Új hozzászólás Aktív témák
-
Kisgépkezelő
senior tag
Hát pl: azért fizethetne a sok aglomerációból ingázó, hogy teleparkolják a környéket ahol lakom Én egyáltalán nem bánnám. Ha fizetnek az jó, mert talán lesz egy kis pénze a kerületnek is, ha nem fizetnek az meg még jobb, mert végre normálisan tudnék parkolni a saját házam előtt.
-
buherton
őstag
Többek között, azért mert így sincs elég parkolóhely az ott élőknek és többek között ezzel védik a helyi lakosokat. A XIII. kerület jó példa, mert ott háztartásonként csak 1 autó lehet és még ígyis nagyon a nagy kihasználtsággal mennek a parkoló helyek.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
buherton
őstag
Mennyi lenne, akkor ha ingyenes lenne? Ezért is bővítik a fizetős övezetet és növelik a díjakat. Igazából én nem bánnám azt sem, ha a nem helyi lakosoknak egy-egy "rezervátum" lenne, mondjuk egy ingyenes és nagy méretű P+R-rel. Sőt ezt megfejelném a belváros esetén a dugódíjjal is, mondjuk egy olyannal, mint a svédeknél van. A svédeknél körgyűrűk vannak, aminek az átlépése esetén bizony egyszeri díjat levonnak. Ez a díj a körgyűrű helyétől és a forgalomtól függ. Így lehet az, hogy a délutáni csúcsban a belvárosban a 0-hoz közelít az autók száma.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
"Várjál, amit befizetünk adót, azt ugye nem nézi az állam, hogy ugyanott költse el, mint ahol befizettük? Akkor mindenki ugyanolyan joggal rendelkezik, hogy parkoljon."
A befizetett adót az állam felosztja. Ebből fedezi az ország fenntartásának költségeit. Nyilván nem ott költi el pénzt, ahol beszedte. A gazdag területeken sok pénzt szed be. A szegény területeken gyakorlatilag semmit.
Nyilván a szegény területeken is biztosítani kell az élhető feltételeket.Természetesem mindenki ugyan olyan joggal rendelkezik, hogy egy adott helyen parkoljon.
Nem teljesen, mert az ott lakóknak általában nagyobb jogaik vannak. De a többieknek igen, azonos a joguk. Mindenkinek, ám a mozgássérülteknek szoktak némi előnyt biztosítani. Tudod a mozgássérültek általában kevesebb adót fizetnek, de működik a szociális gondolkodás és segítségnyújtás.De az egészséges nem ott lakó embereknek valóban azonosak a jogai és kötelezettségei. A parkolásért fizetni kell így vagy úgy.
Ha ebben látsz problémát nyugodtan oszd meg velünk. Aki ott lakik és ott fizet adót, az általában olcsóbban parkol.
A pék példád esetében úgy megy el a vásárló a boltból, hogy a pék (alkalmazottja) tudja, hogy mennyi pékárut vitt el vásárló. A parkolóban nem tudja a szolgáltatás tulajdonosa ki és mennyit parkolt, jegy vásárlás nélkül.
Ezért alkalmaz ellenőröket.
A parkolók esetében is kettő szolgáltatás típus létezik.
A közúti parkolok esetében előre kell megfizetni a díjat. Ez esetben egy meghatározott időt kell előre megfizetni.
A zárt parkolókban utólag a parkolással töltött idő után kell fizetni. Ez felel meg a te pékség példádnak.Gondolom, most hogy kiderült, a kívánságod szerint működik a rendszer, nem látsz további okot a parkolási díj meg nem fizetésére. Vagy a büntetés benyelésére.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
Ugyanennyi hely lenne ingyenesen is, mert így is minden tele van.
Azért nem egészen, mert ingyenért az ember hajlamosabb letenni egész napra a verdát mintha óránként kimászik pár százas a zsebéből amig ott áll. Utóbbi esetben megpróbálja minimalizálni a parkolós övezetben tartózkodást így esélyt adva másnak is a megállásra, ingyenesen meg leszarná.
-
buherton
őstag
Ha nem lenne fizetős akkor azt a kevés megmaradt helyekre az agglomerációból jövők foglalnák el. Nem véletlenül nő a fizetős zóna. De valóban komoly sarc és P+R kellene.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
arnyekxxx
veterán
De tudok, mert valaki kiáll és felszabadul a helye ahova be tudok én parkolni. Ingyenesen csak nézegethetném a reggeltől délutánig ott letett autókat. Nem mindegy, hogy ugyanazzal a 50ezer autóval van tele vagy 300ezer cserélődik egy nap alatt .
Szerintem érted te ezt csak jászod, hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
Egy normális országban az emberek is normálisak és nem jönnek mindenféle kifogással, hogy éppen miért nem fizettek valamiért, amiért kellett volna.
Már írták korábban, hogy ha ezt elnézték volna és ennek híre megy, akkor komolyan elhiszed, hogy a legtöbb ember ne használná ezt ki?
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Kisgépkezelő
senior tag
Hát most tulajdonképp nem, mert a koronavírus-ra hivatkozva az állam einstandolta a gépjárműadót, de amúgy a gépjárműadó részben (még korábban teljesen) az üzembentartó lakhelye szerinti önkormányzatnak ment. A házunk előtti 100 parkolóhelyet pl: a helyi önkormányzat költségvetéséből finanszírozták, aztán mégiscsak a szomszéd falu autói parkolják tele.
Másrészt mivel én egy a város viszonylag külsőbb részén lakom, ahol sajnos nem úgy parkol le a parasztja a lakótelep közepére, hogy csak beugrik elintézni valamit aztán megy tovább, mert belváros széli lakótelep közepén nem sok minden van amit el lehet intézni, hanem úgy, hogy ledobja reggel 7-kor a kocsit, felszáll a metróra, bemegy a városbam ledolgozza a napot, elintéz mindent amit a kis alvófalujában nem tud, visszajön aztán este 5-6-kor felszedi. Én meg tekereghetek minden nap, hogy valahogy találjak az Astrámnak legalább egy Corsányi helyet, aztán majd valahogy lapjával kipréselem magam. -
updog
senior tag
"és mondjuk építünk mellé másikat is"
A világon nincs annyi hely és pénz, ahova elég parkolót lehetne építeni (és ha lenne is, tök értelmetlen lenne, azonnal kihasználnák).
Idézet a cikkből: "Budapesten mintegy 5700 P+R parkolóhely van. A fővárosba kívülről naponta körülbelül 330 000 személygépkocsi lép be, és mintegy százezer indul befelé a külső kerületekből. Ennek a 75-szörös különbségnek még a töredékét sem lehet áthidalni új P+R parkolóhelyek építésével"
Ugyanezt feltételezem a belsőbb parkolóhelyekről is.
Mindig két probléma kerül szóba amikor sírni kell az autósoknak: a tömegközlekedés állapota, és az elégtelen számú parkoló (kifejezetten a P+R).
Bárcsak ugyanolyan erővel vernék az asztalt a tömegközlekedés miatt, mint ahogy hisztiznek a több parkolóhelyért, de azt ingyen, lehetőleg a család összes autójának (true story, Zugló)
Közben meg kinézek itt az útra, és épp a szomszéd 2x2 sávos utcából csaptak le full 1-1 sávot (mindkét oldalt) parkolónak nemrég, lassan már a konyhámba is akar valaki parkolni....
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Kisgépkezelő
senior tag
"A házunk előtti 100 parkolóhelyet pl: a helyi önkormányzat költségvetéséből finanszírozták, aztán mégiscsak a szomszéd falu autói parkolják tele."
Akkor miért nincs zárttá téve, és pl. lakcímkártyával használható...Pesten (gondolom vidéken is) a településen belüli utaknak és így nyilván a parkolóknak legnagyobb részét a helyi önkormányzat pénzén alakították ki, és tartják karban. Csak a nagyonfő utak, meg a hidak tartoznak, autópálya bevezetők a főv. önkormányzathoz, vagy az államhoz. Ezért is volt jó (többnyire), hogy helybe megy az adó, mert így többnyire annak az úthálózatnak a bővítésére, karbantartására megy el, amit használsz.
Nyilván elkeríteni az egészet nem lehetne, hiszen azért mégiscsak közút, de valamit azért csak tennie kell egy önkormányzatnak, hogy az ottlakók érdekei se sérüljenek napról napra. Majdnem egyenértékű megoldás lenne, ha fizetős övezetbe sorolnák, hiszen így nem néznék az egyész területet ingyenes P+R-nek. Esetleg lakó-pihenő övezetté nyilvánítanák, de őszintén láttál már autóst, aki megrémült volna egy lakó-pihenő övezet táblától? -
Kisgépkezelő
senior tag
Ebben nem értünk egyet, mert szerintem ez a legokosabb. Az ott lakók ugye mentesülnek alóla, vagy valami pár ezer forintos éves díjat fizetnek legfeljebb, a többiek meg ha akarják használni a másik önkormányzat által létrehozott infrastruktórát, akkor fizetnek, vagy ami még jobb, elkezdik használni a HÉV-et MÁV-ot. Ha lekerítik a parkolóhelyemet, akkor azt rajtam kívül akkor az üresen fog állni amíg a céges parkolóban áll a kocsim. Annak sok értelme nincs. Ha pénzt szednek érte, akkor attól még használhatja pár százasért az aki csak fél-egy órára jön a helyi "szolgáltatók"-hoz , de biztosan nem fogja 10-12 órára otthagyni minden álló nap.
-
Kisgépkezelő
senior tag
A kerületben jelenleg ahogy nézem 2000 forintot vasalnak be a helyi lakosokon évente, hogy ingyen használhassák a házuk előtti fizetős szakaszt. Ez azért nem vágna földhöz.
Viszont úgy számolom, hogy a helyi tarifát figyelembe véve azt a fajta haszálatot, hogy a metróvolnal P+R-ének nézik, és itt hagyják a kocsijukat egy teljes munkanapra, évente nagyjából 450-500 000 forintért tudnák folytatni az aglomerációban élők. Annyiért gyanítom, hogy kevesen folytatnák. -
Kisgépkezelő
senior tag
Van egyfajta védelmi pénz jellege, de én szívesen kifizetném, mert szerintem a kupplung kisebb amortizációján visszajön az ára kamatostul.
Annyi P+R-t meg nem lehet építeni amennyit ne parkolnának tele. Nálunk pont tavaly bővítették kb. duplájára a kapacitást, és bár egy kicsit reménykedtem, hogy nem így lesz, de azért végül beigazolódott a félelmem, hogy amint megszárad a felfestés, már tele is lesz parkolva. Azt hiszem az új helyek átadását követő második nap még találtam helyet a házunk előtt.
-
asdf_
veterán
Az a baj, hogy ameddig tömegközlekedéssel minimum kétszer annyi idő elmenni A-ból B-be (még Budapesten belül is, nemhogy vidéken), addig a tömegközlekedés nagyon nehezen tud vonzó lenni. Hogy mennyi idő tömegközlekedéssel vidékről bejárni Pestre dolgozni, és mennyivel kevesebb idő ez autóval, azt meg le sem írom, mert kb. sírva fakadok.
-
hNp88
aktív tag
az utolsó sorodban remekül összefoglaltad amit én kisregény formájában próbálok fejtegetni, köszi -- talán még annyit tennék hozzá, hogy mindjárt más lenne a helyzet, ha az útépítés, fenntartás nem állami monopólium lenne, hanem piaci alapon működne.
baltával faragott hasonlattal élve, kb mint a mobilszolgáltatóknál -- ha a T hálózata egy szar, a V meg olcsóbb és még jobb is, hát akkor megyek oda.
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
"Ugyanakkor ezeket a lakosságnak kéne alakítania."
Szép gondolat, csak nagyon sok ellenérdekeltség van a lakosságon belül.
Ha tehetném én korlátoznám a nagyon fiatalok és nagyon idősek elektromos járműhasználatát.
Sokan az idősek közül úgy kerékpároznak, mintha 20 évesek lennének. A reakció idő azonban sokszorosa a fiatalkorinak, ha egyáltalán észreveszik a veszélyforrást. Kereszteződésen áthaladás, mintha ott sem lenne.
A maximális sebesség az a sebesség lehet, amit fél órán keresztül önerejéből képes tartani a kerékpározó.A kerékpárosok ebben a jogaik csorbítást fogják megélni.
Németországban egy időben nem volt sebességkorlátozás a városi forgalomban. Nem jött be.
Ma komoly viták folynak az autópályák sebességkorlátozásról. Minden körben 60.40% között ingadozik a korlátozást támogatók aránya.A parkolás szabályzásában komoly ellentét van az adott helyen lakók és az odalátogatók érdekei között. Mind a két oldal a saját parkolási lehetőségeit fogja előtérbe helyezni.
Azt gondolom, hogy a biztonsági szabályokról nem lehet sokat vitatkozni. A piros maradjon tilos.A közlekedési környezet kialakításában mindenképpen be kell vonni azt ott lakókat. Korrekt módon, nem csak az előnyüket, a hátrányokat is el kell mondani. (Megtörtént eset Az új, biztonságos kerékpárút kialakítását az utcában lévő üzletek tulajdonosai is támogatták. Azt azért nem mondták el nekik, hogy még kerékpárral sem tudnak majd az üzlet közelében parkolni. Autóval nem. De még az áruszállítás is ellehetetlenül majd.)
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Stellar Blade
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Androidos tablet topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- PayPal
- További aktív témák...