Új hozzászólás Aktív témák
-
bacsis
Közösségépítő
Én is azt mondom, hogy +1...
Már a felvetés is nonszensz
Csak gondoljuk már végig ép ésszel... HA annyira rossz lenne, mi a francért raknák be minden autóba?
Hogy zajlhatot ez a meeting amikor kitalálták a biztonsági övet? hmm, rakjuk be, majd jól meghalnak tőle az emberek, vagy mégis hogy lehetett?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Nem kell leszűkíteni, az összes balesetet kell nézni (Ahol egyáltalán megfeszül az öv. Ha nekikoccansz a bevásárlókocsinak a teszkóparkolóban, azt nyilván nem...).
Már 20 km/h sebességnél sem tudod megfogni erőből, lefejeled a kormányt öv nélkül, 30-nál már tuti sérülsz, 50-nél meg már élet-halál kérdés. Ahol kinyílik a légzsák ott meg pláne, akkor úgy is sérülsz, ha egyébként nem sérülnél, mert a légzsák fog bántani öv nélkül. Szóval de, nagyon-nagyon keresni kell az alkalmat, amikor inkább hátrány az öv, mint előny. Persze pár évente előfordul ilyen, esetleg az újság is megírja, és akkor lehet rá hivatkozni, csak minden ilyen esetre jut ezer, amikor meg jó volt...Aki él és nem boldog, az téved!
-
nemlehet
őstag
Engem az győzött meg amikor voltam közlekedés biztonsági nyílt napon ahol volt egy sínre szerelt autóülés kormánnyal és tetszőleges sebességű ütközést tudtak szimulálni 50 km/h-ig. Ahogy fent is írták úgy hogy számítasz rá és rákészülsz SEM nagyon lehet megtartani magad 20 km/h felett, szóval egy istenes kormánylefejelés még egy parkolós balesetben is benne van. Időseknél ez akár agyvérzéssel is járhat.
Szóval a "mindegy" talán inkább csak ott jön elő ha olyan erejű az ütközés hogy azonnal ripityára szakítja a belső szerveidet még bekötve is.
Amúgy még "nem volt bekötve ezért élte túl" nagyjából csak és kizárólag tűz esetén jön elő. Egyrészt az övet nem olyan nehéz elvágni, de amúgy is úgy vannak kialakítva hogy egy esetleges roncsolódásnál inkább oldjon mint akadjon. Ellenben tűzoltó rokon lévén volt részem olyan balesetet látni ahol egy kb 160 kilós ember repült ki egy félig nyitott tetőablakon... Hát gondolom kitaláljátok hogy nézett ki utána, nem is élte túl a szerencsétlen. Nem volt bekötve....
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
nagyúr
Próbáld ki. Ha nem vagy aktív sportoló, akkor nem tudsz 20-al futni. Tehát teljes sebességgel fuss neki egy falnak, az lesz kb 15 km/h. Na olyan érzés, amikor 20-al ütközöl
Vagy biciklivel is kipróbálhatod, ha van rajta sebességmérő. Azért 20-hoz már tekerni kell rendesen, szvsz van vagy 3 méter fékút, mire meg tudsz állni. Nem olyan kevés ám az...Aki él és nem boldog, az téved!
-
Ha már említetted a hátsó biztonsági övet, akkor érdemes megemlíteni, hogy a sofőr érdeke is, hogy a hátul ülök is használják. Lehet, hogy ők nem fognak kirepülni az első szélvédőn, meg mindenki vessen magára, de Newton I. törvénye szerint a hátul utazó egészen addig repül, míg le nem fejeli az előtte utazó sofőrt. Így aztán ő meg hiába van bekötve...
Aztán ez az összefüggés igaz a nem csomagtartóba rakott táskára, kutyára, cilára a nem lerögzített utazótáskában, stb... -
Syl
nagyúr
> Ha hátulról jönnek beléd, akkor az esetek döntő többségében mindegy kategória
Nagyon nagyon téves! Valójában qrva veszélyes, ha hátulról beléd csúsznak, és nem vagy bekötve. Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Syl
nagyúr
Nem tudok linkelni. Én csak túléltem egy ilyet. Egy négykarikás paraszt (hátulról) belémjött a stop-nál. A kiérkező rendőr és mentő mondta, hogy örüljek, hogy mindketten be voltunk kötve az asszonnyal. Anélkül az ütés előrerepít, lefejeled a kormányt/műszerfalat, majd vissza és nyekk - törik a nyak. Ha meg be vagy kötve, az ütközés pillanatában feszesen tart az öv, nem repülsz sehová.
[ Szerkesztve ]
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
nagyúr
Kényelmes tempó biciklivel a 20, de azért nem lassú. Na most képzeld el, hogy lassítás nélkül nekihajtasz egy betonfalnak a kormányt kitámasztva. A kerék deformálása kb. fog annyit, mit az autó gyűrődési zónája, vagy még többet is, mert a kerék teljesen meg fog hajlani, az autót 20-nál meg még megfogja a lökhárító, nem fog gyűrődni nagyon semmi más. Én nem szertném kipróbálni, de ízlés dolga...
Gyerekként 20 kilósan meg lehet, hogy leugrottál 3,5 méterről és lábbal tompítottad, de 80 kilósan ne próbáld ki azért, mert meglepődsz. Nagyon nem ugynaz az érzés lesz.Aki él és nem boldog, az téved!
-
stickermajom
addikt
Asszony autójába januárban ~30-cal csúszott bele egy 20 tonnás billencs. Egyenesen ült, az ülés rendesen be volt állítva, be volt kötve, mégis agyrázkódása lett és meghúzódtak az izmok a nyakában. Ilyen egyszerűen tud sérülni a nyak.
Mikor még nem lehetett tudni, hogy "csak" ennyi a baj a mentősök rárakták a gallért és stabilan rögzítették a hordágyon, mozdulni sem tudott. Gondolj bele nagyobb tempónál mi történhet.. -
Syl
nagyúr
> Olvastam utána, értem hogy miként alakul ki a sérülés, amit nem értek még, hogy ezt hogyan akadályozza vagy csökkenti az öv.
Nagyon egyszerű. Az öv normál esetben feszül az emberen. Ütközésnél, a hirtelen mozgásra befékez, vagyis mintegy az üléshez láncolva tartja az emberi testet, az nem tud ide-oda pattogni.
Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
Carlytoo
aktív tag
Egy suzuki swift-ben ültem utasként. Nagy vihar volt, több fát kidöntött az útra. Egy fa miatt meg kellett állnunk és kitettük a vészvillogót. Az időjárásnak és látási viszonyoknak nem megfelelően közlekedő VW Golfos papa nekünk jött hátulról. A kis suzkával berepültünk az árokba az ütközés erejétől és beszorultunk egy fa alá. Nem tartom kizártnak, hogy az adrenalin, vagy a meglepettség, de én nem éreztem semmit szintén. Gond nélkül kiszálltam az autóból miután a tűzoltók lemetszették rólunk a fát. Persze a kórházba be kellett mennünk, mert, ahogy meglátták az autók állapotát, azonnal mentőt is hívtak. Hozzáteszem, hogy az egyik gally bejött a szélvédőn 10 centire mellém és kiszakított az ülésből egy szép darabot. Na most ha az eltalál valószínűleg nem írogatnék ide. Mellesleg a suzuki hátulja az első ülésekig gyűrődött fel, tehát brutális ereje volt az ütközésnek. A VW eleje teljesen megsemmisült.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Nem az övfeszítő ránt vissza. Az eszköz számára lényegtelen az öv kihúzásának hossza,
Nem lehet lényeges tényező, hogy 40 vagy 160kg méretű (tudom, képzavar) személy ül az ülésben. Ha lassú a mozgás, enged a rendszer. Ha gyors, akkor megáll az öv.
Ezért nem szabad az övet megakasztani például csipesszel.
A lazára hagyott öv sokkal hosszabb mozgást enged meg, ezért jobban fog sérülni az ülésben ülő.
A visszarántást a test rugalmassága okozza. Rugó módjára lökődik vissza a feszítésből.Az övet minden ütközés után cserélni kellene, függetlenül az ütközés mértékétől.
Kopás és sérülés esetében is. Változhat az öv felületén belül a feszítési erő, ezzel az elkerülhetetlennél nagyobb sérülést okozhat az öv, a kisebb hasznos felülete okon.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
8th
addikt
Ha hátulról jönnek beléd az övfeszítő akkor is rádrántja az övet és az ülésben maradsz így ebben az esetben sem mindegy, hogy be vagy-e kötve vagy sem. Biztonsági öv szimulátorban 12km/h szimulált ütközésig tudtam megtartani a magam afelett már megrogyott a térdem és a könyököm akárhogy betámaszkodtam. Az olyan mértékű erőhatás mint ha kétszer akkora tempóval egy szilárd tárgynak (oszlop, fa) hajtanál az autóddal aminek van elől egy jókora gyűrődőzónája. Még mindig 30km/h alatt vagyunk. Véleményem szerint aki nem köti be magát mert úgy majd akkor túlélem az meg is érdemli a sorsát. A rezesova típusú baleseteket nem nagyon lehet megúszni, ez van, az benne van a pakliban ettől függetlenül Magyarországon a stadion építési biznisz helyett tuti a temetőépítés pörögne ezerrel ha nem lenne kötelező az öv.
[ Szerkesztve ]
-
"Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."
Nem.
A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz."
Bármilyen hatása a testre csak az öv megfeszülésig lehet, utána már az öv tart.
Ha nincs, akkor semmi sem tart. Nagyon alacsony sebesség mellett hatása ennek a támasztásnak."De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod."
Három méterről már kevésbé értelmes ez a teszt. Harminc méter magasból már nem lesz kimutatható eltérés a két módszer végeredménye között.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad."
Semennyire.
A vezető nem tud kitámasztott végtagokkal vezetni. A pedálokat és a kormányt kezelni kell.
Az anyósülésben megnézném mennyire tartaná a pozíciót a mellettem ülő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Villanyszerelés
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Projektor topic
- Linux kezdőknek
- YouTube
- További aktív témák...