Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vince

    őstag

    válasz pilóta #23 üzenetére

    Próbáld ki #2:
    20 km/h sebességgel halad egy 1,6 méter magasból szabadeséssel leeső tárgy. Ha tehát állsz a földön és nyújtott lábbal előrefele eldőlsz és kizárólag a karoddal tartod meg magad, akkor nagyjából szimuláltad az ekkora sebességnél fellépő erőket.
    Ezeket már ne próbáld ki, csak a logika mentén tovább haladva: 30 km/h becsapódási sebességhez 3,5 méter magasból kell leesni (ezt már lábbal tompítani is kihívás), 40 km/h-hoz 6,3 méterről. 50 km/h-val csapódsz be 9,9 méteres magasságból.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal

  • Ghoosty

    őstag

    válasz pilóta #23 üzenetére

    Futva a világrekord olyan 44km/h. Ennek a fele nem kéne, hogy olyan elérhetetlen legyen. Sose voltam aktív sportoló, de tesiórás felméréseim 60m futás esetén mindig 1 számjegyű volt. 10 esetén ez 21,6 km átlagsebesség.
    A tesztet meg nyilván nem próbálom ki, mert hibás. Ütközésnél van egy karhossz távolságom az ütés csillapítására, míg ha falnak futok, nincs. Gyerekként próbáltunk hasonlót, hogy nyújtott kézzel fussunk a falnak, de valahogy ösztönösen lassítottunk a végén.
    Biciklivel sem kell tekerni rendesen, a 20km/h-hoz. Sík terepen egy nem nagypapás, de kényelmes tempó. Ha véletlenül biciklivel kell mennem a szomszéd városba, ami 10km-re van, akkor kb 30 perc alatt érek be, de elég dimbes-dombos.

    (#22) doeeg
    Sajnos tapasztalatból tudom, hogy de. Látom, hogy mindjárt jön az ütközés, mert hiába taposom a féket, nem fogok tudni megállni, az a másik meg kijött elém stop tábla ellenére. Préselem magam kézzel lábbal az ülésbe, aztán vége. kb ebben a 20-30-as tempóban történt az ütközés. Öv természetesen bekötve volt, meg gondolom volt adrenalin is rendesen, de semmit nem éreztem.

    (#26) vince
    Az első teszt sikeresen végrehajtva. A második is lábbal tompítva. Viszont karral nem fogom kipróbálni. De ez a teszt is csalóka. 2 hiba van benne. Egyik se veszi figyelembe a karosszéria által biztosított extra centimétereket amiknek köszönhetően kisebb lassulást kell ellensúlyoznod a karoddal. Valamint azt, hogy a lábaddal is tartod magad, miközben paszérolod a féket, így csak a felsőtested egy részét kell megtartanod.
    Mivel él még emlékemben, hogy nem volt olyan kellemes lábbal sem tompítani a 30-at és biztosan megy a 20, így valahol 20 és 30 között van esetemben a határ.

    (#34) Syl
    Ez nekem gyanús. Tudsz róla valami részletesebb anyagot linkelni, hogy mégis mi okozza? Valamint, hogy ezt az okot hogyan szünteti meg az öv használata?
    Azt értem, hogy a régi kocsikban nem volt fejtámla és egy ilyen ütés miatt tényleg nyaksérülésed lehetett, vagy akár kitört a nyakad, de ha megvan a fejtámla, egyszerűen nem tudom, hogy hogyan sérülhet a nyakad. Extrém esetben, persze ezután is pattoghatsz a kocsiban, de ez ekkor nem korlátozódik a sérülés a nyakra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák