Új hozzászólás Aktív témák
-
szabeska
addikt
"két héttel ezelőtti előzetesünk" -> rossz a link
F1
-
Mans20
addikt
Végre ezt is megértük. Remélem itt is tudunk majd tárgyakká változni, azt meg nem értem miért csak hárman lehetünk pvp-ben egy ekkora világban. DS-ben élmény volt ökörködni meg egymás harcát nézni.
-
Bad Pritt
nagyúr
Fantasztikus teszt egy fantasztikus játékról.
Szabi kivéve, sushi rendelés előre összeállítva, péntek délelőtt 10-kor ott leszek a PlayIt Store bejáratánál és utána nem lesz megállás kedd reggelig.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Skynet258
veterán
Én csak köszönöm az első oldalon lévő írók ajánlását, megnéztem hirtelen Clark Ashton Smith-et (sosem hallottam róla ) és ott el is dőlt, hogy a következő könyvet tőle olvasom, amikor H.P. Lovecrafthoz hasonlították, sőt, barátok is voltak. Örök hála!
A játékot meg mindenképp ki fogom próbálni (de előtte még sok sok óra Horizon Forbidden West vár rám...).
https://geekpulse.hu
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz CptAdamica #9 üzenetére
Xbox Series X-en játszottam, mégpedig performance-módban - itt sokkal fontosabb a 60-közeli tempó, mint a látvány. A screenshotok is így készültek.
Az 1.01 verzióval készült tesztek szerint ez 45-50 fps-t nyújt, de a VRR a tévében rengeteget javított ezen, szinte sosem vettem észre szaggatást. Viszont ma kijött az 1.02-es patch, ami elvileg ezen is javított valamennyit. -
-
Šolaire
veterán
Köszi a remek tesztet!
“Praise The Sun” \[T]/
-
siposz
aktív tag
Egy kérdés a tesztelőhöz: A képek alapján warriorral kezdtél és használtad is a scimitart. Érzésre ezt a járékot is végig lehet tolni az alap páros fegyverrel, mint a DS3-t a twinbladdel?
(comming out: igen, dex fag vagyok, és csak a winblade)
-
Nem volt egy rossz hónapod Grath, két ilyen kiemelkedő játék.
Akartam keresgélni YT-on, hogy mi az amit nem akartál megmutatni a cikkben (képekben), de még nem nagyon van fent anyag.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Ez a játék is iskolapéldája annak, hogy egy komplex, és gyönyörű, művészi dizájnnal, mennyire lehet palástolni a grafika, technológiai hiányosságait. Nagyon jól néz ki az egész, annak ellenére, hogy látni, milyen "avítt" a grafika.
Valamikor majd esélyt adok neki. De számomra a narratíva teljes hiánya, ezáltal egy jó sztori hiánya, kizáró ok. Nekem egy játékban az a legfontosabb. Ez, és ezek a souls játékok viszont nem erről szólnak, hogy a játékosok egy király sztorit éljenek át. A sikerélmény pedig nekem kevés. A Bloodborne is félbe maradt, pont emiatt. Engem nem visz tovább az, hogy örülök egy boss legyőzése után. Az Elder Ring esetében viszont a felfedezés élménye feldobhatja az egészet. Én most még messziről tisztelem ezt a címet. Megértem, hogy sokaknak miért is tetszik ez annyira. És örülök a rengeteg 10/10-es értékelésnek, amit kap.
Most végigjátszom a ME:Andromeda-t, aztán én inkább a Horizon Forbidden West-nek fogok bizalmat szavazni. Ott elvileg kapok egy nagyon erős sztorit. Viszont, valamikor ennek az Elder Ringnek is sorra kell kerülnie, ha már ilyen jókat olvasok róla.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ldave
félisten
Souls játékokban a történet érdekes kérdés, mert az valóban igaz, hogy eléd a játék talán a 10-20%-at teszi oda direktben, minden mást a tárgyleírásokból és a környezet alapos megfigyeléséből lehet összetenni. Nem hiába vannak két-három órás videók, amik ezeket a történeket gyűjtik össze és adják át a nézőnek. Én imádom ezt, de megértem azt is, aki a tényleges játékidőn túl nem szeretne még órákat azzal tölteni, hogy mi is van akkor.
A grafikára visszatérve pedig ez szerintem mindig is a nagyobb japán fejlesztők erőssége volt, hogy ilyen módon oldják meg a látványvilágot. Tényleg elképesztő tud lenni a pl. Naughty Dog-féle brutálisan részletes látvány, de nekem nincs szükségem arra, nem azt keresem a játékokban. Számomra szimpatikusabb ez a From szerinti megközelítés, így talán több energia jut a készítőktől a játékmenet irányába i.s
A Slime draws near! Command?
-
Na de te is, én is videókból tudtuk meg ezeket a történeteket. Én a BB sztorija után nagyon sokat olvastam. De így ez már nekem nem a játék része, hanem egy külön elfoglaltság. Úgy meg szinte semmit sem ér számomra.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bad Pritt
nagyúr
De aki a videókat csinálta, az is a játékból szedte össze és rendszerezte az információkat, tehát az elmélet az lenne, hogy mindenki összeszedi és rendszerezi magában őket és akkor kialakul egy kép a teljes világról és sztoriról.
A valóság viszont az, hogy mindenki VaatiVidya yt csatornája vagy a Fextralife wiki alatt köt ki, mert ők rendkívül jól összegzik ezeket az információ morzsákat.
Dark Souls-ban a Nameless King sztoriját több mint 100 különböző forrásból kéne az embernek összeraknia pl, a Bloodborne-ból 100 oldalas, egyetemi diplomamunka szintű elemzést rakott össze egy csávó Paleblood Hunt címen, egyszerűen teljesen más hozzáállást kívánnak, mint egy modern narratív kalandjáték.Én ha egy dolgot tanácsolhatok, akkor az az, hogy ne olvass utána a dolgoknak, mielőtt elkezded, ha tényleg elkezded. Ezeknek a játékoknak a szépségét 90%-ban a felfedezés adja.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
válasz Bad Pritt #26 üzenetére
Igen. És?!
Ezt írtam, hogy a narratíva hiánya.
Amikor játszol, akkor ezeknek az információknak semmi jelentőségük nincs. Szóval, van egy nehéz játék, sztori nélkül. Nekem ez nem fekszik, nem köt le ezért.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz Bad Pritt #28 üzenetére
Nem, szerintem nem a játék része az utána olvasás. Ennyi erővel megjelenhetne külön kötetben a sztori. Magyarázatként, kézikönyv formában ahhoz, amit a játékban látsz. Az utána olvasás már nem a játék része számomra. A játékban található történetszilánkokat meg vajmi kevesen teszik össze.
Pont a Paleblood Hunt a legjobb példa erre. Hogy micsoda beteg mennyiségű időt emésztett fel a szerző számára, hogy keretbe foglalja azt a történetet.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bad Pritt
nagyúr
Az utána olvasás nem is, de játékon belül ott minden, ezeket rakták össze utólag mások is. Vagy most szerinted az sem a játék része, ha játékon belül megvannak a szövegek, amiket értelmezni kéne?
Most tök őszintén, én se tettem meg, nekem is a Paleblood Hunt meg a rengeteg Vaati videó kellett ahhoz, hogy összerakjak egy egységes képet a játékokról, de az tény, hogy mindenki képes lenne összerakni ezt a képet az ingame infókból.
Gyakorlatilag az ősi, szinkron nélküli kalandjátékokhoz nyúltak vissza és tettek bele egy csavart azzal, hogy főleg nem karakterek, hanem tárgyak mesélnek a játékosnak.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
válasz Bad Pritt #30 üzenetére
Én eddig is az utána olvasásról írtam. Hogy az nem a játék része. Te nem értettél.
És nem foglaltam állást, hogy ez most általánosan jó e, avagy nem. Nekem nem tetszik ha nincs sztori. De elfogadom, hogy sokaknak jó így.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Bad Pritt
nagyúr
De az utána olvasás nem a játék hibája, ingame is megvan minden info, szóval össze tudnánk rakni mi magunk is, ha akarnánk. Meg kéne tenni plusz egy lépést játékosként, amire nem igazán vagyunk hajlandóak, szerintem érthető módon, mert az interaktív filmként viselkedő játékok korában nehéz átállni erre a forráselemzős stílusra.
Van sztori amúgy, narratív történetmesélés nincs, ami tök jogos, hogy sokaknak nem tetszik.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Grath
HÁZIGAZDA
Az Elden Ring háttérvilágának története (mi volt pontosan a Shattering, kik valójában a bossok és hasonlók) ezúttal is szilánkokra törve található a játékban.
A játék jelenével kapcsolatos sztoriszálak (Melina, a Roundtable Hold lakosai, a mi pontos feladatunk) egy fokkal közérthetőbben van tálalva. Több a megszokottnál az NPC, és egyértelműbben is fogalmaznak. Nincsenek hosszú átvezető jelenetek, de ha odafigyelsz az NPC-k szövegeire, akkor meg lehet érteni a dolgokat külön 600 oldalas értekezés nélkül is. Talán nem mindent, de akkor is sokkal többet, mint eddig. -
válasz Bad Pritt #34 üzenetére
Az ő hatása majd csak akkor lesz észrevehető, ha Grath (vagy te) a játék végére ér, és a sztori nem lesz befejezve.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz Bad Pritt #34 üzenetére
Hát a "kordában tartotta" az mindenképpen túlzás: ő sok évvel ezelőtt kitalálta a világ alapjait (a háborúkat, a tarnished-koncepciót, a fényfát, a királynőt, koncepcionálisan pár főgonoszt), aztán neki semmi köze nem volt a fejlesztéshez.
Miyazaki azt nyilatkozta, hogy a Martin által megírtakat úgy kezelte, mint amikor egy szerepjátékban egy kész világleírás alapján kitalálod a saját magad történetét: nagyjából az eredetire építkezel, de ha van egy jobb ötleted, akkor azt fogod használni.
A másik, amit nyilatkozott, hogy sokat tanultak a Sekiro sokkal megszokottabb történetmeséléséből, és kicsit afelé akartak elmozdulni, mert az Elden Ring sokkal hosszabb játék, mint a Soulsok, és annyi időn keresztül az extrém misztikum elviselhetetlen lett volna.
-
válasz Bad Pritt #40 üzenetére
Ő csak egy név volt. És szerencsére most, utólag bebizonyosodott, hogy szükség se volt rá. Mert a játék több mint szépen megáll a maga lábán is. Így meg csak egy kis plusz az ő neve, semmi több.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hunpriest
senior tag
Én szívesen adnék egy esélyt ennek, de a PC-s port az valami kritikán aluli.
-
Absinthe16
csendes tag
Sziasztok! Az asztrologus karakterrel indultam, és az a gondom, hogy nem tudom megidézni csak a kezdő részen, annak is csak egy adott részén a farkasokat, stb. Tudom, hogy a csengő kell hozzá, azt megvettem, de nekem más videokon látható nő nem jelent meg ott az elején a kereskedőnél. Mit rontok el? Köszi!
-
Grath
HÁZIGAZDA
válasz Absinthe16 #45 üzenetére
Amennyire tudom, a csengőt nem lehet megvenni, csak a "kék" boszorkánytól megkapni - és ha a farkasokat meg is tudod idézni, akkor ez meg is történt, hiszen azt is tőle kaptad.
Idézni csak ott lehet, ahol a képernyő jobb szélén megjelenik egy kék ikon, ami egy kaput formál. Ez általában a régi, szellemjárta romok környékén történik meg, illetve csaknem az összes főellenfél-arénában. Ha megidéztél más játékost, akkor nem lehet használni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Apple notebookok
- Formula-1
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Tőzsde és gazdaság
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- További aktív témák...