Új hozzászólás Aktív témák

  • iMaverick

    addikt

    válasz Lacccca87 #163 üzenetére

    Amit kérdezel, abból kiderül, hogy nem vagy tisztában a mai operációs rendszerek működésével!

    Amit Abu85 leírt, az úgy van. Lefordítva a "halandók" nyelvére: a Win95-98-as változatig a szoftverek "direktben" elérték a hardvert. Ez jó is volt, addig a pontig, amíg a szoftver nem fagyott le és nem rántotta magával az egész operációs rendszert (kékhalál).

    Az Win2000 és XP érával jött be, hogy a szoftverek (pl. játékok) csak az oprendszer kernelén keresztül érték el az összes hardvert. Így megoldott (nagyjából) az ilyen kékhalál jellegű problémák 90%-a.

    Igen ám, de így létrejött egy "szoftveres" (értsd: maga a kernel, illetve itt a DX) gát, ami lelassítja az egész rendszert.

    A Mantle ezt kerülné meg: a játék futás közben direkt éri el a VGA-t, viszont így megintcsak fent áll a veszélye annak, hogy ha sz@r a program és valami félresiklik, akkor kékhalál lesz és az egész oprendszert magával rántja... (Ördögi kör ez.)

    [ Szerkesztve ]

    "Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)

Új hozzászólás Aktív témák