Új hozzászólás Aktív témák
-
-
exedoc
senior tag
Figyi Quixel cinematic asset-ek összepakolva többszáz millió (!) háromszöggel futnak a videón legalább 30fps-el simán. Namost próbáld meg ezt a mostani engine-el. 10 objektumot bepakolsz és összeomlik az egész. Ha meg nem akkor 32GB RAM-al is alig tudod megmozdítani a jelenetet 3-4 fps-el.
[ Szerkesztve ]
-
exedoc
senior tag
Így van. Teljesen egyetértünk. Hogy valósították meg a megvalósíthatatlant? Egy engine vagy 3d-s modellező szoftver sem képes erre megkötések nélkül. A ZBrush amivel karaktereket, egyéb magas poligonszámú környezeti objektumok készülnek, köztudottan jól kezel több tíz, esetleg 100 millió poligonos modell-t, de ahhoz rengeteg memória kell, 32GB alaphangon, játékfejlesztői környezetben 64GB / 128GB konfigokon dolgoznak. Itt ebben a tech demo-ban többszáz millió háromszöget számolt egy játék motor global illumination-el, 8K texturákkal. Hogyan? Továbbra is várom Abu válaszát a technológiai megvalósítást illetően.
-
saelin
veterán
Pont ezt mondtam a barátomnak is, hogy biztos televágták ezzel a TECH DEMO-val a Ps5 kicsi ssd-jét. Ilyen szinten nem hiszem hogy valaha látni fogjuk viszont ezt, de ha ez a fejlesztési időkön tud spórolni, akkor az csak jó nekünk végfelhasználóknak. Engem felcsigáztak ezzel. Van a Bright Memory nevű játék, amit egy ember készített az UE segítségével. Jó lenne ha az a játék használná az új feature-öket (akár egy későbbi update formájában).
[ Szerkesztve ]
"It is only with heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye."
-
Carlos Padre
veterán
Ezek rendkívül jól tömöríthető adathalmazok. A játékok fejlesztési állományai mindig sokkal nagyobbak, mint a végleges játék. És ha azt is figyelembe veszed, hogy a gyors elérés miatt nincs szükség a jelenleg alkalmazott multiplikációra így sokkal jobb minőség mellett még akár kisebbek is lehetnek a jelenlegi játékméreteknél.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Cathulhu
addikt
ketszazmilliard haromszogre szerintem keves lesz a 32 bites vertexindex, akkor ~50 haromszognek kellene minden vertexbol indulnia.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
VinoRosso
veterán
Akkor tömörítik. Vagy tömörítés+procedurálisan hozzátesznek még valamit. Láttam olyat is, hogy AI upscalelt alacsonyabb felbontású textúrákat. Ilyen elven akár generálhatnak is textúrát procedurálisan valamilyen minta alapján. Viszont az meg ugye vagy a procit vagy a VGA-t enné, vagy mindkettőt. RT meg ekkora polycount mellett nem hiszem, hogy a VGA-ban még marad kakaó erre.
-
exedoc
senior tag
Nézd. Az Unreal Engine 4 megjelenése óta dolgozom a motorral. (Előtte a 2-3-al) Tudom mit tud, hol vannak a határai, milyen durva minőségre képes, az én konfigomon 32GB RAM-al mennyi poligont bír el, mennyi textúrával / shader-el. Ahol az én gépem kifekszik annak az új Engine a többezer szeresét(!) gond nélkül futtatja 30 fps-el. Hidd el. Nincs PC-re olyan cucc még amivel azt megmozdítod amit a demo-ba láttál. Hiába van a gépedbe 16 magos proci 32 szálon, 256GB RAM, és RTX 2080ti. PS5 egyszerűen máshogyan működik. Tudom mit írtak és hol, az interjút is láttam. A Doom3 megjelent 2005-be. Én játszottam az alpha verziójával 2002-be. Csak diavetítés volt 2-3fps/sec. Az is elfutott az akkori hardvereken. Ez is fut 2070-en. :)
[ Szerkesztve ]
-
VinoRosso
veterán
Hogyhogy csak háromszögadatok? A megatextúra nem háromszög, az képpont. A meshnek amúgy se kell sok memória. A memóriát meg tárhelyet a nagy felbontású ismétlődés nélküli textúrák igénylik.
Amúgy mesht is lehet procedúrálisan generálni, pl procedural terrain az egy létező dolog (Unity pl tudja), de a tessellation is az, igaz az inkább subdivision/refinement.Nyilván ott éri meg generálni ahol a számítási költség alacsonyabb mint az I/O. Ha sok textúrád van az tipikusan ilyen.
-
VinoRosso
veterán
Nem feltétlenül, erre van a tesszelláció, LOD-ok, geom instancing. A meshben lehet egy csomó redundás információ amit egy egyszerűbb meshből ki lehet fejteni.
A textúra viszont más tészta, főleg azért mert itt minden képpont egyedi, tehát nincsenek ismétlődő tileok.
Ugye ilyet tud az idtech is, sőt igazából az egész Carmack találmánya, de abban sokkal kisebb felbontással kevésbé részletes geometriával működött és ott is voltak lagok a betöltésnél.
Itt meg flottul megy minden ahogy nézem,szóval kérdés, hogyan oldották meg. -
#54625216
törölt tag
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.
Azaz a gamer felhasználók kb. felének sys+vram összesen nincs 16GB a PC-jében.Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Ettől még lehet - sőt valószínű - hogy a PC-s portok igényelni fogják az erős vga-kat.
És itt eljutunk egy érdekes fejleményhez, hogy a portolás az átlag gamernek látványban vagy visszalépés lesz a konzolhoz képest, vagy tovább csökken a PC-re kiadott AAA címek száma, mert a potenciális piac fele kapásból kiesik a magas hardver követelmények miatt.
Ilyen eddig nem volt, általában a konzolról portolt tartalmakkal szemben az volt a fő kritika, hogy nem használják ki a PC erőforrásait, most viszont az lehet a kérdés, hogy a megfizethető kategóriás PC-k egyáltalán képesek lesznek-e megbírkózni a konzol portokkal. Legalábbis a következő 2-3 évben.Ez szerintem a PC-s játékpiac további sorvadásához fog vezetni, mert olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, a PC-s gamerlés meg szét fog szakadni a lowend Fortnite féle "kenyérpirítón is elfut" és a highend "két kocsi árát ráköltöttem" kategóriára.
-
Carlos Padre
veterán
-
#54625216
törölt tag
"Az a százmillió steam user 10%-a, szóval az első évben a steam userek felső 10%-ához kellene mérni a PS5-öt - azok meg már most erősebb vasakon nyomulnak, mint a PS5."
Csakhogy a kiadók azt nézik, hogy ha a felső 10%-ot célozzák, akkor lemondanak 90% potenciális vásárlóról.
Vagy fordítva: a felső 10% mekkora részét veszítik el azzal, ha nem használják ki maximálisan a csúcs PC-k erőforrásait? Elenyészőt. Akkor meg miért ne hajtanának a 100%-ra ? (Na jó 80%-ra, ha levonjuk a "kenyérpirítókat".)
Beleraknak a játékba néhány extra shadert, ami jól megfingatja a csúcshardvert, elnevezik ultra-nak és a felső 10% letudva.Ehhez képest konzolnál a kiadó eldönti, hogy egyáltalán fejleszt-e PS5-re és ha igen, akkor a hardverből nyugodtan kipréselheti a maximumot, mert az garantáltan minden PS5 tulajnak rendelkezésére áll, nem kell azon paráznia, hogy hány usert veszít a magasabb hardver követelményekkel.
Tehát fejlesztői szempontból nem az a kérdés, hogy darabra hány csúcskategóriás PC jut egy konzolra, hanem hogy egy adott technológia egy adott platformon mikor tekinthető szabványnak. Márpedig az 5GB/sec PCI-E 4.0 SSD nem a jövő héten lesz minimál követelmény PC-n, miközben a PS5 userek 100%-ának ott lesz a gépében.
Tegyük hozzá, hogy ez annyira nem új jelenség, hogy már a 8bites korszakban is ugyanez volt a kiadók dilemmája. A C128, Spectrum 128k, Plus4 szoftverek száma a töredéke volt a C64, Spectrum 48K és C16 szoftverkínálatnak, mert az előző generációt nem vonták ki a piacról, hanem az új generációra ragasztottak vastagabb árcédulát, így az egyik kanibalizálta a másik szoftver piacát.
A PC ezt a fejlesztési logikát örökölte és a PC-s szoftver piac ennek issza mind a mai napig a levét, csak a PC-nél a generációváltás sokkal nyögvenyelősebben, alkatrészről-alkatrészre zajlik, így kevésbé feltűnő az új generációs hardver kihasználatlansága.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5