Új hozzászólás Aktív témák
-
ldave
félisten
Souls játékokban a történet érdekes kérdés, mert az valóban igaz, hogy eléd a játék talán a 10-20%-at teszi oda direktben, minden mást a tárgyleírásokból és a környezet alapos megfigyeléséből lehet összetenni. Nem hiába vannak két-három órás videók, amik ezeket a történeket gyűjtik össze és adják át a nézőnek. Én imádom ezt, de megértem azt is, aki a tényleges játékidőn túl nem szeretne még órákat azzal tölteni, hogy mi is van akkor.
A grafikára visszatérve pedig ez szerintem mindig is a nagyobb japán fejlesztők erőssége volt, hogy ilyen módon oldják meg a látványvilágot. Tényleg elképesztő tud lenni a pl. Naughty Dog-féle brutálisan részletes látvány, de nekem nincs szükségem arra, nem azt keresem a játékokban. Számomra szimpatikusabb ez a From szerinti megközelítés, így talán több energia jut a készítőktől a játékmenet irányába i.s
A Slime draws near! Command?
-
Bad Pritt
nagyúr
De aki a videókat csinálta, az is a játékból szedte össze és rendszerezte az információkat, tehát az elmélet az lenne, hogy mindenki összeszedi és rendszerezi magában őket és akkor kialakul egy kép a teljes világról és sztoriról.
A valóság viszont az, hogy mindenki VaatiVidya yt csatornája vagy a Fextralife wiki alatt köt ki, mert ők rendkívül jól összegzik ezeket az információ morzsákat.
Dark Souls-ban a Nameless King sztoriját több mint 100 különböző forrásból kéne az embernek összeraknia pl, a Bloodborne-ból 100 oldalas, egyetemi diplomamunka szintű elemzést rakott össze egy csávó Paleblood Hunt címen, egyszerűen teljesen más hozzáállást kívánnak, mint egy modern narratív kalandjáték.Én ha egy dolgot tanácsolhatok, akkor az az, hogy ne olvass utána a dolgoknak, mielőtt elkezded, ha tényleg elkezded. Ezeknek a játékoknak a szépségét 90%-ban a felfedezés adja.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Az utána olvasás nem is, de játékon belül ott minden, ezeket rakták össze utólag mások is. Vagy most szerinted az sem a játék része, ha játékon belül megvannak a szövegek, amiket értelmezni kéne?
Most tök őszintén, én se tettem meg, nekem is a Paleblood Hunt meg a rengeteg Vaati videó kellett ahhoz, hogy összerakjak egy egységes képet a játékokról, de az tény, hogy mindenki képes lenne összerakni ezt a képet az ingame infókból.
Gyakorlatilag az ősi, szinkron nélküli kalandjátékokhoz nyúltak vissza és tettek bele egy csavart azzal, hogy főleg nem karakterek, hanem tárgyak mesélnek a játékosnak.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
De az utána olvasás nem a játék hibája, ingame is megvan minden info, szóval össze tudnánk rakni mi magunk is, ha akarnánk. Meg kéne tenni plusz egy lépést játékosként, amire nem igazán vagyunk hajlandóak, szerintem érthető módon, mert az interaktív filmként viselkedő játékok korában nehéz átállni erre a forráselemzős stílusra.
Van sztori amúgy, narratív történetmesélés nincs, ami tök jogos, hogy sokaknak nem tetszik.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.