Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Timer #4 üzenetére

    Especiel az Gripen lízing rohadt drága.

    2013-tól 2023-ig 490 milliárd forintot fizetünk a 14 gép lízingjéért, miután 2003 és 2012 között kifizettünk 240 milliárdot ugyanerre. Mindkét lízing 16 800 - 16 800 repült órára vonatkozik, függően a részletektől az első 10 évben 90 ezer dollár per repült óra, a második tíz évben cirka 70 ezer dollár per repült óra jön ki.

    Ami azt jelenti, hogy az első tíz évért hozzávetőleg másfél milliárd dollárt, a második tíz évért pedig 1,1 milliárd dollárt fizetünk ki. A Saab által emlegetett 10 ezer dollár alatti repült óra költség vicc, de még ha 25 ezer dollárral számolunk, akkor is sokkoló összegeket láthatunk:

    Első tíz évben a "valódi" repült óraszámon túli költség: ~1,1 milliárd dollár
    Második tíz évben a valódi repült óraszámon túli költség: ~750 millió dollár

    Osszuk el a gépek számával: 1850 millió dollár / 14 gép = 132 142 857 dollár.

    Vagyis nagyon alsó hangon 132 millió dollárt fizetünk azért, hogy 20 évig lízingeljünk egy Gripent.

    Ezek után az F-35A még a mostani LRIP áron sem tűnik drágának (persze az ellentételezés és társai egy másik tészta)...

    Félreértés ne essék, én amúgy kedvelem a Gripent, és számunkra tökéletesen megfelelő gép. De hogy a politikusaink (teljesen mindegy, milyen kormány, mert mindegyik érintett volt) egy Magyarország számára nem kedvező üzletet kötöttek, az biztos...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák