Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • elefant

    HÁZIGAZDA

    válasz #74018560 #11 üzenetére

    de mondjuk ha már vállfát kéne nyomtatni, vagy villanykapcsolót, az jó lenne.

  • mekker

    őstag

    válasz #74018560 #11 üzenetére

    Igazából kevésbé bonyolultakból könnyebb high-poly modellt transzformálni, mint fordítva. De ez nem is probléma, többféle részletességgel is fel lehet tölteni egy modellt, vagy az esetek jó részében csak kell egy low-poly modell, amit aztán subdivisionnel tetszőlegesen lehet finomítani.

    De egyébként vannak hasonló modell tárak, csak hát lehet, hogy többe kerülne, meg több nyűg lenne vele, mint hogy egy modellező a játékhoz szabott részletesség mellett legyártsa neked kb. rutinból.
    Viszont nagyon valószínű, hogy pl. a Rockstarnak van egy méretes belső adatbázisa, illetve az sem elképzelhetetlen, hogy tömegesen licenszelnek 3d modelleket, textúrákat.

    A 3d nyomtatáshoz annyit szólnék hozzá, amennyit rudi az előző cikknél hozzászólt - nem biztos hogy otthon elterjed, de lesznek szalonok, ahol lehet majd nyomtatni kedvező áron. Modellezni sem feltétlen kell, mivel már elég sok mindent le lehet tölteni készen.

    Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.

  • #54625216

    törölt tag

    válasz #74018560 #11 üzenetére

    A polygon számot lehet csökkenteni, de több probléma is akad, amiért nem lehet igazán automatizálni.
    Az esetek többségében a magasból alacsony polygonszámba konvertálás kb. olyan, mintha fényképből akarnál festményt konvertálni mondván, hogy a festményen kevesebb a részlet. Valójában a részletek elhagyása maga az absztakció, a kreatív munka lényege.
    A másik probléma a topológia. Egy emberi modellnél pl. nem mindegy, hogy hol futnak a polygon élek, mert azok befolyásolják az animációt, az UV-map is változhat, az meg a textúrákat teszi tönkre, a normalok meg a shadereket és így tovább. Léteznek persze egész jól működő algoritmusok, de mondjuk egy főhős karakternél - ahol minden részletet az arcodba tolnak - garantáltan meghasalnak.

    Ami a 3D nyomtatást illeti:
    A jelenlegi home kategória valóban csak kinder tojás játékok nyomtatására alkalmas, de a 3D nyomtatás idővel olyan paradigmaváltást fog előidézni az iparban, mint a futószalag vagy a számítógépek megjelenése.

    Jelenleg hatalmas pénzek mennek el arra, hogy egy adott piacot célozva olyan termékeket hozzanak létre, ami nagyjából lefedi a felhasználók igényeit. Erre első sorban azért van szükség, mert a sorozatgyártás csak akkor térül meg, ha nagy tételben kell legyártani egy terméket, amit aztán el is kell tudni adni az embereknek.
    Ehhez képest a paramertrikus designt a 3D nyomtatással kiegészítve olyan terméketet lehet fejleszteni, amiket személyre szabottan egyedileg, vagy kis szériában lehet legyártani.
    A felhasználónak nem kell megtanulnia a 3D modellezést és nyomtatást, elég azt a pár paramétert beállítania, amivel az adott terméket a saját igényeihez igazítja. Pl. egy karkötő szerkezete a csukló átmérőjéhez képest tud változni. A usernek csak a csuklóját kell lemérnie, a karkötő átszerkesztését már elvégzi a rendszer.
    Az ipar az egyedi gyártásból az ipari forradalom idején átállt a sorozatgyártásra, a 3D nyomtatással és a paraméterezhető design-al pedig visszatérhet az egyedi gyártáshoz úgy, hogy közben nem kell lemondani a sorozatgyártás hatékonyságáról.

Új hozzászólás Aktív témák