Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dabadab

    titán

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    "Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető"

    Az autóiparban nem ott kezdődik a dolog, hogy beindítják a gyártósort, hanem ott, hogy először megtervezik, hogy mit akarnak gyártani.
    Ráadásul a Teslánál nem egy darab gyártósort indítanak be, hanem folyamatosan telepítik a gyártósorokat.

    DRM is theft

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    "nehogy már 5-10 év alatt kezdjen profitot termelni a rendszer"

    Nézz végig a termelős/szolgáltatós startupokon. Teljesen átlagos, hogy 5-10év mire elkezdenek profitot termelni. Ha pedig látnak mégtöbb lehetőséget akkor több. Tesla 2017ben nyereséges lett volna ha nem kezd bele a gigafactory/modell3ba. És hiába lesz év végére esetleg +ív a cashflow és lenne 2019 már nyereséges imo 99%, hogy Musk EU és Kínába is gigafactoryt akar. Innen pedig majd talán 2023ban.

    Még egy szolgáltató Wizzairnál is 10év kellett az első profithoz. És most hogy már rendesen termelik profitot berendelnek 110+90db A321Net. Már látom ezen le fogsz akadni, hogy hülyék, nem értenek hozzá.... :)

    "Ízlések és pofonok."

    Pedig rohadt logikus. Ha én óránként megkeresek 20.000Ft akkor jobban járok ha havi szinten nem 10ht takarítok hanem jön a takarítónő és megcsinálja a melót óránként 1500Ftért. A felszabaduló 10hba 1ht dolgozni és 9ht családozni és anyagilag uott vagyok de 9ht családozhattam. Mi ezen a bonyolult?

    Nem csak Tesla kb mindenki más is Industry 4.0ban gondolkodik. Mercedes új Kecskeméti gyára is.

    "Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van."

    mi a baj egy amerikai BMW/Mercedessel? Amúgy eladásokban modell S kategóriában már veri Mercedes S/BMW 7et. Nem USben. EUban is. upsz.

    "Ettől függetlenül egy hatalmas hype az egész (hol is van a hagyományos vasútnál olcsóbb hyperloop?)"

    Mért mondta, hogy megcsinálja? hyperloop "opensource", Musk bedobta aztán kb kiszállt belölle.

    De hamár hype meg pldak a paypal, SpaceX mond neked vmit? Ezek is csak hypeok? Emlékszem még, hogy egy 7-8-9éve ugyanyígy temették SpaceXet.

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    szerintem tobb autogyarto komplett vezetese a kis segget a foldhoz verdesne oromeben, ha elorendelesben eladnak egy 35kEUR-s autobol 400k db-t par nap alatt

    gondolj bele, hogy evek alatt gyartanak meg egy szaros Polo-bol is ennyit tobb gyárban egyszerre, es abbol a fapad verzio, amibol a messze a legtobbet adjak el, fele ennyibe se kerul, tehat sokkal tobb embernek elerheto

    a csucs GTI-bol meg alig keszul par tizezerer darab osszesen

    több drón kell ;P

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #91 üzenetére

    Te továbbra is megtérülésről beszélsz, én meg profitról

    Rajtad kívül senki nem beszél megtérülésről. A 10 év a profit elérésig nem sok, ilyen agresszív terjeszkedési politikával amivel 5-10 év alatt 100 éves, nagy autómárkákkal versengő piaci szeletet hasít ki, sőt lenyomja a kategóriájában az összes versenytársát. Igen, hiába vagytok itt többen is eltévedve, a model S mind árban, felszereltségben és méretben is a 7er/S-Klasse versenytára: tessék és tessék. Persze van még 1 ember rajtatok kívül aki vitatja ezt, épp Doug,de érdemes elolvasni az ottani kommenteket is:

    "There is only 1 US agency do the size classification as of now, it is EPA.
    As of today EPA rates Tesla model S as large sedan and others are: Mercedes S-Class, BMW 7 series ..."

    Ízlések és pofonok. Ha majd lesz családod, megérted.

    Ha lesz családom azért is hajlandó leszek pénzt fizetni hogy velük tölthessem minél több időmet (minél kellemesebben = nem vezetéssel)

    Húúú, hallod, most belinkeltél egy Tesla marketing cikket. A számokat olvasva az egy dolog, hogy egy S mericel hasonlították össze a Teslát (ami önmagában is nevetséges), de a számok se tudni, hogy hogy jöttek össze, illetve hogy mitől töltene pl. 112 napot a szervízben egy autó 480e km alatt.

    Ez nem marketing cikk, hanem egy Teslát üzemeltető taxivállalat statisztikája a kocsiról. Hogy miért a S-hez meg egy Lincolnhoz hasonlították arról feljebb olvashatsz, hogy a költségeket és szervízben töltött napokat jól becsülték-e arról csak találgatni tudnék én is. Minden esetre ez tény marad: tized annyi alkatrész, tizedannyi hibaforrás, tizedannyi költség. Ami esetleg drága lehetne (akksi, motor), arra meg úgyis ott a 8 év garancia.

    Na ezt vesd össze az Audi, Mercedes, stb. hasonló számaival, aztán majd tájékoztass, hogy mennyire "teljesen automatizált" az a gyártás, amiről a Tesla álmodik.

    Ha tudsz számokat akkor hajrá, hozz végre valami bizonyítékot, mert még egyetlen linket se tudtál felmutatni, ami alátámasztaná amiket írsz. Teljes hasraütés minden amit írsz.

    A szoftverfejlesztők már 30 (de lehet 40) éve mondják, hogy mosta aztán eljött az ember nélküli gyártás ideje.

    Forrás? :U

    Intel hogy jön ide?

    Video - önvezetős rész, bár ez csak mellékszál.

    Pontosan erről beszéltem. Semmi konrkétumot nem mondasz, a levegőben vagdalkozol.
    Azt a céget hoztam fel példaként aminél dolgozom. Nem fogom megnevezni, de épületgépészettel foglalkozik. Elektromos bekötést és szerelést és készregyártást is üzemeltettünk majd egy éven keresztül sátorban.

    De EGYETLEN szakmai indokot nem írtál le, hogy miért nem jó itt gyártani, pedig annyira triviális, hogy az már fáj.

    Pontosan így van. De én kezdjem bizonygatni neked, hogy miért rossz az? Te kezdted azt bizonygatni, hogy rossz ötlet! Én épp azt bizonyítom, hogy bár nem ideális, de lehetséges. Nagyon fordítva ülsz a lovon...

    Még az általad linkelt videóban is: "Quality wasn't as bad as I expected" és ezt egy amerikai mondja, nem sokkal előtte hozzátéve azt, hogy egy amerikai!!! BMW-től, Mercedestől még így is fényévekre van.

    Így van. És ne felejtsd le a mondat másik felét sem: ''ahhoz képest hogy ez egy vadiúj márka, vadiúj modellje, sokkal rosszabb minőségre számítottam". A koreaiak pl. még 20 év autógyártás után sem tartottak sehol sem ahhoz képest ahol alig pár év után a Tesla tart minőségben. Persze árban is van különbség. És ne felejtsd el, hogy ezt az az ember mondta, akinek egy 8,5s-es 100-ra gyorsulás 10-ből 1 pontot ér és az amerikai autók minőségétől összehányja magát. És a videó végéhez sikerült eljutnod, ahol az egyik legjobb általa tesztelt autónak nyilvánította a model 3-at az összpontszám alapján? Vagy csak az egyetlen negatívumot sikerült megtalálnod az egész videóban?

    Egyébként nem utálom Musk-ot, ő egy marketing zseni

    Nem. Musk nem csak marketing zseni, és Jobs sem csak az volt. Üzleti zsenik. Olyan piacokat nyitnak meg, amik előtte nem léteztek, vagy marginálisak voltak, mert felismerik, hogy a technológiai fejlődés lehetővé teszi ezeknek az új piacoknak a létrejöttét. Miközben, az összes többi, hasonló profilú cég tökéletesen bealszik és ragaszkodik a régi, bevált recepthez, ők be merik vetni és ráadásul nem csak fogyaszthatóvá, hanem egyenes kívánatossá tudják tenni azokat az újításokat, ami más még csak bele se mert fogni. Majd pár év késéssel az egész iparág őket kezdi el majmolni. Ezt persze Jobs nélkül már rég nem tudja az Apple sem. Hol tartana Musk nélkül az elektromos autózás? Csak a Nissan Leafek és Renault Zoék piaci sikere láttán aligha akarna nagy autógyártó bármilyen elektromos húzómodellt piacra dobni. Ehhez képest a Tesla sikerei láttán az összes nagy autógyártó pánikszerű elektromos-autó fejlesztésbe kezdett: pl. Mo-on is teljesen elektromos-autóra szabott gyárat épít épp a VW!

    Állítsd már át a te általad linkelt táblázatban a rendelés dátumát mondjuk a mai napra... 1 év 7 hónap. Ez aztán az elérhető autó.

    Valamit benéztél. 9 hónap és 1 év közti időket ad. Persze a Tesla fő piacát, az amerikait nézem. Ha majd lesz EU-ban is gyár, akkor itt is esni fog a szállítási idő, meg legalább nem lesz rá Trump-vám sem.

Új hozzászólás Aktív témák