Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bullseye

    addikt

    válasz Spectrum #17 üzenetére

    Azt már említette más is, hogy ez nem festmény, szobor, vagy más 1 ember, vagy nagyon kis csoport által készített művészi alkotás, hanem százak által összerakott kereskedelmi termék. Azt talán még nem, hogy

    1, a festményt előbb nézem meg, aztán, ha tetszik fizetek.
    2, a mecénások, és megrendelők igenis előírtak dolgokat a művészeknek, több száz évvel ezelőtt is.

    A mozik, mint eszerint szintén halálosan művészi alkotások Tar Bélától Michael Bay-ig, tartanak próbavetítéseket, ami alapján változtatnak a film egyes részein, sokszor pl. a befejezésén. - és ha így sem tetszik a végén a moziba került film, nyugatabbra már visszakérhetem a pénzt + nem veszek sapkát, DVD-t, játékfigurát, így a mozisok igenis az adott törzsközönségnek alányalnak erősen. És a Bioware-nek is kéne, ha még akar DLC-ket kihozni, meg további ME játékokat - az SWTOR lemondásokat már én is túlreagálásnak tartom...

    'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

  • finest

    őstag

    válasz Spectrum #17 üzenetére

    Köszi, h megosztottad a cikket! Én ugyan nem játszottam az ME-vel, de szívesen összefoglalom a cikk tartalmát, mert nagyon jól rámutat, h miért vannak kiakadva játékosok. A befejezéssel az a gond, h elmarad a katarzis. A játék varázslatos és magával ragadó. Sikeresen vonja be a játékosokat az ME fantáziavilágába, sok érzelmet, együttérzést épít fel és vált ki a játékosokból. Ráadásul az érzelmi feszültséget az utolsó pillanatig fokozza, még az utolsó harci jelenetben is, amikor már-már meghal a főhős. És itt követték el a szerzők a hibát, mert a befejezés egy olyan világot és olyan új szereplőket von be a történetbe, amelyekről a játékos addig nem is tudott, nem kötődik hozzájuk, szemben a sok-sok fajjal, akiket a játék során megismert. Nem az kerül bemutatásra, h mi lett azzal a világgal, amiben a játékot végigcsinálták. Ezért mindaz, amiért addig harcolt értéktelenné válik, nem tudja kiélni/átélni a játék során felhalmozódott érzelmeket. A befejezés nem válik részévé a történetnek, nem hogy szervesen, egyáltalán semmilyen módon nem kapcsolódik hozzá.
    Igaza van a cikk szerzőjének, h ez művészi szempontból is nagyon cink, nincs katarzis, nincs tanulság, pofára ejti a játék a játékosait.
    A fentiek tekintetében, szerintem nem a befejezés lesz más, hanem a kiegészítőkkel beépítik a jelenlegi befejezés értelmét a korábbi történetbe, retrospektív módon feltárják, h miért is kellett mindennek úgy történnie, ahogy az eredeti befejezésben történt. Ilyen szempontból ez lehet előre kitervelt, mert fenntartja az érdeklődést a sztori iránt. Ugyanakkor nagyon csúnya dolog visszaélni a játék által felhalmozott érzelmekkel.

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

Új hozzászólás Aktív témák