Új hozzászólás Aktív témák
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7471 üzenetére
Vagy késes (mint az autók elektromos rendszerében), vagy üvegbiztosíték foglalat, a bele való biztosítékkel, aminek a kioldási értéke meghaladja a töltőd maximális áramát.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7474 üzenetére
Nem a csipeszre, hanem a csipeszből kijövő vezetékre, minél közelebb ahhoz. Kérj meg valakit, aki tud forrasztani!
Ha nem akarod elveszíteni a garanciát, akkor óvatosan ki lehetne bontani a piros csipeszbe menő vezeték sajtolását és úgy bekötni egy darabka plusz vezetékkel. Esetleges garis problémánál vissza lehet csinálni.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A francba...akkor bele kell nyúlni és a torroid elé kell tenni.
Torroid lágyindító panel[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz troll81 #7517 üzenetére
Ahogy a neve mutatja, lágyan indít. Az induláskori kiugró áramot (nagy motorok, kondenzátoros nagy tápok, bizonyos nagyobb trafók, stb.) korlátozza le. Külön gond, ha épp a hálózati szinusz csúcs tetejénél kapcsolunk. Néhány pillanatig egy nagyteljesítményű ellenállást kapcsol sorba a fogyasztóval, így nem tud kialakulni túl nagy áram, majd rövidre zárja azt, így közvetlenül kapja a 230V-ot, működhet max teljesítménnyel tovább.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ezek gyorsteszterek, nem akkora árammal vizsgálja. Egy 10ohm 5W-os ellenállással tesztel és feszültségesésből kiszámítja a belső ellenállást, meg kikalkulál egy indítóáramot. Ehhez egy algoritmust használ, amit anno beleprogramoztak. Többé kevésbé igaz egyébként. A terhelővilla nélkülözhetetlen, mert a valóságos terhelés azért sokszor többet kiderít.
Az a vékony vezeték egyébként dupla, külön a terhelés és külön a mérés, így a vezeték ellenállása nem szól bele.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem tudom, ezen a terhelő villán (ami nem villás) mit állít a tekerő?
A valódi terhelő villák fix terheléssel rendelkeznek, csavaros rögzítésű ellenállásokkal. 3-at lehet a magyar változatra feltenni, nekünk 2 van rajta, így 250A körüli a terhelés. A tied nem tudom, hogyan szabályozza a terhelést, talán PWM? Az is fura, hogy 500A minden akkunak? A 360A indítójú 45Ah-snak és az 1000A indítójú 100Ah-snak is?
Szívesen belenéznék... Nincs róla egy belső fotód?[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Szívesen. Persze, tudni kell mire valók, de nagy segítség. A különbség garantált, Bosch Bat121/131, DHC BT301/501, Lancol Micro-200, vagy éppen egy Midtronics, stb...egyik sem fogja ugyanazon az akkun ugyanazt mutatni. Szerencsére azért a végeredmény értékelhető. Sajnos van olyan hiba, amikor a kezdődő cellazárlatot nem mutatja a gyorsteszter, simán jónak mondja. Villázva (van amikor csak harmadikra) aztán kimutatja a foga fehérjét. Persze azért ez ritka és inkább akkor kell nézni, amikor nem jutunk dűlőre, mindent jónak mutat minden műszer. Jut eszembe, ha megnézitek a képeket, akkor látszik, hogy van még egy USB csatlakozó rajtuk, a matrica alatt. Egy arany színű! Talán szervíz csatlakozó lehet?
A robogó akkukkal kapcsolatban csak helyeselni tudok, én is sokkal jártam így.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Volt egy Bosch S5 nagy akku, az kilökte az 500A-t és kicsit megsínylette a gép, a tekerőjét néha mozgatni kell, hogy az áram értéket rendesen mutassa, de azért igyekeztem...
Jesszompepi, akkor abban egy tekercselt ellenálláshuzal lenne és a forgatóval azt a menetet vezeti ki, ahova állítottad? A villán izzanak az ellenállások (250A), 15s-nél már fehéren szerintem.
Csinálj már róla majd képet légyszi!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nahát egy Midtronics magyarul!
Mint írtuk a gyorsteszter nem mindig ad biztos eredményt. Ha azt mondja rossz, az szinte biztos. Ha jót mutat, attól még előfordulhat (még ha nem is sűrűn), hogy rossz, terhelővillával kell nyaggatni.
Nem egy szokványos akku, 50Ah 800A-el.
Jó lenne tudni, milyen volt a nem indulás. A kezdődő cellazárlat még ki/be ugrálhat, ilyenkor eseti, hogy látod a feszültségesést éppen, vagy nem. Az autóval nem lehet gond?Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Köszi. Pirosak a gombok, van 3 állapotjelző LED és több fajta mérési fajtát tud, amivel talán sosem találkozunk. Az EN és DIN mellett, talán SAE és JIS, ami még előfordult, de alig. Ezekről az újakról még nem is hallottam.
A szoftver ránézésre másban nem különbözik. Bár én láttam a simából is már 2 fajtát.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
A kattogás lehet bendix hiba is.Nem zárja össze az önindító érintkezőit. Aztán a csere után simán, mert mozgott, állt, stb... Mennyire esett le ilyenkor a feszültség?
Egy normál indítózásnál szuper a 10-11V. Igazából egy ekkora dízelnél már a 9V sem lenne rossz.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Az áram leadási képesség és az, hogy mennyi fog folyni, az 2 külön dolog. Az előbbi annyit jelent, hogy képes-e leadni a kívánt áramot, vagy nem. Ha nem, akkor vagy leesik a feszültség, vagy letilt, esetleg tönkremegy a maximum terhelés felett. A másik, hogy mennyi folyik. Ohm törvény, R=U/I -> I=U/R -> U=R*I. A feszültség és a terhelő ellenállás határozza meg, hogy mekkora áram fog folyni. Mivel az akkufeszültség emelkedésével egyre kevesebb áramot vesz fel, mindegy mivel töltöd, kb. akkora áram fog folyni a töltés vége felé. Az más kérdés, hogy a generátor felrántja a nagy áramleadási képességével a feszültséget azonnal 14,xV-ra, ilyenkor nagy áramok folynak, de rövid ideig, aztán idővel szépen csökken. Amikor a töltés kész, mindegy melyik tölti, adott feszültségnél ugyanolyan kis áram fog folyni.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz crissprivat #7591 üzenetére
Egyem meg...2V, 2V... 0.21V, annyit összeszed a szabad műszerzsinór.
A MITTARI az Militari lett volna szerintem. Azt mondja ránézésre, hogy úgysem tud többet 10A-nál...hahaha, ez egy minimum 500W-os trafó. Mi baja az ellenállással? Mi a fenének akarja kivenni, dilis ez. Azok a vezetékek brutálisak a mostaniakhoz képest. Bár nekem a Resurs orosz töltőmön is vékonyka van gyárilag, az is 10A-es.
Tetszik az a 10A-es kioldó. Frankó a doboz is, 3000-ért egy főnyeremény volt.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz ddsteel #7593 üzenetére
Nem, az üresjárati feszültsége egy 12V-os névleges feszültségű feltöltött ólom-savas akkunak 12,6V. Ritkán, de kapunk a gyártótól frissen töltött akkukat 12,8V-al, de nem jellemző. Az ennél nagyobb feszültség hibára utal. Folyadékvesztés, amikor inkább csak a víz párolog el és a visszamaradt elektrolit sűrűbb lesz (bár kevesebb a kelleténél).
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #7635 üzenetére
A szikrát egy pillanatnyi áramfelvétel okozza. A kimeneten van egy elektrolit kondenzátor és az töltődik fel ilyenkor. Az autók között is van olyan, amelyik az akkusarok visszatételekor szikrázik, meg van amelyik nem.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ó, ha ez ilyen egyszerű lenne.
Felokosítottam a Resurs 1 töltőmet. Kapott a megkeményedett vezetékek helyett újat. Új csipeszek, a +-nál rögtön biztosíték a tűzvédelem miatt. A szimpla szigetelésű 220V-os vezeték helyett pedig egy dupla szigetelésűt. Minden rögzítés és szigetelés visszakerült a helyére. A feszültségmérő egy olcsó kínai LED-es cucc. 3 furat került az előlapra. A védelem PET palackból lett kivágva. Bekapcsolás nélkül a nyugalmi akkufeszültséget mutatja, utána a töltését. Tiszta CTEK...
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Véletlenül vettem észre, hogy változtattak a Global JH-L6V12V6A (AT-L6V12V6A) 12/6V-os töltőn (nem automata). LED-es kijelzéssel mutatja a felvett áramot, bár %-os a skála. Régebben egy sönt és egy műveleti erősítő volt a panelen és 6 tranzisztor kapcsolta a LED-eket sorban. Most nem így működik, villog is, tehát változtattak. Belenézve kapott egy jelölés nélküli IC-t, talán mikrovezérlő, mert ilyen tokban nem tudok ennyi LED-es kivezérlésjelző IC-ről. Nem áramot figyel, hanem a feszültséget kapja leosztva. Ha meg már tényleg uC (bár, ha spec IC, akkor is), akkor mi a fenéért nem kapott még egy relét és már automata is lehetne...
A veszélyes alsó kivezetés is maradt, kívülről ugyanúgy néz ki, mint régen.
[kép] [kép]Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz tibcsiworld #7671 üzenetére
Ahogy szoktam mondani, addig nincs gond, amíg nincs gond.
Senki nem készül arra, hogy baj lesz, illetve a baj sem jelenti be előre.
Sokat segíthet a nyugodt alváson egy biztosíték a pozitív csipeszhez minél közelebb (a biztosíték előtti rész ne érjen el sehol olyan fémes részt, ami testen van)Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Ez így van, de gondolom te is alszol a készenlétben üzemelő készülékek mellett és pl. éjjel éppen a fejedtől 30-50cm-re töltődik a telefonod, benne a Li-Ion akkuval. Persze kell a biztonság, de nem lehet mindent kihagyni, a végletekig korlátozni. Szerencsére ezek a töltők rövidzár, fordított polaritás és túlmelegedés ellen elvileg védettek. Amivel nem tudnak mit kezdeni, az a töltővezeték sérülése esetén az akku rövidzára és az általa okozott túlmelegedés, izzás, esetleg tűz. Ezért javasoltam a csipesz tövére a biztosítékot.
Legutóbb írt itt valaki egy olyan esetről, ahol a töltőben a fojtó transzformátor (néhány menet a + és - ágból közösen egy porvasmagon) lakkozott vezetékei között alakult ki zárlat. Maga a készülék itt is letiltott, de az akku felől szabad volt az út, majdnem baj lett, a töltő burkolata is megégett. Erre is jó védelem lett volna egy megfelelő méretű biztosíték a csipesznél.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7685 üzenetére
Az üzemeltetési körülmények sokkal többet számítanak az élettartamba, mint a gyártási minőség, azzal nincs gond, még mindig 1% alatti a valós reklamáció. Illetve, ha baj van vele, akkor az első pár hétben ki fog derülni. Ilyen esetben cserélik is gond nélkül. Volt pár hónapja egy megingás, leégett a gyártósor és kicsit kapkodniuk kellett, hogy életben maradjon az akkugyártás. De már újra jók, megoldották ideiglenesen, amíg felépül az új gyártó rész. Ha nem a megszokott X99999 999 gyári számmal rendelkezik, akkor ebből az átmeneti időszakból való. Ha egyáltalán nincs rajta, akkor az a legeleje. Ha egy rövid van a peremén (az eredeti a tetején van középen), akkor az már a legutóbbi gyártás. Ezek a számok egy adott sorozatnál egyformák, nem egyediek.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Piftuka #7697 üzenetére
Olyan akku hiba nem igazán van, amitől koppra merül pár hét alatt. Azt valami meríti. Vagy nem egyformán mérjük a koppnyi merítést. A mérés azért szükséges, hogy lehessen látni, merre lehet a baj.
Ahogy írtuk is már többször, megfelelő akku kell az autóba és megfelelő üzemeltetési körülmények. Mindegy melyik gyártó, ezek szükségesek a hosszú élethez.
Milyen autóba kell? Start-stop-os? Intelligens töltési rendszere van? Tudod, hogy sima Ca-Ca, vagy EFB, vagy AGM kell bele? A múlt héten hidaltam le, hogy egy 1.0-s Suzuki Vitarába is AGM kell, mert IBS szenzoros, smart töltési rendszerrel van szerelve.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Piftuka #7715 üzenetére
A rövidtávú városi utak amellett, hogy kevés idő marad a visszatöltésre, ráadásul általában több kis távot jelent, megannyi indítózással. Minden ilyen út inkább negatív energiamérlegű, mint pozitív. Vagyis csak merül az akku, és szépen lassan átesik a 12,4V-os határon, onnan pedig jön a másodlagos szulfát. A sok állás az önkisülést és az apró állófogyasztást is jelentőssé teszi. Ilyen körülmények között mindenképpen kellene egy az autón hagyható okos töltő, ami szinten tartaná a feszültséget, illetve pótolná a rövid utak okozta hiányt.
Nem biztos, hogy van komolyabb állófogyasztásod, a teljes kép alapján már inkább az van, hogy ez az akku a mostoha körülmények miatt leszulfátosodott, a belső ellenállása megnőtt, nem terhelhető a szükséges mértékben. Ezeken már az ajtó nyitásakor induló áramkörök + a gyújtás is jelentős feszültségesést okoz, az indítás pedig nem garantált. Érdemes lenne megméretni ezt az akkut, és az autót is, hogy biztosra lehessen menni. De 2 év ilyen körülmények között már nem rossz, mindegy milyet veszel.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7718 üzenetére
Mostani, csak ennyi. Amíg nem működik újra rendesen a gyártósor, addig a gravírozó a legkisebb gondjuk. Ilyen a legutóbbi akkuk "száma", adott szériában mindnek ugyanez. Te nem látod, de az egész raklap adott méretűekbe ugyanez van sütve. A minőséggel elvileg nincs gond.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7723 üzenetére
A JP akkuk nyithatóak voltak 1-2 évvel ezelőttig, csak volt rajta egy matrica a kicsavarható dugókon. Most már belepréselt dugókkal gyártják, de később lehet, hogy el is tűnik majd a 6 luk a fedélen. A CaCa akkuktól felfelé zártak, mert elvileg itt már nem vészes az elektrolit szint csökkenés, persze megfelelő körülmények és a garancia idő alatt...
Nem hinném, hogy kitekerhetőset kaptál, miből gondolod? A matrica alatt érzed a dugókat? Nincs bennük nút, hogy tudd tekerni...
Régebben benne volt a jótállási jegyben, hogy a kinyitás kizáró ok a garanciára, most nem tudom...túl hosszú és apró betűs, egyébként most lett kicsit "jobb", már 4 felé hajtott és emiatt nagyobb papíron kicsit nagyobb betűkkel van írva.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Piftuka #7724 üzenetére
Egy műszakin senkit nem érdekel az akku állapota, sőt egy autószerelőt sem izgat fel. Inkább az a tendencia, hogy szerelés után jönnek az ügyfelek a hibával, amit a hanyag szerelő okozott, amikor nem figyelt és mélykisütött állapotba került az akku. De a legtöbb szerelő egy nem induló autónál egyből "Rossz az akku!"-t kiabál, minden mérés nélkül. A garanciás ügyintézés 50-60%-a nem jogos reklamáció, más baj van.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz Piftuka #7733 üzenetére
Mindegyikre 2 év jótállást vállalnak.
Mármint az általad megadottak közül? A 2 év már nem úgy van, mint régen. Alapból 1 év jótállás törvényileg előírva és még 1 év szavatosság. A második évben már neked kell hitelt érdemlően bizonyítanod, hogy az akku gyártási hibából adódóan rossz. Ez utóbbi azért nem olyan egyszerű... Talán van még pár gyártó, aki ad bónuszban 2 évet, de nem jellemző.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz gabor9991 #7750 üzenetére
Minden is van, csak ritkán. Valami feltörekvő márka promóciós fogása lehet.
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- VoLTE/VoWiFi
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Spórolós topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Bestbuy játékok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Házimozi belépő szinten
- Autós kamerák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- További aktív témák...
- Új Lenovo Ideapad 5 Pro Bivaly Ultrabook -35% 14" RYZEN 5 6600HS 16/512 QHD+ 2,8K Radeon 2GB 90Hz
- Komplett épített pc eladó szükség esetén minden kiegészítővel
- Dell Precision 7530
- Yamaha MusicCast RX-A1070
- Prémium alkatrészek! RoG 3070 Ti Z590 11600K 1000 Watt Platinum Vízhűtés 32GB RAM 1TB NVME Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen