Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz RubbishBin #9 üzenetére
A 7 éves UE4 demókban az volt a "csalás", hogy sz..rrá kellett optimalizálni a scene-t, hogy legalább a 24 fps-t tartani lehessen. Az ilyen szintű optimalizálást pedig a legtöbb játékfejlesztő egyszerűen nem engedhette meg magának.
A játékfejlesztésben az az általános workflow, hogy asset szinten megcsinálnak mindent max. minőségben, azaz brutál polygonszám, textúraméret, shader komplexitás, aztán elkezdik a tartalmat a célplatformhoz reszelni, amíg elfogadható szinten nem fut a játék.
Tehát a legtöbb játék mögött kreatív szempontból eddig is ott volt a tartalom, csak nem volt platform, ami képes lett volna normálisan megjeleníteni.
Az UE5 (+nextgen) most pont azt igéri, hogy a jövőben kevesebb kompromisszumot kell vállalni a fejlesztői és a platformra optimalizált verzió között, ami nem csak a minőséget növeli, de fejlesztési költségeket is csökkenti.
Ugyanakkor a realtime GI szerintem nem fog megjelenni (még) a játékokban, azt valószínűleg a cinematic készítőknek fejlesztik. Cinematicnál meg halál mindegy, hogy a 8K rendereket 3 fps-el vagy 1-el számolja-e az engine, mert legfejlebb nem 1 percet vár a user a végeredményre, hanem 3-at. -
-
#54625216
törölt tag
A háttérvetítést annak idején a hangosfilm miatt vezették be kényszerűségből, mert a hangosfilm kamerák irdatlanul nagyok voltak, így csak stúdióban tudtak forgatni velük.
Hátránya volt, hogy nagyon nehéz volt az előteret és a hátteret képminőségben és világításban összeszinkronizálni, illetve - ami még nagyobb baj volt - nem tudták a kamerát a háttér felvétellel szinkronban mozgatni, így az előtér és a háttér "szétcsúszott".
Az UE alapú háttérvetítés ezt küszöböli ki azzal, hogy a kameramozgás direktben vezérli a realtime háttérkép generálást (mocap-elik a kamerát és a kamera animáció realtime kerül UE-be), illetve az előtér világításának jelentős része is a vetítésből jön (kb. mint CG világításnál az environment light). Így a háttér gyakorlatilag ugyanabból a kamerából van kirenderelve, mint ami az előteret rögzíti, ezért a felvételen is passzolni fog az előtér a háttérrel.
Ennek baromi sok előnye van, pl. a rendező azt a képet látja a monitorán, ami majd a filmbe kerül, nem kell a zöld háttérből jövő betükröződéseket leszedni postban, a színész könnyebben beleéli magát a szerepbe (nem egy zöld függöny előtt kell úgy csinálnia, mintha lenyűgöző tájat bámulna), gyorsan lehet átállni egyik jelenetről a másikra, stb.
A szűk keresztmetszet eddig az UE limitációi voltak, hogy adott polygonszám és textúra méret felett az engine nem tudta tartani a szükséges fps-t (16K vagy nagyobb felbontást kell összerakni 4-6 gép által generált 4K jelekből), így néha proxy modelleket használtak a háttereken, amit később postban lecseréltek.
Az UE5 ezen tudna nagyot dobni, hogy gyakorlatilag mikropolygon alapon tudnák realtime renderelni a látványt, azaz a háttér LED falon egy pixel egy polygonnak felelne meg, így nem kellene proxy-zni.
(Amúgy a Mandalorianban valószínűleg már az UE5 technológiát használhatták, mert az Epic saját fejlesztőcsapattal vett részt a projektben.) -
#54625216
törölt tag
"Egyébként meg nem értem, hogy a PC-t miért rendelték alá a konzolnak. oké, hogy a profit és az egységes hardver."
Az egységes hardver nagyobb volumenben gyártható, ezért olcsóbb, így nagyobb közönséghez jut el = nagyobb piac = több profit. Nem elég indok?
"DE egy konzol kb 5 évente ujjul meg vagy még több.
Mpost nézzük meg hogy egy PC 5 év alatt mekkora változáson megy keresztül ."Ez nem előny, hanem hátrány. Lásd: egységes hardver.
"A PC-n ugyan ugy el fog futni ugyan ilyen minöségben egy játék a kiadáskor, de 5 év mulva már sokkal jöbbat is ki tudnának belöle hozni, ha a fejlesztök a PC-t részesitenék elönybe és nem csak portolnák a konzolos gameket."
Nem az a kérdés, hogy mit tudnak kihozni az aktuális csúcshardverből, hanem hogy mennyit tudnak eladni egy adott játékból.
A csúcskategóriás PC-k ugyan - reményeink szerint - 5 éven belül lekörözik majd az új konzolgenerációt, de egy eleve zsugorodó piacon is csak a felhasználók töredékének lesz top PC-je, a többség örül majd, ha a beérik a konzolok szintjét és nem kell cserébe eladniuk a fél veséjüket.
A kiadók hozam / kockázatban gondolkodnak. Márpedig a legkisebb kockázattal a legnagyobb hozamot úgy tudják elérni, ha konzolról portolnak PC-re, mert azzal érik el a legtöbb felhasználót, mégha a látvány kompromisszumos is ahhoz képest, amit a max. hardverből ki lehetne hozni.Egyedül a játék streamelés tudná valóban felborítani a mezőnyt, mert akkor nem a user hardverén múlik a játék minősége, hanem hogy a kiadó milyen hardverről streamel.
Akkor végre a PC-sek és a konzolosok egységbe tömörülve köpködhetnek majd a streamelőkre. -
#54625216
törölt tag
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.
Azaz a gamer felhasználók kb. felének sys+vram összesen nincs 16GB a PC-jében.Tehát lehet, hogy a PS5 osztozik a 16GB-on, de még így is a PC-s középmezőny felett van.
Ettől még lehet - sőt valószínű - hogy a PC-s portok igényelni fogják az erős vga-kat.
És itt eljutunk egy érdekes fejleményhez, hogy a portolás az átlag gamernek látványban vagy visszalépés lesz a konzolhoz képest, vagy tovább csökken a PC-re kiadott AAA címek száma, mert a potenciális piac fele kapásból kiesik a magas hardver követelmények miatt.
Ilyen eddig nem volt, általában a konzolról portolt tartalmakkal szemben az volt a fő kritika, hogy nem használják ki a PC erőforrásait, most viszont az lehet a kérdés, hogy a megfizethető kategóriás PC-k egyáltalán képesek lesznek-e megbírkózni a konzol portokkal. Legalábbis a következő 2-3 évben.Ez szerintem a PC-s játékpiac további sorvadásához fog vezetni, mert olcsóbban jobb minőséget kap az átlag gamer konzolon, a PC-s gamerlés meg szét fog szakadni a lowend Fortnite féle "kenyérpirítón is elfut" és a highend "két kocsi árát ráköltöttem" kategóriára.
-
#54625216
törölt tag
A top kategóriás PC nyilván mindig verni fogja a konzolt, mert a tartalomfejlesztés eleve PC-n történik és még számos egyéb ipari tevékenység, így mindig a PC lesz a teljesítményben az etalon.
Az is evidencia, hogy a konzol meg mindig verni fogja a PC-t ár / teljesítményben.Az érdekes kérdés eddig az volt, hogy az átlag gamer számára mekkora minőségi kompromisszumot kellett kötni a konzol ára (+exkluzivok) érdekében a (megfizethető) PC-hez képest.
És itt lesz szerintem most változás, mert az új konzolgeneráció felül fogja múlni az átlag PC-t nem csak árban, de minőségben is.
Azaz ha valaki mondjuk a PS5/XBOX megjelenésével egy időben akarna gamer PC-t venni és nem az 500ezer+ kategóriában gondolkodik, akkor ha a konzolt választja, akkor nem hogy nem kell a minőségről lemondania, de még jobbat is kap, mintha PC-t venne.#288 dabadab
Ma már ez sem feltétlenül így van, mert ott vannak konzolra is a különböző gamepassok, amikkel fillérekért jutsz hozzá több száz játékhpz +lassacskán ugyanazok a nyári, karácsony, stb. leárazások vannak, mint Steamen. Egyedül talán a Nintendo tartja magát a magas áraival, de az mindig is külön ligában játszott.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Feljebb már leírtam:
Az aktuális Steam survey szerint a felhasználók 38%-ának van 16GB ram-ja, 8%-nak több, 34%-nak 8GB, a többinek kevesebb.
VRAM-ból 20%-nak van 8GB, 4%-nak több, 20%-nak 6GB, a többinek kevesebb.A PC gaming piacot nem az új gépek vásárlása határozza meg, hanem az átlag hardver (online multiplayernél meg az átlag alatti). A többség ráadásul csak egy-egy alkatrésszel bővíti a gépét, nem a teljes konfigot cseréli.
Tehát még az is jó pár év, mire a kiadók 16GB ram, 8GB vram-ot adnak meg minimál konfignak, az 5GB/sec ssd meg egész biztosan nem lesz PC-s rendszerkövetelmény a PS5 életciklusa végéig.Persze a csúcskategóriás a PC-k már most is köröket vernek a nextgen konzolokra, de ez csak a PC piac töredezettségét fogja növelni és nem a lemaradást csökkenteni.
-
#54625216
törölt tag
"Az a százmillió steam user 10%-a, szóval az első évben a steam userek felső 10%-ához kellene mérni a PS5-öt - azok meg már most erősebb vasakon nyomulnak, mint a PS5."
Csakhogy a kiadók azt nézik, hogy ha a felső 10%-ot célozzák, akkor lemondanak 90% potenciális vásárlóról.
Vagy fordítva: a felső 10% mekkora részét veszítik el azzal, ha nem használják ki maximálisan a csúcs PC-k erőforrásait? Elenyészőt. Akkor meg miért ne hajtanának a 100%-ra ? (Na jó 80%-ra, ha levonjuk a "kenyérpirítókat".)
Beleraknak a játékba néhány extra shadert, ami jól megfingatja a csúcshardvert, elnevezik ultra-nak és a felső 10% letudva.Ehhez képest konzolnál a kiadó eldönti, hogy egyáltalán fejleszt-e PS5-re és ha igen, akkor a hardverből nyugodtan kipréselheti a maximumot, mert az garantáltan minden PS5 tulajnak rendelkezésére áll, nem kell azon paráznia, hogy hány usert veszít a magasabb hardver követelményekkel.
Tehát fejlesztői szempontból nem az a kérdés, hogy darabra hány csúcskategóriás PC jut egy konzolra, hanem hogy egy adott technológia egy adott platformon mikor tekinthető szabványnak. Márpedig az 5GB/sec PCI-E 4.0 SSD nem a jövő héten lesz minimál követelmény PC-n, miközben a PS5 userek 100%-ának ott lesz a gépében.
Tegyük hozzá, hogy ez annyira nem új jelenség, hogy már a 8bites korszakban is ugyanez volt a kiadók dilemmája. A C128, Spectrum 128k, Plus4 szoftverek száma a töredéke volt a C64, Spectrum 48K és C16 szoftverkínálatnak, mert az előző generációt nem vonták ki a piacról, hanem az új generációra ragasztottak vastagabb árcédulát, így az egyik kanibalizálta a másik szoftver piacát.
A PC ezt a fejlesztési logikát örökölte és a PC-s szoftver piac ennek issza mind a mai napig a levét, csak a PC-nél a generációváltás sokkal nyögvenyelősebben, alkatrészről-alkatrészre zajlik, így kevésbé feltűnő az új generációs hardver kihasználatlansága.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen NAS-t vegyek?
- Futás, futópályák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Androidos tablet topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sorozatok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!