Új hozzászólás Aktív témák
-
Morden24
nagyúr
Hát, fene tudja. Az egydimenziós good/evil skála és a brutálisan antiszerepjáték intimidate/charm képzettségek eltűnése szerintem üdvös.
Szóval valójában az "rpg" része a játéknak, a párbeszéd és a cselekedetek alapján egymás melett gyűlő paragon/renegade pontok és az ennek függvényében megnyíló újabb lehetőségek talán a legjobban megvalósítottak, amit eddig ilyen téren láttam.
A "crpg" része, azaz a tradicionális karakterfejlesztés pedig semennyi, gyakorlatilag nada. De itt azért hozzátenném, hogy a karakterfejlesztés a DAO-ban is szar, gyenge és kidolgozatlan volt, olyan főképességekkel, mint Magic meg Cunning, ami rpg körökben száni kategória. Ennél a D&D, vagy a SPECIAL (ami GURPS-derivatív) ezerszer jobb - a saját véleményem szerint ezutóbbi talán a legjobb a számítógépes szerepjátékokhoz, még az eléggé baltával faragott dolgai ellenére is. A D&D-t személy szerint nem szeretem, bár crpg kapcsán ez általában csak a mágiarendszerben tűnik fel, p'n'p-ben viszont sosem kedveltem.Végkövetkeztetés: a DA és ME játékokban ami lényeges, jó és eredeti, az a karakterfejlődés, illetve a dialógusok lebonyolítása, a mély rpg-dolgai mindkét játéknak gyengék. Igazából csak azért örülök a DA2 változtatásainak, mert ha minden igaz, akkor ezeket előnybe helyezi a többi rovására - ami az én szememben nem nagy hátrány, hiszen a "többi" eddig sem volt valami nagy szám. Fentebb írtad, hogy a DAO még valamennyire lehet a BG szellemi örököse, míg a DA2 egyáltalán nem.
Ezzel a mondattal nagyon nem értek egyet, én inkább így fogalmaznék: ha a DAO-ra a BG szellemi örököseként akarnék tekinteni, akkor egyetlen percig sem élveztem volna a játékot, és Kanadáig repültem volna, hogy kiverjem a cégből a 30 fontomat.Az már csak személyes vélemény, hogy az ME szotrija sci-fiben jobb és a lore-ja konzisztensebb, mint a DAO fantasy kategóriában.
[ Szerkesztve ]
Sectumsempra - For Enemies
-
julius666
addikt
Jó hogy felhoztad a Mass Effect-et, mert míg az elsőt 3x játszottam végig a másodikat 1x sem, mert pont olyan dolgokat változtattak meg, vagy vettik ki a játékból, ami nekem az elsőben bejött, és így számomra a második rész egy sima tps-shooterré vált(kivételt képez a megújított bányászat, mert az tetszett), nem sok rpg-vonás volt benne(még a karakterfejlődés is egy 10 éves színvonalához közelített). Ezeket nem kell személyes sértésnek venni, pláne ha ME-fan vagy . Én csupán félek, hogy igazam lesz, és ez is egy tucatjátékká válik, a nagyszámú eladások érdekében.
Hát akkor pont egymás ellentettjei vagyunk, mert szerintem a ME2 ezerszer jobb lett mint az elődje. Az elődjénél igazából csak a legvégénél voltam úgy hogy húha, ez igen, ezt várom egy játéktól, míg a ME2-nél szinte végig. Az egyetlen egy dolog amit nagyon hiányoltam belőle az a fegyverek és páncélok normális moddolhatósága, bár a ME-s 600 csillió szarral teli inventory nem hiányzott, az sem volt az igazi.
Az meg hogy mi számít "igazi RPG"-nek az definíció kérdése, szvsz egyáltalán nem létszükséglet hogy az idő felét lootolással és a karakterlapon szöszmötöléssel töltse az ember. Sőt ha magának a rövidítésnek a jelentéséből indulunk ki (szerepjáték) akkor a számítógépes játékok között a ME-k elég vastagon RPG-nek számítanak a temérdek valódi választási lehetőségeikkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- CASIO órák kedvelők topicja!
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...