Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz kameraman77 #1 üzenetére
Egyetértek.
Sokat töprengtem már azon, hogy miért lehet az, hogy egy régi játék, amivel gyerekkoromban játszottam, sokkal nagyobb élvezetet tud nyújtani, mint a legtöbb új?
Arra jutottam én is, hogy a régiek többet bíztak az ember képzeletére, más kérdés, hogy ennek technikai oka volt, de nagyon jól működött a dolog. Persze, akinek nincs fantáziája, már akkor is cseszhette.
Manapság mindent az ember arcába tolnak a játékok, nem kell megmozdítanod a fantáziád, legtöbb esetben az agyad sem.
Emlékszik valaki az Another World-re? Mekkora hangulatbomba volt az a játék...
De még az egykori kedvencem, a Duke 3D is többet adott a hangulatával, mint egy mai FPS.
És születtek ugyan jó folytatások, mint a DXHR, vagy az XCOM, sajnos nagyon nem ez a jellemző.Másik ami zavar, az a rengeteg gyilkolás.. szinte nem is tudsz olyan játékot találni, ami nem arról szól, hogy valami huszadrangú célból ölj meg a játékmenet során több ezer embert.
Oké, shooterek ezért vannak, de az arányokkal nagyon elszálltak.. gyakorlatilag tömeggyilkos-szimulátorokká váltak.Én nagyon remélem, hogy megmaradnak azok a játékok, amikben jól kidolgozott történetszál van, eltalált hangulat, és lehetőség a lopakodásra, lehetőleg jó sok logikai feladvánnyal, és játékmenetre / történetre kiható erkölcsi választási lehetőségekkel. Ha ezek megkapják a VR-támogatást, és a nextgennek tartott, játékmenetre-képességeinkre kiható részecske és időjárás-effekteket, akkor számomra kb kész is a tökéletes játék.
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
Örvendek, hogy valaki érdemben reagált.
Valóban benne van a nosztalgiafaktor, de nem olyan mértékben, mint gondolod.
"De elképzelhetőnek tartom, hogy 20 év múlva (akár annak ellenére is, hogy minden dokumentálva van, és visszakereshető) mindenki a Last of Us-ról, a GTA V-ről, az Assassin's Creed-ről, a Dead Space-ről, meg a L.A Noire-ról, a Wolfenstein-ről (pár olyan cím, amelyek most beugrottak, és elvileg nem sikerültek rosszul) fog ódákat zengeni, hogy bezzeg abban az időben még volt történetmesélés, hangulat, kreativitás stb., és elmennek majd említésre egyáltalán nem méltó címek mellett, jogosan."
- Ez valószínűleg így lesz. A fiataloknál szerintem mindenképp (oké, mondom ezt 27 évesen, érted, a mai tiniknél), az említett címek eléggé rendben vannak, és simán elképzelhetőnek tartom, hogy nekik ezek jelentik majd a sztenderdeket, és ezt nem találom problémásnak."Az azért érdekes, hogy felsorolsz három játékot/franchise-t (XCOM, Duke Nukem, Deus Ex), amelyek tényleg nem rosszak, és van egy közös pontjuk: Mindhárom lövölde (tehát bennük az egyik nem elhanyagolható cél a gyilkolás). Aztán két sorral lejjebb rosszallásod fejezed ki amiatt, hogy szinte csak lövöldözős játékok jelennek meg."
- XCOM: kőkemény taktika a kezdetektől fogva, a bolygót véded bennük az idegen invázióval szemben, és mikromenedzsmentelsz. Egy embert sem ölsz meg.
- Duke Nukem 3D és feljebb: mint az előzőnél, csak ez shooter-hangulatbomba, szintén idegeneket darálsz, nem ölsz embert.
- Deus Ex: első rész és HR: mindkettő elég okos játék, és ha ésszel játszod, a bossokon kívül itt sem ölsz embert - épp ezt szeretem, ha lehet ésszel játszani (az első részben még bosst sem kellett feltétlen ölni)."Valóban, az előző (7.) konzolgenerációban erős túlsúlyban voltak az olyan játékok, melyekben hangsúlyt kapott a gyilkolás (ennek is megvannak az okai), de azért túlzás lenne azt állítani, hogy másról szóló játékot nem is lehet találni. Ami most azonnal beugrik, és nem gyilkolásra épül, az a Portal 2, és a Minecraft, de ott van kismillió versenyzős játék, illetve még a sportjátékok. Akármennyire is kicsi a hangsúly a sportjátékokon látszólag, mégis, az EA-nak a FIFA játékok rengeteg pénzt hoznak."
- Oké, elképzelhető, hogy túloztam, nem követem túl szorosan a mai játékkínálatot, de amikor szétnézek a hírek között, túlnyomórészt shooterekről esik szó, azon belül jellemzően a rókabőr-fajtáról.
Nekem a mértékkel van gondom. Természetes, hogy ha a játék témája megköveteli (egy kommandós, vagy harci játékban), akkor lelövünk embereket, de nem mindegy, hogy mennyit. Ezzel nagyon túllőttek a célon több, mostanában divatos játékban is. Láttam olyan videót (meg nem mondom, hogy Bf, vagy Cod, vagy valami más), ahol kb annyi ellenfelet kellett szitává lőni, ahány szörnyike az emberre özönlik egy Serious Samben. Szerintem ez rohadtul lélekölő látvány.
Vagy ott a Sniper Elite. Ahol azon élvezkednek az emberek, hogy a program megmutatja, milyen roncsolást végez a golyó egy emberben. Lassítva.
Én szeretem a shootereket, de az ekkora overkill megoldásoktól néha simán elmegy az életkedvem.
Pedig olyan játékokkal játszom napi szinten, mint a Brutal Doom, vagy a CS:Source.
Egy kivétel van amúgy nálam is, amiben sok embert kellett hentelni, és az a Max Payne 1-2. Ezekben tudtam valamelyest azonosulni a főhőssel, bár helyenként azért húztam a szám, a hangulat kárpótolt.Úgyhogy ezek mellett én igencsak örülök, mikor megjelenik egy olyan cím, mint mondjuk egy Dishonored (amire épp most tettem szert a sale-en), amiben lehet lopakodni, felfedezni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Persze, nosztalgiázni jó.
Időről időre előszedem én is azokat a címeket, amikkel elsők között találkoztam pc-n, és még jók is voltak."Kalandjátékból már nem látsz olyat, amiben véglegesen elronthatod a játékot egy rossz döntés miatt. "
Ez mondjuk pont elég nagy probléma szvsz -
félisten
A GTA IV is a realistic driving and flying moddal lesz használható, ha a vezetési fizikát és törést nézzük.
Nagyon sokat dob rajta, szerintem a PC-s V-höz is lesz ilyen, szerencsére ezek könnyen módosítható dolgok.
Ezzel a moddal, ha oldalba kapod egy autó benzintankját, az valószínűleg kigyullad, illetve a karosszéria is gyűrődik normálisan, nem úgy, mint az alapváltozatban. Plusz az autók dinamikáját is a valóságoshoz közelibb értékekre állították.
Persze nem szimulátor így sem, de egy elég jó autós játék. Lehet normálisan driftelni is, érezhető a kocsi súlya, tehetetlensége.. -
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten
-
félisten