elmenni ugy, hogy senki ne seruljon...[ Szerkesztve ]
...
-
Devid_81
félisten
En nem tagadom, ha nincs veszely athuzok reggelente a piros lampan
Viszont soha nem veszelyeztetek/veszelyeztetnek mast sajat hibambol, se bicoval, se aurtoval.
Ezzel szemben eleg rendesen odakell figyelni hogy az ember mit es hogyan csinal, mert a forgalom nem csak belolem all.
A baj a figyelmetlen emberekkel/soforokkel van, es nem azzal amelyik figyelmes de epp "torvenyt sert"Azert sztem valahol van kulonbseg a figyelmetlen es figyelmes idiotak kozott, es probalok a figyelmesek koze tartozni azzal, hogy mast nem sodrok bajba.
Szerk: Örni en is remenykedek benne, bar most kiprobalom ezt a riaszto style verziot, ez sem rossz, viszont eleg konnyen osszetevesztheto a hangja a sima auto riasztokkal, ami azert nem feltetlenul hozza ki az emberbol a "huuu figyeljunk oda" dolgot.
De majd meglatom, a semmitol hasznosabb lesz az tuti[ Szerkesztve ]
...
-
Örni
senior tag
Ez sem rossz
There's too many men, too many people, making too many problems!
-
Devid_81
félisten
Kozben en megrendeltem azt a 140dbi-s elektromos kurtot.
Sajnos a nyomogombja nem mukodik, igy most vissza kell epp ma kuldjem.
Viszont manualisan eletre keltettem, igen hangos darab...es van neki sima kurt modja ami "csak" 120dbi de a riaszto hangot meg 140-en tolja...mindketto elegge fajt a fuleimnek amikor probalgattam, pedig kinn voltam az udvaron es szandekosan elore iranyitottam a cuccot, nem magam fele...
-
-
Devid_81
félisten
-
Runner_fxr
Ármester
Ha valakit esetleg érdekel Bosch ebike akku, akkor keressen privátban. Van 2db eladó. Az egyik teljesen új, még bringát sem látott, 500Wh, vázra szerelhető. A másikban kb 10 töltés van, ez is 500Wh-s.
[ Szerkesztve ]
-
LaptopSystem
őstag
Sziasztok
szerintetek ezt megéri megvenni? [link]
Minőségi üzleti kategóriás laptopok garanciával,számlával!Üdvözlettel: Miklós Zoltán 709400131 Viberen is!
-
mdav88
aktív tag
válasz LaptopSystem #499 üzenetére
Ha már pénzt adnék használt e-bikeért inkább nevesebb gyártó termékeit nézegetném(yamaha, bosch, shimano, nagyon esetleg bafangból újabb)
Ha pedig megvan akkor egy állapotfelmérés, akku állapotának vizsgálata elengedhetetlen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- alza vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD FX
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autós topik
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest