Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Nordic #17 üzenetére

    Hát, fene tudja. Az egydimenziós good/evil skála és a brutálisan antiszerepjáték intimidate/charm képzettségek eltűnése szerintem üdvös.
    Szóval valójában az "rpg" része a játéknak, a párbeszéd és a cselekedetek alapján egymás melett gyűlő paragon/renegade pontok és az ennek függvényében megnyíló újabb lehetőségek talán a legjobban megvalósítottak, amit eddig ilyen téren láttam.
    A "crpg" része, azaz a tradicionális karakterfejlesztés pedig semennyi, gyakorlatilag nada. De itt azért hozzátenném, hogy a karakterfejlesztés a DAO-ban is szar, gyenge és kidolgozatlan volt, olyan főképességekkel, mint Magic meg Cunning, ami rpg körökben száni kategória. Ennél a D&D, vagy a SPECIAL (ami GURPS-derivatív) ezerszer jobb - a saját véleményem szerint ezutóbbi talán a legjobb a számítógépes szerepjátékokhoz, még az eléggé baltával faragott dolgai ellenére is. A D&D-t személy szerint nem szeretem, bár crpg kapcsán ez általában csak a mágiarendszerben tűnik fel, p'n'p-ben viszont sosem kedveltem.

    Végkövetkeztetés: a DA és ME játékokban ami lényeges, jó és eredeti, az a karakterfejlődés, illetve a dialógusok lebonyolítása, a mély rpg-dolgai mindkét játéknak gyengék. Igazából csak azért örülök a DA2 változtatásainak, mert ha minden igaz, akkor ezeket előnybe helyezi a többi rovására - ami az én szememben nem nagy hátrány, hiszen a "többi" eddig sem volt valami nagy szám. Fentebb írtad, hogy a DAO még valamennyire lehet a BG szellemi örököse, míg a DA2 egyáltalán nem.
    Ezzel a mondattal nagyon nem értek egyet, én inkább így fogalmaznék: ha a DAO-ra a BG szellemi örököseként akarnék tekinteni, akkor egyetlen percig sem élveztem volna a játékot, és Kanadáig repültem volna, hogy kiverjem a cégből a 30 fontomat.

    Az már csak személyes vélemény, hogy az ME szotrija sci-fiben jobb és a lore-ja konzisztensebb, mint a DAO fantasy kategóriában.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

  • julius666

    addikt

    válasz Nordic #17 üzenetére

    Jó hogy felhoztad a Mass Effect-et, mert míg az elsőt 3x játszottam végig a másodikat 1x sem, mert pont olyan dolgokat változtattak meg, vagy vettik ki a játékból, ami nekem az elsőben bejött, és így számomra a második rész egy sima tps-shooterré vált(kivételt képez a megújított bányászat, mert az tetszett), nem sok rpg-vonás volt benne(még a karakterfejlődés is egy 10 éves színvonalához közelített). Ezeket nem kell személyes sértésnek venni, pláne ha ME-fan vagy . Én csupán félek, hogy igazam lesz, és ez is egy tucatjátékká válik, a nagyszámú eladások érdekében.

    Hát akkor pont egymás ellentettjei vagyunk, mert szerintem a ME2 ezerszer jobb lett mint az elődje. Az elődjénél igazából csak a legvégénél voltam úgy hogy húha, ez igen, ezt várom egy játéktól, míg a ME2-nél szinte végig. Az egyetlen egy dolog amit nagyon hiányoltam belőle az a fegyverek és páncélok normális moddolhatósága, bár a ME-s 600 csillió szarral teli inventory nem hiányzott, az sem volt az igazi.

    Az meg hogy mi számít "igazi RPG"-nek az definíció kérdése, szvsz egyáltalán nem létszükséglet hogy az idő felét lootolással és a karakterlapon szöszmötöléssel töltse az ember. Sőt ha magának a rövidítésnek a jelentéséből indulunk ki (szerepjáték) akkor a számítógépes játékok között a ME-k elég vastagon RPG-nek számítanak a temérdek valódi választási lehetőségeikkel.

Új hozzászólás Aktív témák