Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • m0h0senator

    őstag

    válasz Alogonomus #38 üzenetére

    Már aki évek óta követi megvette azokat a hajókat amiket szeretett volna. Pont ezt látta meg a CIG-is, hogy valamit mutatniuk kell, mert új támogatókra van szükség a régiekből pénzt nem tudnak már nagyon kihúzni. És az idei Citizencon alapján mutattak is pár működő dolgot ami miatt sok új támogatóra találtak és azok pénzeire. Ettől még igen ott lebeg a kisördög, hogy ők sem akarják, hogy ez elkészüljön mert akkor mi lesz az aranytojást tojó tyúkkal. Csak közben meg annyit nem kapnak, hogy évvégére maradjon is nekik.

    Bob: nincs semmilyen fantázia világ. Aki költött rá nyilván követi a fejlesztés menetét ha előre ha hátra tart mert érdekli. És azért támogatja mert érdekli és szeretné, hogy elkészüljön és a év végi bevételek is ezt mutatják. Ettől függetlenül a kezdő csomag olcsóbb mint hulla bug-os RDR2 amivel a sok évek óta xbox-ról átjött bug-okkal sem kezd semmit a R* pedig potenciál lenne benne. És ezzel a csomaggal az MMO részben teljesn tudsz boldogulni.

    [ Szerkesztve ]

    An odyssey through the realm of consciousness.

  • m0h0senator

    őstag

    válasz Alogonomus #139 üzenetére

    Amit ott ígértek nem MMO volt. A támogatók akartak elsősorban többet majd erre tett rá a CIG még eggyel. Szóval ha a kickstartert nézzük akkor lenne egy single játék ahogy korábban írták egy freelancer 2.... Csak ennél a támogatók többet akartak és most itt tartunk.

    Jelentősen kevesebb egyént vonz egy olyan játék, amiben alfa- és bétatesztelésre hivatkozva pár hónaponként törlik az addig elért eredményeket Így van pontossan ennek az ellenkezője lett bejelentve, hogy innentől csak végszükség esetében lesz törlés ( megjegyzem mindenhol felhívta a program a figyelmet, hogy jelenleg tesztelsz és nem játszol és jelenleg teljesen mindegy mikre rakod össze a virtuális pénzed) máris növekedett a támogatók bázisa és ezáltal rekord összegű támogatás folyt be az idei évben.

    Sq42-ről nagyon keveset lehet tudni de ahhoz minden képpen keveset, hogy kijelentsük mennyire fog kitünni főleg, hogy beta-t ígérik jelentsen ez bármit a CIG szemével.

    [ Szerkesztve ]

    An odyssey through the realm of consciousness.

  • Szőrös 

    veterán

    válasz Alogonomus #139 üzenetére

    "Most már talán méretben rendben lennének hozzá, de még egyszer akkora pénzmagot nem kapnak, amennyi a Kickstarter kapcsán az ölükbe hullott."
    Nézd meg mennyit kaptak tavaly év végén (november, december) aztán utána gondold át megint azt amit írtál. ;)

    [ Szerkesztve ]

    https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

  • m0h0senator

    őstag

    válasz Alogonomus #145 üzenetére

    7,5 év alatt 263 millió dollárból összehozták a jelenlegi állapotot, de az még valóban csak egy alfa állapot. - Nem. a 263 millióból 0-ról építették fel a céget és utána kezdtek el magával a játék kódolásával foglalkozni. Plusz ez a 263 millió nem is egyenletesen érkezett hozzájuk. Csak hogy elképzeléseid legyenek a volumenekről a Rockstar-nak 265 millió dollárjába került a GTAV és 1000 ember dolgozott rajta bejáratott graf motorral és az egyéb szükséges technológiai háttérrel...

    [ Szerkesztve ]

    An odyssey through the realm of consciousness.

  • traz75

    tag

    válasz Alogonomus #139 üzenetére

    "Jelentősen kevesebb egyént vonz egy olyan játék, amiben alfa- és bétatesztelésre hivatkozva pár hónaponként törlik az addig elért eredményeket."

    A backerek által befizetett pénzösszeg alapján ez nem igazán probléma...

    "Az idén talán már érkező SQ42"

    Kizárt dolognak tartom hogy idén érkezzen. A célkitűzés a 3. negyedévi béta, amit talán nagyjából tartani is tudnak (bár a roadmapot utoljára még karácsony előtt frissítették) pár hónap késéssel.

    "sem fog úgy kitűnni a sok "lövöldözős" játék közül, ahogy kitűnt volna 3-4 évvel ezelőtt."

    Hát erre azért nem vennék a helyedben mérget. Már csak azért sem mert a SQ42 nem egy "lövöldözős" játék lesz. Még ha valószínűleg sokat is fog benne az ember lövöldözni. :D

    "Sokat akartak egyszerre markolni, de túl kicsi cég voltak hozzá."

    Én inkább úgy fogalmaznék, hogy szokás szerint sokkal többet és komolyabb dolgokat vállaltak be mint amit az aktuális technológiával meg lehetett valósítani... és ezúttal nincsen kiadó aki egyszerűen nemet mondott volna, így nagy részüket végül tényleg meg is csinálják egy évtized késéssel, amihez aztán tényleg kénytelen voltak alkalmazni egy rakás embert. :D

    "de még egyszer akkora pénzmagot nem kapnak, amennyi a Kickstarter kapcsán az ölükbe hullott."

    Konkrét összeget nem tudok, de ha jól emlékszem a Kickstarterről annó talán a jelenlegi összeg harmada-negyede jött be?
    Abban is biztos vagyok hogy amikor kijön a SQ42 akkor rendesen meg fog lódulni a kassza. Mint ahogy korábban is minden év végén amikor kijött egy több contentet tartalmazó verzió, alaposan megnőtt a befizetések száma.

    Szart nem veszek, nem adok el. :) ui : minőségi trágya eladó :D

  • Szőrös 

    veterán

    válasz Alogonomus #145 üzenetére

    Nem vagyok kötözködős kedvemben, szimplán csak nem fogalmaztál pontosan.

    Amúgy a funding összeg azt jelzi mennyi jött be a virtuális perselybe ennyi idő alatt, nem azt, hogy mennyi ment el. Bár tény elég sokat költöttek de ha jól emlékszem a '18as pénzügyi jelentésben ~50 milla dodó cash tartalék volt leírva (de utána kéne nézni mert lehet tévedek).

    A WoW meg picit más tészta, az egy p2p játék, SC meg b2p.

    https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

  • Szőrös 

    veterán

    válasz Alogonomus #149 üzenetére

    Ezt most nekem amúgy minek írod? :F
    Nem kell elmagyarázni hogyan működik az SC mert tudom, 2012 október óta követem.
    Azt is, hogy a többi mmo hogyan működik. Lassan 20 éve többnyire csak mmokkal játszom. Sztem egy használt verda árát már elbasztam rájuk :D

    Amúgy SC-ben most még vásárolhatsz, támogatás formájában, ingame itemet de release után már csak alapcsomagot vehetsz, a bevétel többi részét mikrotranzakcióból akarják fedezni.
    Ilyen szempontból amit most csinálnak az a bevétel maximalizálás addig amíg lehet (értsd nem jön tovább jelentős pénz a támogatóktól).

    [ Szerkesztve ]

    https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

  • Szőrös 

    veterán

    válasz Alogonomus #153 üzenetére

    Így van, mint ahogy most is b2p. Megveszed és játszol, nem kell havidíjat fizetni.
    Jelenleg a bevétel nagy része a hajók eladásából jön, ha ez nem lesz release után akkor az alap csomag + mikrotranzakció (ingame pénz és dizájn bizbaszok) amiből bevétele lesz a cégnek. Hogy ez mennyi lehet és mire elég az egy jó kérdés bár SQ42-ből is tudnak majd sok pénzt termelni ha akarnak.

    [ Szerkesztve ]

    https://starcitizen.hu ha tudni akarod mi újság az univerzumban

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Alogonomus #166 üzenetére

    A nagy kulonbseg itt az hogy akik penzt adtak a hazra azok 95%-a szepen varja hogy elkeszuljon, akik meg egyszer elmentek elotte kocsival azoknak jar a szaja hogy na meg mindig nincs kesz pedig...

  • Tyrel

    őstag

    válasz Alogonomus #166 üzenetére

    A CIG viselkedésének lényege pont ez, 100x el lett már mondva de még mindig nem fogják fel...

    Elindítottak egy kis kickstarter kampányt ami kb. egy Freelancer 2-ről szólt, és kb. stretch goal-ok voltak már az olyan dolgok is amik a Freelancer 1-hez hasonló, kis szerveres multiplayer lehetőségét hordozták.
    Erre jött egy rakás ember és ezekre a multiplayert, perzisztens világot, MMO-t megvalósító stretch goal-okra a nyakukba öntöttek sokkal több pénzt, mint azt a CIG valaha is remélte.
    A támogatók gerjesztették ezt az egész folyamatot, miattuk ill. miattunk lett a projekt sokkal nagyobb és összetettebb mint amilyennek indult.
    Persze van mindenhol 1-2 hőzöngő majom aki akkor is csak egy nyomorult Freelancer 2-t akar és a beszűkült agyába nem fér bele, hogy annál mérhetetlenül többet fog kapni... De a támogatóik döntő többsége nem ilyen, ez csak egy kis radikális, ámbár hangos csoport. A többség megérti mit támogatott, megérti mi lesz belőle, és több-kevesebb türelemmel ugyan, de vár, mert tudja hogy megéri majd.

    Ez a "Akkora ház építését vállalja be az ember, és olyan határidővel, amekkorához rendelkezésre áll az erőforrása." ez pont az amit az emberek többsége nem akart. Az EA, az Activision, meg általánosan a nagy kiadók és stúdiók többsége mind ezt csinálja. Tökéletes példa az Anthem is, ha mernek nagyot álmondni és rá szánnak még 1-2 évet, ill. ha mernek kockázatot vállalni és marketing helyett R&D-re költik a projekt büdzséjét, valami félelmetesen jó játék lehetett volna belőle. E helyett nézd meg mit kaptunk, rettentően kevés és siralmas.

    Az embereknek pontosan ebből van elegük, hogy kaptafára, futószalagon készülnek a rohadt játékok és alig van évente 1-2 említésre méltó köztük, gyakran azokat is pont olyan stúdiók szálltják akik még nincsenek egy nagy kiadó befolyása alatt.

    A Star Citizenben pont az a jó, hogy sokkal többet vállalt végül, mint bárki más, és a 300 millió dollárt közelítő közösségi finanszírozásával pontosan azt is mutatja meg, hogy hatalmas tömegnek van erre igénye. Az emberek többet, jobbat, összetettebbet akarnak, egy hatalmas, élő, lélegző univerzumot, amiben el lehet veszni hónapokra vagy akár évekre. Egy igazi MMO-t, hatalmas világgal és számtalan lehetőséggel.
    Az én generációmban sokan gyerekkoruk óta erről álmodoznak, és bár voltak játékok amik mutattak halvány reményt valami ilyesmi megvalósítására (pl. SW Galaxies, vagy épp eve-online), de maradéktalanul igazán sosem kaptuk meg.

    A CIG sem tudja garantálni hogy összejön nekik, nagyon sok technikai buktatója van még a mai hardverek és szoftverkörnyezet mellett is... de ők az elsők akik legalább megpróbálják. Most sokan köpködik őket, hogy scam, meg túlvállalták magukat meg sose lesz kész, de ha mégis összejön nekik azzal örökre megváltoztatják a játékpiacot.

    Visszatérve a házas példádhoz, az első felhőkarcoló építése sem ment zökkenő mentesen és sokan hitetlenkedve fogadták, de ahogy elkészült bebizonyította az építőiparnak hogy lehetséges, és azóta számtalan felhőkarcoló áll a világ különböző pontjain.
    Belebukhat a CIG abba amit csinál, de ha nem fog, gamerek generációi lesznek nekik hálásak. Sosem fogom megbánni hogy egy ilyen projektet támogattam, hiába köpköditek.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák