Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"Nekünk/nekem az első évem is pozitív volt."
Van olyan iparág is, az autógyártás teljesen nyilvánvalóan nem ilyen: ahol komoly befektetések vannak, ott idő kell ahhoz, hogy azok megtérüljenek, ha meg folyamatosan mennek a komoly befektetések, akkor meg főleg (és ugye a befektetések a pénzügyi kimutatásokban nem csak az adott negyedévben látszanak, hanem amortizációként éveken keresztül jelen vannak).
"De mondom, nehéz úgy a SpaceX-el versenyezni, hogy jó előre kitömik pénzzel."
Nem "kitömik pénzzel", hanem megnyeri a tendereket, mert jobb árat tud adni bárki másnál. Musk nem Mészáros, nem a hátszele miatt nyer (főleg, hogy a hagyományos hadiipari beszállítók elől viszi el a megbízásokat).
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Juj, megint a csúnya gonosz olajlobby próbálja meg ellehetetleníteni a marginális gyártókapacitású teslát"
Hogy jön ide az olajlobbi?
A Tesla szabotálására van egy nagyon is létező, komoly pénzügyi mozgatórugó: ugyanis a Tesla a "leginkább shortolt részvény" cím birtokosa, vagyis befektetők nagyon sok pénzt (úgy tízmilliárd dollárt) tettek fel arra a fogadásra, hogy esni fog a részvényük ára, amit viszont nem nagyon akar esni és így nagyon masszív veszteségeik lehetnek, viszont ha esne a részvény ára, akkor meg kaszálhatnának.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Akkor, amikor egy gyártósor beindítása hónapokban mérhető"
Az autóiparban nem ott kezdődik a dolog, hogy beindítják a gyártósort, hanem ott, hogy először megtervezik, hogy mit akarnak gyártani.
Ráadásul a Teslánál nem egy darab gyártósort indítanak be, hanem folyamatosan telepítik a gyártósorokat.DRM is theft
-
dabadab
titán
"Hanyagolni kellene ezt az erőltetett hasonlítgatást a benzines / dízel autók kiégése kapcsán."
Ettől az még igaz marad, hogy a Tesláknál a kiégést teljesen túlpörgi a sajtó és ha a konkrét tényekre szorítkozunk, akkor az látszik, hogy baromira jól megoldották azt, hogy eleve ki se gyulladjanak az esetek nagy részében, ha meg mégis, akkor se nagyon (a múltkor az autópálya betonelválasztójába frontálisan belerongyoló Teslában is csak a pakk egy része égett ki és az se azonnal borult lángba, hanem volt idő kiszedni a sofőrt.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Igen, hiába vagytok itt többen is eltévedve, a model S mind árban, felszereltségben és méretben is a 7er/S-Klasse versenytára"
Árban ott van, persze, mert baromi drága az akkus móka, de egyébként pontosan az hiányzik a Teslából, ami ennek a kategóriának a lényege: a luxus. Az az, amihez tényleg komoly autógyártási tapasztalat kell és ott jön elő az, hogy nekik nincs olyan. Nem tudnak műszerfalat csinálni (nem véletlenül raktak mindent egyetlen tabletre), nem tudnak rendes luxusbelsőt csinálni.
Az EPA simán a mérete alapján sorolja a "nagy" kategóriába, de ott azért nem csak S Klasse meg Hetes van, hanem Kia Optima meg Ford C-Max is - csak erről valahogy kényelmes elfeledkezni.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz hobizoli #109 üzenetére
"azon a nagy kozponti kijelzon egy sima sw frissitessel is lehet uj funkciokat csinalni"
Viszont olyat egészen biztosan nem lehet rajta csinálni, hogy vakon lehessen kezelni.
Persze, tök jó az érintőképernyő, meg minden, de ez nem jelenti azt, hogy százszázalékosan ki tudja váltani a fizikai gombokat. Mindkettőnek megvan a maga helye.DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz hobizoli #116 üzenetére
Kopi majd kijavít, ha tévedek, de egy nyomorult érintőképernyő lényegesen olcsóbbnak tűnik (gyártási és tervezési költségekben is) mint egy hagyományos műszerfal, a mostani érintőképernyő + gomb műszerfalakról nem is szólva.
A navi mehet nyugodtan érintőképernyőre, de a szellőztetés (belső keringetés, párátlanítás, fűtés), hangerőállítás meg hasonló bohóságok maradjanak csak rendes gombokon (főleg nálunk, ahol tél is van, mert az érintőképernyők nem szokták szeretni a kesztyűt).
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A tablet a futurisztikus megjelenés miatt van, ezt amúgy kb. meg is mondták Tesláék"
Jó, hát azt senki sem várta, hogy kiállnak tesláék és azt mondják, hogy baromira nem tudnak műszerfalat tervezni, ezért inkább letudják az egészet egy tablettel
"Szóval innentől az ergonómiáján rugózni kb. felesleges"
Ööö... szóval egy marketinges mond valamit és akkortól onnantól neki van igaza bármilyen racionális érvvel szemben? Vagy hogy értetted ezt?
"A luxusbelsőre különben tényleg jobban lehetett volna figyelni"
Nyilvánvalóan ez nem odafigyelés kérdése, hanem tapasztalaté meg erőforrásoké, nekik meg azok nem nagyon voltak.
"Különben ha megfelelő beszállítót keresnek, az csinál ugyanolyan luxusbelsőt, mint az Audikban van."
A dolog ennél azért jóval bonyolultabb, kezdve ott, hogy a Tesla alapból minél kevésbé akar külső beszállítóktól függni, mert azzal rossz tapasztalataik vannak egészen odáig, hogy azért azokat a beszállítóknak is megfelelő megrendelést kell leadni, utána felügyelni kell a dolgokat, úgy beszerelni, stb.
"A Lexusokban is tud frankó beltér lenni, mégis húzzák a szájukat az emberek, mert nem olyan nagy múltú mint az Audi"
Na de a Toyota belterei azok tényleg kifejezetten borzalmasak és ebből sok a borzalomból marad bőven a Lexusra brandelt autóikban is.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest