Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Degeczi

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Ráadásul lakott területen belül veszélyesebb a külön (út mellett pár méterre húzódó) kerékpárút, mintha az úttestből lenne leválasztva sáv!
    A mellékutcába-ból kanyarodó autósok nagyon gyakran egyszerűen nem számítanak a külön kerékpárúton érkező biciklisre, így annak hiába van (lenne) ott elsőbbsége, pl. itt, Szegeden is több halálos baleset történt már így...

    Lakott területen kívül más a helyzet, ott nincsenek sűrűn kereszteződések és sokkal nagyobb a sebességkülönbség, ott hasznos a külön kerékpárút.

  • DigitXT

    félisten

    válasz Stauffenberg #105 üzenetére

    Az autósok is ezt csinálják állandó jelleggel.
    És ez felmenti a biciklistákat?:D Ne csináljunk autós vs. bringás fórumot, pls!

    Már rögtön ellent is mondtál magadnak
    Valójában nem.:N De ezek szerint sikerült félreértened az álláspontomat.:R
    Összefoglalnám... Ugye a felvetés az volt, hogy "felháborító, hogy az SMKP-s
    hülyegyerekek (sic!) jogsi nélkül száguldoznak, azonnal csináljanak jogsit".:DDD

    Erre mondtam azt, hogy azzal valójában nem lennénk előrébb. Mert egyrészt a
    képzés kritikán aluli, másrészt a hülyegyerek papírral a kezében is az marad...
    De mivel ezt a magát bringásnak mondó követelte, megpendítettem, hogy talán
    a biciklistáknak se ártana a jogosítvány. Hogy attól jobban bicikliznének? Nem!
    Akkor meg minek, kérded Te? Mondjuk a számonkérhetőség miatt. Azonosítót
    rá, és ugyanúgy szúrják tökön, amikor átmegy a gyalogosok közt (a pirosban),
    mint a BMW-st a minap... Sajnos ez is ritka kivétel, de valóban indult eljárás.:K

    Hogy ez macera? Az. Költség? Mindenképp. Sajnos. Viszont ha a forgalomban
    résztvevő egyenrangú félnek tekinti magát, vegye ki a részét a szabályozásból,
    ill. a szabályok megszegésének esetleges következményeiből is. Szerintem.:K

    Arról már hadd ne én tehessek, hogy életveszélyes bicikliutakat építenek.:R

    te talán éppen az autósokat
    Na, értem már a félreértésed alapját. Azt hiszed, hogy én AZÉRT vagyok ilyen
    rossz véleménnyel a "bringásokról", mert én "autós" vagyok... A valóság ezzel
    szemben az, hogy szerintem a gyökér az autóban is gyökér. Teljesen mindegy
    mit vezet éppen, ha beleszarik mindenbe, és mindenkibe. (Rengeteg ilyen van,
    amikor az embernek aktívan kell gépészkednie, hogy más hibáját korrigálja.:O
    Akkor szoktam felháborodni, amikor kb. életveszélyt okoz a szabálytalankodó.
    Ha nincs ilyen, akkor l'art pour l'art nem érdekel. De ehhez kéne bizonyos ész,
    hogy hol lehet, és hol nem. Én se vagyok szent, sem a magam ellensége, így
    felveszem a forgalom ritmusát, az kevésbé veszélyes, mint lassabban tötyögni
    és feltartani mindenkit. Sőt, mivel motorozom (mindjárt jön, hogy azok aztán!),
    bevallom kicsit gyorsabban szoktam menni, mivel előzni biztonságosabb, mint
    mondjuk párhuzamosan haladni egy autóval, ami aztán nem vesz észre/fellök.)

    Meg tudom érteni a sávon belül előzés veszélyei miatti aggodalmaidat, hiszen
    én is közlekedtem Budapesten valódi SMKP-val (tényleg alig vitte a 45-öt). Na
    az aztán életveszély. Mi következik ebből? Bicikliket jó minőségű a bicikliútra,
    ezt az SMKP-s őrületet meg felszámolni, mert manapság semmit se terveznek
    45-nél lassabb haladásra. (Ha meg olyan, akkor tényleg életveszély kategória.)

    Csak hát ez még vagy 20 év, ahogy korábban írtátok. Már vagy 20 éve tervezik.

    Ja és a jogsinál szerintem egy alap vezetéstechnikai képzést mindenkinek, de
    főleg a motorosoknak, jó pár elavult hülyeség (láblerakásért buktatás?) helyett.
    A jogsinak kb. annyi értelme van, hogy az ember hallott már a KRESZ-ről. Ami
    nem volna hülyeség biciklisták esetében sem, ha már az úttesten közlekednek.
    És azon csak röhögni tudok, hogy akkor a gyalogosoknak is... Gyalogosoknak
    ott van a járda, s jellemzően az úttesten áthaladáskor van csak velük probléma.
    Olyat még nem nagyon láttam, hogy valaki az úttesten a sávok között gyalogol,
    mert el akar jutni A-ból B-be... (Falvak közt, út szélén igen, ott sem mindig a jó
    oldalon mennek, valószínűleg azért, mert nem tudják, hol kéne, vagy leszarják.)

Új hozzászólás Aktív témák