Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • updog

    senior tag

    válasz hNp88 #210 üzenetére

    Ilyenkor jönne a kérdés, hogy Jajj, hát annyira sajnálom hogy ilyen drága autózni, hadd kérdezzem már meg, hogy valaki egyesével odamegy minden nap mind a félmillió autóshoz (csak Bp.+környéke) és fegyvert tart a fejéhez hogy ma is menjé' autóval? (igen, van autóm, igen, én is bele szoktam ülni és megyek is vele) - és utána természetesen valaki meg is magyarázza, hogy <igen mert....>. Köszönöm szépen, ezt már végigolvastam párszor, részemről megspórolható ;] :D

    [ Szerkesztve ]

    "Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

  • updog

    senior tag

    válasz hNp88 #214 üzenetére

    Lehet hogy azért van ez a drágán semmit nem kapsz hozzáállás, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra :D

    Aláírom hogy vállalhatatlan pl. az utak állapota, amit konkrétan ebből a pénzből kéne fenntartani, és mindenki tud még ezer példát. De igazából egy reakcióm szokott lenni erre a "semmire fizetünk sokat" érvre: jó, és? :D

    (#215) asdf_ Csúsztatás, én meg ezer olyan A-B-t mondok ahol a tömegközlekedés jobb, de legalábbis ekvivalens opció (Bp., agglomeráció, és vidék terén is).

    De csak magamat idézem, amíg (szó szerint!) az önkormányzat asztalát verik az autósok nevetséges évi 40.000 forintos parkolási díj miatt, miközben a tömegközlekedés problémáit sértődött fórum meg blogposztokban, kicsit jobb esetben BKK facebook oldalán tök irreleváns posztok alatti kommentekben írják meg az emberek (mintha az is nem tök fölösleges lenne), addig nem nagyon tudom elfogadni az ilyen érveket.

    Van önkormányzat, van ügyfélszolgálat, van országgyűlési képviselő, van szakszervezet (pl. hogy a folyamatosan a MÁV miatt késő dolgozók panaszait összefogja), van közlekedési minisztérium, van fogyasztóvédelem, soroljam még hol lehet fejlesztési javaslatokat vagy közvetlen panaszokat megtenni a tömegközlekedés állapotával kapcsolatban?

    "Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

  • updog

    senior tag

    válasz hNp88 #218 üzenetére

    Hadd fogalmazzam meg másképp: pl. ha az egészségügyről van szó (=alapvető joga mindenkinek), akkor elfogadom hogy valaki azzal érvel hogy fizeti a TB-t, de botrány amit kap cserébe.

    Viszont ha az autózásról (szennyező, minél kevésbé támogatandó dolog az egyének autóztatása, aminek ráadásul minden esetben van alternatívája - ami esetleg helyzetenként változó áldozatot követelhet az egyéntől), akkor nem igazán értem, miért kéne bárkit is sajnálnom, aki ezt választja.

    Persze ilyenkor mindenkinél előkerül, hogy az autósok igazából mind rokkantnyugdíjas orvosok és tanárok egyszerre, akik életet mentenek, és gyorsan mindenhova IS oda kell érni, és a zsákfaluba amúgy is csak napi kétszer megy a sárgabusz, így nincs más lehetőség, meg a gyereket is hogyan vinné máshogy iskolába... stb :D Ja és persze ez mindenkire igaz a családban, azért van 2-3 autó is, de az évi 40k egyszeri díj az földhözvágná, úgyhogy megy hisztizni a polgár jenő hivatalba hogy engedjék már el neki...

    Onnantól hiába mondom hogy jó, igazat adok, legyen a fele az összes autósnak, akinek tényleg muszáj (szerintem sokat mondok), akkor a másik fele miért nem vallja be egyszerűen hogy kényelmesebb a valagát autóztatni, és kapja be aki olyan hülye hogy tömegközlekedik, és kész - de akkor viszont viselje tisztességgel, hogy szénné van adóztatva, elég esetleges minőségű szolgáltatásokért /út, parkolás stb./ cserébe.

    [ Szerkesztve ]

    "Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz hNp88 #223 üzenetére

    Felőlem lehet állami is, csak legyen rendben :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • updog

    senior tag

    válasz hNp88 #221 üzenetére

    "ezért van autód neked is"

    Nem vagyok képmutató, írtam: elfogadom, van akinek szükséges, azt is elfogadom, hogy van akinek csak kényelmesebb így. Mi félúton vagyunk, mamáékhoz használtuk főleg, kb. havi 1-2 hétvégén párszáz km belement, és igen, néha azért itt Pesten belül is teszkóztunk vele, sőt, melóba is araszoltam párszor. Ettől még pl. egészen a homeoffice kezdetéig főleg BKV-ztam. Viszont őszintén: én nem vinném MÁV-on a két gyereket mamáékhoz, attól hogy lehetne :)

    De ugyanakkor tűröm is szó nélkül, hogy bármikor fizetem a parkolást, a (márka!)szervizt, az üzemanyagot, a kötelezőt, az autómosást, a váratlan javításokat, a gumikat, a matricát, egy pillanatra sem az jut eszembe hogy én autós vagyok, fizetek mint a katonatiszt, tehát nekem jár azon kívül bármi, hogy eljuthatok A-ból B-be autóval a s*ggem alatt, hiszen közben ezzel közvetve és közvetlenül is kárt okozok a társadalomnak (és magamnak azzal hogy vaskos mínuszban van hogy autót tartok).

    Ha sz*r az út, megyek 70-nel (érdekes, olyankor senki nem az utak minőségén morfondírozik mögöttem, hanem villog meg tol le ;] ), ha nincs parkoló, sétálok két utcányit onnan ahol meg tudok állni. Ennyi.

    (#220) asdf_ :R

    (#222) hcl + (#223) hNp88 nem az értelmezési képességeimmel van baj, általánosságban igazat adok: valamiért valamit.

    De ez itt tökre nem releváns: autózni nem alapjoga senkinek (bármennyire is kényelmetlen, sőt, valódi hátrány ér nélküle, elismerem), és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásoknál pedig nincs szabadpiac. De tudom hogy parttalan vita mert ezerszer túl vagyok már ezen :) :R És nyilván nem fekete-fehér a dolog, remélem nem is így jön át.

    [ Szerkesztve ]

    "Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz hNp88 #228 üzenetére

    Jó, hát ellopja, de abból kéne költenie.

    Mutogatni való hater díszpinty

Új hozzászólás Aktív témák