Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Syl #34 üzenetére

    "Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is."

    Nulla közeli sebességnél is.
    Öt éve beállt előttem a sor. Én számítottam rá, mert láttam elöl a lámpa már pirosra váltott. A mögöttem jövő is. Az utána következő szöszi még azzal volt elfoglalva, hogy gyorsan hagyja el a mögöttünk lévő kereszteződést.
    Az SUV gyakorlatilag fékezés nélkül tolta meg a mögöttem lévő Golfot.
    Mögöttem hallottam a csattanást. Ekkor már készültem a kiszállás kiszálláshoz.
    Nem volt már nagy az ütközés. A Transit connect hátsó lökhárítója egy picit felgyűrődött. Csak annyira, hogy éppen észre lehessen venni. A Golf eleje már rosszabbul nézet ki. A hátulja meg igen rosszul.
    Az SUV összes légzsákja kinyílt, az eleje is szépen gyűrődött.
    Évekig volt visszatérő nyakfájdalmam az eset után.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Ghoosty

    őstag

    válasz Syl #44 üzenetére

    Pont ez a bajom, hogy a test le van láncolva, de a fej a nyak meg nem. Azok mozdulnak és a nyaknak kell fékezni a fejet. Ha viszont kicsit tud mozdulni a test, akkor egyrészt javul a mozgás szöge, meg nő az út, ami alatt le kell fékezni a fejet, így a fej és a nyak találkozására egyszerre kisebb erő hat.
    Gyerekülésekben a pajzsos megoldást is azért használják, mert úgy a gyerek válla nincs leszorítva, így a teste tudja némileg követni a nyakat és így kisebb a sérülés esélye. Lehet, hogy felnőtteknek már más a nyakizmuk és ez pont károsabb. Ezért is vagyok kíváncsi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák