Új hozzászólás Aktív témák

  • 2xar

    tag

    válasz MongolZ #88 üzenetére

    Egyébként normális világban, normális piacon a 0. év a brutálisan veszteséges, 1-2 év a 0 körüli, utána már erősen illik pozitívat generálni.

    Bizonyos ipari területen, bizonyos piacon. Másik iparban, másik, szintén "normális" piacon meg 10 év. Az autóiparban, széria/tömeggyártású autóknál 5-10 év már nagyon jónak számít. Mit nem lehet ezen érteni?

    a következő az lesz, hogy nem nyírom le a füvet, mert a szomszéd Karcsi lenyírja ötezerért, az meg kevesebb, mint az óradíjam. Hülyeség.

    Már hogy lenne hülyeség? Ennyi erővel én is takaríthatnám magam a lakásomat, ahelyett hogy bejárónőt fizetek. Családban van aki pedig a kutya sétáltatásért fizet meg pont a fű lenyírásáért. Ha valakinek a hivatása elég sok órát visz el az életéből, de elég jól keres vele, akkor miért lenne hülyeség. Én pl dolgozok egy hónapban kb. 10 órát azért a pénzért amit kifizetek a takarítónak, míg nekem magamnak kb 20-30 órámba telne havonta hogy olyan tisztaság legyen itthon mindig, mint így. Amit a kolléga mondott teljesen jogos. Ha kiküldetésbe megyek, akkor elszámolják túlóraként az utazási idődet is. A legtöbb embernek pedig az autópályás vezetés nem szórakoztató és nem különbözik attól mint ha a munkája során kell ugyanezt tennie. És akkor még nem számoltunk egyébként amortizációval, ami az autó függvényében lehet elég sok is.

    hozzáteszem azt is, hogy a Teslával akármi baj van (és lesz baj), mélyen zsebbenyúlós.

    Na ez viszont hülyeség és teljesen alaptalan. Már csak azt figyelembe véve is, hogy tized annyi alkatrészből épül fel egy Tesla, mint egy hasonló belső égésű motorral szerelt kocsi, és a teljes hajtásláncra akkumulátorostul minimum 8 év garanciát kapsz (minden másra pedig 4-et, de olcsón kitolható 8-ra az is), biztosítja hogy 5-10 éves távlatban jóval olcsóbb lesz szervizelni mint bármi más hasonló autót. Persze ne a Swifthez hasonlítsd, hanem a kategóriatársaihoz. Ezt pedig a felhasználói tapasztalatok is teljesen alátámasztják. 10 év múlva meg bőven lesz már utángyártott alkatrész is hozzájuk, de ez mondjuk az első tulajdonost pont nem érdekli.

    Igen, van automatizálás, és igen, sosem lesz "teljeskörű automatizálás" (akármit is jelentsen ez).

    Ezzel bizonyítottad, hogy fogalmad sincs a technológia fejlődés üteméről. Gondolom önvezető autó sem lesz soha, ugye? Kár hogy ezekről az összes iparági szereplő (autógyártók, szoftverfejlesztők, sőt az Intel nemrég kirúgott vezetője is) veled ellentétes véleményen van.

    Pontosan. Ez történik akkor, amikor hozzá nem értők sok-sok pénzből próbálnak gyártani. Lásd "sátor" gyártósor. (...) és hogy haha, mások ezt sose fogják utána csinálni.

    Na, miért nem? Várom a megfejtéseket.

    Szokás szerint erről sincs fingod se. Nem csak hogy "utánacsinálják", hanem előtte is csinálták már ezt sokan. Pl. az a cég ahol én dolgozom - és ami 70 éve van az iparban - pár éve, mikor hirtelen ugrott meg a megrendelésállomány ugyanehhez a megoldáshoz folyamodott. Hosszú távon persze nem tökéletes megoldás, ezért nyilván Musk is húzza már fel közben a valódi csarnokot is, de addig is ez az optimális kompromisszum nekik. Ami furcsa lehet a dologban az csak az, hogy az autóiparban nem nagyon láttunk ilyesmit. Aminek az az egyszerű oka, hogy nem szoktak a semmiből új autógyárak ilyen hirtelen ilyen hatalmasra nőni, így nem is szembesülnek olyan gyárkapacitásbeli hiánnyal, ami indokolttá tenné ezt a fajta megoldást.

    OFF: Komolyan mondom, ha nem vakítana el téged totálisan a Musk iránti gyűlölet (miből fakad ez nálad? irigységből, vagy gyerekes lázadási vágyból?), akkor valószínűleg nem próbálnád ennyi légből kapott téves és kiforgatott érveléssel elvitatni a sikereit. A Tesla objektíve, és a velük ellenszenves (Pl. TC újságírók többsége) tesztelők véleménye szerint is kib@**ott jó autókat gyárt. Egyetlen problémájuk a gyártási kapacitás, amin lassan úrrá lesznek, míg az első valódi konkurenseik csak most kezdenek szállingózni (I-pace).

    (#65) MongolZ: A Model 3 egyelőre el sem érhető, ha megrendeled, talán 2 éven belül lesz belőle valami.

    Annyira nem elérhető, hogy 35.000-et már legyártottak belőle, ami több, mint pl. ahány Alfa Romeo ÖSSZESEN készült idén. A várakozási idő pedig jelenleg 10 hónapra várható, ha ma rendeled meg.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák