Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacccca87
őstag
Ez mind szép és jó de már megint csak ígéretekkel van teli a padlás.
Ha tényleg annyira jó lenne akkor nem pont azon kellene igyekezniük hogy minnél hamarabb nagyközönségnek is prezentálható cuccot rakjanak össze?
BF4 is decemberre ígérte erre mindjárt február és semmi.
Ismétlem ha tényleg akkor előnyt jelentene akkor maga az AMD sürgetné a fejlesztőket de ő csak ül a tökén....
Hiába van nekem is HD7770-em és várom kezdek egyre szkeptikusabb lenni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #151 üzenetére
A fejlesztőket nem szabad sürgetni. Nem ez a cél. Azért a low-level API esetében a teszt sokkal fontosabb, mint a DX esetében, mert ha a DX-en hibázik az alkalmazás, akkor az csak egy WDDM összeomlást von maga után, de az pár másodpercen belül újraindul, de ha a Mantle alatt hibázik, akkor az full kékhalál. Éppen ezért kell időt adni nekik. Így is túl hamar jönnek, mert Dan és Johan is mondta, hogy az első Mantle implementációknál nem a sebességre optimalizáltak. Megírták stabilra és kész, mert nem volt elég idejük extrémebb algoritmusokat kipróbálni. Úgy vannak vele, hogy elsőre elég lesz az out-of-box szint.
Az AMD meg eleve nem dobta volna be a cuccot decemberben, mert nekik sokkal jobb, ha a Kaverihez kötik. Csak ugye nem ők döntenek erről, hanem a fejlesztők. De végül úgy alakult, ahogy az AMD szerette volna.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
djgeg
őstag
Ha jobb is egy konzolos teljesítménye, akkor gyakorlatban normális optimalizálás után egy BF4 pl sokkal jobban futhatna mint most konzolokon?! Van valami normális cikk ami összehasonlítja ilyen téren a Mantle-t és a konzol-t
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #155 üzenetére
Az nem baj, hogy a stabilitásra mennek. Nézd meg Dan StarSwarm demóját. Hova menjenek a sebességben? Így is háromszor gyorsabbak, optimalizálatlan kóddal out-of-box. Igen, persze lehetne még optimalizálni, de ennyi elég egyelőre, végtére is ez az API még csak most válik béta állapotúvá.
Előbb érdemes ezt tesztelni, aztán ha oké, akkor majd kitűzik célnak a négyszer gyorsabb kódot. Ráérnek ezzel még.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
Sok lesz már ez a hype... 3x-os sebessség, naja.
Mérés, fps értékek, komplex játékok alatt.A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt felejted el, hogy ezt a sebességnövekedést nem az AMD jelentette be. Erről maga az Oxide beszélt. A fejlesztők, akik ezt elérték.
Hallgasd meg a mondandójukat profi vagy átlagos szinten, ha érdekel. Enélkül nem érdemes erről véleményt alkotni. Nagyon is jó, hogy végre történik valami előrelépés itt. Ha minden jól megy, akkor a szabványos API-k szintjén is most már fel kell nőni ehhez.
A Mantle elsősorban azért jó, mert felpörgeti majd a Khronos és az MS fejlesztéseit is. Mostantól nem lehet ám hátradőlni, hogy jó az is, ami van, úgy sem csinál majd senki jobbat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Malibutomi #159 üzenetére
A motorprogramozó nagyfejűek lassan 5 éve könyörögnek a gyártóknak és az alapítványoknak, hogy csináljanak már valamit. Szóval nekik ez most egy játszótér.
Érdemes tudni, hogy rengeteg motorprogramozó tagja a GAB-nak. Ami felel az API-k fejlődéséért. Baromira sok jó ötlet van, amit leadnak, de a 90%-uk elbukik a szavazásnál, mert a gyártók nem tudnak megegyezni egymással.
Ezért kellene itt az MS-nek egy kicsit erősíteni. Nincs ilyen, hogy én ezt nem akarom. Támogatod és kész, vagy ki lehet szállni a piacról. Figyeld meg, támogatni fogják, mint a katonatiszt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
iMaverick
addikt
mert ha a DX-en hibázik az alkalmazás, akkor az csak egy WDDM összeomlást von maga után, de az pár másodpercen belül újraindul, de ha a Mantle alatt hibázik, akkor az full kékhalál.
Kicsit furállom is, hogy ez az új "irány". Annó a Win95-98-as érában tiltották ez, mint a tudás almáját... Most meg mindenki erre "gyúr". (Az egyik meg nem nevezett számítástechnikai lapban a jövő háttértár kezelését is ebben látták: az SSD-k túl gyorsan fejlődnek, a sávszélesség igényük kielégítéséhez direkt hozzáférés kell a hardverhez... Na gondoltam magamban, így vesz 180 fokos fordulatot a világ...
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz iMaverick #161 üzenetére
Ha sebességet akarsz, akkor muszáj odaadni a VGA memóriája feletti kontrollt a fejlesztőnek. De még mindig lehet indítani a DX módban a játékot a megfelelő exével, és akkor a WDDM megvéd, csak lassabb lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Lacccca87 #163 üzenetére
Amikor látsz mondjuk a Windowson ma egy TDR-t mondjuk a grafika kernel driverétől. Akkor tulajdonképpen az történt, hogy a WDDM lefagyott. Viszont ez nem része a rendszermagnak, tehát elment a kép, de a rendszermag újraindította a WDDM-et is helyreállt minden. A Mantle a rendszermaghoz kapcsolódik usermódból. Ha fagy akkor nincs előtte egy WDDM, ami megmenti az OS-t.
Amikor az MS húzódzkodik a low-level hozzáféréstől, akkor nekik ez a legfőbb indokuk. Értik ők, hogy gáz a fejlesztőknek, hogy nem tudnak felszabadítani xy memóriaterületet, mert túl költséges, de az MS meg azt mondja, hogy honnan tudják, hogy nem csinálnak rosszat. Erre a fejlesztők azt mondják, hogy a konzolon működik. Az MS meg azt mondja, hogy az fix hardver. És így tovább érvelnek a végtelenségig ...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
iMaverick
addikt
válasz Lacccca87 #163 üzenetére
Amit kérdezel, abból kiderül, hogy nem vagy tisztában a mai operációs rendszerek működésével!
Amit Abu85 leírt, az úgy van. Lefordítva a "halandók" nyelvére: a Win95-98-as változatig a szoftverek "direktben" elérték a hardvert. Ez jó is volt, addig a pontig, amíg a szoftver nem fagyott le és nem rántotta magával az egész operációs rendszert (kékhalál).
Az Win2000 és XP érával jött be, hogy a szoftverek (pl. játékok) csak az oprendszer kernelén keresztül érték el az összes hardvert. Így megoldott (nagyjából) az ilyen kékhalál jellegű problémák 90%-a.
Igen ám, de így létrejött egy "szoftveres" (értsd: maga a kernel, illetve itt a DX) gát, ami lelassítja az egész rendszert.
A Mantle ezt kerülné meg: a játék futás közben direkt éri el a VGA-t, viszont így megintcsak fent áll a veszélye annak, hogy ha sz@r a program és valami félresiklik, akkor kékhalál lesz és az egész oprendszert magával rántja... (Ördögi kör ez.)
[ Szerkesztve ]
"Sokkal könnyebb gazdagon boldognak lenni, mint szegényen" (Moldován András)
-
pakriksz
őstag
válasz bbTamas77 #167 üzenetére
fix funkciós jön a modell betöltődik itt, átmegy ezeken a fázisokon, kijön a hw-ból valahogy. Mindig ugyan azon a fázisokon, mindig ugyanúgy. Aztán jöttek a shaderek amiket már lehetett programozni, de eleinte külön volt pixel és vertex shader egység a gpu-ban. Aztán összeolvadtak a unified shaderrel, manapság meg már semmi sem fix, a textúrázókon kívül.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
KAMELOT
titán
Azaz, ha ilyen hibák vannak akkor ezek semmit sem csináltak. Ha kiadok egy progit akkor előtte alapos tesztelésen megy át és nem arról írunk, hogy itt a hiba ott a hiba. Volt idejük megcsinálni van ott pár programozó. Ha bejelentek egy programot akkor annak 95%-ban már perfektül működnie kell és nem az, hogy még csak csinálják tele hibával.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
peterm711
aktív tag
Én azt nem értem, hogy miért nem megy a dx a süllyesztőbe, ha már ilyen sz@r? Csináljon az nv is egy hardverközeli apit mint az amd, és csak 2 fele kellene portolni a játékfejlesztőnek, amd és nv, és mindenki boldog lenne. Igaz ott az intel szutykai, bár nem tudom mennyire tekint rá a többség működőképes alternatívaként.
-
KAMELOT
titán
-
Dilikutya
félisten
-
-
Drizzt
nagyúr
válasz djculture #176 üzenetére
Egyáltalán nem ezt írta a srác, de semmi gond. Ő azt javasolja, hogy legyen egy low level AMD API, meg egy low level NV APi, s erre a kettőre írják a játékokat, a DX + Mantle kombó helyett. Namost ezzel azért tényleg van több hiba is. Egyfelől az Intel nem hogy tényező, hanem piacvezető, így természetesen kell valami az Intel támogatására is. Másfelől közösen támogatott API mindenképp kell, különben még ennyi esélye se lenne új szereplőknek beszállni. Bár mostanában ez nem gond, nem túl vonzó a piac, mert egyrészt nem növekedik, másrészt hatalmas a belépési költség.
Másrészt a Mantle-ről se bizonyosodott még be egyáltalán, hogy megváltaná a világot. Elterjedése, s haszna még igencsak kérdéses.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
KAMELOT
titán
Még semmiféle videót nem láttunk! Csak kitettek egy képet amin BF4 van az is csak CPU-val Tehát kártyát nem láttam ott, hogy melyik kártyával mennyi lenne. Képeket mindenki tud bedobni. Lényeg a videóbemutató.
Én ilyen xar konzolra tuti nem térnék át.
1. nem lehet rajta semmit csinálni csak játszani
2. játékok rá 1,5-2x olyan drágák mint PC-re[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
djculture
félisten
Az amd api a régi dx11 kártyákat is támogatja akkor oké, megkell nézni egy steam hardver felmérést, rengeteg embernek van még 6xxx és 5xxx szériás kártyája.
Mantle se győzött meg egyelőre hogy szaladjak 7xxx-et venni, eddig minden játék ment nálam 1280*1024-be amit bir az lcd monitorom szépen szerintem még ezt az évet kihuzom vele simán. bf4 bétát néztem az is ment vele szépen pedig ugye dx volt még nem mantle.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
ABU!
Ha valóban ebben a hónapban megkapjuk steamre a Star Swarm bench-et, akkor vajon azzal elvileg már össze lehet majd mérni (a teljesítményen kívül), hogy mennyire bírják a tuningot is a kártyák DX/MAntle alatt?
-
KAMELOT
titán
válasz Malibutomi #180 üzenetére
Inkább várjuk meg magát a mantlet, utána majd mindenki okosabb lesz mit is fog tudni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
djculture
félisten
-
KAMELOT
titán
válasz djculture #182 üzenetére
Ezért vannak itt sokan felháborodva. Beszélünk itt ilyen olyan teljesítményről aztán sehol semmi. Épp ezt mondtam én is. Tessék videókat nyomni. Ez az amit írtál. Kabaré! Ebben a topikban akkor kéne írni, amikor látja mindenki működés közben otthon. De még kiállításon sem látták. Csak valami kamu diákat tettek ki, ami valami röhej!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Malibutomi
nagyúr
A starswarm lényege pont az, hogy tud futni dx meg mantle renderrel is.
Djculture
Ugyanezt tudom mondani, pont ezért mondták, hogy ebben mindjárt lesz steamen a Starswarm bench, ott mindenki tesztelhet. Jó lenne ha az EA nem szerencsétlenkedne már a BF4-el, mert miattuk csúszik. Mondjuk februárban jön a Thief is, de jobb lenne már látni valamit most.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
-
Lacccca87
őstag
válasz Malibutomi #184 üzenetére
Szerintem a Thies 4 megjelenésekor se lesz elérhető a mantle.
-
KAMELOT
titán
válasz Malibutomi #188 üzenetére
És már elérhető a mantle? Stabil? Hol vannaka tesztek amiket az AMD mutat be?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Lacccca87
őstag
válasz atti_2010 #187 üzenetére
Eléggé egyszerű a helyzet. Februárban megjelenik a játék (elviekbe) az már kevesebb mint 1 hónap, de még ebből sem látunk semmit Mantle-n futni pedig ez a játék gyakorlatilag kész ha a hátralévő időt vesszük figyelembe megjelenésik, nem hiszem hogy kevesebb mint 1 hónap alatt hegesztenék bele a Mantlet.
Másik pedig hogy elviekbe a BF4 be kellene először debütálnia, ha ők nem lesznek készen nem hiszem hogy engedik majd hogy más játék legyen az első.
Habár neked mondhatom akkora elvakult fan vagy....
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Lacccca87 #190 üzenetére
Valami ilyesmit próbálok itt megtudni, de senki nem válaszol semmit.
Hol vannak a videók, tesztek? Egyáltalán honnét lehet lehúzni ezt a mantle-t? Hogy működik?
Legalább valaki belinkelhetne valamiket! De ezek szerint nincs itt kész semmi. És ha már kész a játék miért nem nyomnak akkor videót róla?Érdekesség képpen a BF4-ben már 1 hónapja kellett volna debütálni!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Egon
nagyúr
válasz atti_2010 #187 üzenetére
Tudod, az a vicces, hogy decemberben még azt szajkóztátok a megjelenést firtató háeszekre, a naaaagy Abuval az élen, hogy "van még a hónapból 5-6-7-8-X nap".
Most meg, miután lassan január közepe van, és még kanyarban sincs a Megváltó Api-pótló, jön a fejlesztőket nem szabad sürgetni duma.
Ez egyszeri kívülálló meg sérvet kap a röhögéstől...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
djculture
félisten
válasz Malibutomi #188 üzenetére
Ki is hol írta ezt mert én sehol se látom ...
Amúgy thief már rég aranylemezre került szerintem ráadásul PC Gamer tesztelte és katasztröfa a játék. Grafika nagyon szép de csőjáték fix útvonalon lehet csak mozogni még ugrani se lehet csak ha a program engedi.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Eléggé szomorú, hogy ilyeneket kell itt hallani. Jön a mantle! Már 1,5 hónap eletelt és semmi.
(#193) djculture: Ezeket hívják kuka játékoknak. Legalább egy játéknak Skyrim félének kéne lenni ahol bármerre mehetsz. Eléggé félrebeszél itt sok ember. ABU sem támasztotta alá a dolgokat amiket írt.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Malibutomi
nagyúr
Akkor tömören amit eddig tudok, hátha segít. Ha hibázok, majd Abu kijavít.
A mantle egy API (application programming interface), szóval lehúzni nem fogjuk sehonnan. Kliens oldalról csak a driverbe kell berakni a támogatást, ami a 14.1 driverben jön.
A BF4-hez úgy tudom a sok bug miatt halasztották el a patchet, ez az EA kompetenciája.
A starswarm az oxide-nak az a demója amiben az sokezer űrhajó repked. Ezt fogjuk megkapni még ebbn a hónapban benchmark formájában, gondolom akkor a driver is most kellene érkezzen.Én ennyit tudok.
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #195 üzenetére
Az a baj az ilyen bench-ekkel, hogy amit ki akarnak doborítnai, azt ki is fogják... Mint pl ha a mantlit akarják nagyon fényezni, akkor sokkal egyszerűbb a dx-es kódot nagyon gányul(mondhatni direct bepakolt delay-ekkel) megírni, hogy aztán mutogatni lehessen az eredményt.
Szóval szerintem egy bench nem bench... (majd ha több játékban is konstans és markáns lesz a gyorsulás, akkor lehet örülni)
Ami a BF4-et illeti, már azóta is kijött egy patch, de nem volt benne mantli, és még maradt benne jópár bug. Mi köze a gameplay bugoknak a grafikus api-hoz, nem látom nagyon értelmét a halasztás magyarázatának, inkább sumákolásszagot érzek a levegőben.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
válasz Malibutomi #195 üzenetére
Sok bug?
És esetleg ha minden klappol már rég a mantléval, csak sok a hiba, akkor nem lehetett volna a kampány részbe belerakni, és ott demonstrálni a képességeit, és bereklámozni a multihoz, hogy "coming soon" ?
Nem találtam olyan sok hibát az egy személyes részben.
-
#85552128
törölt tag
válasz antikomcsi #199 üzenetére
És ennek mégis mi értelme lenne ?
Nem azért nem rakják bele, mert a bugok miatt nem működne vele, hanem jelenleg a fő prioritás a MP mód javítása - úgy gondolom aki nap mint nap multizik inkább játszik mantle nélkül ha cserébe a súlyosabb bugok minél hamarabb javítva vannak/lesznek.
Másrészt a single közel sem olyan megerőltető a proci számára mint a MP mód, "demonstrálásra" tehát nem alkalmas (illetve valamilyen szinten igen, aztán meg jönne, hogy "Csak ennyi a különbség ?")
Arról nem is beszélve, hogy nyilván felesleges pluszmunka lenne csak a SP módban elérhetővé tenni, ha egyszer a teljes játék tervbe van véve...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Alkoholista nevelde
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple asztali gépek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Stellar Blade
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- További aktív témák...
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- ZBook Firefly 14 G9 14" FHD+ IPS i7-1255U T550 32GB 512GB NVMe SSD IR kam gar
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- MacBook Pro M1MAX 64gb ram 1TB SSD Áfás
- Konzolok karbantartása - hűtőpaszta csere - takarítás (minden 10. karbantartás INGYENES)