Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
Ha nagyon el akar valaki menni a videózás irányába akkor most már van erre kész megoldás emberi áron a black magic pocket cinema camera 4k, 472e. ft. A gh5 4k60p4:2:2/10 videója a hobbi, rendezvény, esküvős szintet bőven kielégíti. Egy ilyen feladatra a technika fogyatékossága már nem a kamera.
-
D.Va
senior tag
Nikonék igazán jöhettek volna egyből 4K/60 fps géppel... Főleg ilyen árakkal...
-
p_adam
addikt
Több helyen is vannak teljes méretű tesztképek, az élességgel egyáltalán nincs gond (ilyen áron mit vár az ember, az 50/1.8 S 3x annyi mint az olcsó 50/1.8 G, igaz az annyira nem is jó), inkább az AF az, ami beltérben az f/4-es fényerejű zoom objektívvel nem olyan magabiztos.
És nem nagyon romlanak el ezek, ha nincsenek kitéve extrém időjárásnak, bár a Nikon azért a D600-al és D750-nel is alakított, szerintem erre már csak az árazásuk miatt is jobban odafigyelnek...
Az A7R2 zárja pl. képes beragadni, de nem is feltétlen a mínusz fokokra tervezték, vagy arra hogy valaki leejtse - ezek nem azok a gépek, amik ezt képesek elviselni.(az előző posztból kimaradt a 'több')
[ Szerkesztve ]
-
sz_lali
újonc
Sziasztok, a sonynál melyik tipus melegedett? Fuji hs10 ről váltanék és jelenleg fuji vagy sony milceken gondolkozom..
-
Muerte68
addikt
A milyen cserélhető objektíves gépet topic-ban hamarabb kapsz választ
Mire használnád?A Sony videó-nál melegszik, viszont a Fuji a T2-alatt felejtős videókra.
Fotózás közben nem melegszik a Sony.
Az A7-szérián kívül mindegyik lekapcsol 20-perc videó után.Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
flash-
veterán
vajon hogy most ez megtörtént várható hogy majd jönnek a nikon dx-es tükör nélküli gépek?
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
b.vr
őstag
Fogadják a mostani obikat is (ez egy fontos dolog) csak persze adapterrel.
Lesz apsc tükörnélküli is, és lesz egyszerűbb is (teszt-szinten elvileg a Nikonnál létezik is, Thom Hogan régebben is, az utóbbi egy évben meg aztán egyre gyakrabban írt arról hogy mirrorless téren a Nikon mikben gondolkozik, akár szenzor, akár mount esetében) De azért itt kapacitáskérdések is vannak, szóval komolyabban akkor érdemes ebben gondolkozni ha már konkrétabb lesz, várni rá meg csak akkor ha nagyon nem sürgős a gépvásárlás.
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Igen X1D amatőr, H6D pro. Persze biztos van olyan, hogy a studioban H1Dvan de 99%ban h6D mert az a pro. És ez amúgy rohadtul látszik is rajta.
Persze értem én kötekedni akarsz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Muerte68
addikt
Ha sima A7- akkor inkább a T2.
Az első A7-még elég sok gyerek betegséggel van.
A T2-vel már lehet videózni is rendesen, fotózni meg szerintem jobb a Fuji több a megfizethető objektív hacsak nem vagy FF fetisiszta vagy sokat manuáloznál.
De ez csak a magán véleményem, nagyon off-baLáttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
topikk
senior tag
-
Dr.NX
addikt
Elfogadom a sütiket.
-
Grizzly87
csendes tag
D80 tulajként, erősen megérett már bennem a csere gondolata. Vártam a MILC Nikont, mint a messiást...
Fotoplus napokon próbálhattam több vázat: Fuji, Olympus, Sony.
Tetszett az XT-2, de fogásra nem volt az igazi.
Szerelmes lettem az Olympus EM-1 gépbe. Akkor gondoltam megvárom a karácsonyi akciókat.
Közben kijött a EM-1 Mark II. Persze horror áron, de úgy gondoltam várok, kibírom.
Közben kijött a Panasonic G9 is, ami szinte Olympus, Máté Bencét is mögé tették, olvastam a teszteket, néztem a videókat éjszakákon keresztül, úgy éreztem ez a kettő közül fogok választani.Közben volt szerencsém egy D500 próbához, amire azt mondtam, hogy EZAZ! Gyors, pontos fókusz, világított gombok, kihajtható érintőkijelző, APS-C méret illik az obi parkomhoz stb... Egyedül a nehéz/nagy méret tartott vissza. Nagyon sokszor marad ma már otthon a D80, mert nehéz, nagy és már a mobilom is lepipálja azt a régi szenzort. Már majdnem megrendeltem a D500-at és jött a híre a Z6/Z7-nek.
Gondoltam ezt még megvárom...Nem estem hanyatt tőle, vártam valami igazán ütőset. Valami kis újdonságot, mint például: Bár nekem nincs rá szükségem, de ha már nincs dupla kártya foglalat, a 21.században miért nem tudnak egy belső memóriát elhelyezni? Mondjuk lenne benne alapban 32GB és ezt fejlesztheted egy XQD kártyával, amire mehet a biztonsági mentés vagy bővítés miatt helyezed be.
Ahogy előttem is írták, kicsit "félnek".Van egy Nokia után érzésem a Canon/Nikon vonalnak. Ugye jött az érintős telefonok korszaka és csak ragaszkodtak a nyomógombos telókhoz és a symbianhoz. Aztán eltűnt az innováció, gyorsan, kapkodva próbáltak valami érintős telefont kiadni, de már elkéstek. Értem, hogy tükrösök között ők a királyak, de hátuk mögött szépen jönnek a többiek és egyszer át fog billenni a mérleg. Persze itt azért kicsit más a helyzet, még nincs késő, van 5-10évük, de valami hasonló történik.
Szóval nem tudom merre tovább...
Az út ott kezdődik, ahol az aszfalt véget ér...
-
jlaudio
tag
válasz Grizzly87 #172 üzenetére
Én is nagyon vártam az új Nikon milcet amiben csalódtam is meg nem is, mert látom, hogy a Nikon (meg a Canon) sem váltot szemléletet, hogy a vevőkért mindent ugyanúgy adagolják a technikát mint azelőtt, adnak is meg nem is, igazából beletehettek volna két kártyafoglalatot, mert gyártási költségben pár dollár plussz bele férne egy 2000 és 3000 dolláros váz árába (ami európában ugye 2000 és 3000 euró), az obik azok lehet, hogy jók de talán túl drágák, nem beszél senki róla, hogy milyen anyagból van összerakva, mert ennyi pénzért már illene minőségi fém objektiv lásd Fuji, Oly, Sigma Art... A gyártási minőség az obiknál az utóbbi időben kiábránditó a Nikonnál és sajna nem csak az olcsóbb műanyag obiknál, a profi obiknál is elég nagy a szórás és azért ez gáz, mert nehogy már ne férjen bele egy obi árába egy gyári kontrol, hogy ne legyen pl. decenteres.
Én már megbántam, hogy vártam a csodára a Nokontól és nem váltottam a tavaly Fujira, akartam egy fix ekv. 50mm obit, 3db. 35mm 1,8 dx obi után amik mind decenteresek voltak vettem egy Sigma 35 Art-ot ami nagyon jó csak a vázam már kicsit régi (d 5100) kéne valami jobb, a d500 az jó lenne csak túl nagy és drága (nekem hobbi fotósnak) a d7500 az meg szinte a d7200 ami meg szinte d7100, ez a Nikon üzleti modelje semmi extra csak amit muszáj, nekem vásárlónak meg elegem van belőle, hogy más gyártónál olyan dolgok is beleférnek amiket a Nikon nem akar megadni, mert pl minek kihagyni a panoráma módot vagy a több ponton hangolható fókuszhangolást egy d7xxx vagy ne adj isten a d500 ből?
Na mindegy én váltok más márkára, mert a Z6 az túl drága és APSC milc valószinűleg nem lessz a Nikonnál vagy ha lesz is az is kasztrált lesz pl egy Fujihoz képest, eladom az obikat és leirom a veszteséget amit bukok az eladásukon.
2018 végén azért többet kéne felmutatni nem csak a minimumot hozni, mert jön a Pana is az FF milcel és valószinűleg az Oly is és ők azért adnak a vásárlóikra és az innovációra ha még a Fuji is belépne és kihozna egy XT-3 tudású vázat FF szenzorral akkor feladná a leckét a CaNikonnak -
#16820480
törölt tag
A Fuji nem fog FF vázat kihozni, mert nincs értelme. Miközben a többi cég (Sony, Canon, Nikon, Pana és Oly) megeszik egymást ugyan amiatt a tortaszelet miatt, addig a Fuji ajánl egy igen jól átgondolt rendszert olcsóbban náluk (Fuji-X) és egy jobb rendszert drágábban egy kicsit (GFX).
Ha megnézed, akkor nagyobb a különbség a GFX és FF érzékelők között, mint APS-C és FF között. Akinek olyasmire kell majd a gép, annak a most érkező GFX 50R igen jó alternatívája lehet egy Z7-nek vagy A7Riii-nak. Nem is beszélve a GFX 100S-ről majd utána.[ Szerkesztve ]
-
jlaudio
tag
válasz #16820480 #175 üzenetére
Ebben én is 100 % egyetértek, a Fuji nemigen fog FF bizniszbe beszállni, csak képletesen mondtam, hogy ha beszállnának igencsak odavágnának a konkurenciának.
Ma már tényleg nincs nagy külöbség az APSC és a FF között pláne ha hobbi szinten fotózol de az ár és a méret, hordozhatóság az APSC nagy előnye és számomra fájó, hogy a Nikon elhanyagolja, nem fejleszt érdemlegesen és mondjuk a Sony is ugyanazt csinálja, most mindenki a FF nyomul és fejleszt valószinűleg ebben látják a jövőt. -
#16820480
törölt tag
Ha leszámítjuk azt, hogy a szépen kiépült APS-C obiparkot nem tudnák használni, meg egyebek
Amúgy volt ilyen felvetés a fujirumors oldalon, hogy ha lehetséges lenne a mostani obiparkkal megvalósítani gyakorlatban, hogy APS-C helyett az 1,3x körüli crop faktoros APS-H méretet használják, azt mennyire csípnék az emberek. Ez valóban érdekes felvetés, mert még el tudom képzelni, hogy van esetleg valami gyakorlatban is használható módja. Ha a mostani meglevő obik ki tudnának megfelelően rajzolni egy akkora érzékelőt, úgy tényleg minimálisra lehetne csökkenteni a különbséget a FF rendszerekhez képest.
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #177 üzenetére
Már egyáltalán az, hogy van ilyen felvetés azt mutatja, hogy akkor ezek szerint csak van különbség és maradna is.
Egyébként semmi értelme még akkor se ha lefednék, ha egyszer nem arra a képkörre tervezték sem a gyújtótávolságot (egyből ilyen furcsaságok jönnének hogy a 23mm már nem a 'standard normal-wide' hanem kicsit szélesebb) sem az élességet, meg a torzítás is nagyot nőne.
Az adaptálható objektívekkel viszont tényleg lenne előnye, de ugye pont nem azokat szeretnék eladni meg nincs jó AF, stb.GFX-en rettentően sokat használnak régi kisfilmes objektíveket;, tehát hasonló a helyzet, de egy-két példától eltekintve (pl. Sigma 135 1.8 ART; vagy ugye a Shift optikák) a vignettálás óriási és a sarkok is rendkívül gyengék(részben a szenzort borító vastag üveg miatt is). Persze portréra még így is tök jó karakteres, lágy képeket csinálnak (de akkor tényleg mi szükség 50 megapixelre, 1000x jobb lenne kevés megapixel és jobb ISO meg videó, na az már rettentő különleges volna, ha létezne ilyen szenzor pont ezekre az olcsóbb optikákra).
Ha netalántán egyszer még az Olympus is elkezdene FF gépet gyártani (mert úgy látják hogy ezt is venni fogják mint a cukrot drágábban, tehát jó biznisz) az lehet, hogy a Fuji-nak kissé frusztráló lenne (persze azon nem változtatna, hogy úgy jó, ahogy van) most úgy tűnik, hogy igen nagyot fog nőni a FF gépek piaca. Már csak a Pentax hiányzik, ha még él
-
#16820480
törölt tag
Persze, de a FF gépek piaca még mindig nagyon nagyon drága. Meg kell dolgozzon a marketinges, hogy egy 2000+$-os vázat és a 600-800-1000-2000+$-os optikákat hobbistáknak eladja. Szóval én inkább azt várom, hogy persze presztízsből nőni fog a FF piac, de majd szépen a CaNikon is csinálni fog kisebb érzékelőre épülő gépeket MILC fronton is, ha akarnak eladásokat produkálni.
Amúgy meg nyilván van különbség az APS-C és FF között, a kérdés az, hogy mennyi, és kinek mennyire fontos ez, esetleg elhanyagolható.
De meg kell mondjam, hogy ha most mindenki átállna MILC fronton FF rendszerre, és a belépő gépek 2000$ körül indulnának, akkor egyszerűen nem vennék újat, amíg működik az APS-C rendszerem, és kész. Aztán ha elromlik, akkor meg esetleg egy filmes gépet hobbira.
-
p_adam
addikt
válasz #16820480 #179 üzenetére
Már nem mondható kifejezetten drágának a FF, ha valakinek pl. egy "régi elavult" A7II kell időnként benéz 1000 euró alá újonnan is(használtan még kevesebb), ami állóképekre még mindig jól fog működni és megfelel neki az a pár olcsó objektív, ami kapható hozzá.
Az APS-H-nak egyébként már akkor sem volt sok értelme, amikor kijött, csak a technológia miatt először nem is volt FF aztán meg túl lassú volt, de ahogy felgyorsult, az 1DX nyugdíjazta is, sose volt hozzá külön objektív.
Meg régen rettentő drága volt a nagy szenzor, most meg már a középformátum is kezd olcsóbb lenni.Ha tényleg az lesz, amit jósolok, akkor akár a Fuji is kezdhet egy új, jelenlegivel nem kompatibilis rendszert (mivel a mostani X obipark már lényegében kész van), bár az elején ez biztos olyan hatást érne el, mint a Nike legújabb kampánya.
Ezek az önigazoló videók számomra inkább bizonytalanságról tesznek tanúbizonyságot (ennél jobb lett volna, ha elismeri a másik miben jobb, de mért mégis ezt választottam).
Ilyen extrém példákat is lehet erre a nem számít témára gyártani.
A középformátum képminősége is ugyanúgy egyértelműen jobb, mint a FF, ezt minden használó lelkesen hangoztatja (csak vannak más szempontok is)Az m43 userek egy része is pont azért nyugtalan, mert most kissé becsapottnak érzi magát, hogy ugyanez volt nekik mondva, de most mégis FF-be kezd valószínűleg mindkét cég (csak az Olympus sokkal később, de ugyanazon bajonetten már nem a 0-ról indulhat objetkívek tekintetében), az elején lehet a Canon EF objektíveket is megpróbálják adapterrel 'ellopkodni', mint anno a Sony.
Mindkét szenzorméretet használom és számomra körülményektől függően nem túl nagy, mégis egyértelmű a különbség, ha csak a képminőséget nézném és semmi mást (tegyük fel, hogy a kép helyesen exponált és nem extrém dinamikájú), akkor inkább választanék egy régi Canon FF gépet, mint egy mostani APS-C gépet, teljesen mindegy hány pontot kapott DXO-n, meg hány megapixel.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Hát, szerintem egészen más fogalmunk van az olcsóról akkor A GFX érzékelője 2500$ körül van magában, ami ha már megfizethetőnek nevezhető is, de olcsónak szerintem még nem igazán
Önigazoló videó helyett pedig linkelsz egy önigazoló cikket De amúgy én ott nem tudom mit kéne nézni a képeken, az 1DX nagyobb. És? Nagyobb felbontású képeket csinál. Mire kell? Ha a válasz, hogy nagy nyomtatott képekhez, akkor nem tudom mekkorába kell nyomtatni, hogy kijöjjön a különbség. Bizonyos méretnél meg egyenesen mindegy is már.
Az meg szerintem nagyképűség lenne részemről, ha azt állítanám, hogy nem felel meg egy APS-C méret, ha olyanoknak megfelel, akik profi, fizetős munkákat csinálnak, akár a NatGeo számára is.
És ha már választhatok, hogy azonos áron egy modern tudású APS-C vázat vegyek, vagy egy kifutott/elavult tudású FF vázat, nem lesz kérdés a dolog igazából.
Kicsit olyannak érzem ezt a méricskélést, mint a hifisták meg audiofilek hisztijét, hogy csak a bakelit meg a nagy felbontású fájlok, közben egy mp3 és flac közti különbséget sem képes meghallani. Meg persze, i have a 1D -
Ijk
nagyúr
válasz #16820480 #181 üzenetére
Azért a 40-50MP-es FF érzékelők, megfelelő optikával igencsak elrugaszkodnak APS-C-től, de ugye a kisebb felbontásúak meg magas érzékenységben. Nekem például nem jön be az X.trans képi világa, meg a Fujinak ezek a retrot kombináljuk a modern stílussal dizájnja sem, ettől függetlenül tényleg egy nagyon jól átgondolt rendszer, a legutolsó problémám lenne hogy nem FF.
Középformátum remélhetőleg új verseny tereppé válik ami az áraknak kedvezne. Fujinak teljesen felesleges is lenne 35mm-el szórakozni a meglévő rendszere mellett. Canon, Nikon teljesen más tészta, ott eleve a meglévő obiparkra építenek nagyrészt az adapterrel.
Egyébként meg már lassan tényleg a bőség zavarával küzdünk. Szinte bármilyen igényhez találni rendszert, a fórumozók már kínjukban nem tudnak mit kitalálni mi hiányzik még nekik. Leginkább hogy legyen olcsó./人◕ ‿‿ ◕人\
-
bigsee
addikt
"Nekem például nem jön be az X.trans képi világa, meg a Fujinak ezek a retrot kombináljuk a modern stílussal dizájnja sem, ettől függetlenül tényleg egy nagyon jól átgondolt rendszer, a legutolsó problémám lenne hogy nem FF."
Jól megaszontad!
Így-e:
""Nekem például bejön az X.trans képi világa, meg a Fujinak ezek a retrot kombináljuk a modern stílussal dizájnja, tényleg egy nagyon jól átgondolt rendszer, a legutolsó problémám lenne hogy nem FF.""
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
-
tvamos
nagyúr
Új CX vázat szeretnék, amibôl kiveszi a Nikon a szándékos lebutításokat! Keresôvel. Jóárasítva.
Egy-két új fényerôs CX fix-szel."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Dare2Live
nagyúr
-
MrChris
nagyúr
Hozzá nem értők kipróbálták a Z7-t a zindexen. Meg se nézik rendesen ami a kezükben van. Hiba volt a Nikontól ezeknek a balfékeknek odaadni. Annyira dilettáns hülyék, hogy egy ikonos gombot nem vesznek észre és erről hosszan írnak is.
-
jlaudio
tag
Ezen is jót nevettem: "50 mm-es f/1,8-as portrékhoz ideális optika" ezt viszont már nem értem:
"(Annyit nagyon zárójelesen meg lehet itt említeni, hogy ekkora képméretnél már előjöhet egy viszonylag kevéssé tudatosult képminőség-probléma, miszerint a képek fókuszból kikerülő részein (főleg a széleken) nem túl esztétikus bemozdulások, zavaros képrészletek lehetnek. Ezt annak köszönhetjük, hogy a villámgyors digitális képkiolvasás miatt nincs kellemes optikai részletelmosódás, a nagyon nagy felbontás miatt a kis elmozdulások fázisai külön-külön rögzülnek - falevelek, fűszálak és más apró részletek esetében lehet leginkább ezt észrevenni.)"
Na itt meg vajon miről beszél a cikk irója? -
MrChris
nagyúr
Nem értesz te hozzá! A nagyonzárójeles tipikus esete annak, mikor valaki okoskodik de nem ért hozzá. Talán maga sem érti mit is írt le.
topikk: magam is először arra tippeltem, de ebben redőnyzár (is) van, ami gondolom legalább olyan gyors mint egy 51mp-es Canon EOS 5DS-ben, vagy bármelyik redőnyzáras fullframe vázban. Pont annyira fog fotónál rolling shutterezni, mint bármelyik más váz. Nincs is ekkor különösebben jelentősége a kiolvasás sebességének. Nem ért hozzá ez világos, csak a félreértéseivel, hibás okoskodásával és hiányos ismereteivel hülyét csinál magából és félrevezeti az olvasó közönséget.
Meg még azt tenném hozzá, hogy sehol sem olvastam olyat a Nikontól, hogy a Z7 vagy 6 professzionális fényképezőgép lenne, egyszerűen csak fényképezőgép és tükör nélküli fényképezőgépként jellemzi.
-
jlaudio
tag
Én nem is értek hozzá ezért nem is tesztelek De legaláb én beismerem
Mondjuk gondoltam, hogy ha az 50mm obi az neki portreobjektiv akkor nem sok köze van a fotózáshoz, de a zárójeles részt azt jól megfogalmazta, mert most sem tudom eldönteni, hogy a rolling sutter efektről beszél vagy csak nem tetszik neki az obi háttérmosása. De minek kell egy 1,5 millás vázat csak e zárral tesztelni? -
p_adam
addikt
Akit esetleg érdekel, itt található egy objektív Z7 vélemény (angolul)
Ahogy várható volt, erős alapok, de van még mit csiszolni. -
topikk
senior tag
-
topikk
senior tag
A komment részéből:
"Giulio Zanni says:
October 26, 2018 at 4:23 AM
Dpreview continues to report how bad is the autofocus, what do you think about it?Reply
Ming Thein says:
October 26, 2018 at 5:13 AM
I have long lost respect for DPR. That site long ago degraded into clickbait and a home for trolls, not to mention relying on paid advertising from various camera companies to survive. Frankly, I question their objectivity. I’ve been using the camera without issues for paid client work for the last two weeks and don’t have any issues with it – perhaps they should actually use the camera for real photography and not test shots of hipsters with beards on bicycles. The bottom line is you can make the photos you want with it; the camera doesn’t hold you back. So you have to ask yourself – a) are they really photographers or equipment fetishists, and b) with every single thing they post, what is the motivation to generate a zillion posts with controversial titles other than trying to drive traffic and advertising revenue?"
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest