Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    Ezzel nem is lenne gond, ha egy teljes overhault-t követő soft relaunch-ra készülnének mondjuk jövő tavasszal, csak hát a mesékben már nem hiszünk, ahogy a Cyberpunkot követően a CDPR-ben sem igazán...

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Kendek #20 üzenetére

    A konzolos next-gen változatok csak az új hardver képességeihez lesznek igazítva, tehát valahol a pécés verzió szintjén lesznek látványban, kb. ennyi a lényegi különbség.
    Én teljes overhaul alatt az alapoktól újradesignolt játékmenetet (egy rakás dolog a mai napig nem működik a játékban), illetve a beígért, de végül a teljes játékba be nem került, vagy kivágott feature-ök (tehát kb. az összes beígért dolog 80%-a) egy tetemes részének visszaillesztését értem...és kb. ezt kell hozniuk, ha szeretnének csak egy ici-picit is visszaszerezni az elveszett bizalomból, és valamiféle jövőt még ebben a bizniszben.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Cifu #38 üzenetére

    Ja, csak az említett cégeknek van 3-4-5-6-x számú sikeres franchise-a, nem csak egy vagy kettő. Ezek közül csak a CoD 400 millió példányban fogyott közel 20 év alatt...
    Annak ellenére hogy sosem voltak a játékipar üdvöskéi, nem kicsivel stabilabb lábakon állnak mint a CDPR, akiknek a Cyberpunkon kívül viszont nagyjából csak a Witcher van még a portfóliójukban...és hát az elmúlt 2-3 év során szinte minden kulcsember lelépett a cégtől, akinek köze volt a Witcher sikeréhez...
    Én nem látok más kiutat ebből, de majd meglátjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #40 üzenetére

    Topikjában már részletesen kitárgyaltuk a dolgot veled is, másokkal is, az utolsó 100 hsz-em ott kb. csak erről szólt.

    "A rendorseg igy van designolva: Lehet neked nem tetszik, de mukodik."

    Ja, ezt te sem gondolhatod komolyan...most ennyi erővel elindul a játék ha elindítom, tehát működik...

    A beígért, kivett fícsöröket is milliószor kitárgyaltuk már.

    Jelenleg arról van szó, hogy van az a tábor, amelyik teljes joggal érzi magát átverve és pofára ejtve, meg van az a tábor, amelyik képes elfogadni jelenlegi állapotában a játékot, esetleg még szereti is. Ez van.
    Bár nekem is megvan a véleményem ez utóbbi táborról, tartsuk már tiszteletben egymás véleményét anélkül, hogy megpróbálnánk valahogy ráerőltetni a másikra a sajátunkat, mert azt tudod hogy ez egy soha véget nem érő, értelmetlen játék, és az én perspektívám legalább annyira valid, mint a tiéd (számomra nyilván még inkább az)...
    És minden egyes állításomat meg tudom támogatni egy-egy terjedelmes hozzászólással, amelyeket majd csak annyira fogsz validnak érezni, amennyire képes vagy kicsit - objektív módon - elszakadni a sajátodtól...
    Én ha elszakadok a sajátomtól, és felrakom a mérleg egyik oldalára amiket mondasz, a másik oldalon attól még szinte csak a hazugságok maradnak.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #42 üzenetére

    A rendőrség funkcionális, szerintem maradjunk annyiban. Persze, valóban működik.
    Csak hát attól még az igénytelen, funkcionális design kinyírja az immerziót, és ha úgy fogalmaztak volna a marketing során, hogy "ebben a játékban majd minden teszi a dolgát", akkor még azt mondanám, hogy ok... ;)
    Szerintem tökre érted hogy mit mondok, ha most egy olyan játékba megyünk át, ahol a szavak szótári meghatározásairól fogunk beszélgetni, az menni fog nekem is, csak éppen értelme nem lesz az egésznek...
    Izoláló, kirekesztő, rám hárító fogalmazásmóddal sem tudok mit kezdeni.
    Nem csak rólam meg hozzám hasonló pár szellemi fogyatékosról, illetve a Topshop törzsvásárlóiról van szó, akik azt hitték hogy a bab is hús.
    Oltári nagy botrány övezte a megjelenést is, és gyakorlatilag az egész év a CDPR mindenféle mellényúlásairól és balszerencséjéről szólt, meg arról ahogyan elkezdték alkalmazni a szakmán belül már gyakorlattá vált praktikákat, látszatintézkedéseket, amelyeknek az elsődleges célja temészetesen az arcmentés...
    Itt nem arról van szó, hogy pár hülye elkezdett hangoskodni, hanem a játéktörténelem egyik legpofátlanabb húzásáról, amit csak az nem akar látni/érteni, aki vak...és mindenki enabler ebben a dologban aki megvette a játékot, köztük sajnos én is (még mielőtt jön egy "mért nem refundoltál" jellegű kérdés: még ha refundoltattam is volna a dobozos verziómat valahogy, attól még nem lenne kevésbé valid mindaz, amit itt megfogalmaztam).

    Na most ugye mivel még a review procedúrát is meghekkelte a CDPR, így lényegében mindenki meg lett vezetve valamilyen módon.
    Marad a kiabálás, amit magam is megtettem azokon a felületeken is természetesen, amelyeket CDPR-ék is monitoroznak.

    Mert a pénztárcámmal már sajnos szavaztam, első nap vettem meg a játékot, a dobozos verziót.
    Akkor még abban a hitben voltam, hogy a "too much water" kislány megint hülyeségeket beszél...
    De mint kiderült, ezúttal nem.

    Igen, beszélgettünk sokat a Witcher-hez való hasonlítgatás kapcsán is.
    Persze, megvoltak a hibái annak a játéknak is, de összességében volt annyira koherens a teljes package, hogy a hibák szinte teljes egészében a háttérbe szoruljanak...

    Szóval igazából minden kört lefutottunk már, ami itt szóba került az lement százszor oda-vissza a CP2077 topiktól kezdve a Cyberpunk témájú Razer egérről szóló hír komment szekciójában is, jellemzően ugyanazokkal a résztvevőkkel.

    Nem várok amúgy RDR2-t, én is csak reménykedek, hogy megkapjuk mondjuk annak a játéknak a felét, amit ígértek. De már nem hiszek a dologban...

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #45 üzenetére

    Én ezt értem, de ha kivessszük a hype traint ebből a képletből, akkor egy teljesen generikus, elavult játékmenetű, unalmas, több szinten is diszfunkcionális, átgondolatlan, Far Cry-szerű valamit kapunk, amiben el-elszórtak snippeteket a Cyberpunk lore-ból, meg jó a sztorija, de kb. ennyi.
    Én így látom a dolgot.
    Amikor bejelentették a játékot, a Witcher 3 még a kanyarban sem volt, viszont a Witcher 2-vel akkorra már lerakták a névjegyüket a srácok.
    Mivel ugye gyerekkorom egyik meghatározó játéka volt a Cyberpunk 2020, és a Witcher 2-t látva a CDPR kompetenciájából is kaphattam egy kellemes kis ízelítőt, így számomra kb. ez volt maga a hájp.
    A Witcher készítői + a Cyberpunk világában játszódó RPG = hájp.
    Aztán jött a Witcher 3, ami minden szinten emelte a tétet. Persze, megvoltak a maga hibái, de összességében egy igen kiváló játék lett belőle.
    Akkor azt mondtam magamban, hogy "Apám, ez igen. Oké, akkor ha csak ugyanezt a minőséget hozzák a Cyberpunkkal, akkor boldogan halok meg".
    Én inkább ezt a játékot vártam, úgy gondoltam hogy a léc már kellően magasra került a Witcher 3-al ahhoz, hogy ne kelljen fölé ígérni, elég ha "csak" ezt a szintet megugorják...
    Mindenféle-fajta hájp, ami 2018. júniusa után jött, már szinte felesleges is volt számomra, tehát nem Krisztus második eljövetelére számítottam...de arra sem nagyon, amit kaptunk végül.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #47 üzenetére

    Szerintem abban talán egyetértünk, hogy ennek a műfajnak általában jobban áll a klasszikus izometrikus, körökre osztott, az ezekben a játékokban megszokott kamu open world megközelítés, valamiféle XCOM-Baldur's Gate jellegű kivitelezéssel.

    Ettől függetlenül láttunk már olyan játékokat, amelyek igen jól csinálják ezt open world fps/rpg hibridként is, real time, vagy félig valós idejű harcrendszerrel.
    Pl. Fallout 3, de különösen a New Vegas.

    "egyebkent tenyleg nem voltak elvarasaim es nem remenykedtem olyan dolgokban, amik kivitelezhetetlenek vagy nem mukodnek jatekmechanikai szempontbol (pl "a jatekos minden dolgara reagalo varos" tobb okbol sem realis"

    Persze, nyilván nem érkeztünk még el oda, hogy olyasmit várhassunk el egy játéktól, hogy teljesen dinamikus módon reagáljon a környezet a játékos cselekedeteire, ne adj isten a sztori is dinamikusan változzon a cselekményeink hatására.
    Viszont régóta lehetséges már ennek a látszatát kelteni, még ha csak kicsiben is.
    És amikor arra hivatkoznak emberek, hogy "bezzeg a GTA-ban meg az RDR2-ben...", akkor valójában erről beszélnek.
    Mert láttak már évekkel ezelőtt egy megfelelően immerzív megoldást erre a dologra, szóval bőven elég lett volna, ha csak azt megcsinálják a Cyberpunkban...

    Ennek kapcsán ugrott be, hogy kb. egy hónapja játszottam végig a Prey c. játékot (a 2017-est), ami megvan már vagy 3 éve, de nem igazán fogott meg anno, úgyhogy feladtam pár óra után.
    Most egy hónapja adtam neki még egy esélyt, nagyon nyomták páran ilyen retrospektív videókban, kult klasszikusról beszéltek, stb. Hát akkor nézzük milyen.
    Kb. 1 hét leforgása alatt kétszer is végigjátszottam, ilyet jellemzően csak a legjobb játékokkal teszek.
    Aztán elkezdtem interjúkat nézni a fejlesztőkkel, és a Raphael Colantonio, az Arkane egykori alapítója és feje beszélt arról éppen Ken Levine-el (Thief, System Shock, BioShock), hogy a játékokban ugye már régóta képesek fizikai interakciókat szimulálni, szétlősz/felrobbantasz egy tárgyat ami szétesik darabokra, és az egyes darabok ekkor dinamikus interakcióba kerülnek más tárgyakkal, vagy egymással, stb.
    És aztán ezen keresztül eljutottak oda, hogy a játékbeli interakció, az immerzív szimuláció jövője a sztori, a narratíva szempontjából is várhatóan valami ilyesmi lesz, egyfajta félig scriptelt, félig dinamikus megoldással.
    Tehát tesz valamit a játékos, és a világ erre félig scriptelt, illetve a sztorit, a questeket, narratívát közvetlenül érintő félig dinamikus (már-már valamiféle szofisztikált mesterséges intelligencia hatását keltő módon) eseményekkel fog reagálni, és hogy ez a jövő...

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #50 üzenetére

    "Deus Ex, mint a mufaj egyik csucsa, gondolom megvan"

    Ezek szerint félreértettem az első mondatodat, velem ellentétben te nem azt a dolgot propagálod, hogy általában jobban áll ennek a műfajnak az izometrikus, körökre osztott játékmenet.
    Valóban a műfaj egyik csúcsa, nyilván ha az immersive simekre szerepjátékként tekintünk, akkor azért árnyaltabb lesz a kép.
    Shadowrunok megvannak, csak a Hong Kongot nem nyomtam végig még.

    "immerziv FPSkent az a letezo legnagyobb hulyeseg."

    Itt most konkrétan nem is a beleélés kapcsán említettem meg őket.
    Nagyon sok mindent jobban csinált az a két játék, mint a Cyberpunk.

    De:
    Miért is ne lehetne a kockadobás működőképes bármilyen harcrendszerben, illetve hogyan rontja el a beleélést az ilyesmi, ha mondjuk csak pár pillanatra szakít ki a játékból, egy nem invazív módon (és nem gyilkolja meg valamiféle abszurd módon az illúziót, mint ahogy azt a Cyberpunk világa teszi úton útfélen - de erről kicsit később)?
    Bármilyen, nem fix sebzésmódosító (pl. +5-15 shock damage - mondtam valamit hirtelen, nem a Cyberpunk kontextusában) random faktor, ami gyakorlatilag megegyezik egy kockadobással harcrendszertől függetlenül...oké real time harcrendszernél ezt nem látod, nem a szemed előtt történik, nem magad végzed el, de ez akkor is egy kockadobás.
    De még egy fegyver alapsebzése is lehet fix helyett egy random tartományban mozgó érték, ami megint csak kockadobás, még akkor is ha te csak annyit érzékelsz az egészből, hogy lőttél egyet.
    De rendben van, tegyük fel hogy megértem, hogy téged az is kizökkenthet a beleélésből, ha a kockadobás valamilyen vizuális formában jelenik meg egy játékban, akár csak egy pillanat erejéig, és lőhetsz olyan critet, ami nem sebez túl sokat.
    Ez egy alapvető rpg mechanizmus, a szerencse egy olyan faktor ami az idők kezdete óta fundamentális része minden szerepjáték rendszernek, még ha néha idétlen helyzeteket is eredményez.
    Viszont ezen kritikád ellenére mégis csak egy, az immerziót tekintve teljesen és totálisan borked játékkal játszol, amit úgy hívnak hogy Cyberpunk.
    Ugye arról a Cyberpunkról beszélünk, amelyikben a mindenkori félhülye NPC a helyzethez általában nem illő random baromságokat köpködve szaladgál fel-alá, csak hogy utána megálljon valahol, mintha mi sem történt volna...aztán utána magad is megállsz, körbenézel, csak hogy nyolc (!) ugyanolyan gyerek karaktermodellt láss egyazon képernyőn, és mindezt azután a patch után, amelyik a crowd variety-t hivatott orvosolni...

    Többire majd inkább holnap, késő van.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #52 üzenetére

    "gyenge a PCd a beallitasokhoz amit hasznalsz es/vagy nincs SSDn."

    Nem, és nem. 3700X-el kezdtem játszani, de kb. másfél hónapja 5800X-re váltottam, ráadásul 1440p-n játszok (illetve nem játszok aktívan, de néha elindítom a játékot, kóborlok kicsit, próbálok valami szerethető dolgot találni benne) ahol a proci ultrán gyakorlatilag csak egy 6800XT/3080 kaliberű kártya mellett lehetne bottleneck úgy egyáltalán, vagy mondjuk kompetitív játékokban low beállítások mellett...ha ugye nem egy 5800X-ről lenne szó.
    Egyébként 3700X-el ugyanúgy megvolt a probléma, semmi köze ennek sem procihoz, sem SSD-hez.
    Legalább 5 éve nem telepítettem játékot HDD-re, csak SSD-ről játszom, a játékos gépben 3 terabájtnyi SSD van.
    Én amúgy nem fizikával kapcsolatos bugokról írtam, mezei igénytelenségről, gyökér designbeli döntésekről, az immerziót megtörő dolgokról, amelyeket napestig tudnék sorolni ebben a játékban...ez csak kettő volt, amit így hasraütésre leírtam.
    Persze, mindent meg lehet próbálni megmagyarázni, végül is ezt csinálja a CDPR is.
    Csak hát arcmentés helyett ez náluk csak további arcvesztéshez vezetett. Nyilván nem akarom senki szórakozását elrontani, az viszont nehezen hihető, hogy ez a rengeteg igénytelenség nem szúrta ki legalább 1x úgy nagyjából mindenkinek a szemét ebben a játékban, aki legalább néhány tíz órát játszott vele...

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Daelion #59 üzenetére

    Erről van szó egyébként, nyilván nem várhatom el hogy visszaolvass, de pont a Witcher 3 kapcsán írtam feljebb, hogy ott úgy nézett ki a dolog, hogy a játék annyira egyben volt, illetve annyira magával ragadó volt, hogy a hibák-hiányosságok teljesen a háttérbe szorultak. Azt azért nem mondom, hogy nem vettem észre őket...el tudom képzelni (bár nehezen, de igyekszem) hogy a Cyberpunk valaki számára ilyesféle élményt jelenthet, illetve örülök neki ha valaki jól szórakozik, de ettől még az én szemem nyitva van...

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz proci985 #61 üzenetére

    6700XT-vel nyomom, az kb. 2080Ti/3070.

    Értem, de mentség ez bármire is?
    Konzumerként az én dolgom az, hogy ítéletet mondjak valamilyen termék/szolgáltatás felett, amit megvásárolok.

    Én ma egyébként úgy vagyok vele, hogy ha csak kicsit is sejtek valamit abból a harmadik halasztás után, hogy milyen állapotban van a játék, akkor még egy 2022. végére belőtt, plusz két éves halasztást is be tudtam volna nyelni...pedig azért én is türelmetlenkedtem rendesen már a második után.

    Na mindegy, marad a várakozás, meg a remény.
    Ugye onnan indultunk, hogy hogyan mászhat ki ebből a dologból a CDPR.
    Én úgy gondolom, hogy csak úgy, ahogy írtam.
    Teljes overhaul, kivágott feature-ök vissza implementálása, stb. És ez még a déelcék előtt.
    Ha valami olyasmire játszanak, hogy majd végig ülik a vihart érdemi változtatások nélkül, majd elterelő manőverként előállnak valami új, nagy dologgal (pl. Witcher 4), az csak még több problémát hoz majd magával.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák