Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Syl #34 üzenetére

    "Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is."

    Nulla közeli sebességnél is.
    Öt éve beállt előttem a sor. Én számítottam rá, mert láttam elöl a lámpa már pirosra váltott. A mögöttem jövő is. Az utána következő szöszi még azzal volt elfoglalva, hogy gyorsan hagyja el a mögöttünk lévő kereszteződést.
    Az SUV gyakorlatilag fékezés nélkül tolta meg a mögöttem lévő Golfot.
    Mögöttem hallottam a csattanást. Ekkor már készültem a kiszállás kiszálláshoz.
    Nem volt már nagy az ütközés. A Transit connect hátsó lökhárítója egy picit felgyűrődött. Csak annyira, hogy éppen észre lehessen venni. A Golf eleje már rosszabbul nézet ki. A hátulja meg igen rosszul.
    Az SUV összes légzsákja kinyílt, az eleje is szépen gyűrődött.
    Évekig volt visszatérő nyakfájdalmam az eset után.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #53 üzenetére

    " tucat olyan ember került koporsóba ahol az öv olyan hirtelen fogta meg az utast h a belső szervei menthetetlenek lettek."

    De ez nem jelenti azt, hogy öv nélkül túlélték volna a balesetet.
    A jól beállított öv alig ad mozgásteret a testnek. Azonnal megfogja. A modernebb autókban ezért vannak légzsákok. Az ütközés pillanatában közel nullára csökkentik a test és a fej elmozdulását.
    Az utastér kialakítása és a további biztonságnövelő fejlesztések megléte nem derül ki ezekből a halálesetekből.
    A biztonsági öv az alap. Szükséges, de nem elégséges mértékű védelmet nyújt önmagában.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #82 üzenetére

    Nem az övfeszítő ránt vissza. Az eszköz számára lényegtelen az öv kihúzásának hossza,
    Nem lehet lényeges tényező, hogy 40 vagy 160kg méretű (tudom, képzavar) személy ül az ülésben. Ha lassú a mozgás, enged a rendszer. Ha gyors, akkor megáll az öv.
    Ezért nem szabad az övet megakasztani például csipesszel.
    A lazára hagyott öv sokkal hosszabb mozgást enged meg, ezért jobban fog sérülni az ülésben ülő.
    A visszarántást a test rugalmassága okozza. Rugó módjára lökődik vissza a feszítésből.

    Az övet minden ütközés után cserélni kellene, függetlenül az ütközés mértékétől.
    Kopás és sérülés esetében is. Változhat az öv felületén belül a feszítési erő, ezzel az elkerülhetetlennél nagyobb sérülést okozhat az öv, a kisebb hasznos felülete okon.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #100 üzenetére

    "Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."

    Nem.
    A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
    Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
    A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
    A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.

    Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
    Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #105 üzenetére

    "Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz."
    Bármilyen hatása a testre csak az öv megfeszülésig lehet, utána már az öv tart.
    Ha nincs, akkor semmi sem tart. Nagyon alacsony sebesség mellett hatása ennek a támasztásnak.

    "De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod."
    Három méterről már kevésbé értelmes ez a teszt. Harminc méter magasból már nem lesz kimutatható eltérés a két módszer végeredménye között.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #110 üzenetére

    "Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad."

    Semennyire.
    A vezető nem tud kitámasztott végtagokkal vezetni. A pedálokat és a kormányt kezelni kell.
    Az anyósülésben megnézném mennyire tartaná a pozíciót a mellettem ülő. :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák