Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Harkovz #2759 üzenetére

    Nézőpont kérdése, hogy jó a töltés, vagy az az akku is azért nyíródott ki túl hamar, mert 14,4 V-ra, sőt fölé tölt. Ha csak ezt a topikot nézi valaki nyitott szemmel, időről-időre láthatók ilyen példák, amikor a felső határra töltött / túltöltött akkuval van probléma.

    Természetesen, ha az autó ilyen, sőt direkt így tervezték, az egy dolog. Más dolog, hogy mennyire jó az a koncepció, ami egyes esetekben az akku gyors elhasználódását eredményezi.

    Olyanra nem emlékszem, aki normál tartófeszültségen használt akkura panaszkodott volna (13,8 V).

    Az viszont kétséges, hogy emiatt érdemes-e szulfátlanító töltőre beruházni, ha az akku állapota úgyis romlik (vagy csak nem javul) és végül másikat kell venni. Azt a pénzt akár egy új akkuba is lehetne tenni.

    A szulfátosodás inkább tartós alultöltés, gyakori mélykisülés miatt alakul ki. Az akku lemezeinek részleges elhalását, elszigetelődését kell elképzelni, melynek során csökken a kapacitás, nő a soros belsőellenállás.

    A túltöltés, illetve azzal járó pezsgés a lemezek erózióját váltja ki, részecskék válnak le, ami átvezetést képezve (párhuzamos ellenállás) növeli az önkisülést.

    Tehát szigetelés vagy vezetés, alapvető különbségről beszélünk. A feszültség említett csökkenése szerintem inkább az utóbbi problémára utal.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák