Új hozzászólás Aktív témák
-
"Nagyon komoly, sőt, végzetes nyaksérüléseket lehet így szerezni, még alacsony sebességnél is."
Nulla közeli sebességnél is.
Öt éve beállt előttem a sor. Én számítottam rá, mert láttam elöl a lámpa már pirosra váltott. A mögöttem jövő is. Az utána következő szöszi még azzal volt elfoglalva, hogy gyorsan hagyja el a mögöttünk lévő kereszteződést.
Az SUV gyakorlatilag fékezés nélkül tolta meg a mögöttem lévő Golfot.
Mögöttem hallottam a csattanást. Ekkor már készültem a kiszállás kiszálláshoz.
Nem volt már nagy az ütközés. A Transit connect hátsó lökhárítója egy picit felgyűrődött. Csak annyira, hogy éppen észre lehessen venni. A Golf eleje már rosszabbul nézet ki. A hátulja meg igen rosszul.
Az SUV összes légzsákja kinyílt, az eleje is szépen gyűrődött.
Évekig volt visszatérő nyakfájdalmam az eset után.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
" tucat olyan ember került koporsóba ahol az öv olyan hirtelen fogta meg az utast h a belső szervei menthetetlenek lettek."
De ez nem jelenti azt, hogy öv nélkül túlélték volna a balesetet.
A jól beállított öv alig ad mozgásteret a testnek. Azonnal megfogja. A modernebb autókban ezért vannak légzsákok. Az ütközés pillanatában közel nullára csökkentik a test és a fej elmozdulását.
Az utastér kialakítása és a további biztonságnövelő fejlesztések megléte nem derül ki ezekből a halálesetekből.
A biztonsági öv az alap. Szükséges, de nem elégséges mértékű védelmet nyújt önmagában.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Nem az övfeszítő ránt vissza. Az eszköz számára lényegtelen az öv kihúzásának hossza,
Nem lehet lényeges tényező, hogy 40 vagy 160kg méretű (tudom, képzavar) személy ül az ülésben. Ha lassú a mozgás, enged a rendszer. Ha gyors, akkor megáll az öv.
Ezért nem szabad az övet megakasztani például csipesszel.
A lazára hagyott öv sokkal hosszabb mozgást enged meg, ezért jobban fog sérülni az ülésben ülő.
A visszarántást a test rugalmassága okozza. Rugó módjára lökődik vissza a feszítésből.Az övet minden ütközés után cserélni kellene, függetlenül az ütközés mértékétől.
Kopás és sérülés esetében is. Változhat az öv felületén belül a feszítési erő, ezzel az elkerülhetetlennél nagyobb sérülést okozhat az öv, a kisebb hasznos felülete okon.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Attól, hogy berogyik egy kicsit még semmi sem történik, sőt igazából puhább is a megállás, hosszabb úton történik a lassulás."
Nem.
A lassulás sokkal rövidebb úton történik meg.
Öv nélkül egy kicsit lassul a test, amíg elhagyja az ülést. Utána közel változatlan sebességgel repül tovább.
A légellenálláson kívül semmi semmi sem emészti a test mozgási energiáját.
A valódi lassulás a akkor kezdődik meg, amikor a mozgási energia átadása megkezdődik az utastéren belül található alkatrészeknek és elemeknek. Érintéskor negatív távolsággal számolva.Egy modern jármű esetében, aminek az eleje képes felgyűrődni. Az utastér a motor fölé csúszni, a betonfalhoz csapódáskor van elegendő tér a lassulásra. Néhány éve egy BMW üzemlátogatáson voltam és ott mondták. Minden ma gyártott modellből, nagyobb sérülés nélkül lehet kiszállni kb 70 km/o sebességig. Természetesen bekapcsolt öv működő légzsákok esetében.
Ezek hiányában az ütközés előtt, érdemes próba fekvésre menni a temetőbe.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Az a hsz az ember karjáról szólt, meg a lábról, ami alacsony sebességnél a test többi részét fékezi, mert ki van támasztva a kormányhoz és a pedálhoz."
Bármilyen hatása a testre csak az öv megfeszülésig lehet, utána már az öv tart.
Ha nincs, akkor semmi sem tart. Nagyon alacsony sebesség mellett hatása ennek a támasztásnak."De kipróbálhatod, próbálj meg leugrani 30 cm-ről úgy hogy érkezéskor nyújtva marad a lábad és úgy hogy hajlítod."
Három méterről már kevésbé értelmes ez a teszt. Harminc méter magasból már nem lesz kimutatható eltérés a két módszer végeredménye között.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Az egész arról szólt, hogy öv nélkül mennyire tudod megtartani magad."
Semennyire.
A vezető nem tud kitámasztott végtagokkal vezetni. A pedálokat és a kormányt kezelni kell.
Az anyósülésben megnézném mennyire tartaná a pozíciót a mellettem ülő.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!